Ha megszűnik az arckrémem, olyan, mintha elhagyna a pasim

Tipikus fejlett világbeli probléma, de hányan ne ismernék azt, amikor egy kedvenc kozmetikumunk egyszer csak eltűnik a boltok polcairól? Múltkor még volt, most már nincs. Bejárunk minden lehetséges lelőhelyet, aztán kénytelen-kelletlen valami másik után nézünk, ami viszont sosem lesz olyan jó. A gyártó pedig legtöbbször annyit sem közöl: félkalap. Traumatörténetek következnek elveszett kencékről.

Jankát (32) folyamatosan kikészíti a kozmetikai ipar: „A legnagyobb csapás egy vörös Chanel rúzs kivonása volt: igazi klasszikus, sokáig piacon volt. Már elfelejtettem a számát, de nagyon meggyászoltam. A másik a Dolce & Gabbana Sicily parfüm volt, egyáltalán nem értem, hogy miért szüntették meg. Ennél szerencsére a parfümmániás barátnőm képben volt, és betárazott nekem. A TIGI Shine Junkie-ja meg a legjobb termékük volt, rájuk is nagyon berágtam, hogy megszüntették. Azt is rühellem, hogy a Body Shop cuccokért elvileg már nem kell Bécsig menni, mert van itthon, de a kedvenc pirosítóm még sincs soha.”

Ja, már nincs fiúd, nem tudtad?

A megszűnő termékek olykor egészen drasztikus lépésekre késztetik: „Arcápolók kivonásakor olyan pipa tudok lenni, hogy konkrétan az egész márkát elhagyom. A legszörnyűbb, hogy sosem mondják meg, hogy miért történt, és nem szólnak előre. Olyan, mintha a fiúm még egy post-itet se hagyna a fürdőszobatükrön, és amikor a barátait hívogatnám, látták-e, szólnának, hogy „Ja, már nincs fiúd, nem tudtad?” – mondja Janka.

Viki szintén rossz szájízzel gondol vissza egyetlen eddigi ilyen élményére: „Külföldön vettem először Johnson's Baby Soothing Naturals Intense Moisture Creamet, akkor többet is, hogy legyen itthonra, de kiderült, hogy Magyarországon is lehet kapni. Csak ezt bírta el az arcom, minden mástól valami történt vele. Tavaly közölték, hogy ennyi, nem lesz többé. Hogy miért, nem adtak választ. Ha üzenhetnék valamit a forgalmazónak, az biztos nem lenne szalonképes. És ahogy a kedvenc olvasói leveleim záródnak: egy volt vásárlójuk.”

Több száz kilométert egy hajfestékért

Hannának (24) védjegye a vörös haja. Ezért is kapott traumát, amikor az aktuális hajfestés időpontjához közeledve nem találta sehol a megszokott Garnier hajfestékét: se drogériában, se diszkontban, se közértben, se interneten. „Hetekig kajtattam mindenhol, már azon gondolkoztam, a kínai piacra is kimegyek, de aztán visszatartott, hogy kétes származású vegyszert mégsem kennék a fejemre. Közben egyre látványosabb lett a lenövésem, egyre szörnyebben éreztem magam. Kétségbeesésemben befestettem egy másik festékkel, de az katasztrofális epersörbet színű lett, nagy nehezen tudtam festékeltávolítóval valami normálishoz közelítő árnyalatra visszahozni, innen is látszik, hogy egyáltalán nem mindegy, épp mit választasz. Aztán pont elutaztam Belgrádba, külön program volt hajfestéket keríteni - ott csodák csodájára volt még ebből a színből, úgyhogy most egy időre feltankoltam, de már előre rettegek, utána mi vár rám.”

A fordított eset, amikor más országba költözve szembesülünk azzal, hogy egy jól megszokott terméket ott nem igazán ismernek. Anett (29) számára az amerikai ösztöndíja alatt derült ki, hogy a tengerentúlon mekkora kultusza van az applikátoros tamponoknak: „Nagyon idegenkedtem tőlük, olyanok, mint a rakéták. Soha nem bírtam megszokni, úgyhogy az mindig egy külön tortúra volt, mire megtaláltam valahol eldugva a boltban a sima változatot – amiből sokszor még megfelelő méret sem volt, annyira nem vette senki. Aztán én is inkább hozattam magamnak a látogatóba érkező rokonaimmal.”

Férfisirámok

Az eltűnő termékek viszont nemcsak a nőket idegesítik. Attila (40) számára a borotválkozás szertartás-számba megy, így ezzel kapcsolatban éri sokk időről időre: „Egész kontinenseket tudnék szétbombázni, amikor egy nagyon jó termék, amit évek óta használok, például a svéd gyártású Gillette penge megszűnik, vagy csak nem forgalmazzák itthon tovább. Ilyen volt a Proraso mentolos borotválkozás előtti krémje is. Az még a jobbik eset, amikor itthonról vonják ki, mert akkor csak Bécsig kell elmenni az utánpótlásért, de nem tudom mi lesz két év múlva, ha elfogy a gondosan betárazott pengekészletem, és nem találok legalább olyan jót” – kesergett.

De a hajápolás legalább ugyanilyen érzékeny pont, tudtuk meg Vikitől, aki egy haverjáról mesélt: „Szabolcs egyszer ajándékba kapott egy Toni&Guy hajformázó pasztát. Teljesen megőrült tőle, szerencsére lehetett kapni, addig kezelhető is volt a srác. Három hete viszont felhívott, és azzal indított, hogy sehol nem lehet kapni a pasztáját, kivonták a forgalomból. Aztán két hete felhívott, hogy Ebayen szerzett hármat - tényleg csak ezért hívott fel. Majd, amikor egy hete mentünk edzeni, azzal kezdte, hogy megkapta, nem tűnt el útközben, de ha ezeket elhasználja, nem tudja, mi lesz vele. Csak ezután volt hajlandó másról beszélni. Korábban soha volt téma ilyesmi, előbb mesélte el, hogy aktuálisan milyen nővel jött össze.”

Úgy tűnik, nem jöttek még rá, nem célszerű a márkahűségre úgy hajazni, hogy közben indoklás nélkül megszűntetnek termékeket.

Oszd meg másokkal is!
Mustra