SZÜLŐSÉG

Kipróbáltuk a szabad nagypénteket, nem jött be

2017. április 21., péntek 07:48

Idén hirtelen munkaszüneti nappá változott a nagypéntek. Őszintén szólva gőzöm sincs, hogy ez hogy történhetett, a társadalmi vitájáról például teljesen lemaradtam, (pedig szoktam újságot olvasni, eskü), biztos azért, mert nagyjából két nap volt rá, és nem volt időm bekapcsolódni.

Lényeg, hogy idén már az volt, hogy húsvét előtti pénteken nem lehetett bevásárolni, mert zárva volt minden. Gondoltam, előbb kipróbálom az új szisztémát, és csak utána mondok róla véleményt. Hát nem jött be. 

Jó lett volna ezt először egyeztetni az érintettekkel, például az anyákkal, meg a háziasszonyokkal. Például megkérdezni, hogy jó-e ez így? Rögtön megmondtuk volna, hogy nem lesz az. Tudom, a pusztán férfiakból álló kormányban az ilyesmi marhára nem szempont, de szólok, hogy a sonka és a tojás az asztalra, a csokinyúl a bokorba nem magától terem, habár én is hiszek a csodában, hanem ezeket valaki odateszi. Mi vagyunk azok: az anyák, meg az asszonyok. Szürpríz. És mivel a házi gazdaságomban momentán se disznó, se tehén, se tyúk, de még egy nyamvadt kakaócserje sincs, mindezeket meg kell vásárolni valamikor.

shutterstock 409946485

Namost, az első akadály ott lép fel, hogy pénteken, a munkaszüneti nap miatt az egész család otthon van, és őket valakinek meg kell etetni ötször, viszont ezzel párhuzamosan a boltok zárva vannak. Ez nem egy jó kombináció, mert egy család, fejlődésben lévő gyerekekkel, állati sok kaját el tud fogyasztani egy nap alatt, amire fel kell készülni. A megoldás: a bevásárlás. 

Nem tudom, a döntéshozók jártak-e Nagypéntek előtti csütörtökön bevásárolni, én voltam. Negyvenöt percet álltam sorba az üzlet pénztáránál, úgy, hogy mindegyik nyitva volt, és fénysebességgel dolgoztak a pénztárosok. Nem baj, majd pénteken kipihenik magukat, hogy szombaton újra bemehessenek dolgozni, majd vasárnap megint nem, és így tovább. Mert a hosszú, négynapos hétvége nekik így is, úgy is elmaradt, de mintha ezt nem kalkulálták volna bele a jogszabály elfogadásakor. A boltosoknak tehát nem lett jobb, a többieknek viszont rosszabb lett.

Szombaton pedig kezdődött az egész elölről, mert csütörtöki kaláccsal és salátával hétfőn már nem olyan könnyű ünnepi menüt rittyenteni. Ismét azzal ment el a fél nap, hogy üzletek pénztárainál álltam sorba, hát így szép az ünnep.

Nem szeretnék teológiai vitát nyitni arról, hogy szükség van-e a nagypénteki munkaszüneti napra. Annál is inkább, mert teológiailag elég sok minden levezethető, például a gyerekverés is, de hát ez mellékszál, meg övön aluli is volt, belátom. Maradjunk inkább abban, hogy a nagypénteki szünet messze nem természeti törvény, hanem egy politikai döntés eredménye, ha már a rendszerváltás óta eltelt 28 évben megvoltak nélküle, és csak most jutott eszükbe először.

Egyébként emlékszem ám még arra, amikor Nagyboldogasszony napját akarták munkaszüneti nappá tenni az ezredforduló környékén, ez pont abban az évben volt, amikor először belengették a vasárnapi zárva tartást. Az sem jött be, csak szólok. Pedig nyilván az is levezethető teológiailag. Apropó, Nagyboldogasszony napja: tudja valaki, hogy mi az, és mikor van? Köszönöm. Pedig majdnem munkaszüneti nap lett az is.

De ha már ragaszkodnak a lózunghoz, hogy családbarát kormány hoz itt családbarát intézkedéseket, akkor egy dolgot szeretnék kérni, hogy ne lógjon már ki annyira a lóláb: Mielőtt eldöntenék, hogy mi a jó a családoknak, kérdezzék már meg róla a családokat! Erről, mondjuk, pont lenne is értelme konzultálni. Na nem úgy.

Különben meg szerintem elég lett volna gondolkozni is, maguktól is rájöttek volna, hogy egy nagy és etetős ünnep előtt nem szerencsés betenni egy boltzáras napot, amivel dupla munkát és szervezést adnak minden anyának és háziasszonynak, szeretettel. Ha a szimpla bevásárlás-sütés-főzés nem lenne elég.

A nagypénteki istentisztelet meg úgyis csak este hatkor kezdődött, szóval simán odaértünk volna munkaidő után is. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2017.04.23 22:29:25zizi77

    Sellőlány, szerintem meg pont sokan csütörtökön bevásároltak, és szombaton már nem, ahogy én is. Erről szólt a poszt is lényegében. Az biztos, hogy nem egy műszak dolgozott reggel 6-22-ig. Egyébként valóban marhaság szombaton 22-ig nyitva lenni, mert pár emberen kívül nem hiszem, hogy túl sokan vásárolnak már akkor.

  • 2017.04.23 23:09:15sellőlány_

    Zizi77, ahogy az első hozzászólásokban írtam, én is pont így tettem (előre bevásárolva húsvétra), viszont láttuk, mi volt szombaton. Ebből is látszott, hogy az emberek többsége nem tervezett előre. És ez nem tudom, miért van így... berögződések, halogatás vagy közvetlenül ünnepek előtt jutnak pénzhez... (?) Tény az is, hogy ünnepek.elotti péntek sok munkahelyen már elég laza, a csütörtök pedig nem ugyanaz. Mi is 8 körül értünk aznap haza, és még nem is vásároltunk aznap. A keddi kenyeret értük pénteken. Vasárnapra pedig sütöttem házit.

  • 2017.04.23 23:14:59sellőlány_

    Autocorrect átírta itt-ott, sorry

  • 2017.04.23 23:45:49Jeff

    Vicces, már az is baj, ha munkaszüneti nap van. Engem nem érint a dolog mert kb. akkor dolgozom amikor kedvem van, de tudod vannak emberek, akik örültek a hosszú hétvégének, mert ilyenkor lehet együtt lenni a családdal, elutazni pár napra, kikapcsolódni, stb.

  • 2017.04.24 06:00:28Thomasx

    KEreskedelemben dolgozom, anno micsoda perpatvar volt belőle hogy nemlehet vasárnap vásárolni mert zárva voltak a boltok. Újra nyitva lettek de nemjönnek a vásárlók ,mert otthon vannak. Nekem is jobb lenne a családdal otthon mit az üzletben a hét hetedik napján IS! Erre meg jön egy nyavajgó firkász és ajvékol hogy nem tud vásárolni! Vásárolj be b@zd meg az év maradék 350 nyitvatartási napján!

  • 2017.04.24 06:13:13Bende Andras

    "Jó lett volna ezt először egyeztetni az érintettekkel, például az anyákkal, meg a háziasszonyokkal. Például megkérdezni, hogy jó-e ez így?" Most hisztizel mert nem ment hozzád senki a véleményedért?

  • 2017.04.24 07:32:08Kifordított kacagány

    Mi lett volna, ha rendesen visszaállítják a húsvétot és a kedd is ünnepnap lett volna? felakasztotta volna magát bánatába ez a picsogó firkász? manapság mi az mi nem áll el a hűtőben 4 napig? jön itt a bóti salátájával amin alapból annyi a tartósító, hogy még hűtés nélkül sem rohad rá csütörtöktől vasárnapig, de neki kell a friss, ami nem az ő hűtőjében áll 2 napot, hanem a bóti hűtőben két hetet. az ilyen embereken látszik, hogy beteg ez a társadalom.

  • 2017.04.24 08:08:06Kata Kosztolányi

    Na figyu.... Egyrészt, már januárban tudni lehetett, hogy ez így lesz. Milyen érdekes, én pl. nem maradtam le róla. Mit csinál ilyenkor az ember? Mindent, ami nem romlandó, megvásárol előre. Akár hetekkel. Pl. a csokinyulat (amiből nagypéntekre úgyis csak a szenny marad mindenhol - sokkal jobb előbb megvenni). Aztán ugye telerakja a fagyasztót. Itt jegyezném meg, hogy az igazi nagy dínom-dánom csokinyulastul az ugyebár vasárnap van, SZOMBATON PEDIG NYITVA VOLT MINDEN! Így bőven lehetett vásárolni, ha valami az utolsó pillanatra maradt. Tudod, nem csak a "háziasszonyokat" kell megkérdezni. Hanem az év nagy részében dolgozó embereket. Köztük is vannak szép számmal családanyák, Sőt, főznek ők is. Ahogy én is, naponta, munka és utazás mellett, de nem tartom magam "háziasszonynak". Vendégek voltak nálunk is húsvétkor, főztem csomó mindent én is. Nem haltunk éhen, és mindent el tudtam készíteni, amit szerettem volna, a pénteki zárva tartás (és a csütörtöki halom túlóra) ellenére is. Mi, nem keveset dolgozó emberek nagyon örültünk a pénteki munkaszüneti napnak! Amúgy, ha semmi különös nincs, akkor maximálisan vasárnapi zárva-tartás ellenes vagyok. Oldja meg az üzlet részidősökkel. Ugyanis nekünk, akik egész héten estig dolgozunk - sokszor szombaton is, nem mindig megoldható a hét közbeni nagybevásárlás. De évi néhány alkalommal, amikor ünnepek vannak, igenis legyenek hosszú hétvégék! Mindenkinek! Ahogy a világ számos országában, és még sehol nem haltak emiatt éhen!

  • 2017.04.24 08:26:07*E*

    Nancsibacsi: te mekkora gyökér vagy!

  • 2017.04.24 08:29:18Emília Farkasné Marton

    Az én környezetemben a Nagypénteki munkaszüneti nap csak arra volt jó, hogy hol az egyik szomszéd berregtette a fünyírót, hol a másik az egyéb jó nagy hanggal járó egyéb kerti gépeket stb. Azért én kíváncsi lettem volna hány ember töltötte ténylegesen úgy a napját ahogy azt a katolikus vallás előírja. Annyira nem kell a cikkírót leszólni, mert a magyar emberek zöme ezt a napot is arra használja, hogy dolgozzon, persze nem a munkahelyén.

  • 2017.04.24 08:46:23zizi77

    Emília, ha nincs a péntek, akkor a kerti munka sincs? Ha nem pénteken, akkor szombaton csinálták volna, vagy mikor az idő engedi. Tudod, Karácsonykor se ül mindenki a templomban.
    Remélem, mindenki fel tud készülni május1-re, mert akkor se lesz bolt nyitva, most szólok!!!

  • 2017.04.24 12:09:25LFather

    Minden melósnak jól jött a szabad nagypéntek, a vásárlást megoldották a hét másik 4 napján. Az ellustult, kényeskedő ingyenélők, bértollnokok és egyéb életművészek/konzumidióták meg szokjanak hozzá, sok mindenhez amúgy sem kell sajnos hozzászokniuk. Meg aztán nem nagycsütörtökön szóltak, hogy figyumá', holnap ünnepnap van, hanem hónapok óta lehetett tudni. Továbbá ahogy korábban írták, szombaton minden nyitva volt, tehát egy (1) napot kellett valahogy kibírni a kib@szott vásárlás nélkül. Szóval a nagypénteki ünnepnap BEJÖTT, köszönjük.

    A posztról, meg az írójáról kialakított véleményemet inkább nem tárnám az úri közönség elé, megtartom magamnak.

  • 2017.04.24 12:24:25s3pooler

    Nem tudom, az csak nekem tűnt-e fel, hogy a 4 napos hétvége második napján, SZOMBATon csomó minden nyitva volt?
    Pl az összes élelmiszerüzlet...!
    És mivel a wannabe szerzőnek vélhetően van internet elérése, meg tudta volna nézni a meghirdetett húsvéti nyitvatartásokat...
    .. lehet hogy eszerűbb lett volna, csak arról meg nem lehet durcásat írni.

  • 2017.04.24 13:12:43R.T. Flakfizer

    :)
    jól értem, hogy a nagypéntek elleni összes érv a boltok zárvatartása és a hétfőre megszottyanó kalács? :D :D :D
    azt hittem, a kimaradó munkanap, termelés, ilyesmik lesznek a fő irány, vagy nem tudom, hogy mi, de ez... :D maradjunk annyiban, hogy előre lehetett tudni, hogy az ilyesmi holmik szombaton pótolhatók, illetve lehet sütni is... ;)

  • 2017.04.24 13:44:51forei

    egyedülálló rokkant idős ember vagyok, de még tudok előre tervezni, gondolkozni. Több ingyen vagy pár forintért házhozszállító élelmiszer webáruház van.

  • 2017.04.24 14:18:22krampam

    De hülye vagy... Ilyen ostoba picsogást... Őt nem kérdezték meg! Észbontó! Ahogy Mucsi fogalmazott: "Hát ez felbaszta az agyamat."

  • 2017.04.24 14:31:50Csendes Szonáta

    végre, egy értelmes cikk a díványon.
    a sok okosnak, aki szerint a boltzár a lényeg. nem, legfőbb probléma megint a társadalom teljes kizárásával történő megmondás. de ti mint a birkák, mindent lenyeltek zokszó nélkül.

  • 2017.04.24 14:31:50Csendes Szonáta

    végre, egy értelmes cikk a díványon.
    a sok okosnak, aki szerint a boltzár a lényeg. nem, legfőbb probléma megint a társadalom teljes kizárásával történő megmondás. de ti mint a birkák, mindent lenyeltek zokszó nélkül.

  • 2017.04.24 15:02:14kakukkboy

    Elszabták, de alaposan!

  • 2017.04.24 15:44:50cardiobascuralis 3

    Még szerencse, hogy csak a nagypéntek előtti csütörtök éjjel derült ki, hogy a nagypéntek szabadnap lesz.

    Primilla már megint remekül bizonyítja, hogy mekkora agyatlan kretén.
    De hát eddig is elhittük!

  • 2017.04.24 16:14:36Zoltanius

    A keresztény ünnep szabadnappá nyilvánítsával ismét csak nem az a gond, hogy nem lehet bevásrolni, és szerintem a poszt szerzője alapvetően nem is erre akart utalni, hanem a Fidesz kormány által jó kommunista módjára a társadalom megerőszakolása árán is punktum keresztülvert társadalom "mérnökösködés". Az már csak következmény, hogy erre menetrendszerűen egyesek egy jó kis zsidózással tesznek koronát.

  • 2017.04.24 16:44:58pojken

    Kedves Primilla! Én sem szeretnék Nagypénteken dolgozni csak azért, hogy a háziasszonyok vagy a háziurak (hogy politikailag korrektek legyünk) be tudjanak vásárolni. Az a probléma, hogy a bevásárlás már egy családi program lett, és nem azt/nem annyit vásárolunk amire szükségünk lenne, hanem amivel a legnagyobb profitot tudjuk juttatni a kereskedőknek.

  • 2017.04.24 17:48:55zizi77

    Zoltanius, én említettem a zsidókat, de nem volt benne semmi zsidózás. Alapvetően a Nagypéntek nekik a legkellemetlenebb több szempontból is. Remélem, nem kell részleteznem miért.

  • 2017.04.25 01:03:51mazsoqq

    Banki alkalmazottakat szoktam idegesíteni, miszerint annyira gyengén fizetik-e őket, hogy egy bank sincs nyitva, nem hogy munkaszünetes napokon, de 18 óra után, és 8 óra előtt. Szokásos munkaidőben dolgozó, aki nem tud ellógni, elég nehezen tud bankolni, leginkább egész napi meló után, hulla fáradtan. Mit szólnának hozzá, ha látnának egy tűzesetet, gyilkosságot, balesetet, stb., és a tűzoltó, rendőr, orvos azt mondja, neki is van családja, joga van a hétvégi pihenőhöz. Tehát, hol a határ? Inkább erről kéne nemzeti konzultáció, de nem előre megírt válaszokkal, hanem az adófizetők szabad véleménynyilvánításának lehetőségével.

  • 2017.04.25 01:07:01mazsoqq

    Kihagytam, 18 óra után, és 8 óra előtt sincs nyitva.

  • 2017.04.25 02:56:34cardiobascuralis 3

    Zoltanius:
    Az megvan, hogy a nagypéntek utáni szombaton (nagyszombat) minden bolt nyitva volt? Ami baromság, mert a boltosoknak is kiadhatnák szabadnapnak, aki nem tud 4 napra előre gondolkodni kajában, az dögöljön éhen.
    Majd húsvétkor feltámad. Megírták a meséskönyvben, pedig azt a csávót a mese szerint még szopatták is előtte napokig, meg szurkálták is oldalba.
    A nagyszombat amúgy is fölösleges, se egy keresztrefeszítés a meséskönyv szerint, se egy szaros feltámadás, szóval csak helykitöltő.

    zizi77:
    Az ünnepek neve a magyarban kisbetű. Mindegyiké.

    mazsoqq:
    Az megvan, hogy aki rendőrnek-tűzoltónak-pilótának-egyébfaszomnak megy, az ELŐRE tudja, hogy hétvégén is munka van?

  • 2017.04.25 02:56:43cardiobascuralis 3

    Zoltanius:
    Az megvan, hogy a nagypéntek utáni szombaton (nagyszombat) minden bolt nyitva volt? Ami baromság, mert a boltosoknak is kiadhatnák szabadnapnak, aki nem tud 4 napra előre gondolkodni kajában, az dögöljön éhen.
    Majd húsvétkor feltámad. Megírták a meséskönyvben, pedig azt a csávót a mese szerint még szopatták is előtte napokig, meg szurkálták is oldalba.
    A nagyszombat amúgy is fölösleges, se egy keresztrefeszítés a meséskönyv szerint, se egy szaros feltámadás, szóval csak helykitöltő.

    zizi77:
    Az ünnepek neve a magyarban kisbetű. Mindegyiké.

    mazsoqq:
    Az megvan, hogy aki rendőrnek-tűzoltónak-pilótának-egyébfaszomnak megy, az ELŐRE tudja, hogy hétvégén is munka van?

  • 2017.04.25 08:43:57Fertőtlenítés a faluban

    A kedves szerző biztosan nem lát túl a saját körein, és kikészült, hogy nem tudott shoppingolni (megtehette volna ennyi erővel csütörtökön, és szombaton is nyitva voltak a boltok), ugyanakkor annak a pár millió alkalmazottnak valószínűleg jól jött a plusz nap. Én örültem neki.

  • 2017.04.25 08:48:19Forever Mankini

    Egyetértek a cikkíróval, de ház ez most politikai döntés volt, és gondolom nem lesz mersze egyetlen kormánynak se ezt visszacsinálni...Azok járnak jól, akik megtehetik, hogy elutazhassanak külföldre egy hosszú hétvégére. Kérdés, hogy ezt a lakosság hány ezreléke engedheti meg magának, hiszen ilyenkor extra árak vannak a szállodákban...

  • 2017.04.25 10:15:16HoNeYBiRD

    Gondolom már írták, de nincs kedvem ennyi hozzászólást elolvasni:

    1. Férfiak is tudnak és szoktak is vásárolni, nekik ugyanúgy van vagy nincs idejük a bevásárlásra. Ez nem csak női probléma. Vagy ha nálatok, kedves cikkíró ez csak női probléma, akkor ott valami nem jól működik.
    2. Mi a túróért kéne a sonka és tojás vásárlást az utolsó pillanatra, csütörtökre hagyni, egyik sem olyan, ami nem állna el. A nyers sonkát hűteni sem kell.
    Már előre tudni lehetett, hogy nagy sorok lesznek csütörtökön, nem előtte való nap derült ki, hogy péntek ünnep lesz.
    3. Szürpríz 1: szombaton minden egyébként nyitva tartó bolt nyitva van.
    4. Szürpríz 2: léteznek a multikon kívül kisebb boltok is, ott nincs vagy minimális a sorban állás.
    5. Szürpríz 3: kisebb boltok nyitva vannak munkaszüneti napokon is, ott be lehet szerezni a friss kenyeret akár, nem muszáj mindent a sokszor már nem olcsóbb multikban megvenni.

    Az igaz, hogy több értelme lett volna dec. 24-et munkaszüneti nappá nyilvánítani, akkor legtöbben már úgyse dolgoznak vagy csak délig. Ez meg épp nem volt említve a cikkben.

    Megoldás:
    - bevásárlás időben, nem csütörtökön, hanem a hét első felében mondjuk
    - friss kenyér vagy elfelejtett dolgok vásárlása nyitva tartó kisboltokban

    Ne legyünk már ennyire életképtelenek!

  • 2017.04.25 12:29:34katmanocs

    Értem én a fagyasztott kenyeret, de inkább kihagyom, bocs.
    Én legalább ilyenkor veszem a fáradságot (4 napom van rá!) hogy megsütöm az ünnepi kenyeret-kalácsot.. bevásárlást előző hétvégén megejtettem, hihetetlen sok minden belefért a 4 napba, boltnak közelébe nem mentünk. Meg is állapítottam hogy mostantól ez a kedvenc ünnepem, tavasz van, jó idő, 4 teljes nap a családdal, imádom :)

  • 2017.04.25 14:10:56zizi77

    Dec 24-et előrre le szoktuk dolgozni valamelyik szombaton, tênyleg csak az eladók szívnak olyankord . De akkor mekkora hiszti lenne, ha 3 nap zsinórban nem lenne semmi sem nyitva. Mondjuk én akkor sem vásárolok már, max 22-23.

  • 2017.04.26 04:18:46cardiobascuralis 3

    zizi77:
    Azért látott már olyat a világ, hogy karácsony hétfő-keddre esett, amikor ugye 3 nap nincs nyitva semmi (merthogy előtt meg 24-e vasárnap, amikor szintén nincs nyitva semmi).
    Szerintem nem nagyon számoltak be tömeges éhen halásokról és tömeghisztériáról a világ vezető médiái (M1, TV2, MTI stb.).

    Ami azt illeti, a karácsony ajándékvásárlást én sem szeretem az utolsó pillanatra hagyni, úgyhogy általában 24-én délelőtt megveszek mindent. Hacsak nem vasárnap, mert akkor már 23-án este.

    A pünkösd előtti pénteket is ki lehetne adni, az általában május, és már jó idő van, de még nem gatyarohasztó, 4 nap az mégiscsak 4 nap.
    (Bár mondjuk én pont (kurvára kis)vállalkozó vagyok, úgyhogy tök mindegy, van, amikor hétfő a szombat és vasárnap a szerda, lényegtelen. De átérzem alkalmazott munkás elvtársaim - pl. a csajom - gondjait és örömeit.)

  • 2017.04.26 04:18:54cardiobascuralis 3

    zizi77:
    Azért látott már olyat a világ, hogy karácsony hétfő-keddre esett, amikor ugye 3 nap nincs nyitva semmi (merthogy előtt meg 24-e vasárnap, amikor szintén nincs nyitva semmi).
    Szerintem nem nagyon számoltak be tömeges éhen halásokról és tömeghisztériáról a világ vezető médiái (M1, TV2, MTI stb.).

    Ami azt illeti, a karácsony ajándékvásárlást én sem szeretem az utolsó pillanatra hagyni, úgyhogy általában 24-én délelőtt megveszek mindent. Hacsak nem vasárnap, mert akkor már 23-án este.

    A pünkösd előtti pénteket is ki lehetne adni, az általában május, és már jó idő van, de még nem gatyarohasztó, 4 nap az mégiscsak 4 nap.
    (Bár mondjuk én pont (kurvára kis)vállalkozó vagyok, úgyhogy tök mindegy, van, amikor hétfő a szombat és vasárnap a szerda, lényegtelen. De átérzem alkalmazott munkás elvtársaim - pl. a csajom - gondjait és örömeit.)

  • 2017.04.26 04:19:52cardiobascuralis 3

    Fuk ur blogmotor, aiaio,
    Fuk ur blogmotor, aiai-aio!

  • 2017.04.26 09:40:08zizi77

    Persze, amikor nem voltak nyitva a boltok vasárnap, akkor elvileg 3 napos volt, mert gyakorlatilag emlékeim szerint, akkor volt aranyvasárnap, tehát mégsem. Amióta vasárnap is nyitva vannak a boltok, azóta elképzelhetetlen már az ilyesmi. Lásd, vasárnapi boltzár 1 éve alatt, mekkora hiszti volt.

  • 2017.04.26 09:48:57zizi77

    Most jobban belegondolva, lehet hogy előző héten volt az aranyvasárnap, de nekem ezek már összemosódnak, mert édesanyámnak 28 évig volt saját boltja, és nem igazán emlékszem, hogy szenteste 15 h előtt hazaért volna, pedig 12-kor zártak. Mindenkinél akkor derült ki, hogy elfogyott a csomagolópapír.
    Ettől függetlenül a mai "elkényeztetett" rendszerben ez elképzelhetetlen.

  • 2017.04.26 09:51:19zizi77

    Pünkösd előtti péntek nem ünnep, szemben a húsvét előttivel.

  • 2017.04.26 09:58:13Fentanyl

    Amiket felsorolt, szerintem álproblémák. Egy felnőtt ember minimális előtervezése szükséges ahhoz, hogy az ön által említett gondok ne legyenek gondok. Többen írtak már többféle megoldási javaslatot - nem ismételném. Akik a kereskedelemben dolgoznak, azoknak nagyobb része örült a pénteki zárva tartásnak - legalábbis nem reprezentatív egyéni felmérésem alapján...))))) (Érdekes, amikor a hétvégi zárva tartásról volt szó, valahogy senkit sem érdekelt az ő véleményük.) A "gyerekveréses" megjegyzése nem övön aluli volt, hanem módfelett ízléstelen.
    Mindent összevetve: kipróbáltuk a szabad nagypénteket - nekünk bejött.

  • 2017.04.26 12:04:33czuppi

    Na most akkor már a szabadnap is baj????....Ebben az országban van olyan ami tetszik is???...fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.....Nekem és a környezetemnek kimondottan jól jött eza hosszú hétvége!!!!!!.Ez egy nemnormális írás....és a sok troll hozzászólás....

  • 2017.04.27 13:29:15cardiobascuralis 3

    zizi77:
    24-én sosem volt aranyvasárnap, ha 24-e vasárnapra esett, akkor az aranyvasárnap 17-e volt.

    "Pünkösd előtti péntek nem ünnep, szemben a húsvét előttivel."
    Mivel a meséskönyvben a húsvét előtti pénteken történt esemény (a főhőst kivégezték a gonoszok), a pünkösd előttin meg nem, hacsak annyi nem, hogy már elkezdte a csomagolást a mennybe menetelhez, ahova aztán pünkösd (pentékoszté hémera - 50. nap) napján indult.

  • 2017.04.27 14:09:13zizi77

    Cardio, pünkösd nem Krisztus menybemenete, mert az előbb van a 40. napon. Pünkösdkor a Szentlélek eljövetelét ünnepeljük.Néha Te is hibázol, úgy látom, ahogy az említett aranyvasárnapot én is korrigáltam.

  • 2017.04.28 18:48:57cardiobascuralis 3

    zizi77:
    [link]
    "Az ősegyház a 4. századig a Szentlélek eljövetelével együtt, pünkösdkor ünnepelte."

    Azóta nem foglalkoztam a témával. :-)
    Én mondjuk egyiket sem ünneplem soha, ahogy a többi mesehős mesebeli baromságait sem.

  • 2017.04.29 10:22:44zizi77

    Mégis hatással van az életedre potya szabadnapokkal, de nem irigylem tőled. Én nem vagyok a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" típus. :)

  • 2017.04.30 15:31:51cardiobascuralis 3

    zizi77:
    Igazából addig is voltak potya szabadnapok, meg pl. holnap is az lesz, és semmi köze semmilyen idiótagyülekezet mesehőséhez.

    Meg olyan országokban is vannak, ahol ebben a mesehősben soha nem hitt egyetlen valláskárosult elmebeteg sem.

  • 2017.04.30 15:32:49cardiobascuralis 3

    zizi77:
    A másik, hogy vállalkozóként nekem nem igazán akkor van szabadnap, amikor neked alkalmazottként.
    De aki 3 műszakban dolgozik, annak sem.

  • 2017.04.30 22:12:45zizi77

    Nekem jelenleg nincs szabadnap, mert 24 órában vagyok rabszolgája a gyerekeimnek. Majd egyszer, ha nagyok lesznek, talán. Egyébként mindkét szülőm vállalkozó volt, így tudom milyen az, amikor gyakorlatilag nincs szabadnap. Talán ezért van az, hogy én alkalmazottként is sajátomnak érzem a céget munka szempontjából. Ellentétben egy-egy kollégámmal, akik blokkolás után azt se tudják már, mi volt 2 percel előtte az íróasztalnál.

  • 2017.04.30 22:14:33zizi77

    Minden országnak megvannak a maga "mesehősei".

  • 2017.05.01 00:18:43cardiobascuralis 3

    zizi77:
    Magyarul minden napod szabadnap. :-)P

    Amíg alkalmazott voltam, addig én is magaménak éreztem a céget, de ott mindenki, olyan munka volt.
    A szocializmusban meg mindenki, és egy részét haza is hordta - ha már úgyis az övé, csak átcsoportosította a termékeket. :-)

  • 2017.05.01 00:20:10cardiobascuralis 3

    zizi77:
    Igen, csak nem minden ország mesehőseinek nevében irtanak ki teljes népeket a szeretet nevében.

    Hogy a Balaton együttest idézzem:
    "A jó isten szeretetből halálra verte a fiát."

Blogok, amiket olvasunk

FILMVILÁG Jó utat, Sir Roger!

Mindenkit meghódított közvetlenségével, csibészes mosolyával, sztárallűröktől mentes, sziporkázó személyiségével. Jellegzetes angol humora, beszólásai az évek folyamán szállóigévé váltak.

NÖVÉNYEK 5 növény, amik imádják a fürdőszobádat

Ha ezek közül választasz, akkor biztosan sikerül hosszú távra becsempészned a természetet a fürdőszobádba!

MÁS TÉSZTA Zseniális: pizzafalatok a jégkockatartóból

Ezzel a trükkel isteni kaját varázsolhatsz bármilyen bulira, de persze vacsorára is jó lesz.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta