Ha ezek a csajok képesek rá, akkor ön is!

Zanza!

Zseniális brit reklámfilm buzdítja egészséges életmódra azokat a nőket, akik sportolnának, de félnek a nevetségessé válástól. Mert becsülendő a Dove munkája, amivel segíteni próbálnak a nőknek elfogad(tat)ni a saját testüket, de mi van azokkal, akik szeretnének is tenni azért, hogy eltüntessék a nemkívánatos zsírpárnáikat, ám visszatartja őket az esetleges nevetségessé válás gondolata? 

Ezen próbál most változtatni aSport England, egy a sportot és egészséges életmódot népszerűsítő brit szervezet, akik egy vadiúj kampány, a ThisGirlCan (Ez a lány képes rá) segítségével szeretnének erőt adni az önbizalomhiányos, de tenni akaró nőknek. A beharangozó másfél perces videó pedig azért kiváló és újszerű, mert teljesen realista, és teljesen hétköznapi, sportoló nők szerepelnek benne – mindazzal együtt, ami a teljesen hétköznapi, sportoló nők számára ezzel jár: lefolyó sminkekkel, narancsbőrrel és remegő zsírpárnákkal együtt. És épp emiatt érdekes és mérföldkő ez a kisfilm az eddig tökéletes testekkel hirdető sportreklámok sorában.

Miről van szó és miért fontos?

A cél egyértelmű: növelni az aktívan mozgó nők számát. Angliában ugyanis kétmillióval kevesebb nő sportol, mint ahányan az aktívan edző férfiak vannak. Mikor erről készítettek felmérést, a fókuszcsoportos beszélgetések és a kutatások rávilágítottak arra, hogy bár az elszántság sok nem mozgó nőben is megvan (a 14-40 év közötti nők 75%-a szeretne sportolni), sokszor a félelem állja útjukat.

"Azért úszok, mert szeretem a testem. Nem azért, mert utálom." A kampányban a résztvevőket idézik, nem a PR-osok írták a szövegeket.
"Azért úszok, mert szeretem a testem. Nem azért, mert utálom." A kampányban a résztvevőket idézik, nem a PR-osok írták a szövegeket.Fotó: Sport England

„Bármelyik nőt megkérdezheted, ilyeneket fog mesélni a fejében zakatoló kérdésekről” – mondta Jennie Price, a Sport England vezérigazgatója. „Túl kövér vagyok hozzá. Ki fognak majd nézni. Ha ráállok a futópadra és rossz gombot nyomok meg, mindenki rajtam nevet majd” – idézte Price a megkérdezett nők egybecsengő félelmeit. „Azt szeretnénk, ha tudnák: teljesen normális, ha így éreznek” – tette hozzá.

A Sport England rájött arra, hogy a tipikus sportmodellek (például az olimpiai bajnok Jessica Ennis vagy Victoria Pendleton) nem alkalmasak erre a feladatra, mert az ő testalkatuk az átlagos nők számára elérhetetlen. Ehelyett az „utca emberei” közül válogattak: végül hét, 14 és 51 év közti nőt választottak ki arra, hogy a This Girl Can arcaiként a sportoló nők nagykövetei legyenek majd. A plakátokon nem használnak majd airbrush (bőrszépítő) technikákat és valóban a saját (tehát nem reklámszövegírók által megálmodott) mondataikat idézik: „Izzadok, mint egy disznó, de dögösnek érzem magam” vagy „Bár lassú vagyok, de mindenki lehagyok, aki kanapén tunyul”.

„Egyikünk sem tökéletes, örüljünk ennek, ettől nem leszünk kevesebbek. Ráncosak vagyunk, vanak táskák a szemeink alatt, tág pórusaink és narancsbőrünk. Ez a kampány azoknak a nőknek szól, akik úgy érezték, a sport nem nekik való, mert az valami exkluzív dolog, egy olyan klub, amelynek ők nem lehetnek a tagjai” – mondta Clare Balding sport-műsorvezető. A kisfilm egyik legfontosabb üzenete ezzel szemben tök egyszerű: "Azért mozgok, mert szeretem a testem - nem azért, mert utálom".

A kampányhoz a Sport England oldalán lehet csatlakozni, ha pedig Twitteren keresne rá a témára, használja a #ThisGirlCan hashtaget!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra