Németh Juci Louis Vuittont keres, hamisítvány is megteszi

Zanza!

Németh Juci egy Louis Vuitton táskát szeretne kölcsönkérni egy klipforgatásra. Az énekesnő szinte fanatikusan turkálja össze ruhatárát, fügét mutatva a luxuscikkek világának. A klipben pont úgy jelenik majd meg a táska, hogy egy értelmezési zavart keltsen Juci megjelenésében: finom, szimpla ruha mellett egy szupertáska lazán átvetve a vállon. Fenntartható a környezettudatosság a multi cégek által uralt piaccal szemben? Kivédhető a reklámok támadása újrahasznosítással és turkálással?

Németh Juci sürgősen táskára vadászik

Az énekesnő egy klipforgatásra szeretne kölcsönkérni bárkitől egy Louis Vuitton táskát. A művésznő nem ragaszkodik eredeti darabhoz, hiszen mozgókép esetében lényegtelen momentum a márkajelzés, mert úgysem látszik (hacsak nem raknak bele közeli vágóképeket a cuccról). Egy nő számára a táska barát, szerető és nagy titkok őrzője, így korántsem mindegy, hogy milyen alkalomhoz milyet választ: „Egyáltalán nem kedvencem a Louis Vuitton - rólam sokan tudják, hogy fanatikusan, szinte mindenemet úgy turkálom össze magamnak, ami szögesen ellentmond a luxuscikkek világának és a mega-giga-szuperruha hálózatokban vásárolt dolgok halmozásának. A klipben pont úgy jelenik meg a táska, hogy egy értelmezési zavart keltsen a megjelenésemben: finom, szimpla ruhák mellett a vállamon lesz egy szupertáska. Amúgy kár erre kiélezni a figyelmet, a mondanivaló megértéséhez hozzásegít majd, de messze nem ezen lesz a hangsúly. Pont arról szól a klip, hogy vajon ki vagyok, ha ilyen táskám van, de a ruhámról nem ez jön le, és a végén kiderül, hogy az emberek kit és mit sztárolnak általában. Meg kell majd nézni, elmondani nem jó"- nyilatkozta a Díványnak az énekesnő.

Retró érzetű, gitár- és dalközpontú rock'n roll

2008-ban startolt a Nemjuci zenekar, megalakulása óta az ország összes nívósabb fesztiválján bemutatkozott, de számos klubban is felbukkannak. Az első nagylemez Nemjuci címmel látott napvilágot tavaly. Németh Juci nem csak énekesnő, de zenész, zeneszerző és riporter is. Hét évig az Anima Sound Systemben énekelt, három lemezen, majd Jancsó Miklós Ede megevé ebédem filmjében kapott szerepet, ezt követően riporter és műsorvezető lett a Magyar Televízió Kultúrház című műsorában. Tápszínház társulatával bemutatta, mit tud a színpadon. A Budapest Bár produkcióban is feltűnt: Kiss Tiborral (Quimby) a Szívemben bomba van című korabeli slágert énekelték. Dolgozott a Kispál és a Borzzal és a Zagarral.

Juci 2006-ban Londonba utazott, hogy újabb élményekkel töltekezzen fel - itt barátkozott össze Áronnal és Tomival, majd hazatérése után 2008 Januárjában összehozta saját zenekarát, amelynek a Nemjuci nevet adta. A zenekarban a Rémember együttes két tagja, Vasaló Áron (dob) és Matyijő (basszusgitár), valamint Faragó Tamás (gitár) adja az alapot Juci hangjához. Alapvetően retró érzetű, gitár- és dalközpontú rock'n roll-t játszanak.

Környezettudatosság újrahasznosítással és turkálással

Megkérdeztük Németh Jucit arról is, milyen táskát tudna elképzelni LV helyett és mennyit hajlandó kiadni érte. „A baráti körömben sokan hordanak nagyon márkás és drága táskákat. Az egyik barátnőmnek van egy 400 ezer forintos gyönyörű pink YSL táskája - lenyűgöz, de nekem nem kell ilyen. Totálisan mindegy volt, ide a klipbe, bár az LV tökéletes ahhoz, hogy az emberekben rögtön vélemény alakuljon ki bárkiről, ha márkás darabot látnak rajta. A Nemjuci nem fényűző zenekar, sőt, zenénkben hajlunk a tiszta, nyers hangzásra, és a kinézetünk is ehhez idomul. Fontosnak tartjuk demonstrálni véleményünket és szimpátiánkat kifejezni a környezettudatosság irányába, a multi cégek által uralt piac egyszínűségét pontosan az újrahasznosítással és turkálással védjük ki. Velünk nem nagyon fognak találkozni az Andrássy úti csillivilli boltokban.”

A világ legdrágább táskája

A Louis Vuitton a világ egyik legismertebb márkája, státusszimbólummá nőtte ki magát: egy drágább bőrönd nagyjából egy jóféle használt autó ára, de pénztárcát már 20-40 ezer forintért kapni. Tekintélyes történelmi múltra tekint vissza, a két világháborút is átvészelte, magát a Louis Vuitton céget 1854-ben alapították. 1860-ban építették meg a cég első saját műhelyét, ahol egyre jobb és praktikusabb modelleket fejlesztettek ki. Az évek során egyre népszerűbbé váltak a vászonborítású, strapabíró, lapos utazóládák, főleg a vasutat használók körében.

Georges Vuitton, az alapító fia, 1896-ban teremtette meg a cég igazi arculatát, a híres monogrammal és 1914-ben a párizsi Champs-Élysées-n megnyitotta a világ akkori legnagyobb utazási kellékeket forgalmazó áruházát. A II. világháború után, 1959-ben az örökösök vezetésével megkezdték az újfajta, puha oldalfalú, vízálló utazótáskák gyártását. Ekkor Európában, Amerikában és a Távol-Keleten is már több mint ötven Vuitton üzlet működött. Minden egyes darab kézzel készül, gyakori alapanyag az antilopbőr és a csincsilla. 2006 júliusában a Louis Vuitton üzletlánc megnyitotta első budapesti boltját az Operaház tövében. És ami az árakat illeti: egy gurulós uniszex bőrönd 1300 dollár (250 ezer forint) a Tribute Patchwork nevet viselő Louis Vuitton modell pedig 47 ezer dollár (csaknem 8,7 millió forint).

Blogmustra