Az interneten egy kattintással könnyen elérhető élő közvetítéseknek köszönhetően mára már a divathetek legtöbb bemutatóját kényelmesen nyomonkövethetjük saját kanapénkról is. A tervezők legfrissebb kollekciói szinte futótűzként terjednek a közösségi oldalakon, divatblogokon és külön erre a célra létrehozott 'Livestream' oldalakon. Amíg mi otthon ülve, percekkel kedvenc tervezőnk bemutatója után már össze is állíthatjuk bevásárlólistánkat a következő szezonra, addig a márkák a bemutatóról kiposztolt képek és legnépszerűbb darabok alapján árazzák be és adják el kollekcióikat.
A New York Times szerint a divatházak eredetileg marketingcélból tették elérhetővé az élő közvetítéseket bemutatóikról, most pedig mindenféle adatok gyűjtésére, statisztikák készítésére használják fejlesztésüket, melyből könnyen kiderül, hogy mik lesznek az adott márka legnépszerűbb darabjai a következő szezonban.
„Én a Twitteren látottak alapján tájékoztattam a beszerzési osztályt, hogy milyen termékeket szerezzünk be jövőre. A Marc by Marc Jacobs kifutóján feltűnt táska például futótűzként terjedt a Twitteren, így az már mindenképpen kapható lesz üzletünkben” – mondta a Belstaff marketing vezetője, Damian Mould a New York Timesnak.
Ön posztolt már bármit is divatbemutatóról?
Bár a Twitterről szerzett információk fontosságának még semmilyen tudományos alapja nincsen, a szakértők szerint az innen begyűjtött, egyre hitelesebb adatokra egyre jobban figyelnek a divatházak. Az új jelenség népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt szezonban 20 százalékkal, az ideiben pedig 40 százalékkal nőtt az élő divatshowt követők száma az interneten.