Szexista vagy sem a Saint Laurent kampánya?

Nemcsak a Fashionista.com szerkesztőinek, de nekünk is déjà vu érzésünk volt a tavaszi-nyári Saint Laurent kampány láttán. Emlékeznek, két évvel ezelőtt az ASA (Advertising Standards Authority) vagyis a brit reklámfelügyelő bizottság szinte azonnal letiltotta a divatház angol Elle magazinban közzétett képeit, melyeken az “egészségtelenül vékony” modell, Kiki Willems volt látható. A felügyelőség szerint a holland modell combja és vádlija egyforma széles, ráadásul a bordái is kilátszottak, ami egyértelmű jele az anorexiának.

Most emiatt a fotó miatt áll a bál.
Most emiatt a fotó miatt áll a bál.Saint Laurent

Ezúttal a francia reklámfelügyelő szervezet, az ARPP (L'Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité) bírálta a luxusmárka fekete-fehér kampányát, melyen Fernanda Oliviera látható széttárt lábakkal, neccharisnyában, görkorcsolyával a lábán. “Arra kértük a márkát, hogy a lehető leghamarabb módosítsák vagy vegyék le a hirdetést“ – mondta a Reutersnek az ARPP vezetője, Stephane Martin, aki szerint a hirdetésen szexuálisan alárendelt szituációban ábrázolják a nőket, nemi sztereotípiákat állítanak fel, sőt odáig ment, hogy kétségtelenül provokatív célzattal készültek az Inez & Vinoodth sztárfotós páros által lőtt képek.

Direktmarketing is lehet a háttérben.
Direktmarketing is lehet a háttérben.Saint Laurent

A bizottság a modell csontsovány alkatát is nehezményezte, szerintük a hirdetés sérti Oliviera méltóságát és megbecsülését. A botrány egyébként amiatt pattant ki, mert több mint ötven haragos levél érkezett a reklámszabályozásért felelős bizottsághoz, melyben arra kérik őket, hogy minél előbb állítsák le a Saint Laurent ámokfutását, aminek "elkövetője" a két évvel ezelőtti botránnyal ellentétben most nem Hedi Slimane, hanem Anthony Vaccarello volt.

Szerintem...

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek