6 tipp, hogy télen se lustuljon el

Zanza!

Szilveszterkor nyilván önöknél is megtörténtek a nagy fogadalmak, amik elsején néha nem is tűnnek olyan könnyen megvalósíthatónak. A téli hónapokban amúgy is mindenki ellustul és mozgás helyett inkább a fűtött lakásban heverészik. Ha ön úgy dönt, hogy igenis betartja a fogadalmait és sportos életmódot fog folytatni, segítünk pár tippel, hogyan lehet motivált még akkor is, ha kint fúj a szél és esik a hó.

Keressen edzőtársat!

"Sokaknak azért fullad kudarcba az előre eltervezett edzésprogramjuk, mert mindig van, ami visszahúzza őket: egy jó műsor a TV-ben, túl hideg az idő, túl szeles az idő, fáradtak, főzni kell, stb. Ha ön is hajlamos különböző indokokkal elsumákolni az edzést, akkor jobb, ha keres maga mellé egy társat! Még jobb, ha olyasvalakit szervez be, aki már jó ideje sportol, ugyanis ha szintén kezdőt választ, akkor könnyen meglehet, hogy már ketten fognak kifogásokat keresni, hogy miért ne menjenek edzeni. Tehát lapozza fel a noteszét, és keressen valakit, aki motiválni tudja önt!" - tanácsolja Éva, aki még év elején fogadta meg, hogy elkezd edzeni, és máig űzi is.

Bónusz tipp a Díványtól: ha a noteszében nem talál, keressen edzőtársat a neten! Léteznek kifejezetten ilyen célra szakosodott oldalak, például az Edzőtárskereső, vagy a Futótárs, ráadásul ezek egyedülállóknak duplán hasznosak lehetnek, mert akár társkeresőként is használhatók.

Tervezzen előre

A metro.co.uk szerint ha eltervezi, hogy az este elmegy edzeni, akkor érdemes jó előre meghatároznia, hogy pontosan mit is fog csinálni az edzés során. Ehhez segítségül hívhat akár mobilalkalmazásokat, vagy ha nem sajnálja rá a pénzt, egy személyi edzőt, aki konkrét edzéstervet készít, és azt be is tartatja önnel. A lényeg, hogy tudja, mit akar, és azt vigye is véghez, nincs kifogás!

Vegyen valamilyen kütyüt

Sokan vannak úgy, hogy ha vesznek maguknak egy új edzőcuccot, akkor azt már másnap be akarják vetni. Így van ez mással is. Tehát ha vesz magának egy stopperórát, vagy egy pulzusmérőt az edzéshez, akkor lehet, hogy nagyobb kedvvel fog belevágni. Ugyanez a helyzet a ruhákkal is, ezért jobb, ha beinvesztál egy-egy jobb szerelésbe!

Jutalmazza magát

Az emberek hajlamosak csak akkor csinálni valamit, ha tudják, jutalom jár érte. Persze egy edzésnél a jutalom a jó közérzet és a fogyás is lehet, de ehhez kell némi idő, talán emiatt is hagyják hamar abba sokan. Éppen ezért, hogy a kemény munka után azonnal ki tudja élvezni a jutalmát, minden edzés után igyon kedvenc turmixából, vagy vegyen a lazító fürdőt!

Olyat csináljon, amit szeret

Na igen, ez a legfontosabb: keresni egy olyan sportot, amiben örömét leli, így kevésbé valószínű, hogy lustaságból hanyagolja. Lehet, hogy a futás alakítja a legjobban az izmokat, de ha kerékpározni jobban szeret, akkor hajrá, ön inkább tekerjen!

Első körben azt döntse el, hogy csoportos sportot szeretne űzni vagy egyedül végezhetőt, önvédelmit vagy zsírégetőt, majd ezután kezdje szűkíteni a kört!

Hagyjon magának kellő türelmi időt

Senki sem állítja, hogy ha egyik pillanatról a másikra elkezd rendszeresen mozogni, az könnyű. Ahogy mondani szokás, kell egy kis idő, míg az edzés beépül a heti rutinba, és addig sajnos mindig erőt kell vennie magán, hogy elinduljon. Tehát ne higgye azt, hogy ha például eldönti, hogy minden másnap futni fog, akkor az első hónapban mindig lesz is hozzá kedve. Ez persze nem jelenti  feltétlenül azt, hogy rossz sportot választott, csak azt, hogy még nem ivódott bele a napjaiba. Na, ilyenkor is jól jön, ha edzőtársat választ, ugye.

Blogmustra