Sport a szülés után

Zanza!

Előző cikkünkben azt derítettük ki, hogyan és mit lehet terhesen sportolni. Mostani írásunk a sporthoz visszatérő friss anyukáknak szól, a Velvet nőgyógyász tanácsadója, dr. Laufer Gábor és Béres Alexandra fitnesz-világbajnok adnak tanácsokat a gyermekágyból felkelő anyukáknak a sporthoz.


Szülés után milyen hamar lehet elkezdeni az edzést, és mennyire intenzíven?

Béres Alexandra: Ebben hagyatkozzunk az orvos véleményére, egy ideig mindenképpen érdemes pihenni, pláne, ha a sebgyógyulásra is kell idő. Miután elkezdünk edzeni, az első három hónapban ne vállaljunk sokat, különösen, ha szülés előtt nem sportoltunk. A nagy izomláz kerülendő, mivel az anyatejnek a tejsavtermelés miatt megváltozhat az íze.

Dr Laufer Gábor: Én általában hat hét pihenést javaslok. Azalatt a szervezet általában visszaáll. Persze függ attól is, hogy császár volt-e vagy sem, amikor néhány extra hét pihenés ajánlatos, de a legtöbb nőnek hat hét a császár után is elég ahhoz, hogy rendbejöjjön.

Milyen típusú edzéseket javasol?

Béres Alexandra: Erre az első időszakra a kis súlyzóval vagy súlyzó nélkül végzett kardioedzés az ideális. Fontos, hogy lassan fejlődjünk. Nagyjából fél évi laza sport után állhatunk vissza az eredeti edzéstervünkre. Fontos az is, hogy ne hajtsuk túl magunkat, nehogy elapadjon az anyatej, az első egy év során ennek kell alárendelnünk az edzéstervet.

Szabad-e szoptatás alatt fogyókúrázni?

Dr Laufer Gábor: A szoptatás nem a legjobb időpont a fogyókúrára. Nem azért, mert nem lehetne, hanem azért, mert nagyon nehéz a hajszálpontos egyensúlyt táplálékbevitelnél garantálni fogyókúra esetén. Ha erre képes az illető, még azt is lehet.
Blogmustra