TREND

A webes vásárlásban látják a jövőt a TheGardenStudio designerei

2011. október 28., péntek 14:15 |

Lila-sárga ingruhát kevesen vesznek fel, a fiúk viszont már a kötött bodynak is örülnek, annyira nincs miből válogatni. Miközben inkább lecsípnek a tervezők az árakból, még akkor is, ha ráfizetnek, mert nehéz versenyben maradni. A webes vásárlás bizalmi dolog, az összefogás pedig hatékony. Ezekről beszélgettünk a TheGardenStudioban, ahol senkit sem küldenek el azzal, hogy írjon a panaszkönyvbe, ha nem tetszik valami.

Fotó: Taskovics Dorka
Fotó: Taskovics Dorka

Szinte egyedülállónak mondhatja magát - hazai berkekben - unikális profiljával, a nemrégiben megnyílt TheGradenStudio. Egyrészt, mert a legszélesebb módon értelmezni a design fogalmát, így a Studioban jól megfér egymás mellett a grafikától kezdve, a bútorokon át, a ruhákon és kiegészítőkön keresztül minden. Másrészről, mert az alapítók felismerték, hogy az összefogás erőforrás-spórolás is, mert nem kell minden tervezőnek külön weboldal, vagy menedzser. A TheGardenStudionak ebben rejlik az ereje, miközben nem csak egy alkotói tér jött létre, hanem egyúttal a webshop bemutatóterme is. Tomcsányi Dóri divattervezővel és Sikó Bálint webdesignerrel, a Studio alapítóival találkoztunk, akik egyik gondolatot fűzték a másikba.

Kellett egy platform, ahol megjelenhetünk

Az alapkoncepció abból eredt, hogy Dórinak kellett egy weboldal, ahol értékesítheti a ruháit – mesélte Sikó Bálint. Egy csomó ismerős volt hasonló helyzetben. Mindenki szeretett volna egy platformot, ahol értékesíthet. Mi ezt a hiányt láttuk meg. Egy grafikus munkáit például, maximum két hétig állítják ki, esznek-isznak a képek alatt és ennyi. Azt akarjuk, hogy ez a weboldal egy olyan gyűjtő legyen, ahol tehetséges fiatal művészek meg tudják mutatni magukat.

Nálunk egy felületen összpontosul minden, így van egyfajta árukapcsolás is. Az egyik tervező termékei elvezetik a honlapra látogatót a másikhoz. Oda-vissza kommunikáljuk egymást – folytatta Tomcsányi Dóri. Első körben azokkal az ismerős tervezőkkel fogtunk össze, - mint Káldy Juli, Juhos Janka, Bodonyi Panni - akikkel jól együtt tudunk dolgozni, azonos az ízlésünk. A későbbiekben, viszont szeretnénk tovább bővülni, ezért folyamatosan figyeljük, kiket lehetne még bevonni.

A minőség igényli a törődést

Számunkra fontos a minőség – hangsúlyozta Bálint. Nem aprózzuk el magunkat azzal, hogy mindenféle apró kütyüt szétszórunk designer boltokban és arra azt mondjuk, hogy egyedi. A TheGardenStudioban arra törekszünk, hogy inkább kevesebb dolgot csináljunk, arra viszont maximálisan odafigyelünk. A jól átgondolt kommunikáció és PR elengedhetetlen, önmagában az, hogy valaki tehetséges nem elég.

A minőség és az egyediség első helyen szerepel nálunk, amellett, hogy mindez árban is elérhető maradjon – tette hozzá Dóri. Éppen ezért döntöttünk amellett, hogy tőlünk webshopon keresztül is lehessen vásárolni.

Így nem terheljük a vásárlót egy üzlet fenntartásának a költségével –folytatta a webdesigner. Miközben fontos az is, hogy időben kész legyen a megrendelt darab ezért rohangászunk a varrónőhöz. Ügyelünk a minőségre és minden egyes darabot gyerekünkként kezelünk. Ezért szinte már el sem akarjuk adni. Persze csak viccelek!

A webes vásárlás bizalmi dolog

Egy webshop akkor működik rendesen, ha jó a policy-je, ha flottul megy a visszacserélés, vagy akár a pénz visszafizetés és a kommunikáció. Ha ez megvan, akkor az emberek bizalommal fognak vásárolni – fogalmazta meg Tomcsányi Dóri. Ma már a webes vásárlás nagyon elterjedt és ha máshol működik, akkor itthon is fog. Nálunk eddig még nem volt probléma. Nyitottak vagyunk bármilyen kérdésre.

De annyira, – vette át a szót Sikó Bálint - hogy addig nem tesszük át a pénzt a mi rendszerünkre, amíg vissza nem igazolja a vásárló, hogy megkapta az árut és meg van vele elégedve. Persze, velünk is volt olyan, hogy vissza kellett cserélni egy pólót, de az a mi hibánk volt. Azt hittem M-es vagyok és kiderült, hogy XL-es. Hiába ragaszkodtam hozzá, hogy ez elírták a méretet, be kellett ismernem, hogy jóindulatú voltam magammal – ironizált a designer. Az biztos, hogy a netes vásárlás bizalmi dolog. Már maga a webes felület is meghatározó, ha jól érzed magad benne, akkor nem az jut először eszedbe, hogy itt valami kellemetlenség fog érni.

Inkább lecsípünk az árból, ha annyiért mi sem vennénk meg

Tomcsányi Dóri szerint, azt fontos látni, hogy a designer darabok árképzésében benne van az anyag- és előállítási költségen túl a szellemi tevékenység is és akkor még nem beszéltünk olyan elemekről, mint a kommunikációs tevékenység, vagy az üzlet, showroom üzemeltetéséből adódik.

Mi azt is figyelembe vesszük az egyes termékeknél, hogy mi mennyit költenénk rá – egészítette ki Bálint a gondolatot. Van olyan, amikor a végén kialakult összeg olyan magas, hogy inkább engedünk az árból, mert annyiért mi sem vennénk meg. Inkább lecsípünk a saját pénzünkből. Ettől mindenki jobban érzi magát, még az anyag is selymesebb lesz ilyenkor.

Volt olyan esetünk, hogy annyiszor kellett igazítani a vevőre a ruhát, hogy a végén nem kerestünk rajta semmit – mondta Dóri. Úgy voltunk vele, ha már valaki tőlünk vesz ruhát, akkor úgy álljon rajta, ahogy kell.

De nem fogunk senkit elküldeni azzal, hogy írjon a panaszkönyvbe! – fűzte még hozzá Bálint mosolyogva.

Formabontónak lenni nem olcsó mulatság

A hazai divattervezők, designerek munkáját eléggé megnehezíti, hogy ma már rengeteg fast fashion üzlet van, elképesztő mennyiségű ruhával, olcsón. Ezzel nehéz felvenni a versenyt – hangzott el a jól ismert probléma.

Tovább nehezíti a helyzetet, hogy itthon sajnos nem adott az a technológia, amivel átütő dolgokat lehetne létrehozni. Tapasztalatból tudom, ha minőségben és kivitelben valami formabontót akarunk létrehozni, akkor olyan drága lesz az előállítási költség, hogy eladhatatlanná válik a termék. Ez egy nagyon nehéz ügy – emelet ki Tomcsányi Dóri. Próbál mindenki ügyeskedni, de ez sokszor a minőség rovására megy.

Ez, viszont nagyon rosszat tett a hazai tervezők megítélésének – állapította meg Sikó Bálint. Talán ez az oka annak, hogy szívesebben vásárolnak az emberek a ZARA-ban. Ott nem sajnálja a pénzt a nyomott árak miatt, még akkor sem, ha hamar tönkremegy az adott darab. Jó lenne, ha a hazai vásárlók is nyitnának az új irányába és nem a jól megszokott dolgaikhoz ragaszkodnának.

Cipő nélkül nincs kifutó, ékszer nélkül üres a ruha

Mindenkiben az a közös a TheGardenStudion belül – válaszolta Dóri arra a kérdésre, hogy milyen módón hatnak egymásra a tervezők – hogy nemzetközi szinten is megállja a helyüket a tervezőink, illetve külföldön is felfigyelnek rájuk. Érdekes dolog volt, hogy a Studio megalapítása után nem sokkal Kele Sári és Vidó Nóri bútortervezők a 100% Design London-on voltak és iszonyatosan nagy sajtót kaptak. Káldy Juli cipői is nagyon nagy sikert arattak. Az ilyen megmozdulásokkal egymást erősítjük.

A legjobb példa erre – mondta Bálint - a nemrég bemutatott Color Project és a mostani téli kollekció, amihez Káldy Juli tervezte a cipőket és Juhos Janka az ékszereket. Az egyes darabok teljes összhangban vannak, ami szoros egyezetés alatt születtek meg. Ez szintén nagy bizalmat feltételez egymás iránt. Megtették a lányok egymás felé azt a gesztust, hogy a ruhák koncepciójának irányában indították el a gondolkodást és hittek abban, hogy ez működik majd.

Alapvetően nagyon szeretek másokkal dolgozni - vallotta be Dóri, aki korábban a KEPP Showroom csapatát erősítette. Inspiráló a munka és izgalmas dolgokat lehet együtt megcsinálni. A KEPP-nél is ez volt a helyzet kezdetben. Mindenki foglalkozhatott a saját projektjével, amit a végén közösen összefésültünk. Úgy éreztem, hogy a kezdetben még meglévő művészi szabadság már nem adott, ezért szálltam ki.

Cipő nélkül nincs kifutó, ékszer nélkül üres a ruha, de itt nincs kötelező köre senkinek. Mindenki alkot, senki nem vár el a másiktól semmit – zárta a témát Bálint ismét egy magvas gondolattal.

Színeiben visszafogott, de nőiesebb a téli kollekció

A téli kollekció kialakításában nagy szerepe volt a Marie Claire bemutatóra való felkérésnek – felelte Dóri, mikor legfrissebb sorozatának inspirációjáról kérdeztük. Látványosabb, úgymond imidzsdarabokat is bele akartam vinni a kollekcióba, mint a kötött hosszúruha. Az inspiráció mögött az húzódott meg, hogy téliesebb dolgok is megjelenjenek az anyagokban a vékonyabb pamut mellett. Színeiben is visszafogottabb lett, mint a Color Project, de maradt a vibráló piros és a türkizkék. Emellett belevettem ismét a nagy kedvencemet, a púderszínt. A sötétkék is határozott, ugyanakkor kellően komoly szín, ami lecsitítja a sorozatot. Ez fontos szempont volt, hiszen a Color Projectről sok minden elmondható, de a komolyság legkevésbé. Ott a játékosság került előtérbe. Az új kollekció szabásában és formáiban viszont megmaradt ugyan a geometrikusság, de ez is kezd megtörni. Az egyes daraboknál, a mell- és csípőrésznél, ahol a színek találkoznak, határozott a vágás. De a drapériásabb, szellősebb sötétkék muszlin oldja a vonalasságot. Ez a gondolatiság folytatódni fog majd a 2012-es tavaszi szezonban, ahol a geometrikusság már csak nyomokban lesz tetten érhető. Egy ívet akarok leírni ennek mentén.

Lila-sárga ingruhát nem vesz fel mindenki, a fiúknak viszont nincs miből válogatni

Egy időre túlléptem Hannán és nem hívtam életre más hősnőt sem. Viszont a női vonalak hangsúlyozására jobban figyeltem – mesélte a tervező. Azt elárulom, hogy a legtöbb ruhánál, mindenki eldöntheti, hogy mennyit mutat meg a testéből, hogy mennyire húzza be valaki az övet a kabáton. A muszlin overálnál is meg van az a játék, hogy a csípőt vagy a derekat akarod inkább kiemelni. Sokan mondták, hogy lenne igényük egy nőiesebb irányra. Ezt tartottam szem előtt a tervezésben. A Color Project a fiatalabbakat célozta, most egy szélesebb közönség felé nyitottam. Az idősebb generációnak is kedvezni szerettem volna, hiszen egy lila-sárga ingruhát ők már nem vesznek fel, de többen megfogalmazták, hogy tetszik nekik az általam képviselt irány. Így a piros kantáros nadrágon keresztül, a kötött bodyn át mindenki megtalálhatja a korának és ízlésének megfelelőt. Emellett a fiúkra is kifejezetten gondoltam, mert ők alig tudnak valamiből válogatni a meglévő piacon.

Annyira nincs miből, hogy nekem már a kötött body is egy ajándék – erősített rá Bálint. Ezért könnyű a fiúknak tervezni.

Grafikák és színek dobják fel a készülő basic kollekciót

A közeljövőben szeretnénk összehozni egy kifejezetten TheGardenStudio basic kollekciót – kaptuk a választ Tomcsányi Dóritól, amikor terveikről faggattuk - ami egyszerűbb anyagok felhasználásával és szabásvonalakkal készül majd. Különleges grafikákkal és színekkel dobjuk majd fel. Ezeket a Studio égisze alatt tevékenykedő tervezők találják majd ki, mint Bodonyi Panni.

Több külsős művészt, grafikust is szeretnénk majd felkérni – egészítette ki Sikó Bálint – hogy ne csak egy emberről szóljon ez a tervezett kollekció.

A light kollekción belül a hétköznapokban, hordhatóbb darabokat tervezünk meg, mint a pólók, az oversize darabok, pulóverek és nadrágok, amiket az áltatunk képviselt világ teszi majd vagánnyá és izgalmassá. Mivel könnyebben fogyasztható, nem annyira összetett ruhákról van szó, ezért abban bízunk, hogy a kevésbé bevállalósabbak érdeklődését is fel tudjuk kelteni.

Aki szeretné látni a TheGardenStudio tervezőinek munkáit, a bemutatótermen kívül, most a Stylwalker Promotion ART MARKET Kortárs Képzőművészeti Vásárán is szertettel várják október 27 és 30 között a Millenáris B Csarnokában.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta