Útmutató tanároknak a tragédia feldolgozásához

Két pszichológus szakértő pontokba szedte, mit érdemes és hogyan átbeszélni a tanároknak a diákokkal a hétfői tanórákon január 23-án a pénteki, veronai buszbaleset áldozatainak emlékére elrendelt nemzeti gyásznapon. 

Révész Renáta Liliána pszichológus gyásztanácsadó és Kiss Kinga klinikai gyermekszakpszichológus egy teljes óravázlatot állított össze, hogy ezzel segítsék a pedagógusok munkáját. A hétfőt gyásznappá nyilvánító kormányrendeletben külön kitérnek arra, hogy az iskolákban pedig tanóra vagy külön diákrendezvény keretében méltó módon megemlékezést kell tartani.

Ehhez nyújtanak az interneten bárki számára elérhető gyakorlati segítséget. A tansegédlet főirányvonala a Prevenció (elszigetelődés túlzott befeléfordulás, érzelmek kifejezésének hiánya és képtelenségének megakadályozása), Ártalomcsökkentés (szorongás, megnövekedett halálfélelem csökkentése) Méltó megemlékezés fontossága (kegyelet, mintanyújtás a megemlékezés formáihoz) és a Gyász, veszteség témájának csoportos feldolgozása.

Emellett az egyes témák közös, az egész osztály bevonásával történő átbeszéléséhez javasolnak kérdéseket és irányvonalakat is.

A budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjai és tanárai péntek éjjel szenvedtek buszbalesetet Veronánál. A tragédiában tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek, többen még az életükért küzdenek. A hírek szerint a két válságos állapotú sérült kivételével vasárnap estére minden túlélő hazaérkezett Magyarországra. A balesetet túlélők és az áldozatok hozzátartozói számára azonban még hátravan a gyász és a történtek feldolgozása.

A gyászterapeuta és a pszichológus korábban már mesélt lapunknak arról, hogy mi a szerepe ilyen helyzetekben a krízisintervenciós csoportnak, és hogy a környezet mivel segíthet (vagy szándéka ellenére akár árthat is) a feldolgozás folyamatában.

Oszd meg másokkal is!
Mustra