Edzeni kezdett, hogy fogyjon, mégis hízik? Itt a megoldás

Zanza!

Önnek is elege van abból, hogy ahányszor csak fogyókúrára adja a fejét és elkezd sportolni, pár hét múlva többet mutat a mérleg nyelve, mint amennyi a kiinduló súlya volt? A legtöbben ekkor megkönnyebbülten beletörődnek, hogy oké, ennyi volt, minek sanyargassák magukat. De mielőtt a tévé előtt ülve boldogan egy vödör fagyiba fojtaná a bánatát, olvasson tovább, hiszen lehet, egészen egyszerű a titok nyitja.

Julia Buckley fitneszőrült blogger elárulta, hogy a legtöbben ott rontják el az egészet, hogy rossz edzést választanak a fogyáshoz, és inkább a mozgás időtartamára, mintsem annak intenzitására mennek rá. Mert meglehet, hogy ön lelkesen lefut egy maratoni távot, ám ha azt könnyed tempóban, különösebb megerőltetés nélkül képes megtenni, akkor egy dekát nem fogy. Ennek oka, hogy a szervezet nem fogja annyira égetni a zsírt, sőt, még vissza is vesz némileg, csak hogy hozzásegítse önt a táv lefutásához.

„Lehet bármilyen hosszú is az edzés, ha azt általában lassan, könnyedén végzi, akkor a szervezete inkább kitartás-központúvá válik, az ehhez szükséges energiát pedig zsírként fogja elraktározni” - magyarázza Buckley, aki persze hozzátette, nem akar senkit sem lebeszélni a hosszútávfutásról, hiszen megannyi pozitív hatása van, csak ne fogyni akarjon vele. Már csak azért sem, mert sokan követik el azt a hibát is, hogy egy-egy edzés után kiadós zabálással jutalmazzák magukat, mondván, most lehet, hisz egy rakás kalóriát égettek el. Nos, az lehet, de nem biztos, hogy ennyit (főleg, ha aztán még több kalóriát is visznek be, mint amennyit az edzéshez felhasználtak), és különben is, a fogyáshoz mínuszba kellene menni a kalóriákkal, nem azonnal visszapótolni, amit nagy nehezen ledolgozott.

Persze, ha mégis a futás mellett döntene, rajta, viszont ebben az esetben ügyeljen arra, hogy inkább intenzíven, gyorsan fusson rövidebb távon, mert ha másként teszi, akkor kezdetben lehet, hogy fogyni fog, de szervezete egy idő után hozzászokik a terheléshez és stagnálás áll be, ami jócskán visszavehet a lelkesedéséből.

Mindezt Buckley a saját bőrén is megtapasztalta, hiszen súlyfeleslegétől csakis azután tudott megszabadulni, hogy a hosszabb, lazább mozgásformákat leváltotta. Véleménye szerint elég csupán 20-40 perces, pulzusszámot emelő, kemény edzés (sőt, futás esetében lehetőleg ne haladja meg a 30 percet sem!), mivel ilyen terhelés után a zsírégetés még annak végeztével (24-48 órával utána) is jelentős mértékben folytatódik.

Íme egy kis ízelítő, milyen gyakorlatokat javasol Buckley!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Blogmustra