SZÜLŐSÉG

Egy apa 12 pontja a tanévkezdéshez

2016. szeptember 1., csütörtök 08:50

Berényi Konrád a szeptemberi iskolakezdést megszenvedő apukaként írt ki a Facebook-oldalára néhány gyakorlati jótanácsot a tanároknak. Szerinte ezekhez nem kell sem a kormányzat, sem a Klik, viszont sokkal jobbá  tehetné az iskolát. A kérései többsége ráadásul más országokban már megvalósult. Ráadásul Palkovics László az Indexnek adott online fogadóóráján több kérdésre is úgy válaszolt, valójában nincs akadálya annak, hogy ezek a dolgok megváltozzanak.

shutterstock 217890790
  1. Nem kell ünneplő! Semmi értelme, a gyerekek utálják, csak a szar ünneplőben való feszengés marad meg, az ünnep nem.
  2. Nem kellenek a betanított kisgyerekek a tanévnyitón és zárón! Nem kell a hosszú program. Senkinek nem jó, de legalább szar.
  3. Ne vedd el a gyerek mobilját, építsd be a tanításba! Mindenki jobban jár.
  4. Használj e-mailt, Facebook csoportot! Ne papírokat küldözgess haza a gyerekkel.
  5. A minden évben elkért adatokat ne kérd el újra! Csak azt kérdezd meg, történt-e változás.
  6. Ne adj fel házi feladatot! Tanítsd meg a tudnivalókat az órán. A gyerek élni is akar, meg edzésekre járni, és igen, aludni is. Többet, mint 7 óra.
  7. Felejtsd el a korai iskolakezdést! Szerintem 8 előtt nem szabad a tanítást kezdeni, de az optimális a 9 óra lenne.
  8. Hagyj időt a gyerekemnek, ne kelljen mindig rohannia! Az ebédre kapott 20 perc nemcsak kevés, de egészségtelen. A szünetek pihenésre, játékra valók.
  9. Ne kezdd az évet azonnal felmérőkkel! Teljesen fölösleges, a gyerek még fejben nyaral. Az első órákon játszani, beszélgetni kell.
  10. Ne stresszeld a gyerekem! Attól nem lesz okosabb, de legalább jobban fog utálni téged. És az kinek jó?
  11. Az iskola nem lóverseny, de nem is gyermekmegőrző. Nem akarom, hogy minden tantárgyból Nobel-díjas legyen, de azt se, hogy ha nem elég okos, akkor félretedd. Foglalkozz vele a képességei szerint! Ma már nem 38-42 fős osztályok vannak...
  12. Vedd partnernek a szülőt is! Tájékoztass akkor is, ha nincs baj! Tényleg érdekel, mit gondolsz a gyerekemről, és tényleg érdekel, hogyan tudnánk együtt egyengetni az életét.
shutterstock 302459378

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2016.09.01 09:15:13Nancsi

    Álom-álom, édes álom... aztán a kezünk beleér a bilibe, és felébredünk.

    Nyilván magántanárral - max 4 gyerekre 1 tanár mondjuk - meg lehetne mindezt csinálni, és meg is lehet, csak ki kell fizetni. Havi 6-700ezer+ÁFA-ért már kapsz is magántanárt - ezt 4 felé szétdobod, az már nem is nagy pénz. Viszont amíg az iskolában 30-32 főre jut 1 tanár, és a 30-32 főből 3-4 speciális nevelési igényű volna (hiperaktív, diszlexiás, stb), addig ez semmi más, mint hiszti.

    Egyébként a Nobel díjjal "kicsit" el vagy tévedve öcsém. Az általános iskolai tananyagot ÁTLAGOS KÉPESSÉGŰ gyerekekre szabták. Azt hogy hányast kap, az - a készségtárgyakat leszámítva - csak az befolyásolja, hogy mennyit dolgozik. Egy átlagos képességű gyerek - pl. normális szülővel, aki odafigyel rá, és nem csak rátölti a havi 10 ezret az okostelefonjára - minden további nélkül kitűnő lehet 8 éven keresztül.

  • 2016.09.01 09:18:44Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft

    Apuka gondolom mindent tud a pedagógiáról meg a gyerekekről.
    Meg gondolom ezenkívül pszichológus, fociedző, autóversenyző, gazdasági szakember, asztalos, ügyintéző valamint politikus és ezen kívül is mindenhez JOBBAN ért.

    Szokásos hozzáállás. Mindenki hülye, csak ő a helikopter.

    Nancsi: az ilyeneknek magasan átlagon felüli képességű gyerekeik vannak, csak a pedagógus hülye hozzá, hogy kihozza belőle, amit a gyerek tud.

  • 2016.09.01 09:23:56Oregon (TM)

    to:Singer

    Ez neked miből jött le?

    Egy apuka simán látja a gyermekét és, ha kellően analitikus akkor nem gond neki felismernie a kiváltó okokat.

  • 2016.09.01 09:26:59TheSaurus

    Három gyerekkel meg 15+ év tanári múlttal végiggondolva, igaza van. Nem kért semmi lehetetlent.

  • 2016.09.01 09:47:00zizi77

    Szép elmélet a 9 órai sulikezdés, csak a szülők se akkorra járnak dolgozni.
    Mobilos résszel akkor tudnék egyetérteni, ha egyébkènt csak olyan app lenne rajta, ami nem vonja el a gyerek figyelmét óra közben. Persze ehhez az is kell, hogy minden gyereknek legyen megfelelő mobilja.

  • 2016.09.01 09:48:27Nancsi

    @TheSaurus:
    Ja, tényleg nem kért. Akkor nézzük pontonként.
    1. A gyerekek ÉLVEZIK az évnyitót. Rég nem találkoztak az osztálytársaikkal. Fél órával korábban ott vannak, hogy megbeszélhessék a nyáron történteket.
    2. Az elsősök ÉLVEZIK ezt az előadást. Nekik baromi nagy dolog hogy iskolások lettek. Nyilván a többieknek nem, de legalább megtanulják mi a szolidaritás.
    3. Ha nem veszed el a gyerek mobilját, akkor folyamatosan Viberezni fog (jó esetben, rossz esetben mást). Megmondod neki mit csináljon, ok, elkezdi, és 15 másodperc múlva a mobil el fogja terelni a figyelmét. Otthon is elveszem tőle - csak reggel 10 percre, és este 1 órára kapja meg.
    4. Már réges rég e-mailt használnak, és elektronikus naplót (azon keresztül is lehet üzenetet küldeni).
    5. Nem kérik.
    6. A házi feladat önálló munka, amely elvégéséhez nincs szükség tanárra. Ha azt mondjuk hogy +2 órát legyen vele ott a szaktanár - amíg ő önálló munkát végez - akkor simán pénzt pazarlunk. Ha azt mondjuk hogy simán ne legyen házi feladat, akkor csökkentjük a tananyagot, ami így is baromi kevés. Ma már nem országon belül versenyzünk egy-egy jó melóhelyért, hanem mondjuk a dél-koreaiakkal, akik napi 14 órát KEMÉNYEN tanulnak kiskoruktól kezdve.
    7. A szülők munkaideje jellemzően 8.5 óra (ebédidővel együtt), az utazás jó esetben fél óra, vagyis a gyereknek MINIMUM 9.5 órát iskolában KELL töltenie. Ha ezt 9-kor kezdi el, akkor közös estétek se lesz, mert 18:30 előtt nem fog hazaérni. Hülye lusta disznó szokás az, hogy kezdjünk el 11-kor dolgozni, aztán éjfélig fennmaradunk - ne neveljünk senkit erre.
    8. Az ebédre munkahelyen sem kap fél óránál többet, holott ott ki kell mennie a munkahelyről. 20 perc bőven elég.

  • 2016.09.01 09:50:15Nancsi

    9. Iskolában nem kell játszani, beszélgetni szünetben kell. 1-2 hét ismétlés után felmérőt KELL írni, hogy a gyerek is lássa, hogy hol jár, és mire kell rágyúrnia. Más kérdés hogy fontos, hogy tisztában legyen azzal, hogy pontosan miből fog felmérőt írni (tudjon rá készülni).
    10. Senki sem stresszeli jobban, mint egy melóhelyen.
    11. Nobel díjról már írtam, osztály létszámról is. Akinek ez nem tetszik, fogadjon magántanárt.
    12. Számold ki hogy 30 gyerek esetén ez mennyi idő, amit a gyerek nevelésétől vesz el. A tanár is ember, van munkaideje - nem köteles esténként azzal szórakozni, hogy az érdeklődő szülőknek részletes emaileket írjon a gyerek ténykedéséről.

  • 2016.09.01 10:15:23Sanya75

    Nancsi:
    1-2. Az elsôsökön kívül tényleg felesleges ebben a melegben, ünneplôben, egy levegôtlen tornateremben szorongani, minden gyerek mellé legalább 5 hozzátartozóval, minden évben ugyanazt meghallgatva. Fognak még eleget beszélgetni a társaikkal, nem erre való ez a nap. Tegnap annyian voltunk, mint ha a vébédöntôn lettünk volna, egy akkora helyen, ami kb. a 4 osztálynyi elsôsnek és hozzátartozóinak lenne pont elég.
    5. De elkérik.
    10. Ne várjuk el kisiskolásoktól azt a stressztûrést, amit felnôtt, munkaképes emberektôl.

    Egyebekben egyetértek Veled, különösen a 7. pontban.

  • 2016.09.01 10:18:58retinax

    Nancsi: A gyerek az évnyitó előtti és utáni fél órát élvezi. Az ünneplőruhát nem, a verseket, énekeket, szónoklatokat szintén nem. Az neki bullshit, amit csöndben végig kell állnia a napon, 30 fokban.
    A gyerek akkor viberezik órán, ha nincs feladat, amit a mobilon meg kell csinálni és be kell mutatni, ha kész.
    Iskolája, tanára válogatja, hogy használ-e a tanár e-mailt, Facebookot. Sokan nem.
    Nálunk elkérik az adatokat minden évben. Ezek szerint ez is változó. Akinek nem inge, ugye.
    Nem tudom, a saját gyereked csinált-e már házit szerda este tízkor úgy, hogy előtte iskolában volt, majd edzésen, és hétkor tudott egyáltalán nekilátni. Én elhiszem, hogy fontos a házi (vagy nem), de nem tudom, mond-e valamit neked az a szó, hogy gyerek.
    A szülők munkaidejére meg nagyjából a gyerek tízéves koráig lehet hivatkozni, vagy extrém közlekedési körülmények esetén. Különben a gyerek egyedül is el tud tölteni otthon 1-2 órát délután, ha véletlenül nincs neki sport vagy zeneóra, miegyéb. De általában van.
    A munkahelyen nem kell végigállni a hatvan bénázó gyerekből álló sort, hogy ebédhez jusson a felnőtt. A gyereknek igen, így kb. 5 perce marad enni.
    Szóval vannak itt azért más szempontok is. És nem minden vonatkozik mindenkire.

  • 2016.09.01 10:33:38Flúgatlan

    Én is iskolás gyerekeknek vagyok apukája, és szerintem a Szerző egy arrogáns idióta, aki divatos gondolatokat puffogtat. Némelyikkel egyetértek, de van jópár trendi duma, amibe csak bele kellene gondolni, hogy mennyire irreális. Csak egyre van időm:

    "Ne vedd el a gyerek mobilját, építsd be a tanításba!"

    Jó duma, de mi lenne a konkrét ötlet? Egy-egy dolgot lehet jól csinálni mobillal, de ha a gyereknél hagyod órán a mobilját, hogy biztosítja egy tanár, hogy a 20-30 gyerek egyike sem FaceBook-ozzon, Angry Bird-özzön vagy más dolgot csináljon, ha a kezében a mobil? Meg aztán: mi van azokkal, akiknek csak kis képernyős, kis felbontású, kevés memóriájú okostelefonra telik, vagy arra se? Ők lemaradnak az anyag egy részéről?

    Van ismerősöm, aki két évet tanított Angliában olyan suliban, ahol a diákoknak saját tabletjük volt és használták is az oktatásban. Elmondása szerint rémületes volt. Nem tanultak meg egy könyvet (mindegy, hogy nyomtatott vagy elektronikus) rendesen elolvasni, mert a szövegben, a neten azonnal keresőztek a vélt kulcskifejezésekre, de az egészet nem látták át, kontrollálhatatlan volt, órán mire is használják ténylegesen a cuccot, dolgozatíráskor jól lehetett puskázásra használni, ha lemerült, akkor a gyerek picsogott, ... nem sorolom.

    Meg még egyet nem bírok ki: 9 órás iskolakezdés. És akkor egy órával később jön haza a suliból? És a legtöbb szülő, aki 8-kor kezd, a kisgyerekét hogyan viszi el suliba? Legyen 8-tól gyerekmegőrző? Ja, de akkor is fel kell kelteni korán!

    A sok átgondolatlan, trendi ötletet még ráadásul agresszív, kioktató követelésként adja elő. Az ilyen szülők is az okai, hogy az iskolák nem veszik szívesen a szülői ötleteket. A jogosakat sem (amikből még e listában is akad).

  • 2016.09.01 10:35:45Mester.Tamás

    Elképzelem Nancsit . . . biztos valami életunt tanár 1975-ből, aki siratja, hogy ma már nem oszthat körmösöket.

    Kedvencem a 6-os pont . . ., a bangladesi kisgyerek meg 2 tál rizsért varr egész nap pólókat, amiket te többszörösen túlárazottan a H&M-ben vagy a New Yorkerben.

    A házi feladat a béna tanárok eszköze, amikor vagy nem tudja vagy nem akarja az óra keretein belül leadni az anyagot megfelelően. Ahogy a felnőtt dolgozó sem viszi haza a munkát, úgy a gyerek magánéletében sincsen semmi keresnivalója a munkának. Lehet adni szorgalmit kisötösért, de azért feladni két oldalnyi matekleckét, mert az órán nem tudtunk odáig eljutni, az bénaság.

  • 2016.09.01 10:42:19jonyrat

    Nancsi egy tipikusan a kiöregedett átkosban nevelkedett "csak az a jó, ahogy régen is csináltuk, ha én kibírtam a gyerek is ki fogja bírni" suttyó.
    Nem az a baj, hogy neki ez a véleménye, hanem hogy az ilyenek miatt, mint ő is kell minden gyereknek szívnia. Pedig lehetne ezt jobban is csinálni. Sokkal.

  • 2016.09.01 10:45:55zetevar

    Nancsi! A fiacskám megfeszült és mégsem sikerült kitűnőnek lennie - mondjuk sztem ez nem is számít - a sulijában. Volt egy-két olyan tanára... Ellenben 95 pontos felvételit írt, felvették a Fazékba és ott azóta is kitűnő.
    Ne írj ilyeneket, mert sok igen-igen jó képességű gyerek nem kitűnő, de legkevésbé sem őt tehet róla. Egyébként pedig tényleg nem számít. Inkább az, hogy legyen legalább 1 irányvonal, ami érdekli és abból legyen kiemelkedő. Sokkal-sokkal hasznosabban lehetne nevelni ilyen irányú tanítással, mert sokak akik mindenből jók, mégsem tudják mit akarnak.

    Az apukának pedig igenis igaza van sok pontban. Lehetne ezt sokkal jobban is csinálni!

  • 2016.09.01 10:49:18Kishableany

    Persze, nehogy veletlenul a gyerek valahol rajojjon, hogy nem o a vilag kozepe, hogy az eletben sokminden nem ugy van, ahogy o akarja, es kialakitson valami strategiat a stresszkezelesre, idobeosztasra, erdekervenyesitesre. Merthogy az iskola egyben egy munkahely-szimulator: ossze vagy zarva egy csomo emberrel, akiket nem te valasztottal, akik lehetnek baratsagosak vagy ellensegesek es megis nap mint nap ott jell lenni, van egy vagy tobb fonok, akiknek meg kell felelni, adva van egy csomo feladat, amiket adott ido alatt el kell tudni vegezni stb. Az iskola nemcsak a matematika es versek tanulasrol szol. Hogyan fog kesobb egy allasinterjun megfelelmi, ha nem tanulja meg, hogyan lehet adott idokeretben a maximumot kihozni magabol es kezelni a belso feszultseget? Nezz korul mennyi szetcsuszott ember van, mert nem tanultak idomenedzselest es priorizalast mar kicsi kortol. Ha tenyleg olyan apuka vagy, akit erdekel a gyereke, akkor tanitsd meg neki, hogyan ossza be az idejet, hol kezdjen el egy feladatsort megcsinalni, segits neki megtalalni, hogyan es mikor tud a legjobban tanulni. Az enyem ezt tette es sikeres ember lett belolem. Te a nyafogasoddal csak azt erosited a gyerekedben, hogy o a szegeny kis aldozat, akit mindenki elnyom es bant es jaj szegeny de rossz is neki ebben a gonosz vilagban. Nevelj belole inkabb egy harcost, akit egy feladat, tanar, gonoszkodo iskolatarsak vagy stressz nem kepes legyozni. Tobbet ersz vele, mint hogy itt hisztizel. Na csokollak, felesleges miattad a billentyuzetet koptatni, mert biztos, hogy nem fogadod meg, mert hisztizni egyszerubb...

  • 2016.09.01 10:52:58zetevar

    Kishableány! egy barátságosabb iskolai környezetben felnövő gyerekek talán barátságosabb munkahelyi + egyéb tereket hoznának létre maguk körül. Attól még, hogy nem fusztráljhuk őket agyon, meg kell tanulniuk alkalmazkodni, közösségben lenni, feladatokat megoldani. Ez a lényeg, nem?

  • 2016.09.01 10:56:45jonyrat

    @Kishableany a te hozzáállásoddal is ott van a baj, hogy nem a munkahely jó dolgaira akarod felkészíteni a gyereket, hanem hadd szokja a szar dolgokat belőle :DDDD
    Egyébként egy munkahelyet lehet boldogan és jól is csinálni. Nem muszáj kivetíteni az oktatásra a frusztráltságotokat :D

    Szóval mi lenne, ha többet gyakorolnák a csapatmunkát, az együttműködést és ezt neadjisten' még boldogan is csinálnák? :D Micsoda sátáni gondolatok ezek.

  • 2016.09.01 11:09:09exterminador

    De sok frusztrált emberke írogat ide; különös tekintettel Nancsira vagy hableányra. Az eszükbe sem jut, hogy a töménytelen hozzájuk hasonló miatt ilyen élhetetlen ez az ország. Én borzasztóan sajnálom a magyar iskolásokat, mert elég jól emlékszem a saját iskolaéveimre, és azóta csak rosszabb lett a már akkor is szörnyű rendszer.

  • 2016.09.01 11:10:55norlen

    Mester Tamás: elnézést előre is, de amit a HF-ről tartasz szerintem! egyáltalán nem igaz: a gyerekek (főleg alsóban) csökkentett tananyagot kapnak, +15 perc csak játékos feladat, mert nem tudnak végig tanulni 45 percet (és ebben nincs benne az iskolaszerek kipakolása és a csöndesítgetés) Ha te vagy más így is le tudna darálni egy tanórányi anyagot, úgy, hogy az meg is ragadjon, minden elismerésem. De a HF nem csak az órai tananyag lemaradását akarja bepótolni: ismételteti és ezzel rögzíti a tanultakat, önálló munkavégzésre és problémamegoldásra tanít. A munkához hasonlítani a sulit merő hülyeség: te ledolgozod a napi feladatot, hogy pénzt keress, ha nem teszed, repülsz. Ha a gyerek nem teszi, akkor ez van (és NE mond, hogy kizárólag a tanár hibája ha a gyerek nem figyel oda, nem minden gyerekre lehet hatni. Ez nem a fák jú tanár úr egy része. Ráadásul minden problémás gyereket -felsorolni a típusokat el se kezdem- integrálnak, akiknek külön kezelésével el is repülhet az óra nagyja, és NINCS varázsmódszer, amivel minden gyermek rendes és tisztes viselkedésre bírható.)

  • 2016.09.01 11:21:02Nancsi

    @retinax: Nyilván az ünneplő "gáz" - menjen esküvőre is szakadt farmerban. De jó - ne kelljen, mert nincs értelme. Mondjuk puccos esküvőnek sincs, szóval hadd szokja.

    Csak mobilon tartani órát lehetetlen. Ha van egy 5 perces mobilos feladat, akkor előtte meg utána összesen 40 percet fog Viberezni. Vagy előtte kiosztod, utána összeszeded - ami minimum 10 perc, saját mobilok esetén.

    Én támogatom azt, hogy amelyik szülőnek nincs e-mail címe, és minden este nem néz levelet, attól vegyék el a gyerekét. És menjen emailben minden - pl. a házi feladatot is küldjék el minden nap mindenkinek, vagy legalább tegyék elérhetővé egy weboldalon. Ami ott nincs fent, azt nem lehet számon kérni.

    A gyerek NE járjon edzésre, mert megerőszakolják, teljesítmény növelő szarokat nyomnak belé a tudtán kívül. Maradjon otthon a seggén, vagy menjen le a vele egykorú haverjaival focizni a térre - szigorúan csak felnőtt nélkül. Feltéve ha van ideje - miután megcsinálta a házit. Ha elfárad a fociban, vagy besötétedik, akkor jöjjön haza este fél 10-kor.

    Ha a 10 éves gyereknek 8-ra kell járnia, akkor már csak praktikus okok miatt is járjon ugyanakkorra a felsős is. Mert pl. felügyelnie úgyis kell őket valakinek, és nem akarok azért napi +1 óra munkabért kifizetni N iskolai alkalmazottnak, mert valaki nem bír időben felkelni.

    A munkahelyen ebédidőben sokszor hosszú a sor, ráadásul fizetni is kell, meg válogatnak előtted, szóval sokkal gyorsabban megy, mint 60 gyerek tányérjára ráb.szni azt a 2 kanál akármit. 60 gyereket egy normális konyhán kiszolgálnak 3 perc alatt. Voltam kollégista, tudom.

  • 2016.09.01 11:28:46Nancsi

    @zetevar, jonyrat: A munkahely nem fog attól megváltozni, hogy ti csillámpónikat rajzogattok a faliújságra. Simán csak rá fognak jönni, hogy gyengék vagytok, és ezt ki fogják használni. Észre se veszitek, és máris más helyett dolgoztok, meg más előremenetelét segítitek.
    Én a saját példámból okulva aránylag jó iskolai eredmények után elég súlyosan pofára estem az első munkahelyemen, mert senki se készített fel a "munkahelyi politikára". 2 év után el kellett mennem, holott ha nem vagyok olyan naív balf.sz mint amilyen voltam, 5-6 év múlva simán megkaphattam volna a céges BMW-met, meg az alám rendelt 10-20 embert. Egy gyereknek bizony teljesen tisztában kell lennie azzal, hogy vannak dolgok, amiket azért csinálunk, hogy a 4.3-ra 5-öst kapjon, és ne a 4.7-re 4-est.

  • 2016.09.01 11:37:15Sanya75

    Nancsi: tisztelettel, kissé átesel a ló másik felére. Minden évben ugyanaz az évnyitó vs. esküvô, ami a legtöbb embernek 1x van.

    A 3. bekezdésed remélem csak irónia volt, mert egyébként...

    Megnézem, hogy az orrom elôtt hogyan tömik tele a gyereket edzésen, amikor ott vagyok végig vele. Nem minden edzés akar élsportolót nevelni a gyerekekbôl, nagyon nem. Felnôtt nélkül egy alsóst egyedül leengedni a térre, amikor annyi beteg állat mászkál az utcákon... hát remélem, itt is csak ironizáltál...

    Az ebédeltetés nehéz dolog, nyilván 800 gyereket ebédidôben megetetni elég nehéz, de errôl nem a tanár tehet, ebben a poszternek nincs igaza, de Neked sincs a 3 perccel, a kollégium és egy ált. isk. ebédlô között van azért különbség.

  • 2016.09.01 11:40:50norlen

    Mindenkinek: vicces és egyben elszomorító olvasni, hogy tényleg mennyire frusztrál titeket a szörnyű oktatás. Csak kérdés szintjén: közületek mennyinek van tanítói/tanári/pedagógusi vagy bármilyen oktatásban résztvevő diplomája? Csak mert nagyon sokan, nagyon értenek a témához. Mindenki tudja a megoldást. De azt megnézném, hogy ti mit szólnátok, ha a TI munkátokat minősítenék kb napi szinten olyanok, akik semmit nem tanultak a szakmáról (biztosan előfordul máshol is, de ahogy eddig tapasztaltam, az oktatás a legjobb pofozózsák). Valamint (ha nem hátráltatná az oktatást) azokat, akiknek tökéletesen kialakult képe van róla, hogyan kellene reformálni az oktatást és a tanárokat, csak beraknám, teszem azt 8 hétre tanítani, hogy bizonyítson. Valóságshow ötletnek nem is lenne olyan rossz! Végül pedig: Ti milyen oktatás után lettetek sikeres, gyereket/gyerekeket felnevelő felelősségteljes szülők (vagy az ebben nem számított semmit)?

    Nancsi: (ha komolyan írtad OMG) Járjon a gyerek edzésre, zeneórára vagy egyéb plusz tevékenységre. Ezektől félteni felesleges, bárhol máshol is lehet veszélyben. De abban igazad van, hogy csak akkor, vagy az után, ha az iskolai feladatait letudta. Mert fontos a mozgás, tehetségfejlesztés, de pl a szorzás is.

  • 2016.09.01 11:43:33jonyrat

    @Nancsi pont azt nem veszed észre, hogy az első munkahelyeden is azért van sok aljaskodás, mert a mostani oktatási rendszer erre neveli a gyerekeket. Tényleg vicces, ahogy a saját farkadba harapó kígyót játszod el.

  • 2016.09.01 11:52:21Sanya75

    Norlen: egy szóval sem bántottam a tanárokat! Nagyon is jól látom, mennyi mindennel kell megküzdeniük minden egyes nap. A brutális mértékû - nagyobbrészt felesleges - adminisztráció, a százféle viselkedésû és képességû gyerek, a tanterv, a párt által kinevezett igazgató inkompetens és agyament ötletei, stb. A poszternek tényleg nincs igaza pár dologban, az ebédeltetésben fôleg, de pl. eddig nálunk nem volt évzáró, amióta új diri van, azóta igen. Júniusban 1-2 gyerek el is ájult, eszembe is jutott a Koltai filmje. Errôl sem a tanárok tehetnek.
    A házi feladat meg csak akkor gáz, ha egy adott napra valamiért sokat adnak, egyébként a gyakorlásba még nem halt bele senki.

  • 2016.09.01 12:44:20zetevar

    Nancsi hidd el, az emberek többsége átesik valamilyen munkahelyi frusztráción, és ez legkevésbé sem függ attól, hogyan küzdött meg, vagy helyezkedett az ötösért a suliban. Ettől még nem kell a gyerekeket felesleges hülyeségekkel terhelni.
    És nem, nem azt mondom, hogy óvni kell őket a frusztrációtól.
    Isten ments!
    De feleslegesen miért kell generálni?
    Miért nem lehet innováció az iskolákban, behozni új dolgokat, elhagyni elavultakat. Ez érvényes a szokásokra, de akár az új tanítási módszerekre is. Igenis, ha megfelelő módon vonnánk be a mobilokat az oktatásba, a gyerekek többségének eszébe sem jutna viberezni, persze lennének olyanok is, akiknek igen, de még mindig kevesebben, mint akik normál esetben nem figyelnek az órákon.
    Ez persze nem a tanárok feladata, rengeteg háttérmunka kellene, alkalmazások, segédanyagok kidolgozása, előzetes tesztek, és hát az újítások ilyen jellegű bevezetése nem működik manapság ebben az országban...

  • 2016.09.01 14:01:11Segna

    a NANCSI-féléknek
    a posztolónak valószínűleg gyereke van, de minimum ismer több gyereket és szereti és félti is őket
    nem kell okvetlenül pedagógusnak lenni, hogy lássuk egy minket is (mint volt gyerek) illetve gyerekünket érintő gyakorlat előnyeit hátrányait
    egy vélemény kifejtéséért "leugatni" és "kioktatni" valakit, minimum nem elegáns, de legalábbis nagyon proszto dolog.

  • 2016.09.01 14:07:24rot weisses Partybus

    Ezeknek a pontoknak a nagy rösze mindkét lányom iskolájában így müködik!
    1. nincs ünneplö
    2. nincs tanévnyitó, összesen egy 30 perces köszöntése van az új elsösöknek, amin a felsöbb évfolyamosoknak a részvétele opcionális
    3. vannak olyan órák, ahol kifejezetten használják. A többi órán csak annyi van, hogy ki kell kapcsolni.
    4. kezdettöl fogva így van, bár nem facebook, hanem WhatsApp és email kombóval
    5. nekem kell értesítenem az iskolát, ha valami változott
    6. csak kedden, szerdán és csütörtökön adhatnak a tanárok házi feladatot, és összesen minden tárgyból annyit, hogy az összes elkészítése ne legyen több, mint 1 óra otthoni önálló munka. Hétvégére tilos leckét adni.
    7. no ez nincs meg... 8-kor kezd mindkettö, 7:50-re be kell érniük.
    8. mondjuk ezt a pontot annyira nem tudom értelmezni. De mondjuk a ksiebbiknek 30 perc ebédszünete van, a nagyobbiknak 45 (mert nekik át kell menni a szomszéd épületbe is közben)
    9. ez nálunk is így kezdödik pedig, habár ezekre nem kapnak jegyet. Ez alapján állapítja meg a tanár évközben az elöre haladás mértékét.
    10. no stressz
    11. minden gyereknek van személyre szabott oktatási terve, aminek az állásáról évente 4* tájékoztatják a tanárok a szülöket
    12. mondjuk engem pont az érdekel, ha gond van. Ha nincs gond, akkor azt a gyerek úgyis elmeséli. Èpp az érdekel, amit magától nem, vagy nem szívesen mond el.

    Ja egyet elfelejtettem hozzátenni... Mindkét gyerek a német állami iskolarendszerben tanul.

  • 2016.09.01 14:09:17Segna

    Nancsi: "senki se készített fel a "munkahelyi politikára". 2 év után el kellett mennem, holott ha nem vagyok olyan naív balf.sz mint amilyen voltam, 5-6 év múlva simán megkaphattam volna a céges BMW-met, meg az alám rendelt 10-20 embert."
    Nincs több kérdésem sem hozzád, sem a lelkivilágodhoz.
    Csak azt nem értem, hogy mit keresel itt? Remélem nincs gyereked, mert annak az isten irgalmazzon, mert te úgy látom nem fogsz, megnyomorítod a szent siker (a te értelmezésedben ingyen bömbi és 10-20 ugráltatható lélek kedvéért) érdekében.

  • 2016.09.01 14:32:07Csipyke

    Nem alom, itt nyugaton az iskola valoban igy mukodik!

  • 2016.09.01 15:23:30xAnnax

    Kedves Nancsi! Jó ég, te milyen filmet nézel?
    Nyugtass meg, hogy nem vagy tanár, de legalábbis nem a mi iskolánkban.
    Témazárót KELL év elején? Mondjuk, arra jó, hogy megerősítse azt régóta ismert tényt, hogy amit tavaly bebifláztak, gyakorlatilag nyom nélkül tűnik el az agyukból. Csak kár, hogy a konzekvenciákat nem vonják le belőle évek hosszú sora óta.
    És 5. De, kérik. Minden évben kétoldalas A4-es papírt töltök ki két gyerekre, most esett ki a táskájukból. De egye kutya, megcsinálom, amíg Apa belefullad a tankönyvekbe és a csomagolóanyagokba.

  • 2016.09.01 17:33:56Bartush

    A 9 órai iskolakezdés érdekes ötlet. Ha mondjuk ugyanúgy reggel meló előtt bevihetem a gyereket az iskolában és valami érdekes foglalkozást tartanak nekik a tényleges oktatás kezdete előtt, akkor jó, de gyanítom, ha 9-kor kezdődne az első óra, akkor esetleg 8.30 körül mehetne a gyerek suliba, ami persze a tanároknak jó és igen a gyerek is tovább aludhatna, csak nem tudom miből élnénk (és mégsokan), mert én 8-ra járok dolgozni.

  • 2016.09.01 22:08:16R2D2 & C3PO

    Apuka csak az épp aktuálisan bebizonyított dolgokat kérné számon az iskolától. Kár, h szemellenzős barmok állnak az éleiken.
    Megjegyzem, én a mi időnkben is kb ugyanezekért lázadoztam - ámbár sikertelenül. De reményhal, hátha a gyerekemnek JOBB lesz és nem totális szívás az iskola! (Meglep, hogy vannak, akik nem javítani akarnak a dolgokon, hanem ártani a saját gyereküknek és rontani a világon. Nooooormááááális???!!!???)

  • 2016.09.02 08:34:58retinax

    Nancsi: azt ugye tudod, hogy az érvelésed tele van csúsztatásokkal? Sajnos ez csak addig működik, amíg más nem érzékeli, utána már nem.

  • 2016.09.02 09:39:50Its_me

    Ez a 10 pont mind nagyon szép és jó, de sajnos Palkovics úr "szülői értekezlete" után azt látni, hogy ennek pont az ellenkezője várható.
    Hoffman "Rozália" óta az oktatási rendszerünk a mocsárban vergődik a hülyébbnél hülyébb refomoktól, a szülőknek nap mint nap kinyílik a bicska a zsebében, jó szakember és igazi nyitott fülek, meg persze szándék nélkül nem fog itt változni semmi. Olyan generációt "nevelnek" fel ezek a "szakemberek", amibe hamarosan beledöglik a társadalom.
    Többek között ezért is érdemes innen elmenni külföldre.

  • 2016.09.02 10:28:04encir

    A mobilok használatát csak nagyon kis mértékben engedném. Épp elég, ha szabadidejében bambul a kis képernyőre órákon át( a szem romlásáról nem beszélve). Gyakorlatilag függők már és nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek nagy része is. Olyan munkahelyen, ahol nem lehet használni a mobilt, elvonási tüneteik vannak.

    Nem mindenkinek van számítógépe, netje otthon (vannak szegények és mélyszegények számosan), vagy csak elromlik pár napra és akkor mi van? A fontos tudnivalókat igenis küldjék el papíron, főleg a kisebbek esetében.

    A 9 órás oktatáskezdés jó lenne, középiskolában biztosan, hiszen sokan bejárók és egy nulladik órára való beéréshez fél hatkor már járművön kell lenni. Nem mindenki tisztelt fenekét kocsikáztatják a szülei.

    A lányom iskolájában minden szünet 15 perces, igen nehéz az ebédelés - no de ez tényleg csak az iskolától függ, ebben szabadságuk van szerintem, hogy hogyan alakítják a csengetési rendet.

  • 2016.09.02 14:48:29Dekatlon

    és akkor mindezt a szocializmusból ittragadt 57 éves Ibolyanénivel, aki ránézésre már evet is gyereket (igaz nem ízlett neki)

  • 2016.09.02 16:50:57troppaerhümér

    Kedves Mindenki! Volt kedvem hozzászólni a témához, magam 30 éve tanítok így talán láttam egy-s mást. Elment a kedvem. Rengeteg igazság van abban ami akommentekből kiolvasható, csak hát sajnos az a nagy büdös igazság, hogy mindezen dolgok teljesüléséhez nem másik tanár, másik iskola kell, hanem egy másik ország.
    Az iskolában tanító kollégák jelentős része 50 év feletti, elfáradt, a vezetés által megcsalt, folyamatosan hülyének nézett nő. Nálunk ez iskolában 1, azaz egy férfi van. Az iskolarendszert szétzilálták, fejetlenség, kapkodás, és jelentős forráskivonás jellemzi. Kedves szülők! Pártunk, és kormányunk ezekben a napokba semmisíti meg a középfokú oktatást! Ehhez képest a házi feladat porcica jelentőségű, még a tulajdon gyermekük számára is! Vége, a magyar alap, és középfokú oktatás ez év szeptember elsejével minden ellenkező híresztelés dacára hosszú betegség után halott!
    És most mihez tetszenek kezdeni?

  • 2016.09.02 16:57:43troppaerhümér

    U.I.: Palkovics az interjúban vagy hazudott, vagy mellébeszélt! Ha valaki nem hiszi, olvassa, hallgassa meg. Az oktatásunkat kiszolgáltatta a vélt pillanatnyi politikai, gazdasági, érdekeknek, olyan emberek kezében van ma az oktatás irányítás, akikre rendes országban az ember a vak szamarát sem bízná rá! És még senki nem őrjöng, tiltakozik. Kedves Szülők! Önök megérdemlik! Kies hazánkban a kussolás, a lapítás, a másra mutogatás tombol. Az Önök tiltakozásának hiányában teheti a hatalom ezt az Önök gyermekeivel, amit akar! Önöké a felelősség!

  • 2016.09.02 22:37:57dez01

    Az is jó kérdés miért kell 8kor kezdeni dolgozni, szerencsére sok helyen már kötetlen a kezdés....

  • 2016.09.02 22:45:08dez01

    Nekem 4 gyerekem jár suliba. Tény hogy sok gondot látni, de hogy halott lenne az oktatás az túlzás.

  • 2016.09.03 07:14:00Kreta

    Idén legyen 9-kor az iskolakezdés, aztán meg majd 10-kor, mert szegény gyerek nem tudja kialudni magát mert hajnali 2 kor még fontos műsor van a tvben.
    Nem az iskola kezdéssel van a baj, hanem az alvás kezdéssel. Ha kicsit követnénk azt a világos izét az égen kevésbé lenne ezzel gond.

    Ha az iskolát munkahelyhez hasonlítjuk, akkor a házi feladat a túlóra?

  • 2016.09.03 09:10:08ursus artos

    Na ne okoskodj itt nekem, apuka, inkább nevel a gyereked és ne told rá az iskolára.

  • 2016.09.03 19:52:29Street Futurist

    A fiam iskolájában mind a 12 pont magától értetődő természetességgel, közmegelégedésre működik.

    Angliában, természetesen.

    Magyarország meg ott tart, hogy nemhogy szülők, de egyes tanárok is azon verik az asztalt, hogy ezek hülyeségek.

    Mondjuk ezért is vagyunk itt, és nem ott.

  • 2016.09.03 20:49:54sztrokyfannee

    Az a baj, hogy ide mind csak szülők írogatnak, akiknek a véleménye mit sem ér, hiszen egy tök más rendszerben tanultak más társadalmi normák között nőttek fel. Én mondjuk tinédzserként lehet jobb rálátással rendelkezem a témára. Mindenben igazat adok az apukának, aki ezt írta. Elárulom, hogy a tizenéves szervezet sokkal később kezd melatonint termelni, így később is tudunk elaludni ezáltal hiába fekszünk le 8-kor se tudunk elaludni mondjuk fél 10 előtt. De ez mindegy, mert úgy sincs gyerek, aki ilyen korán lefeküdne. Mert nem tud. Egy-egy dolgozatra/felelésre este 11-éjfélig szoktunk készülni a koleszban, pedig ott van kötelező délutáni tanóra is. Persze kivesszük a szabadidőt, (kövezzetek meg) hisz 7 tanóra után biztos van kedvem egyből odaülni az íróasztalhoz és elkezdeni a következő napra tanulni. Remélem értitek az iróniát. Szóval a 9 órai iskolakezdés nem valami értelmetlen kezdeményezés, az agyunk sem működik reggel fél 8-8-kor úgy, ahogy kellene. Nem elég friss, pedig én sokszor már nulladik órában témazárót írok, úgy hogy előtte éjfélig tanultam rá. Ez kb. 6 óra alvást jelent. És ugye ez elég kevés, plusz a tinédzser fejlődő szervezetnek sokkal több alvásra van szüksége. Nem beszélve a kisebbekről. Többire szerintem értelmetlen reagálni, így is egy regényt írtam. Hiába acsarkodtok itt egy olyan témáról, amit csak láttok de nem éltek át. A véleményetek irreleváns. (Nyugodtan válaszolgathattok, nem fogom látni, nem is nézek ilyen szar bulvár oldalakat, véletlen tévedtem ide és csak le akartam írni a véleményem, mert elborzasztott néhány hozzászólás.)

  • 2016.09.05 14:35:15Sanya75

    Sztrokyfannee: azér'is! :)
    A koleszos életritmust nem kéne összehasonlítani a kisgyerekekével, valamint azt sem, hogy Te egyedül jársz-kelsz, amíg a kicsiket be kell vinni, tehát a 9 óra mellett csak a nagyon ráérôk kardoskodnak, az átlagember addigra a 2. munkaóráját tölti.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta