TREND RÖVIDHÍR

A kozmetikai cégeket büntették a legsúlyosabban

2010. január 7., csütörtök 11:57

Túl sokat ígérgetnek hirdetéseikben a kozmetikai cégek, 2009-ben rájuk szabta a legnagyobb büntetéseket a Gazdasági Versenyhivatal.

cikk-tious-rovid

Kozmetikai vállalatok kapták a legnagyobb pénzbüntetéseket megtévesztő reklámok miatt 2009-ben – derült ki a Gazdasági Versenyhivatal éves jelentéséből, amit a Kreatívnak juttatott el. A kozmetikai multikat a mobilcégek, áruházak, gyógyhatású készítmények gyártói követték. 

Tavaly 828 millió forint bírságot osztott ki a Gazdasági Versenyhivatal 41 határozatban, megtévesztő hirdetésekért. A pénzbüntetések összege több mint százmillióval haladja meg a 2008-as zárást, amikor is 700 milliós bírságot szabtak ki az ideihez hasonlóan, félrevezető reklámok miatt. 

A legnagyobb vesztes ezen a téren a L’Oreal Magyarország volt, amelyet 150 millióra bírságolt a hivatal. A biztos hatású szépészeti készítményeket ajánló Beiersdorfot és Johnson & Johnsont együtt 180 millióra büntették, ugyanis a reklámbeli ígéreteiket nem lehetett igazolni. Az élmezőnyben szerepel az Avon is: ők 40 millió forintot voltak kénytelenek fizetni azért, mert testfeszesítő krémük némely fogyasztónál az ellenkező hatást eredményezte. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta