Nagy netes boltteszt 2.0: a legrosszabbak közt még mindig a C&A vezet

Zanza!

Első körben a legjobban működő honlapokat vettük sorra, most jönnek majd a legrosszabbak: a New Yorkertől 5 perc alatt elmegy a kedvünk, a C&A-nál pedig az árukészletnek csak elenyésző részét nézhetjük meg online. De a Reserved és a Retro honlapjában sincs köszönet. A legrosszabbtól a jobbak felé haladunk, a lista végén szereplő 8-9 pontot elérő honlapokkal nincs is sok baj, csak épp lecsúsztak a 10-11 ponttal még a legjobbak közé sorolt honlapok közül. Pech.

1. C&A – még mindig semmi

Tavalyi online tesztünkben az országban dominánsan jelen lévő C&A teljesen elvérzett: bár a valóságban majdnem minden plázában és a vidéki nagyvárosokban is hatalmas boltokkal várják a vevőket, a neten szinte üres oldallal fogadják a rájuk keresőket. Ez most sincs másképp, de ha kitartóan kattintgatunk az oldalon, előbb utóbb valami lookbook-félébe botlunk, és termékfotókat is találunk, igaz, árakat már fölösleges keresni. A kereső egyébként is értelmetlenül működik, ha a nadrág szóra keresünk, első helyen férfiöltönyt ajánl a honlap, második helyen pedig a legújabb női fesztiválkollekciót, aminek télen, lássuk be, nem sok aktualitása van. Akciók címén semmi nincs feltöltve, de legalább az üzletkereső működik. Azért ez elég sovány eredmény egy ekkora nemzetközi üzletlánctól.

Pontozás:

Látvány: 1/5 pont

Kereshetőség: 1/5 pont

Nyelv: magyar 1/1 pont

Lehet rendelni ? nem 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? nincsenek 0/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont

Összesen: 3/14 pont

2. New Yorker – csak a zene

A New Yorker Madonna slágerével indít, és nem is tudjuk hirtelen, hol lehet kikapcsolni a zenét. Termékfotók nincsenek, csak lookbook, de legalább a kiegészítők és a fehérneműk mellett találtunk árakat, euróban és forintban. Emellett vannak zenei és filmajánlók, német vagy angol nyelven, ezzel nem megyünk semmire. Ha a ruhák érdekelnek, el kell mennünk egy New Yorkerbe, ha programajánlóra van szükségünk, irány a port.hu.

Pontozás:

Látvány: 3/5 pont

Kereshetőség: 1/5 pont

Nyelv: angol 0/1 pont

Lehet rendelni ? nem 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? helyenként 0/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? azt a keveset, ami fenn van neten, biztos 1/1 pont

Összesen: 5/14 pont

newyorker

3. Tisza cipő – épp nem működik

A Tisza cipő webshopja épp nem működik, attól még nézegethetünk cipőket, csak árakat nem találunk. A fekete alapon sötét cipők nem túl látványosak, de legalább hamar megtaláljuk, hol tudunk termékfotókat nézegetni. Csak épp minek: se méret, se különböző nézetek, se árak nincsenek a cipők és ruhák mellett, semmi értelme a honlapon körülnézni.

Pontozás:

Látvány: 3/5 pont

Kereshetőség: 2/5 pont

Nyelv: magyar 1/1 pont

Lehet rendelni ? igen, csak nem most 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? nem 0/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont

Összesen: 7/14 pont

4. Reserved – a bosszantó

Itt nem megoldás a Collection menüpontra kattintani: a Women-re kall kattintani, és azon belül a Collection-re, akkor megjelenik oldalt egy menüsor a különböző ruhafélékkel. Ha mondjuk a Bags kategóriára kattintunk, meg is jelennek a táskák, de ha valamelyiket kiszúrjuk, és nagyobban meg akarjuk nézni, a kép felugrik a lap tetejére, tehát ahhoz, hogy onnan folytassuk a nézelődést, ahol abbahagytuk, ismét le kell görgetni. Ez kellően idegesítő ahhoz, hogy hosszútávon lehetetlenné tegye a nézelődést. Árak nincsenek egyébként, csak nyugtató zene, de azt legalább könnyen ki lehet kapcsolni. Arról sincs információ, hogy a rengeteg holmiból – 143 féle táskát kínálnak például – mi került már boltokba, mi fog még csak ezután, és mire ne is áhítozzunk.

Pontozás:

Látvány: 4/5 pont

Kereshetőség: 3/5 pont

Nyelv: angol 0/1 pont

Lehet rendelni ? nem 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? nincsenek 0/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont

Összesen: 7/14 pont

reserved

5. Promod – de vajon mi van a boltban?

A francia Promodnak is jól kereshető az oldala, angolul vagy franciául is nézelődhetünk náluk, de az itt se derül ki pontosan, hogy milyen kínálatot találunk a magyar üzletekben. A katalógus jól kereshető, mosási instrukciók és ajánlott szettek is felbukkannak a ruhák mellett, de itt is minden ár euróban van megadva. Tetszik, hogy külön mintás vagy csíkos ruhákra is rákereshetünk, nem csak színekre, és az is jó, hogy a felsők kategóriáján belül is vannak különböző fazonok: tunikák, hosszúujjúak, etc.

Pontozás:

Látvány: 3/5 pont

Kereshetőség: 4/5 pont

Nyelv: angol, francia 0/1 pont

Lehet rendelni ? nem 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? igen, euróban 1/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont

Összesen: 8/14 pont

6. Retro – túl sok az intro

A Retro Jeans a Replay vonalát követi, megtévesztésig hasonlít az olasz márka nyitóoldalára. A Collection preview szép flash-es, csak meg kell várni, amíg betölt, akárcsak a Denim guide – mi kicsit soknak találjuk az intróra szánt időt. Ha azonban eleget vártunk, szép nagy fotókon, árakkal együtt jelennek meg a farmerek, de hogy átugorjunk bárhová, ismét várni kell, és ez már szimplán idegölő. Egyébként más termékek árait és képeit nem találtuk meg, csak a farmerekét, pedig emlékeink szerint a boltokban nem csak farmert árulnak, viszont az intrót vagy háromszor láttuk.

Pontozás:

Látvány: 4/5 pont

Kereshetőség: 1/5 pont

Nyelv: magyar 1/1 pont

Lehet rendelni ? nem 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? igen, helyenként 1/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont

Összesen: 8/14 pont

retro

7. Springfield – kicsi fotók

A spanyol márka weboldala spanyolul tölt be, de ha Magyarországot választjuk az országok listájából, átáll angolra. Ez kicsit levesz az élvezeti értékéből, akárcsak a kicsit életlen, apró képek. Az árakat itt is euróban látjuk, a készlet itt sem fedi a plázák boltjainak kínálatát, de legalább az kiderül, mekkora méret van még a webshopban. Természetesen itt is van szállítási költség, de szerényebb, mint a Mangónál, egy 3 eurós pólót 6 euróért házhoz szállítanak. A cég lookbookját itt is megnézhetjük, de nem ez az a honlap, ahol órákat eltöltünk.

Pontozás:

Látvány: 3/5 pont

Kereshetőség: 4/5 pont

Nyelv: angol/spanyol 0/1 pont

Lehet rendelni ? igen 1/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont

Összesen: 9/14 pont

8. Energie – legalább rendelhetünk

Energie terméket nem is jut eszünkbe hirtelen, hol lehet boltban kapni itthon, de honlapjukról rendelhetünk. Az árak euróban vannak megadva, nincs külön szállítási költség, de nincs is fenn túl sok ruha a netshopban.

Pontozás:

Látvány: 3/5 pont

Kereshetőség: 4/5 pont

Nyelv: angol 0/1 pont

Lehet rendelni ? igen 1/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? igen 1/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? nem tudjuk 0/1 pont

Összesen: 9/14 pont

energie

9. Orsay – az egyszerű

Az Orsaynál az E-catalogue-ban találunk termékfotókat, de a Fashion menüpont alatt található anyag is szépen ki van dolgozva, stílustippeket, szetteket találunk. Itt is kereshetünk ruha-kategóriára, de jóval kisebb a választék, mint a Zaránál és az árak is euróban vannak megadva. A boltokban nem találunk meg mindent, ami a honlapon van, legalábbis az első Orsay-ban, ahová betérünk nincs meg minden, amit a honlapon látunk, de elég nagy az átfedés.

Pontozás:

Látvány: 3/5 pont

Kereshetőség: 4/5 pont

Nyelv: angol 0/1 pont

Lehet rendelni ? nem 0/1 pont

Árak fel vannak tüntetve? csak euróban 1/1 pont

A boltban megtaláljuk a ruhákat? igen 1/1 pont

Összesen: 9/14 pont

A pontozás vesztesei

A legrosszabbul a C&A alig létező honlapja végzett, de a New Yorker használhatatlan honlapja is csak 5 pontot szedett össze. A Tisza cipő és a Reserved sem teljesített jól, előbbi azért, mert épp leállt, utóbbi mert elég rossz rendszert találtak ki rá. A többiek honlapja még egész jól megállja helyét a magyar piacon, vagy a nyelv vagy a rendelési lehetőség hiánya miatt vesztettek pontokat, no és persze a kifürkészhetetlen árukészlet miatt.

Blogmustra