3 mozgásforma otthonra, ha már unja a fitnesz-DVD-ket

Zanza!

Télen mindenki hajlamosabb a kelleténél többet lustálkodni, hiszen sokkal csábítóbb egy bögre teával bekuckózni a kanapéra, mint elmenni edzeni. Persze otthon is lehet mozogni, de mit csináljunk, ha már meguntuk a fitnesz DVD-ket és a szobabiciklizést? Ajánlunk három sportot, amivel egy kis változatosságot tudunk belecsempészni a spórolós és/vagy szürke mindennapokba.

Latin zene és táncos mozdulatok: zumba

A zumba a latin táncok alaplépéseit és az aerobikot ötvözi, és bár sokan a közösségi élmény miatt kaptak rá, otthon, a négy fal között is nyugodtan próbálkozhat vele. És nem, nem kell megijedni: bárki elkezdhet zumbázni, hiszen nem kell feltétlenül jól táncolnia hozzá, elég, ha élvezi a zenét és a mozgást. A zumbának egyébként több típusa is van, és ezt a hihetetlenül népszerű mozgásfomát már a gyerekekkel is meg lehet szerettetni, hiszen a zumbatomic például épp a 4-12 éves korosztálynak lett kifejlesztve. Az interneten egyébként viszonylag sok videó található, amiből könnyen elsajátíthatjuk a kezdő lépéseket. Csináljunk magunknak helyet a lakásban, és élvezzük a mozgás örömét!

shutterstock 277628426

A test és a lélek összhangja: jóga

A jóga sokat segít abban, hogy megbarátkozzunk a testünkkel, hogy igazán sikeresek legyünk, és abban is, hogy más sportokban is jobban teljesítsünk. Ha a jógáról van szó, akkor rengeteg lehetőség közül választhatunk, szinte az összes mozgásstúdióba betudunk ugrani egy ilyen órára. Persze nem mindenki jut el fitneszterembe, de ez nem feltétlenül baj, az otthon is lehet jógázni, főleg, ha tudjuk, mire kell odafigyelni, és már nincs szükségünk arra, hogy mások korrigálják a mozdulatainkat, pózainkat. Jógavideókat itt és itt is találhat, plusz bizonyos gyakorlatokat akár a munkahelyén is elvégezhet, ha pedig jobb lesz az idő, mindenképpen próbáljon ki pár különleges helyszínt is, esetleg a világban járva ismerkedjen meg a furább jógatípusokkal is

shutterstock 131070029

Új gyereknek lenni: hulahopp

Sokan úgy tekintenek a hulahoppkarikára, mint egy egyszerű gyerekjátékra, pedig valójában óriási lehetőségek rejlenek az eszközben: a has és a derék is igazán jól formálható vele, és akár tévé előtt letudhatjuk az aznapi edzést. Szimpatikus? Remek, csak ne régi, gyerekkori karikáját kapja elő, hanem szerezzen be felnőtteknek valót, mivel az nagyobb és nehezebb, így hatásosabb is pörgetni. Az önnek megfelelő méret az lesz, ami maga elé állítva a mellkasáig ér. Nem kell megijedni, ha elsőre nem sikerül, itt is igaz, hogy gyakorlat teszi a mestert. Az interneten egyébként szuper hulahoppos videókat is találunk, amikkel változatosabbá tehetjük az otthoni gyakorlatokat.

shutterstock 133992971
Blogmustra