Zanza!

Mikor születtél? Add meg a pontos időpontot, mert Lucia csak horoszkópod tanulmányozása után tervezi meg a ruhatárad. Hasonlíts önmagadra! – mondja, s ezzel ki is vitatkozna…

SHLucia120Karrierre vágysz, de úgy érzed, külsőd még nincs összhangban a benned uralkodó oroszlánnal? Jó lenne, ha a kolléganőid számára nemcsak a munkád, de a ruhatárad is például szolgálna? S. Hegyi Lucia divattervező célja, hogy neked és a hozzád hasonló hölgyeknek segítsen. De mielőtt felkeresnéd, nem árt, ha anyukádtól pontosan megkérdezed születési időpontodat, mert ruhatárad megtervezésekor a horoszkópod sem mellékes.

 

Önt nemcsak divattervezőként, de stílustanácsadóként is számon tartják. Sok multinacionális vállalat kéri fel, hogy közép- és felső vezetői számára találja meg a megfelelő stílust. Mi az első lépés, hogyan kezdi a munkát?

Minden programunk egy őszinte beszélgetéssel kezdődik, ahol kiderül számomra, hogy az ügyfélnek mire van szüksége. Volt már arra is példa, hogy valaki ruhát szeretett volna készíttetni, de a végén belátta, hogy először saját magát kell megismernie, magával kell foglalkoznia – megteremtve ezzel a küldő és belső egyensúlyt, és csak ez után tudja általunk elkészített alkotást viselni. Megnézem, milyen alkati adottságokkal rendelkezik, melyik évszaktípusba sorolható – tavasz, tél, nyár, ősz –, ahhoz kialakítom a színvilágát. A fekete-fehér-szürke ilyen értelemben nem számít színnek, az mindig divat. Sokan megijednek az évszaktípus-besorolás után, mert a típushoz illő színpalettán nem találják kedvenc színüket. Próbálom elmagyarázni, hogy a trendszínekből is mindig van minden típushoz, csupán az árnyalatok változnak. De ha az éppen divatos színek nem passzolnak az egyéniségéhez, a lelkiállapotához, akkor ezeket nem ajánlom. Hiszen a szín is egy rezonancia – gyógyítani lehet velük, és energiát adni.

 

Mindenkit meg lehet változtatni? Mi van akkor, ha a tükörből egy valóban előnyösebb külső néz vissza, de gazdája nem tud vele azonosulni? Ilyenkor mi lehet a probléma?

Nemrégiben megalkottuk Stílus és Életmód programunkat, amelynek a Metamorfózis – az átváltozás titka – nevet adtuk. A vállalati és egyéni stílusprogrammal egyedülálló lehetőséget kínálunk a külső és belső arculat, stílus megformálására, kialakítására. Azt szeretnénk elérni, hogy a vevő megtalálja az életformájához illő stílust, valamint kiemelje rejtett értékeit, ezért a program a tanácsadástól a teljes megjelenés kialakításáig terjed. Az átváltozás nem csupán a külsőt illetően jelenik meg, hanem elindít egyfajta belső változást is, amely az egyébként önmagával folyton elégedetlen embert is megszeretteti külsejével, és rávilágítja őt pozitív belső tulajdonságaira.
A Metamorfózis – az átváltozás titka programmal a vállalatok számokban is kimutatható sikereket értek el. Hiszen egy jobb munkakörnyezet megteremtése, a belső munkatársi rivalizálás feloldása és az egymás iránti tisztelet nagyban hozzájárul egy cég tökéletes és egészséges működéséhez. A program megvásárlásával a cégek a stílustanácsadás (pl.: alapruhatár, protokolláris ruhatár, haj- és sminktanácsadás stb.) mellett egy komplett arculati tanácsadást is kapnak, így naponta alkalmazhatják az útmutatónkat a helyes öltözködéshez és a mindennapi jól ápoltság és etikett betartásához.

 

Ügyfeleit a munkahelyi öltözködés naprakész szabályaival is megismerteti. Mit javasol? Mi az a határ, amelyet ne lépjünk túl az irodában?

A hölgyeknek elmondjuk, hogy minden esetben a cég arculati jegyeit is figyelembe véve alakítsák ki ruhatárukat, hiszen egy magas beosztásban dolgozó nő példakép is az alkalmazottak és az alatta dolgozók körében. Kiemelt hangsúlyt kapnak a kiegészítők, ahol minden esetben igaz, hogy a kevesebb sokszor több. Egy munkahelyen az alkalmazottak figyeljenek külső megjelenésükre. A formaruha sokaknak kellemetlen és egyfajta beskatulyázottságérzetet okoz. Ezért szoktuk javasolni az egységes céges kendőket és nyakkendőket, amelyek dizájnosak, mégis klasszikus és összetartó hatást keltenek.

 

Szoktak tanácsot adni fiataloknak, pályakezdőknek is?

Körülbelül 2 éve vettük fel portfóliónkba a pályakezdőknek szóló arculati programot. Itt elmondjuk a fiataloknak, hogyan készüljenek fel a szakmai interjúkra, mire figyeljenek a megjelenést és a viselkedést illetően. A beszélgetések során kiderül számunkra, hogy melyek az ügyfél erősségei és gyengeségei, amelyeket a program során erősíteni tudunk. A fiataloknak szóló programjaink árban is barátságosabbak, hiszen elsődleges célunk a segítségnyújtás és egy új, önmagával kívülről és belülről elégedett generáció támogatása.

 

A főváros utcáit járva mi az, amitől a legjobban elszörnyed? Általában tudják a hölgyek, hogy mi áll jól nekik?

