#VILÁGOM

3000 alkatrészből épült, 2000 golyóval működik a csodahangszer

2016. március 6., vasárnap 12:59

Martin Molin egy svéd zenész, aki régóta játszik különleges hangszereken, mint a harangjáték, vagy a teremin. Most azonban szintet lépett, és megalkotta a Wintergatan Marble Machine-t, egy kézzel készült zenedobozt, amely 2000 acél golyóval van megtöltve - mutatta be a csodálatos szerkezetet a Colossal. A készülék a ciklusok során elindítja a vibrafont, a lábdobot, a cintányért és egyéb hangszereket, melyek Lego Technik alkatrészekkel vannak összekapcsolva. A golyók tölcséreken, csigákon és csöveken át közlekednek, és segítségükkel szólalnak meg a hangok. 

Molin a gépet 2014 augusztusában kezdte el megépíteni, és eleinte optimistán azt gondolta, hogy két hónapot fog ezzel eltölteni, ám a dolog komplexitása miatt - és talán amiatt is, hogy több mint 3000 darab alkatrészt kellett kézzel előállítani hozzá - a folyamat 14 hónapra tolódott ki. Ezt a YouTubeon is követni lehetett, hisz időnként megosztotta, hol tart. 

Annak ellenére, hogy nagy érdeklődést váltott ki a hangszer, sajnos nem igazán lehet megtekinteni, ugyanis szinte mozdíthatatlan.Malin reméli, hogy egy kisebb, vagy egy könnyebben szállítható verziót is tud készíteni. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ Kép-párok #187

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyeket neves fotóművészek készítettek ugyanazon témában vagy olyat, amelyeken éppen egymás munkáira reflektálnak.

HATÁRÁTKELŐ A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei.

YDEA „Olyan boltot csináltunk, ami nekünk hiányzott”

Nemrég nyitott meg a Fehér Hajó utcában a Hababa Designer Store és Galéria, ami egy újszerű koncepcióval követel helyet magának a hazai divatszcénában és az üzletek soraiban. Vetlényi Lilivel, az egyik alapító-tulajdonossal az előkészületekről, fenntarthatóságról, a vásárlók motivációiról és intuícióról beszélgettem.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta