Retrock: több mint rockos retró

Aki nem csukott szemmel jár a városban, biztosan találkozott már az üzlettel, de nem biztos, hogy tudja, hogy a ruhabolt nem csak úgy kinőtt az Anker közben, hanem 15 éves történelem áll mögötte. Itt szinte minden van, ami egy divatmániás, de konfekciót már kerülő embernek kellhet. Vintage ruhák formadús világa, amiben még volt anyag és gondolat, vegyítve magyar és külföldi tervezők letisztult vonalvezetésű egyedi darabjaival. Ez a kettősség jellemzi őket. Továbbá sokfajta kiegészítő, és ami a legjobb: nem csak női, hanem igazán gazdag férfikínálat is várja a betérőket.

Itt mindenki talál magának kedvére valót, sokféle stílust foglal magába az üzlet. Három éve az Anker közt erősbítik, 300 négyzetméteren, ami négyszer akkora területen van, mint a korábbi üzlet. A Retrock tulajdonosával, Líbor Róberttel és párjával Fekete Júliával, a bolt művészeti felelősével beszélgettünk a bolt múltjáról, jelenéről és jövőjéről. Azok közül, akik felfedezik Budapestet, sokan egyenesen itt kezdik a városnézést. "Más olyan széles spektrumú hasonló bolt talán nincs is az országban, mint a Retrock, pont ezért konkurenciája jelenleg nem nagyon van. Ami nem változott, a stílus. De mi igen, igyekszünk több téren fejlődni, lépést tartani a kor igényeivel” – említi Líbor Robi.

15 év és a tervek

“Fontosnak tartom elmondani, hogy sok mindent foglal magába a brand. Mivel a kincskeresés az életünk és közel 5000 termék van jelen a boltban, így mély a nyúl ürege. Szeretnénk közérthetőbbé tenni a vevőink számára a termékek eredetét és ezáltal a Retrock lényegét, mert közel sem csak egy használtruha bolt vagyunk. Májusban lesz a cég 15 éves, egy teljes bolt átalakítást tervezünk és még sok meglepetéssel is készülünk. Szeretnénk készíteni egy személyes hangvételű összefoglaló, művészi köntösű kiadványt. Hogy kik is vagyunk, mit jelent ez nekünk. Mert mi nem szoktuk magunkat magyarázni, nem nyomjuk magunkat folyamatosan a médiában, mivel amit képviselünk, az jó és folytonos, nem éreztük eddig szükségét. De megérettünk azt hiszem egy ilyen szummára. Nem kell hogy terjengős legyen, csak mi legyünk. A többi tervről egyelőre még inkább hallgatok" – mondta el Fekete Júlia.

Webshop, varrás, életérzés

Legújabb fejlődési iránya a boltnak egyébként a webshop, ami stílusában megegyezik a bolt világával, de más az árukészlet és szofisztikáltabb. „A webshop még fejlesztés alatt áll, három hónapja működik, szinte minden országba szállítunk. Más az árukészlet és az a plusz a bolthoz képest, hogy vintage high-fashion márkákra is rábukkanhatnak az érdeklődők. Ezeket már régóta gyűjtöttük a webshop nyitására. Többek közt Dior, Chanel, Dolce & Gabbana, Escada holmik is kaphatók, nem észvesztően drágán. Kihívás számunkra. Az elveink változatlanok, csak lépést kell tartanunk az internet térnyerésével és évek óta kérdezik azok a vásárlóink, akik nem tudnak csak utazásaik alkalmával meglátogatni minket, hogy mikor nyitunk már végre webshopot? Így megléptük. Működik a kreatív gépezet. Cikkek, napi fotózások, minivideók népszerűsítik az oldalunkat. Stylistunk, fotósunk, kreatív vezetőnk, marketingesünk fáradozik azon, továbbá külsős magyar művész fiatalok, hogy mindent kiadjunk magunkból közösen, ami maga a Retrock.” – mondja Líbor Robi. Másik kevéssé ismert erőssége a boltnak, hogy azon kívül, hogy 99%-ban egyedi dolgokat árulnak, arra is megvan a lehetőség, hogy a vásárlók átalakíttassák a megvásárolt ruhát.

„Sokan nem tudják, de létezik egy extra szolgáltatásunk, hogy ha valaki talál mondjuk egy túl hosszú nadrágot vagy egy túl bő pólót, amire ráfér egy kis alakítás, a varrónőnk átszabja a kedves vevőnk számára, akinek ez plusz pénzbe nem kerül"

Irány Peru!

“Az elmúlt három évben sok-sok héten-hónapon át jártuk a világot ketten, és ismerkedtünk különböző tájak embereivel, ízeivel, hagyományaival és a kultúrák legszembetűnőbb lenyomatával: a viselettel. Egészen ismeretlen tájakra sodort el a megérzésünk, elmentünk a gyökerekig. Kutattuk Ázsia és Dél-Amerika színeit, a textilekbe kódolt szimbólumokat, a nyelveket, a kultúrák közti átjárásokat és összefüggéseket. Lám-lám azt vettük észre magunkon, hogy kialakult az üzleten belül egy törzsi szekció, amit az utazásaink ihlettek, egy szerelem. Ezek kisszériás, kézzel készült termékek, amiket direkt eladásra készítenek a civilizációtól távol helyi törzsek lakosai. Melyeket helyi piacokon értékesítenek, a környezetükben fellelhető érdekes anyagokból, beleviszik a tradíciót. Sokan kérdezik, hogy hogyan csináljátok? Én meg azt felelem, hogy a párommal utazunk, dolgozunk, nyitott szemmel járunk, tanulunk tőlük, ez egy önismereti út is egyben. Egy szóval hálásak vagyunk“ – meséli Júlia, aki összes utazásukat dokumentálta, és lassacskán közzé is teszi majd a bolt honlapján.

Retrock

Cím: Budapest, Anker köz 2, 1063

Nyitvatartás: hétfőtől csütörtököig 11:00-21:00, péntek-szombaton 10:00-tól 22:00-ig, vasárnap 11:00-tól 20:00-ig.

Webshop, Facebook, Instagram

Üzenet: "Az üzenetünk az, hogy azzal, hogy újra hordjuk a sokkal tartósabb vintage holmikat, ezekkel élni környezettudatos, mivel újralényegül. Szembe menve a multik által ontott tömegtermékekkel. Ez lehet klisének hangzik, de egyszerűen így van! Ez a divat legbékésebb gondolatisága. Meg iszonyú vagány na…hát mondjuk ki! Köszönjük szépen, ha betérsz hozzánk!"

Oszd meg másokkal is!
Mustra