Magyarországra a leginkább a külföldi trendek utánzása a jellemző. Ezért a legtöbb európai fővárostól eltérve Budapesten nincs egységes utcakép. Uniformizálódtunk, de sajnos nem a jó irányba. A fiatal tervezők is inkább külföldön jelennek meg kollekcióikkal, mivel egyelőre a hazai piacon a külföldről érkező olcsó konfekció vagy a Távol-Keletről érkező – sokszor rossz minőségű – árucikkek a menők. Azt veszem észre, hogy nálunk majdnem mindenki hasonlítani szeretne valakire (jobb lábat, nagyobb mellet, laposabb hasat szeretne). Az viszont nagyon kevés emberben merül fel, hogy milyen jó dolog önmagunkra hasonlítani, hiszen egyediségünk lehet az egyik legnagyobb kincsünk és értékünk.

 

Egyik kollekcióját 2000 Horoszkópnak nevezte el. Mikor kezdett asztrológiával foglalkozni? Csak ezt a kollekciót ihlették a csillagjegyek, vagy a mindennapi munka, ügyfelek kapcsán is figyelembe veszi hatásukat, illetve hogy ki melyik jegyben született?

Divattervezőként fontosnak tartom az alkotói szabadságot. Kollekcióink minden alkalommal egy speciális témára készülnek. Az inspirációt mindig felülről kell kapnom, mert tudom, hogy csak ebben az esetben lesz sikeres a kollekció. Éppen ezért néha éveket várok arra, hogy újat alkothassunk. Divatházunk vendégeinél az évszaktípusuknak megfelelő színviláguk mellett természetesen szintén figyelembe vesszük asztrológiai jegyeiket, hiszen ebből nagyon sok releváns információ derülhet ki a személy legfőbb tulajdonságait, személyiségi jegyeit illetően.

 

Az ezotériának milyen ága foglalkoztatja még?

Divatházunkra nagyon nagy hatással vannak a természet tanai, ezért mindig nyitott szemmel járunk, és munkánkhoz megpróbáljuk használni a test, lélek, szellem által képviselt világról szóló elképzeléseket. Fontosnak tartjuk, hogy ruháinkkal, stílusprogramjainkkal és lakáskiegészítőinkkel segítsünk a változásra nyitott embereknek.

 

Olvastam egy interjúban, hogy nem célja a celebvilágnak tervezni, inkább a vállalati szférában marad.

Tény, hogy divatházunk stílusjegyei inkább a klasszikus vonalat követik, ezért elsődleges célcsoportunk az üzleti világban dolgozó közép- és felső vezetők. Természetesen nemegyszer adódott úgy, hogy egy magyar közéleti személyiség arculatát kellett kialakítanunk. Egy nyitott divatház vagyunk, ahova mindenkinek lehetősége van ellátogatni. A későbbiekben úgyis kiderül, hogy közös-e az utunk, és az ügyfél készíttet-e nálunk ruhát, vagy időközben rájön, hogy máshová szeretne menni.

lucia-szeles

Legújabb kollekciója A színek rejtett üzenete címet viseli, és ha jól tudom, ezúttal sem maradt el a spiritualitás?

A hernyóselyemből készült, huszonnyolc ruhakölteményből álló kollekció a
magas minőség és a kézművesértékek képviseletében született meg. A kollekció kulcsa a tudatosan megválasztott szín- és formavilág, melyek tökéletes összhangja külső és belső harmóniát teremt.
A kollekciót olyan hölgyek számára terveztük, akiknek fontos, hogy mindennapi életükben körülvegye őket a pompa és az elegancia, akik szeretik a kényeztetést, és akik életüket jól átgondoltan alakítják.
A selyem a ruhát ékszerré varázsolja, és viselésével a nő valódi istennőnek érzi magát. A selyemruhák a csakraszínek minden árnyalatában megjelentek a kifutón. A kollekció a padlizsánból kiindulva a piroson és zöldön át az aranyba torkollik. Már a kollekció fantázianeve is azt sugallja, hogy a színek önmagukban jelentést hordoznak, és hatással vannak testi-lelki állapotunkra. A sárga a napfényt, a belső ragyogást, a vörös az aktivitást, a zöld a nyugalmat, míg a kék az intuíciót hordozza magában.

 

Amikor ez az interjú a Dívány oldalaira kerül, ön pont nyári pihenőjét tölti. Hol és hogyan tud feltöltődni egy ennyire humánus divattervező?

A legfontosabbnak a csendet tartom, azt, hogy közel érezzem magam a természethez, a minket körülvevő elemekhez. Pihenni leginkább ezért olyan helyen szeretek, ahol a természet adottságaiban megtalálható a víz, a hegyek, a friss levegő. Szeretek elvonulni és kis időre befelé fordulni, mivel ezek azok a pillanatok, amikor feltöltődöm és inspirálódom. Számomra nagyon fontos a harmónia és az, hogy környezetem összhangban legyen az egyéniségemmel, hiszen csak így tudom átadni magam a pihenésnek. Ahhoz, hogy saját magam feltöltsem, megtanultam az élet minden pillanatát élvezni. És nincs okom másképp gondolkodni, hiszen fantasztikus családom van, akik mindennél fontosabbak számomra, és mindemellett azon kevesek közé tartozom, akik azt csinálnak, amit igazán szeretnek. Nyitott szemmel járok és figyelem a világot. Az apró rezgések, amelyek körülvesznek minket, adnak erőt és energiát a mindennapokhoz.

Blogmustra