Veszélyes lehet túl nagy átéléssel játszani ezt a Bartók zongoradarabot

A világ egyik legelismertebb komolyzenei előadóművésze, Yefim Bronfman a Londoni Szimfonikus Zenekar társulatával adott koncertet a napokban a bécsi Koncertházban, amiben nem is lenne semmi meglepő, de az 57 éves Grammy-díjas művész olyan átéléssel püfölte a Steinway & Sons hangversenyzongorát, hogy Bartók Béla Nr.2 Sz.95 (1930-1931) klasszikusa alatt véresre játszotta az ujjait – árult el egy nem mindennapi kulisszatitkot a csapat első hegedűse. Rhys Watkins a Facebookon osztotta meg a véres billentyűk látványát követőivel. Sőt, a társulat másik hegedűse, Maxine Kwok-Adams elmondása szerint a padló is véres lett Bronfman erőteljes játéka alatt.

Így nézett ki a zongora a Bartók szonáta után.
Így nézett ki a zongora a Bartók szonáta után.facebook.com/londonsymphonyorchestra

Nem az üzbég származású, de Amerikában élő zongorista az egyetlen, aki ilyen átéléssel játszotta Bartók Béla lendületes, sodró erejű zongoradarabját, pár hónappal ezelőtt ugyanis a bostoni konzervatóriumban tanult Rui Urayama is hasonlóképpen járt, mikor a Cincinnati World Piano Competition negyeddöntőjében játszotta Bartók klasszikusát. „ A Rui Urayama a verseny második fordulójáig jutott. A legcsodálatosabb az egészben az volt, hogy a lány az ujjaiból csepegő vér ellenére is tovább játszott, megpróbálta letörölni a vért a zongoráról, de így is végigjátszotta a darabot” – mondta Frank Weinstock, a verseny egyik zsűritagja, aki szerint sokkoló látványt nyújtott Urayama játéka és a háborús övezetre emlékeztető zongora. A videóra kattintva megnézheti, hogy hogyan fest egy zongora a Bartók szonáta eljátszása után.

Oszd meg másokkal is!
Mustra