Így lehet olyan a hasad, mint egy F50-es Ferrari motorházteteje

Zanza!

A lefelé, az ágyék irányába mutató V-alakú hasköltemények beszerzésére tulajdonképpen csak a férfiaknak van reális esélye.

Az Adonis-övnek is becézett, a csípőcsont irányába haladó vastag kötőszövetes szalag által megformázott V betűvel mindenki rendelkezik. Az edzés ugyanakkor csak akkor járulhat hozzá a jellegzetes V vonalak kialakításához, ha valaki a fogyást, illetve a testzsírszázalék csökkentését érti ez alatt. A Medical News Today mindenesetre összegyűjtötte, mit „kell” a Ferrari motorháztetőre emlékeztető „Adonisz-övről.” 

Tényleg kell ez neked?

A külső ferde hasizmon keresztül haladó, ágyéktájt formát öltő V-alakú lágyékszalag tehát nem izom, azaz megnövelni sem nagyon lehet. Mivel a hasizomhoz hasonlóan az alacsony testzsírszázalék függvénye csupán, mennyire látható a ’V’ betűd, sok kifejezetten erős és jó formában lévő ember esetében is rejtve maradnak az árkok. Mindez azt jelenti, hogy az edzőtermi robot és a felülések jó eséllyel hatástalanok maradnak majd az Adonisz-öv „kiépítése” szempontjából, míg mások, akik gyengék és kifejezetten rossz formában vannak, minden különösebb erőfeszítés nélkül szert tehetnek a hőn áhított vonalakra.

shutterstock 687267370

Mennyire?

Ahhoz, hogy az ágyékunk irányába mutató vonalak láthatókká váljanak, még a hasizom kidudorodásához szükséges nagyjából 15 százalék körüli testzsírszázaléknál is alacsonyabb, 6 és 13 százalék közötti értékekre van szükség. Mivel a nők esetében magasabb, 15 százalék körüli az a küszöb, ami alatt már egészségügyi kockázatokkal jár a testzsírszázalék csökkenése, nekik tulajdonképpen még megkísérelni sem ajánlott a vonalak előcsalogatását. A férfiak esetében ezzel szemben csak a 8 százalék alatti testzsírszázalék jelenthet gondot egészségügyi szempontból, ezért van tehát az, hogy inkább rajtuk figyelhetők meg a V-alakban repülő lágyékszalagok.

Leginkább tehát a fogyást elősegítő étrenddel és a minél intenzívebb kardiós edzésekkel, futással, ugrókötelezéssel, úszással, magyarul a jólbevált több testmozgás + kevesebb jégkrém/Big Mac menü megközelítéssel lehet V alakú inakra szert tenni. Ha tényleg muszáj, hogy ilyenjeid is legyenek. 

Blogmustra