Ennyit kell mozogni egy héten, hogy tovább élj!

Zanza!

Már heti 2 és fél óra mozgás is jelentősen meghosszabbítja a várható élettartamot. A nemrég megjelent tanulmány szerint felső határ pedig nem nagyon van, minél többet mozog valaki, annál hosszabb és egészségesebb életre számíthat.

A The Lancetben megjelent kutatás szerint nagyjából heti 2 és fél óra mozgásra van szüksége azoknak, akik hosszú és egészséges életet szeretnének élni. Ez egyébként egyáltalán nem jelenti azt, hogy mindenkinek azonnal személyi edzőt kéne fogadnia, a rendszeres testmozgás jelentette előnyöket ugyanis azok az aktív életet élő ingázók is learathatják, akik biciklivel vagy gyalog közlekednek, vagy mondjuk gyakran nyírtak füvet. A kutatás eredményeiről a Huffington Post számolt be.

A felmérés során több, mint 140.000, 35-70 éves válaszadó töltött ki kérdőívet arról, ki mennyit mozog egy hét alatt. A kutatók a kérdőív kitöltését követő  6-9 évben követték nyomon a résztvevők egészségi állapotát, és azt találták, hogy azoknak, akik legalább 150 percet mozogtak egy héten, 28 százalékkal nagyobb volt az esélye a túlélésre, és a szívbetegségek kockázata is jelentősen, nagyjából 20 százalékkal alacsonyabb volt az esetükben. A rendszeres testmozgás előnyei persze még egyértelműbbek voltak, ha valaki ennél is többet mozgott. Az ötször ennyi, azaz heti 750 perc mozgással operáló válaszadók esetében ugyanis már 36 százalékkal csökkent az esélye annak, hogy valaki elhalálozott a kérdőív kitöltését követő évek alatt.

shutterstock 282130871

A kutatók külön kiemelték egyébként, hogy a testmozgás jótékony hatásai ugyanúgy érvényesek azokban a kevésbé jómódú országokban, ahol nem szervezett módon edzettek az emberek, hanem mondjuk rendszeresen ingázniuk kell, magyarul a mindennapi életük szerves részét jelentette a mozgás. A több, mint 750 percnyi testmozgást abszolváló válaszadóknak például mindössze 3 százaléka volt az, aki szabadidejében edzett, a legtöbben ingázással, házimunkával, vagy egy nagyobb aktivitást igényló munkával érte el ezt a számot.

A tanulmány szerzője, Scott Lear szerint tehát tulajdonképpen tökmindegy, konkrétan hogyan éri el valaki, hogy aktív maradjon, egy óra kertészkedés is simán számít tehát, ahogy az is, ha valaki gyalog vagy biciklivel közlekedik, vagy a liftezés helyett inkább a lépcsőket választja. 

Blogmustra