Elözönlötték a világot a műanyagcipők: tetszik, vagy nem?

Zanza!

A hagyományosan alacsony árfekvésű, sokszor egy év alatt elhasználódó gumi-, illetve műanyagcipők újra virágkorukat élik: a legtrendibb márkák is meglovagolják a hullámot.

A Crocs rémisztő és máig felfoghatatlan hódítóútja előtt a műanyagcipők leginkább a '80-as években voltak divatban. Akkor többnyire a gyerekek körében, az utóbbi évtizedben pedig úgy tűnik, ismét trendi lett a színes plasztikcipő, méghozzá nem csak a kicsik esetében – írja a Shine.

A tervezők ugyanis divatos felnőttverziókat kezdtek el gyártani: korábban ezeket a darabokat egy vagy két év után könnyedén hajítottad ki, újabban viszont a legismertebb márkák is piacra dobták a maguk magas árfekvésű flip-flopjait és szandáljait.

Műanyagot 25-50 ezerért?

A Salvatore Ferragamo például nem szégyelli 140 dollárért (25 ezer forint) kínálni a kétségtelenül cuki, mégis plasztikból készült lila topánkáját – ennek fényében remélhetőleg jobban bírja a strapát, mint a 15 dollárosok. A Gucci Marola cipellői sajátos formavilágukkal csupán 150 dollárt (27 ezer forint) kóstálnak, olívazöld változatban kifejezetten környezetbarát hatást keltenek – még ha műanyagból is vannak.

Vágysz egy jó plasztikcipőre?

  • Nem, fúj! 953
  • Nincsen nekem vágyam semmi 142
  • Igen 99

A Melissa Joy & Alexandre Herchcovitch műhelyéből kikerült, aranyszínű, fűzős félcipő ránézésre nem olyan rettenetes, de ha belegondolunk, hogy műanyagból készült... akkor bizony egyet kell értenünk a Shine-nal, akik szerint még nem vagyunk felkészülve erre a verzióra.

A Stuart Weitzman „Nujellystone” fantázianévre hallgató, áttetsző és rácsos cipője valóban olyan, mintha csak újra a gyerekkorunkban találnánk magunkat, de – elnézve a 145 dolláros darabot – nem biztos, hogy ezt annyira akarjuk. Végül, de nem utolsósorban a Valentino vérvörös, masnis tangapapucsa kétségtelenül viszi a prímet – már ami az árát illeti, mindenképp: 275 (!) dollárért, azaz 49 ezer forintnak megfelelő összegért vesztegetik.

Blogmustra