no

Az avataré a jövő az online vásárlásban

Megkönnyíti az online vásárlást az avatar
Megkönnyíti az online vásárlást az avatar

A sokat vitatott online vásárlás az internet korának egyik legcsodásabb innovációja. Az nők által áldásként emlegetett szolgáltatás azonban időigényes is, különösen akkor, ha a megrendelt tétel nem passzol; mint például gyakran a nadrág vagy a melltartó esetében, amit nehéz megvenni anélkül, hogy próbálnánk.

Így nem meglepő, hogy számos weboldal igyekszik javítani szolgáltatásán és minél közelebb hozni az online vásárlást a bolti vásárlási folyamatokhoz. A Qvit.com például személyre szabott avatarokat fejlesztett ki, mellyel lehetővé teszik a vásárlóknak, hogy egy méretükkel megegyező avatarral „felpróbálják” a ruhát, aminek köszönhetően egyszerűen szembesülnek azzal, hogy hogyan fognak kinézni a kiválasztott darabban.

Az ötlet a márka társalapítója, Laura Pastrana fejéből pattant ki, akinek egy egyetemi társa szembesült állandóan azzal a problémával, hogy amit megrendelt, az nem passzol rá, így postafordultával küldhette is vissza a hőn áhított terméket és szomorkodhatott egy sort – írja a huffingtonpost.com.

„Azt akartuk elérni, hogy a figura lemásolja a testünket, lehetővé téve ezzel, hogy 'virtuális önmagunkon' próbáljuk fel a ruhát” – mondja Pastrana, aki barátaival együtt nem tudott belenyugodni, hogy nincs kényelmes módja az online vásárlásnak. Végül 2013-ban elkészült egy avatar, ami lehetővé tette, hogy három különböző módon próbálhassuk fel a ruhákat.

Az átlászó opció segítségével könnyen megtudhatjuk, hogy állna rajtunk a ruha
Az átlászó opció segítségével könnyen megtudhatjuk, hogy állna rajtunk a ruha

1. A ”Tükörkép” ami egyszerűen csak letükrözi a vásárló pontos mását az általa kiválasztott ruhában, sőt még a bőrszín is testre szabható az applikációban.

2. „ Átláthatóság” opciónak köszönhetően a nem kiválasztott ruhák átlátszóvá válnak, így a vásárló láthatja, hogy a kiválasztott ruha szorosan vagy buggyosan illeszkedik-e az alakjához.

3. A „Hőtérkép” színekkel ábrázolja, hogy a ruha túl lazán vagy inkább szorosan áll rajtunk. A piros szín például azt jelenti, hogy a ruha olyan szoros, hogy alig kapnánk benne levegőt, a kék pedig azt jelenti, hogy több, mint egy hüvelykkel nagyobb a ruha, mint a méretünk.

Ön mit szól az avatarokhoz?

„Az avatarral könnyen lehet irányítani a nők vásárlási döntéseit, szokásait. Vagyis ha valaki körte alakú, akkor egyszerűbben tud az avatar segítségével felöltözni. Mi nem abban segítünk eligazodni, hogy milyen a tervezők szerint a tökéletesen illeszkedő ruha. Mi inkább abban szeretnénk segíteni, hogy a kívánt ruha tökéletesen tükrözze az életmódunkat, megjelenésünket vagy akár a hangulatunkat” – reklámozza Pastrami az avatarral bővített online butikját, ahol átlagosan 100-400 dollárért (21900-87660 forint) lehet női és férfi kollekciókat vásárolni és próbálgatni.

Az avataros vásárlás egyébként nem csak a net sajátja, a Cisco például virtuális próbafülkéken dolgozik, hogy ha nincs kedvünk az üzletben próbálni, akkor is valahogy magunkra húzhassuk a ruhát. Egyelőre nem sokra képes a virtuális valóság, és azhogy az online próbafülke mennyire lesz vonzó és felhasználóbarát a való életben. Szerintünk nagyon is van ezekben fantázia önnek hogy tetszik az ötlet?

Tetszik önnek a Dívány Tejben-Vajban blogja?

Keressen bennünket a Facebookon, így nem marad le egy érdekes posztunkról sem!

Oszd meg másokkal is!
no
Mustra