Gondolta volna, hogy Miley Cyrus még annál is nagyobb művész?

Zanza!

Ha eddig azt hitte Miley Cyrusról, hogy zeneileg igencsak felejthetőt alkotó celeb, aki legfeljebb a twerking márkanevet kapott seggrázással kerülhet be a krónikákba, akkor téved. Mint kiderült, az énekesnő (?) nem csak a zenei világot sokkolja, de a művészvilágot is: szobrokat készít. Sőt, kiállítása is nyílt ezekből a tárgyakból, ami tulajdonképpen pont olyan, mint a művésznő zenéje. Vigyázzon, mert kikerekedett szemmel fog most ülni a monitor előtt.

Miley Cyrusról mindenki tudja, hogy szeret feltűnést kelteni, és gyakran nem lehet eldönteni, hogy amit csinál, egyfajta kétségbeesett segélykiáltás vagy éppen a jól felépített imidzs része. Azt is tudni, hogy a pszichedélia sem áll messze tőle, gondoljon csak arra a klipre, amit újdonsült barátaival, a Flaming Lips zenekarral készített, és amit ha megnéz, úgy érezheti, mintha valami nagyon durva cuccot nyomott volna (de hogy ők tutira ezt tették). Nos, bizonyos szempontból Cyrus szobrai is kimerítik a valódi művészeti alkotás fogalmát, mármint annyiban, hogy egész biztosan képesek érzelmeket kelteni a befogadóban. Csak hát legtöbbször a kétségbeesését: hogy ugyan, de most tényleg, hát mit tolhat ez a szerencsétlen lány, ha ilyeneket alkot?

A Dirty Hippie, azaz Koszos Hippi című kiállítás darabjait két és fél hónap alatt készítette, ennyi idő kellett, amíg a megvakított hörcsög, vagy a vibrátorhoz ragasztott füves cigiből álló modern művészeti alkotások megszülettek. Az alkotás folyamatáról egyébként a művésznő a V magazinnak adott interjújában mesélt. „Volt egy csomó szarom, meg szemetem, aztán ahelyett hogy hagytam volna, hogy szarok meg szemetek maradjanak, inkább csináltam belőlük valami olyat, ami boldoggá tesz” - mesélte lelkesen Cyrus, akinek az alkotás folyamata egyfajta terápia volt. „Utáltam 2014-et, mert ami tönkremehetett, az tönkre is ment. Kórházba kerültem, a kutyám is elpusztult... Azt mondják, pénzért nem lehet boldogságot venni, ami teljesen igaz, de vehetsz magadnak egy csomó szart, amit hozzáragaszthatsz más szarokhoz, amik boldoggá tesznek... De maga a szar, amit megveszel nem tesz boldogabbá, mert itt ülsz és szemetet ragasztgatsz hozzá” - fedte fel bonyolult ars poeticáját és alkotásainak hátterét az énekesnő, akinél lehet csak a ragasztót kellene lecserélni valami enyhébbre, esetleg természetes eredetűre a jövőben. Az alapanyagokat egyébként Cyrus benzinkutakról, boltokból, sőt akár rajongóktól kapott ajándékokból gyűjtögette majd ragasztotta egymáshoz pont olyan módon, ahogy egy átlag 12 év alatti gyerek szokta, mikor unatkozik otthon és az eső is esik, ezért nem tud kimenni játszani.

Persze aki a fenti vallomás után azt hinné, csak úgy ész nélkül ment a ragasztgatás, az téved, ugyanis Cyrus hál' Istennek képes elmagyarázni a műveinek mondanivalóját is. Vegyük például azt a tárgyat, amihez egy ananászt is felhasznált. „Mindenki tudja mit mondanak az ananászról, nem? Hogy ha egy férfi sok ananászlevet iszik, akkor jobb íze lesz a spermájának. Úgyhogy ezért raktam hozzá egy péniszt és babákat, valamint írtam oda, hogy dugás. Próbálok mindenre gondolni, úgyhogy ennek története van számomra” – osztotta meg nézeteit Cyrus, aki egyébként plüss mackóktól kezdve, pendrive-on át party csákót, maszkokat és még kamerát is felhasznált a művészetéhez, vagyis az ő szavaival élve a szart szarhoz ragasztgatáshoz.

A kiállítás szeptember 10-én nyílt New Yorkban, és Cyrus nagyon örül annak, hogy megmutathatja a világnak az alkotásait. „Úgy is csak ücsörögnék és füveznék, mennyivel jobb ha ücsörgök, füvezek és közben csinálok valamit” - summázta kifinomult művészetét az énekesnő, és valóban nem is tudjuk, melyik jobb: ha színpadra áll, vagy ha szobrászkodik.

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra