Nézze meg legjobb 2016-os divatos projektjeinket!

2016 kemény év volt, erről árulkodnak kedvenc mémjeink is. De akárhogy is nézzük, azért a Tejben-Vajban rovatban olyan rossz nem volt, inkább sűrű és izgalmas. Voltunk például több gálán is, egy kamu bloggal trollkodtunk az Instagramon, mnagyon sokszor átnéztük a Gucci kollekciót, bejártuk a város legjobb turkálóit (többször is) és nem tudtunk betelni Katalinnal és az amerikai elnökválasztás divatos részével. Részletek kedvenc és legjobban olvasott cikkeinkből a hajtás után!

1. Divatbloggernek álltunk

Egyik kedvenc projektünk kapásból Kiss Noémi felfuttatása volt, ami nem igazán sikerült, de kicsit jobban beleláttunk általa abba, hogyan működik egy blog és mi mindent csinál egy blogger, hogy sikereket érjen el. A tanulság: semmi nem jön ingyen, vagy dolgozni vagy keményen fizetni kell a követőkért. Igazából így a hosszú folyamat lezásársa után már egyáltalán nem értjük, miért követ bárki is divatblogokat, de az már biztos, hogy ebbe a "szakmába" csak akkor érdemes belevágni, ha az egészségesnél kicsit több az önbizalmunk és realityszereplőket megszégyenítően extrovertáltak vagyunk. 

Sorozatunk korábbi részei

Divatbloggernek álltunk, 1. rész: vegyél követőket!

Divatbloggernek álltunk, 2. rész: élet ez egyáltalán?

Divatbloggernek álltunk, 3. rész: a kegyetlen számok

Divatbloggernek álltunk, 4. rész: egy blogger mindent maga vesz?

Divatbloggernek álltunk, 5. rész: mi kell a PR-osoknak?

Divatbloggernek álltunk, 6. rész: mi kerül egy blogon félmillióba?

Divatbloggernek álltunk, 7. rész: erre vitték a legnagyobbak

Íráskészségre nincs szükség, vizuialitásra annál inkább, úgyhogy mi most itt ünnepélyesen elbúcsúzunk Kiss Noémitől, otthagyjuk 2016-ban és meghagyjuk a blogolás lehetőségét a lelkesebbeknek. 

2. Opera estély és Story gála

Majdnem egy éve rendezték meg a Shakespeare estélyt az Operában, mely már nagyon hiányzott nekünk – és a cikk olvasottsága alapján önöknek is –, hisz Operabál évek óta nem volt, pedig mindigis remek mókának számított. Sajnálatos módon a celebek kihagyták a rendezvényt, alig néhányan tűntek fel a színen, de őket lefotóztuk!

A Story-gálán már jóval több celebritás felbukkant, és az önök szavazatai szerint Görög Zita volt a legjobban ötlözött az este – ezzel nem is vitatkoznánk:

Görög Zita Sármán ra ruhában vett részt a 2016-os Story-gálán
Görög Zita Sármán ra ruhában vett részt a 2016-os Story-gálánVelvet / Velvet

3. A Gucci dzsekijei és egyéb bomberek

2016 egyik legfontosabb márkája kétségkívül a Gucci, Alessandro Michele tervezőnek köszönhetően. Persze nagyot ment a Vetements is, de Michele cuki állatos, virágos és csipkéktől, színektől túlcsorduló kollekciói komolyan formálták a fast fashion kínálatot, a közízlést és a celebek gardróbját – és pont ezért, rengeteget hamisították termékeiket. Ízelítőnek pár Gucci cikk 2016-ból:

- röhöghetünk a Guccin, de tényleg minek?

- az önök által igen kedvelt Vajna Tímea féle 910 ezer forintos dzseki, mint olyan.

- turkálóban a Gucci-koppincs, erre szokták azt írni, hogy #lol meg #rotfl

- Nem Alessandro Michele, de érdekes: kis Gucci-történelem!

guccikom1
Venturelli / Getty Images Hungary

És ha ez nem lenne elég, divatba jött a hímzés és a bomberdzsekik hatalmas sikere is részben betudható az olasz divatháznak.

4. Leszoktunk a fast fashionről

Nagyon sok olvasót érdekelt kollégánk, Mzd leszokása a fast fashionről: nyilván jól jön most is pár tanács, ami segíthet önnek abban, hogy visszafogja magát a nagy leárazásakkor. Merthogy sajnos tényleg baromi sokat fogyasztunk és rengeteg fölösleges ruhát vagyunk képesek csak azért összevásárolni, mert az épp olcsó. A fast fashion meg általában olcsó. De talán ha kicsit megáll és átgondolja, miért van szüksége adott darabra, meg tudja állni a vásárlást: hisz egyrészt a ruhák stílusa tényleg kábé állanó (idézet a cikkből: "le merem fogadni, hogy ha lefagyasztanának és 2048-ban kiolvasztanának, akkor a C&A-ban ugyanazokat a nagypapazakókat, a Springfieldben ugyanazokat a lumberszexuális ingeket, a New Yorkerben pedig ugyanazokat az értelmetlen feliratos cuccokat találnám"), ami pedig nem állandó, az 2 hét alatt kimegy a divatból.

Segíthet még egy Excel-tábla vezetése a költésekről, illetve az, ha a pénz mellett a plázában senyvedéssel töltött időt is számba veszi: akkor meg már nem is éri meg annyira a sok ruha, hisz egy csomó ideje elmegy arra, hogy megkeresse rá a pénzt, aztán meg arra, hogy felpróbálja, megvegye, hazavigye. Így már nem is annyira vonzó a leárazás, ugye?

5. Aztán jött a Kenzo kollekció és visszaszoktunk

A 4-es pont persze nagyon lelkesítő, csak akkor nehéz az Excelre gondolni, amikor olyan kollekció kerül a boltokba, amit kihagyhatatlannak érzünk. A H&M marketingben verhetetlen, de idén erre se volt sok szükésgük esetünkben, ugyanis rajongunk a Kenzóért. Interjúztunk a tervezőkkel, aztán viszont legnagyobb meglepetésünkre komolyabb tolongás nélkül vásárolhattunk be a legmenőbb színes cuccokról. Ha esetleg szembejönne velünk leárazva még pár Kenzo-ruha, akkor sutba vágjuk ismét a spórolós stílust.

Kenzo x H&M
Kenzo x H&MKaszás Tamás / Dívány

6. Minden, ami Clinton, Trump, Obama, II. Erzsébet és Katalin

Az amerikai elnökválasztás sok szempontból nagyon fontos volt, de divattéren is találtunk rajta fogást. Például az új amerikai elnök, Donald Trump lánya esélyes, hogy stílusikonná fog válni, az új First Ladynek, Melania Trumpnak viszont lesznek gondjai az öltözéssel, de egyelőre érzi a stílust. Hillary Clinton viszont már most stílusikon, akárcsak Obamáné, aki utolsó hivatalos vacsoráján igazán odatette magát és nem meglepő módon tudatosság jellemzi ruhatárát.

Katalinról sem feledkeztünk meg, amellett, hogy oposszumban melegíti a kezét és 800 ezres ruhában jótékonykodott, Mária dán hercegnő is lekoppintotta. Rengeteget költött ruhára Katalin 2016-ban, az indiai turnéra 14 millió forintnyi ruhát vitt magával, a kanadai turnéra közel ugyanannyiért csomagolt. Szemügyre vettük kalapjait és több éves Jenny Packham ruháját is.

De ez mind semmi ahhoz képest, hogy II. Erzsébet áprilisban betöltötte a 90-et!

II. Erzsébet a 70-es években
II. Erzsébet a 70-es évekbenSerge Lemoine / Getty Images Hungary

7. Turkáló, mint divat

2016-ban nagy felfutása volt a retrónak, a 90-es éveknek és a környezettudatosságnak is. Merthogy már nem tudjuk hova tenni a divatszemetet, miközben pedig nincs is menőbb, mint vintage holmikat hordani! Eláruljuk a titkunk: szerintünk még mindig a Humana Vintage a legjobb lelőhely.

8. Fashion Week Budapest és a többi magyar bemutató

Ha már slow fashion és környezettudatosság: sok magyar márka itthon varrat, ezzel óvják a környezetet és a hazai munkaerőt. Szerencsére idénre is jutott Mercedes Benz Fashion Week Budapest, igaz a tavaszi elmaradt, de ősszel megismerhettük a Winner Sport márkát és több kedvencünk is lett, alig tudunk választani: Tomcsányi ruha vagy Je Suis Belle tüll? Nehéz dönteni!

Nagy mázli, hogy rendszeresen járhatunk divatbemutatókra: és a Marie Claire Fashion Days esetében ön is csatlakozhat, hisz egy egész hétvége és rengeteg bemutató jut a divatmániásoknak. Reméljük, jövőre is ott leszünk a lehető legtöbb divateseményen, showroom prezentáción és gálán – de már biztos nem Kiss Noémiként.

Mégis Tomcsányi lett a kedvenc szett
Mégis Tomcsányi lett a kedvenc szettSzécsi István / Dívány
Oszd meg másokkal is!
Mustra