Vízpart, körömlakk és tanga - a csajos nyaralás ismertetői

Meztelenül napozni, rezsón főzni a kaját, ordítva röhögni és részegen hülyét csinálni magunkból a helyi diszkóban: erre egy csapat nő a legalkalmasabb. Sokan vannak, akik hosszú évek óta tudatosan szervezik csajos nyaralásaikat, a kötelező, éves bandázás lemondása pedig csakis terrortámadás estén engedélyezett. Ők mesélnek!

Fotó: Turnmaster Tim

Bikini, vízpart meg öt meseszép nő

Így vannak ezzel Nikolették (30) is, az öt csaj évente kétszer nyaral, egyszer a családdal, férjjel, pasival, másodszor meg a barátnőkkel. „Nálunk úgy zajlik a csajos nyaralás, hogy már jó előre leegyeztetünk egy időpontot, ami ha törik, ha szakad, fix, azon senki nem változtathat. A korábbi években, amíg senki nem volt feleség vagy anyuka, addig külföldre mentünk, Horvátországba. Sátorozni mentünk egy autóval öten csajok, két sátor, rezsó, kaják, és szigorúan csak egy bevásárló táskányi ruha/fő. Semmi flanc. Kiegészítők, bikinik és olyan kötelező kellékek, mint a színes körömlakk, minden mennyiségben utazhattak velünk.

Egymás előtt meztelenkedtünk

"Itt aztán elszabadult a pokol" - folytatja Nikolett, "semmi másról nem szólt az a pár nap, mint megörökíteni az utókornak, hogy milyen menő volt a nagyi meg a barátnői a húszas éveikben. Mindegyikünk felpakolt a hátára egy nagy cucctáskát, és megmásztuk a legkietlenebb hegyoldalt, ahonnan pazar a kilátás, és a lényeg, hogy egy lélek sincs rajtunk kívül. Ezekben a napokban nem kellett attól parázni, hogy rajtunk marad a bikini csíkja, mert egymás előtt szemérmetlenül meztelenkedtünk. Pózoltunk. Olyan idétlen csajos és abszolút komoly dolgokról beszélgettünk, amikről csak akartunk, senki nem szabott korlátot, és nem feszélyezett minket. Elégedetten mentünk vissza sátrunkba, és készítettük el a vacsoránkat, esti dörtidenszing hallgatás, éneklés és táncolás a kempingben.”

A kakaóvaj és a körömlakk kötelező elem

Így ment ez évről-évre, míg nem jöttek az esküvők, meg a gyerekek. Ezek után már csak belföldi túrákat vállaltak a lányok, a vízpart, a napozás, a kakaóvaj és a színes körömlakk azonban továbbra is kötelező eleme volt a nyaralásnak. „Béreltünk egy nyaralót, aminek közvetlen vízpartja volt, vízibicikli, függőágy, kényelmes ágyikó a kismamának, tudtunk a felszerelt konyhában finomakat főzni, egész nap koktélokat keverni magunknak, fotózni és meztelenül römizni. Egyik évben itt tartottunk egy rögtönzött lánybúcsút is, elmentünk a helyi diszkóba, ahol olyat buliztunk egy retro-partyban,amit míg élünk, soha nem felejtünk el. Ezek a közös élmények olyanok nekünk, mint a levegő. Kell. Ezt senki nem érti meg, de mi ragaszkodunk hozzá.”

Fotó: Mait Jüriado

A teljes szétesés a cél

"1997 óta vagyunk testi-lelki jóbarátnők, együtt jártunk gimibe, majd továbbtanuláskor is mind a négyen Budapest felé vettük az irányt." - meséli Nóra(29), aki barátnőivel már túl van az idei csajos nyaraláson: a lányok ezúttal Csopakon vetkőztek ki magukból. "Nem azok a típusok vagyunk, akik sülve-főve együtt vannak, havonta, kéthavonta tudunk csak találkozni, és e találkozások egyik kötelező része a közös nyaralás. Minden évben négy-öt napot vagyunk együtt, Balaton, Fertő-tó, Tiszató, mindig valami belföldi célállomást választunk. Zimmerfrei, vízpart, napozás, főzés és bulizás: halálosan unalmas a forgatókönyv, de valamiért mégis beválik. Szolidan, kellemes beszélgetésekkel indítunk, főzünk, napozunk, sétálunk, majd az elfogyasztott alkoholmennyiség arányában finoman kezdünk szétesni, röhögünk, táncolunk, cigizünk, flörtölünk, vinnyogunk és ordítunk. Jót tesz nekünk, ha leverjük a biztosítékot, nemcsak a férfinak, egy nőnek is kell a szétesés."

Kötelező intézmény

Réka (27) és barátnői számára a csajos nyaralás kötelező intézménnyé nőtte ki magát az évek során, pedig csak jó pár évvel a diploma után vezették be. Valami lehet az ötös számban, mert Nikolettához hasonlóan ők is ennyien bandáznak. "Egy csajos iszogatás alkalmával megfogant egy ötlet, hogy közeleg a hosszú hétvége, csinálni kellene valamit. Akkor volt éppen egy egyetemi sörtúra Prágába, ami kapóra jött. Olcsón, szinte nevetséges áron, busszal utaztunk, majd egy szintén olcsó, egyszerű bútorokkal felszerelt lakás egyik szobáját foglaltuk el öten. Igaz, hogy a városból kevesebb nevezetességet, ám annál több kávézót láttunk, de nagyon jól szórakoztunk. Prága után aztán következett Bécs, majd Milánó, most pedig Horvátország az ulticél. Vita, durcázás nincsen, az utazás inkább csak jobban összehozta a csapatot, hogy megismertük egymás szokásait, napi ritmusát. No, persze néha egy-két buli is összejött, így pasisztorik is akadnak, de ezeken is jó utólag nagyokat nevetni. Szerintem ez működhet, ha a barátság igazi és kellően toleráns a társaság és eléggé vállalkozó kedvűek a lányok."

Fotó: Amir Kuskovic

Néha akadnak bonyodalmak is

Tudja ezt Kinga (30) is, akinek a csajos nyaralás nem lett a legkedvesebb műfaja. „Egyszer voltam csajos nyaraláson Görögországban: négy 17 éves nő. Csodás kis csapat volt, már akkor elindultunk, mikor meg tartott az iskola, mert olcsóbb volt, mintha megvártuk volna, hogy vége legyen, így nem tudtam meg indulás előtt, megbuktam-e kémiából vagy sem. (Nem). A megérkezésünk utáni második napon úgy döntöttünk, kettesével robogókat bérelünk, és kirándulunk, mint a nagyok. Úgy 40 km- re lehettünk a szálláshelyünktől, amikor egy kanyarban, ami lejtős is volt egyben, az előttünk lévő robogóval felborultak a csajok, szétrepültek az úton, a robogóból meg nem kicsit folyt a benzin. Odaértem, lehúztam az útról őket, és a mögöttem ülő negyedik barátnőnkkel elindultunk segítségért. Az első szállodánál megálltam, ahol a konyhás nő persze nem tudott angolul, végül találtam egy portást, aki visszajött velem a baleset helyszínre, és a csajokat kórházba vitte. Alig maradt rajtuk ép bőr, így minden nap járniuk kellett kötözésre, amíg nyaraltunk. De összehaverkodtunk a kitelepített idegenvezetővel, aki végül a csajos nyaralásból apa a négy lányával nyaralást csinált. Úgy sokkal jobb volt.”