Hamis reklámokkal a klímaváltozás ellen

Zanza!

600 plakát lepte el Párizs utcáit nem sokkal a napokban kezdődő ENSZ klímacsúcs előtt, nagyjából arra figyelmeztetve, hogy hiába ülnek össze a nagyhatalmak, ha utána úgysem történik az égvilágon semmi. A poszterek, citylight-ok valójában nyolcvankét művész kritikus beszólása, a klímaváltozás enyhítését sokszor elméletben támogató, valójában a klímaváltozáshoz tevékenységükkel nagyban hozzájáruló óriáscégek álreklámai. A plakátok a világ tizenkilenc különböző országából érkeztek a francia fővárosba, adta hírül a ThisIsColossal.

Brandalism fantázianévre hallgató projekt elég keményen bírálja a komoly cégeket, arra ösztönözve a nézőket, hogy vegyék végre észre az összefüggést a globális felmelegedés, a klímaváltozás vagy a fosszilis üzemanyagok felhasználása között. Az Air France, a Dow Chemicals, a GDF Suez és a Volkswagen is megkapja a magáét, ráadásul úgy, hogy a betűtípusok és a grafika is egy az egyben felismerhető a reklámokon. "Az Air France vagy a GDF-Suez úgy beszélnek magukról, mint a klímacsúcs nagy problémamegoldóiról, közben meg az egész problémát pont ők okozzák!" – foglalta össze Joe Elan, a Brandalism projekt ötletgazdája.

Escif, Jimmy Cauty, Neta Harari, a Bansky-kollaboráns Paul Insect, vagy Kennard Phillips csak néhány a nagy nevek közül, akiknek plakátjai fellelhetőek Párizs legkülönbözőbb pontjain. Talán a klímacsúcsosok is észre fogják venni, akárcsak azt a kezdeményezést, amiben az ön szavazatára is számít még pár napig az Al Gore indította Live Earth-kampány, és amihez Magyarország az Élő bolygónk testvérkampánnyal csatlakozott a Föld megmentésének érdekében.  

Blogmustra