Idős nőkkel és celebekkel kampányolnak a divatházak

Az előttünk álló tavaszi-nyári szezon kampányaiból már mutattunk párat az elmúlt hetekben: miközben mi a cuki nagymamákat, menő állatokat és tiniprostinak öltöztetett színésznőket nézegettük, a többi divatház is elkészült aktuális divatanyagaival, melyek nem sokban különböznek az előző években látott reklámoktól. A tervezők idén is előszeretettel alkalmaztak szokatlan képi világot, celebeket és jól bejáratott szupermodelleket, akikkel ezúttal is ismert divatfotósok dolgoztak. Nézze meg a hajtás után, hogy hogyan képzelik el az év első felét a divatházak!

Meleg párral reklámoz a Tiffany & Co.

A 178 éves múlttal rendelkező ékszermárka „Will You?” néven adta ki eljegyzési gyűrű kampányát, melyet Peter Lindbergh fotózott. A Tiffany szóvivője, Linda Buckley elmondása szerint a márka támogatja az egyre több országban engedélyezett melegházasságot, így ők ezzel a fekete-fehér kampánnyal szerették volna közvetíteni a témával kapcsolatos üzenetüket a világnak. "Manapság a házassághoz vezető út már igencsak göröngyös. Az igaz szerelmet többször és különböző formákban is megismerhetjük. A kampány célja, hogy megmutassa a szerelem legkülönfélébb formáit” – mondta a szóvivő. A New Yorkban lőtt anyaggal a Tiffany olyan márkák közé állt be a sorba, mint például a Banana Republic, mely talán először rukkolt elő azonos nemű párokkal készített hirdetéssel.

Mihalik Enikő és Axente Vanessa sem lazsált

Hazánk egyik legismertebb szupermodelljéért, Mihalik Enikőért tavaly is kapkodtak a divatházak és divatlapok, így semmi meglepő nincs abban, hogy az egyik legmeghatározóbb francia márka is a békéscsabai modellel és csinos kolleganőjével, Caroline Trentinivel készítette el tavaszi-nyári anyagát. Mihalik és a brazil származású Trentini a tengerparton, két ló társaságában mutatják be a divatház hetvenes évek ihlette kollekciójának darabjait és kiegészítőit az Inez & Vinoodh páros által lőtt képeken.

A nagylengyeli Axente Vanessa egy Chanel kampánnyal nyitja az évet, mivel idén is ő lett az arca a divatház Rêverie Parisienne néven futó kozmetikumokat népszerűsítő kampánynak. A Neiman Marcus is Axentével reklámoz, a modell a márka tavaszi katalógusában pózol a szezon legmeghatározóbb szereléseiben, többek között olyan luxusmárkák kollekcióit mutatja be, mint a Gucci, a Stella McCartney vagy a Proenza Schouler.

2015-ben is menő idős korú modellekkel hirdetni

Az elmúlt egy-két évben egyre több divatház reklámozta szezonális termékeit olyan ikonokkal, mint Helen Mirren, Jessica Lange vagy Marianne Faithfull, így várható volt, hogy a nagy hírértékkel bíró reklámtrükköt idén is bevetik majd a kreatívosok a márkáknál. Az olasz Dolce & Gabbana már a karácsonyi szezonban kijött bűbájos nagymamákkal készített hirdetésével, amit a New York-i székhelyű ékszerész, Alexis Bittar kampánya követett a sorban, aki a 93 éves divatikonnal, Iris Apfellel és a nála 75 évvel fiatalabb bloggerrel, a 19 éves Tavi Gevinsonnal lőtte legújabb hirdetését.

A francia Céline művészeti vezetője, Phobe Philo is látott fantáziát az idős modellek alkalmazásában, az ő választása az amerikai irodalom egyik legmeghatározóbb kortárs írójára, a Salvador és az Imádságoskönyv című könyvek írónőjére, a 80 éves Joan Didionra esett, aki egy fekete pulóverben és túlméretezett napszemüvegben pózol a Juergen Teller által lőtt kampányképeken.

A Saint Laurent idén is legendás zenészekre bízta kollekciójának népszerűsítését, a divatház kreatív igazgatója, Hedi Slimane ugyanis Courtney Love, Chuck Berry és Marilyn Manson után a nyolcszoros Grammy-díjas énekesnőt, a kanadai származású Joni Mitchellt választotta kampányarcának. A 71 éves énekesnő a francia márka „népiesebb” darabjait mutatja be a fekete-fehér képeken.

Még mindig nagy ötlet celebekkel hirdetni

Jó párszor beszámoltunk már róla, hogy a klasszikus értelemben vett szupermodelleket egyre több helyen a hírességek gyerekei vagy egyéb okok miatt ismertté vált „ Jó csajok” váltják a sorban. 2015-ben sem maradunk celeblányos kampányanyagok nélkül, melyek közül talán a justin bieberes Calvin Klein reklám járta be a leggyorsabban az internetet. A félmeztelenre vetkőztetett, erősen átphotoshoppolt, ellenszenves popsztár egyébként Lara Stone modellel pózol az amerikai márka bugyireklámjában.

Várható volt, hogy a művészeti igazgatót váltó Sonia Rykiel egy látványos reklámhadjárattal szeretné majd a közönsége tudtára adni, hogy drasztikus változások várhatóak a márkánál a következő idényben. A ház újdonsült tervezője, Julie de Libran látszólag biztosra ment, amikor Mick Jagger és Jerry Hall lányait, Elizabeth és Georgia May Jaggert választotta reklámarcainak, akik egyébként már feltűntek a Sonia Rykiel kifutóján is a szeptemberi divathéten. A nővérekről Juergen Teller készítette a képeket.

A vastag szemöldökére nagyon büszke Cara Delevingne jelenlétét lassan kezdjük megszokni, így már meg sem lepődtünk azon, hogy a DKNY vele készítette el fehérnemű- és pizsama-kampányát 2015 első felében. Kevésbé volt bicskanyitogató a Beckham család 15 éves tagjának, Brooklynnak a megjelenése is a lengyel Reserved szezonális hirdetésében, mellyel legalább akkora hírnevet szerzett magának az Instagramon, mint pár hónappal ezelőtt testvére, Romeo a Burberry karácsonyi kampányában.

Szupermodellekkel sem ciki hirdetni

Persze azért akadtak olyan menő divatházak is, melyeknek esze ágában sem volt lecserélnie modelljeit. Az őszies hippicuccokban utazó Gucci az 1977-es születésű lengyel modellel, Malgosia Belával és a Mert Alas & Marcus Piggott fotóspárossal készítette el stúdiókampányát, míg a Louis Vuittonnál több sztárfotós dolgozott a divatház hirdetésén. A New York-i apartmanban pózoló modellek közül Freja Beha Erichsent Annie Leibovitz, Jennifer Connelly-t Bruce Weber, míg Jean Campbellt, Rianne Van Rompaey-t, Daphne Simonst és Marte Mei van Haastert Juergen Teller fényképezte le.

A Dior kreatívigazgatója, Raf Simons jól láthatóan a virágmintákra, a fekete-fehér ellentétére, valamint a gravitációra helyezte a hangsúlyt a kampány elkészítésénél, melyre olyan jól bejáratott kifutós modelleket kért fel, mint Julia Nobis, Lexi Boling és Natalie Westling. A futurisztikus hatást keltő anyagot Willy Vanderperre lőtte a francia márkának. Nem okozott nagy meglepetést Karl Lagerfeld modellválasztása sem, hiszen már a Baz Luhrman által rendezett Chanel No.5 reklámfilm főszerepére is a brazil modellt, Gisele Bündchent kérte fel. A fekete-fehér tavaszi-nyári kampányban egyébként kevésbé köszönnek vissza a divathéten erőltetett feminista hangok, a 34 éves modell javarészt mezítláb bukkan fel a Párizs jól ismert helyszínein lőtt képeken.

New York egyik legbefolyásosabb tervezőjének, Marc Jacobsnak a modelljeit, az egyre sikeresebb Kendall Jennert, Anja Rubikot, Karlie Klosst, Joan Smallst, Jessica Stamert, Natasha Polyt, Issa Lisht, Adriana Limát és Anna Ewert fekete parókában, a divatház legmeghatározóbb tavaszi darabjaiban, valamint gyógypapucsban örökítette meg Jacobs egyik kedvenc divatfotósa, David Sims. Nézze meg az óriásgalériában, hogy milyen trükkökkel próbálnak a tehetős ügyfeleikre hatni a legmenőbb divatházak!

 

Hozzászólna? Facebook-oldalunkon megteheti!

Kövessen minket a Facebookon is!

 
Oszd meg másokkal is!
Mustra