SZÜLŐSÉG

Kutatás: Apa nélkül is lehet egészséges lelkű gyereket nevelni

2016. augusztus 18., csütörtök 19:44

Idén éppen tíz éve vállalhatnak gyermeket Magyarországon egyedülálló nők is mesterséges megtermékenyítés útján. Nem régen pedig napvilágot láttak az első nemzetközi kutatási eredmények, melyekből kiderül: az ilyen családban élő gyerekek általában lelkileg és szellemileg teljesen normálisan fejlődnek – adta hírül a Science Daily.

Természetesen foglalkoztatja őket a hiányzó apa gondolata, de nem jelent nekik különösebb érzelmi megbicsaklást, amikor felfogják a családi körülményeiket.

shutterstock 94290826

A kutatást a Cambridge-i Egyetem Család Kutató Központja készítette, és Helsinkiben, egy szakmai konferencián mutatták be nemrégen. A vizsgálat során 51 egyszülős családot hasonlítottak össze 52 heteroszexuális kétszülős családdal, a közös pont pedig az volt, hogy mindkét családtípusban élt legalább egy, 4-9 éves, mesterséges megtermékenyítés útján született gyermek.

A vizsgálat során kérdőívet töltettek ki a szülőkkel a gyermekük fejlődéséről és az őket ért szülői stresszről. Ebből az derült ki, hogy a gyerekek ugyanúgy fejlődnek lelkileg és szellemileg az egy és kétszülős családokban is, ahol viszont nincs másik szülő, ott az anyára nehezedő anyagi terhek és a stressz sokkal magasabb, és ez okozhat problémákat.

Az egyedülálló anyákat kikérdezték arról is, hogy szerintük hogyan áll hozzá a gyermekük az apa témához, beszélnek-e erről egyáltalán. Kiderült, hogy igen, a legtöbb családban fontos szerepük van ezeknek a beszélgetéseknek – vagyis a gyerekeket igenis érdekli a téma. 39 százalékuknak semleges, 28 százalékuknak pedig vegyes érzelmeik vannak ezzel kapcsolatban – mármint a gyerekeknek.

Mivel a kutatás 4-9 éves gyerekekről szólt, akik már egészen jól tisztában vannak a családi körülményeikkel, őket is kikérdezték a tudósok. Például arról, hogy ha megtehetnék, változtatnának-e a családjuk helyzetén. A többségnek (51 százaléknak) teljesen megfelel úgy, ahogy van, nem szeretne változtatni, 38 százalék pedig apró módosítást szeretne – a beszámoló arra nem tér ki, hogy ezek mik lennének, valószínűleg mindenféle.

Kérdezték őket az iskolával kapcsolatban is, és a legtöbb gyerek (összesen 59 százalékuk) szeret odajárni, alapvetően pozitív élményeik vannak, élvezik a tanulást és az iskolai légkört. Vannak barátaik, és semmivel sem piszkálják őket gyakrabban vagy durvábban, mint a többi gyereket.

Mindent egybevetve a kutatásból kiderült, hogy ebben az életkorban gyakorlatilag semmiféle lelki vagy mentális hátránnyal nem jár a gyereknek az, ha egy anya mesterséges megtermékenyítés útján egyedül vállalja őt, vagyis, ha van is különbség a „tipikus családokban” felnőtt gyerekekhez képest, azt nem az otthoni felállás, hanem a nevelés minősége és a szülő-gyerek kapcsolat határozza meg.

Természetesen a hosszú távú hatásokat jelenleg még nem lehet látni, ehhez több időnek kell eltelni. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2016.08.18 20:11:17elemes

    Láb nélkül is lehet teljes életet élni stb stb.

    Értem a cikket, a motivációját is, de .... ... ...

  • 2016.08.18 20:33:44Dekatlon

    ha azt is megoldják, hogy nélkülünk állítsanak elő spermát: végünk :)

  • 2016.08.18 21:01:25Bicepsz Elek77

    Azaz!!! Churchill: Csak azt a statisztikat fogadom el, amit en hamisitottam!!
    Persze bonyolultabb a kerdes!! A lanygyerekekek szamara kevesbe fontos, hogy van-e apjuk. Ha van is apja a kolkeknek, attol meg lehet olyan, aki abszolut nem megfelelo(eroszakos, negligalos, erelytelen, zsarnoki stb stb.). A legtobb bunozo es diktator is apanelkuli csaladban nott fel tobbnyire szegeny korulmenyek kozott.

  • 2016.08.18 21:45:25MR3 Béla

    A kétbuzis családokról mikor lesz hasonló cikk?
    Vagy ez annak a felvezetője?

  • 2016.08.18 22:24:21elemes

    Dekatlon: filmtörténeti klasszikus, Szexmisszió

  • 2016.08.18 22:25:26elemes

    MR3

    Gyerekkori emlékek jönnek fel?

  • 2016.08.18 22:54:14M1nd3gy

    Bírom az ilyen idióta "kutatás"-nak nevezett baromságokat. Remélem csinálnak még kísérkletet az anya nélkül felnőtt teljesen normálissá váló gyerekekről, a részeges/drogos/bántalmazó apa mellett felnőtt teljesen normális gyerekekről, és olyan gyerekekről is, akiknek a szüleit a szemük láttára mészárolták le, és mégsem vált belőlük madmax. Mert minden ember egyforma ugye?
    Hülye...

  • 2016.08.18 22:59:22M1nd3gy

    Egyébként pontosan mostanában tapasztalom azt az érdekes jelenséget, hogy apuci kiment angliába dolgozni, a gyerkőc pedig pedig elkezdte produkálni (a kutatók számára teljesen érthetetlen módon) az apa nélkül élő viselkedészavaros gyerek tüneteket. Több esetben (konkrétan 3) apukának haza kellett jönni, és lemondott a család a "jólét"-ről, hogy apuka együtt lehessen itthon a családdal, és érdekes módon a tünetek elmúltak, csak apuka kénytelen több időt tölteni a gyerekkel, mert annak igénye van rá, és fél, hogy apuci megint eltűnik... Ez a cikk egy hülyeség.

  • 2016.08.18 23:32:17besztercei

    Azt szerintem senki sem állította, hogy aki apa nélkül nő fel, annak nem lehet egészséges a lelke (a kérdés, hogy mit nevezünk annak), a kérdés csak az, hogy mennyire rontja ez az esélyeit erre.

    Azt tegyük hozzá, hogy a kutatás eredményei csak egy szűk csoportra vonatkoztathatók: egyedülálló vs. párkapcsolatban élő, mesterséges megtermékenyítés útján teherbe esők. A cikk bevezetőjében írja is a szerző, hogy akinél váltak a szülők, ott a pszichológiai problémák is gyakoribbak voltak. Sajnos az eredeti cikket ([link] ) nem volt erőm és időm elolvasni.
    Az ismeretségi körömből nem is tudok példát a gyermekét tervezetten egyedül nevelő nőre, elváltból annál több van, sok esetben a gyerek is sérült (ha nem a válás miatt, akkor például mert a példakép hiányzott), de ezt a jelenséget a cikk sem vitatja.

    elemes: Na ja, őrült egy film az! :)

  • 2016.08.19 00:14:16Figyel Castro

    És mi van akkor, ha a szülők nem elválnak, vagy angliába mennek, hanem meghalnak? Akkor hogyan jönnek vissza? Csak mert velem és az öcsémmel pontosan ez történt.

  • 2016.08.19 01:43:14odamondó

    Olyan kutatás volt ahol férfi nevelte nő nélkül a gyereket? Ja tudom ilyen kurvára elképzelhetetlen.

  • 2016.08.19 02:02:42Dekatlon

    elemes: meg védett férfiak :)

  • 2016.08.19 02:44:22MR3 Béla

    elemes:
    Persze, ismertem a családodat gyerekkoromban.
    Bár igaz, téged is belevéve hárombuzis családot kellett volna írnom. Elnézést.

  • 2016.08.19 06:06:55egy másik répatorta

    Vagy mégsem ?
    "vagyis a gyerekeket igenis érdekli a téma. 39 százalékuknak semleges, 28 százalékuknak pedig vegyes érzelmeik vannak ezzel kapcsolatban""
    Szerintem a hetero, normálisan működő kétszülős családban majdnem 100% ban érdekli hogy van e vagy mi van az apjával, és biztos hogy 70 százalékban nem semleges vagy épp vegyes érzelmei vannak az apjával.
    És itt van, illetve lesz a kutya elásva a következő nemzedékre, vagy az azutánira.
    Miért is nincs férfi a nő mellett ?

  • 2016.08.19 06:56:11Celsus

    Az egészséges, ha hiányzik az apaminta? Főleg egy fiú gyereknél?
    A cikk szerintem - ahogy ezt azutolsó mondattal be is vallja - szűk látókörű, az emberi életet 16-18 éves projektnek tekinti...

  • 2016.08.19 08:10:45Tisztességes Természettudomány

    Kutatás: Környezetéből kiszakítva, állatkertben is lehet egészséges lelkű állatokat nevelni

  • 2016.08.19 08:13:28Négyzetrács

    Fantasztikus téma, profi kutatói munka, elképesztő eredmények. És természetesen lenyűgöző cikk, ami 1-1 dolgot kiragad a kutatásból,amiket természetesen teljesen összefüggéstelenül egymás után dobál. Bravo, kekszet minden résztvevőnek!

  • 2016.08.19 08:15:56ohhai

    Újból undorító feminista propaganda a diványon.....

  • 2016.08.19 08:44:06calen

    Aha, persze. És ki fékezi meg a nőt, amikor rájön a bolondóra? Engem gyerekkoromban heti rendszerességgel vert össze az anyám és az arcomba ordította minden nyomorát. Amikor felnőttként rákérdeztem a dologra, nem is értette mi volt ezzel a baj. Mert hát ideges volt, na.
    Hány gyerek nőhet fel ilyen körülmények között és hiszi szentül az anyja, hogy minden rendben van...

  • 2016.08.19 09:06:00protézisesh

    írja ezt egy nő....

  • 2016.08.19 09:20:06Shabby Bear

    Szerintem anya nélkül is lehet egészséges gyermeket nevelni.
    Szivárványos zászlók és buzik nélkül is lehet.

  • 2016.08.19 10:42:59theveryguest

    Mondjuk eléggé más az olyan egyszülős család, ahol sosem volt apa, meg az olyan, ahol volt aztán elment, mert mondjuk elváltak a szülők. Elvált szülők egyke gyereke ritkán szokott teljesen ép lenni.

  • 2016.08.19 12:24:07DemoJoe

    Beteg és arcátlan. 52 az nem statisztikai minta. Az önigazoláshoz lehet keresni jobbnál jobb érveket de nem egészséges.Inkább tényleg arra kellene törekedni hogy egésséges boldog családmintákat állítsanak a társadalom számára mintaként. De a sok sok 1000 normális család egy 52 mintával szemben soha nem lesz exact.

    Mindíg nagyon szomorúvá tesz hogy az abnormális gondolkodás mindig előnyt élvez a normalissal szemben.

    Igen vezessünk az autópályán forgalommal szembe hátha sokáig sikerül....

  • 2016.08.19 12:44:10pityókabor sommelier

    Ezt a cik egy trollmágnes.

  • 2016.08.19 13:14:42ohhai

    érdekes a fizetési különbséges cikket nem lehet kommentelni :DDDD

  • 2016.08.19 14:57:23Mercel

    Persze, lehet normális kisgyerek, kamasz, fiatal aztán felnőtt, aztán talán apuka is egy apa nélkül nevelt gyerekből.
    Elvi síkon bármi lehet.

    Elvi síkon a borsodi putriból származó cigány kisgyerekből is lehet normális ember, sikeres normális ember, jó szakember akartam írni, hogy akár miniszterelnök is de ugye ez rendkívül rossz példa lenne..
    Csak valamiért a borsodi putriból származó kisgyerekek durván 95-98%-a sajnos nem az értelmes, normális, sikeres emberek táborát erősíti mert egyszerűen elkallódnak és a társadalom többi részének ha szerencséje van akkor nem az ő kárukra élik a mindennapjaikat.
    Ez mondjuk egy direkt durva példa volt, de a cikk is egy olyan témát boncolgat ami minimum necces és a pozitív végkifejlet enyhén szólva is nehezen érhető el.

    Egyébként a 70-es 80-as évek között született gyerekek szülei durván 70% fölötti válási arányt produkáltak. Legalábbis Budapesten. Na aki ma kimegy Budapesten az utcára az láthatja, hogy milyenek a mostani 30-as 40-es emberek. Az, hogy a legtöbben, hogyan nevelik vagy éppen nem nevelik a gyerekeiket az meg konkrétan botrányos. A legtöbb ember úgy van vele, hogy alanyi jogon összehozhat egy gyereket pedig a nagy részük konkrétan alkalmatlan erre.

    Lehet anyázni.:)

  • 2016.08.19 15:16:43Mercel

    Azt elfelejtettem leírni, hogy nyilván boldogabb és normálisabb országokban messze nem olyan problémás az egyszülős kérdés, mivel a normálisabb országok jellemzően pont a normálisabb társadalomról, az alapvető biztonság meglétéről, a jól működő oktatási rendszerektől a létező szociális hálótól és állami szervektől lesznek a miénknél normálisabb és boldogabb országok.

    Egy ilyen helyen a bármilyen okból egyedül maradt anyuka és kisgyerek is sokkal nagyobb eséllyel közömbösítheti az apuka elmaradásából származó hátrányokat.

    Mondanám, hogy aki elvált az tiplizzen de sürgősen egy normális országba - de ugye ott meg a bevándorlással kapcsolatos feszültségek húzzák lefelé a dolgot - úgyhogy inkább válás előtt kéne tiplizni.:)

  • 2016.08.19 15:18:37Mercel

    @MR3 Béla
    "A kétbuzis családokról mikor lesz hasonló cikk?
    Vagy ez annak a felvezetője?"

    Hogy a fenébe tudsz írni 30-as IQ-val?
    Diktálsz?:D

  • 2016.08.19 15:41:48Trurl Mernok

    Minden szerzo elobb-utobb megtalalja a helyet, ahol publikalhat, pont mint a legy, a kupac uruleket.

  • 2016.08.19 16:12:34MR3 Béla

    Mercel:
    Gondolod, hogy aki szeret titeket, buzikat, az az okos?
    Téved, buzikám. Az IQ-hiányosak pont ti vagytok. Nézd meg, hány % buzi van a Mensában.

  • 2016.08.19 16:12:47MR3 Béla

    Mercel:
    Gondolod, hogy aki szeret titeket, buzikat, az az okos?
    Téved, buzikám. Az IQ-hiányosak pont ti vagytok. Nézd meg, hány % buzi van a Mensában.

  • 2016.08.19 16:19:51csakférfi

    Mercel
    Látom azért van némi "sütnivalód".Örülj hogy nem vagy egyedül. :)
    1.Azt honnan veszik a ezek a "cambridgi" -agyontanult okosok hogy a boldog gyerekkor jelenti a boldog felnőttkort?
    2.A mentális zavarok és pszichoszomatikus tünetek fiatal felnőttkorban indulnak.
    Ezek 8-10 évesen még nem mutathatók ki.ugyanis a fantázia és a valóság még gyerekkorban igen "képlékeny" valami.
    3.7-10 évesen a gyerekek még nem igazán döntésképesek arról hogy mi jó és mi rossz az életben.ugyanis nagyon jól tolerálják a rosszat is .
    4.Nosza iktassuk törvénybe az egyszülős családmodellt,ezen konklúziók alapján.Szerintem a legjobb ha anyuka nyűge a gyereknevelés.Mi férfiak pedig szórhatjuk a magjainkat a gyerektelen felelősséget nemvállaló hipszterekre!vagy a gyereket nem vállaló nőkre.
    Ekkora ökörséget.
    5.Azt hogy ezen feltételekkel a kutatók azt közvetítik a családoknak nem kötelező a gyerek érdekében másik emberrel megosztani a társaságot.Magyarul lehetsz magányos egyedülálló szülőként is .Erre az indokot a gyerek véleménye szolgáltatja.
    Szóval ebből a kutatásból ilyen ökörséget szemenszedett hazugságot valóságnak titulálni.
    Nos erre csak a zárt világban élő kutatók képesek.
    Nem különbek a tesztalanyaiktól.
    Gyerekek!
    ilyent!!
    :)

  • 2016.08.19 16:26:11csakférfi

    MR3 Béla

    a rasszizmus és a homofóbia olyan előítéletességet jelent, amelyen a ma emberének már túl kellene tudnia lépni. Amikor azonban tudományos vizsgálatnak vetették alá ezt a kérdést, akkor azt találták, hogy akik ezt hangoztatják, általában ők sem mentesek az előítéletektől másokkal szemben, például azt gondolják, hogy az ilyen, konzervatívan gondolkodók elmaradottabbak és kevéssé intelligensek.

    "egyik kutya másik eb"
    ez eltérés a normálistól.Mentális defekt.ugyanis mindkét "szószóló" saját önnön valójában bizonytalan.Vagyis a düh vezérli a személyiséget.
    Birka ha úgy tetszik!
    Erre nem kell tudományos magyarázat arra saját eszétől is rájön valaki.Mondjuk akkor kellene gondolkodni,ami nem IQ függő!
    :)

  • 2016.08.19 17:11:47Mercel

    @MR3 Béla

    Spec. én pont hetero férfi vagyok, ezt benézted.:)
    Öhm amúgy megnyugtatlak, hogy a nemi identitás semmilyen módon nem befolyásolja egy ember értelmi és érzelmi intelligenciáját és a Mensa tagok között előfordulnak melegek is Amúgy vicces is lenne ha nem így lenne.

    Láttam már kifejezetten értelmes és okos homoszexuális férfiakat és nőket és látok hihetetlenül ostoba hetero kommentelőket is. Nem célzás volt - hiszen lehet, hogy te sem vagy az..:)

    Értem, hogy ha valaki nagyon nagyon buta akkor ez nehéz felfogni, de ha megkérsz valakit a környezetedből aki nem ennyire ostoba az talán elmagyarázza neked.
    Egyébként gratulálok az érveléstechnikához.

    Részemről itt végeztem, már amúgy is eléggé beégetted magad - mert bár ez nekem tetszett, de a Díványos kollégáknak már kevésbé fog, úgyhogy a magas vérnyomás istene legyen veled.:D

  • 2016.08.19 18:58:01MR3 Béla

    Mercel:
    Dehogyis, buzi vagy te, nyuszikám, csak még rejtőzködsz.

    Az érzelmi intelligencia meg fából vaskarika, a hozzád hasonló ostoba seggek szokták hangoztatni, hogy ha eszük nincs is, érzelmi intelligenciájuk van. El kell, hogy szomorítsalak: érzelmn intelligencia nem létezik. Az EQ rövidítés egyik tagja sem az intelligenciát takarja.

    A ma emberének emlegetése pedig faszság.
    Nem véletlenül fejlődött az ember évmilliók alatt úgy, ahogy. Beleértve azt is, hogy a többség mit utál és mit nem. A buzikat nem véletlenül utálja a jelentős többség.

    Aki pedig szereti őket, az szeresse a pedofilokat is, ugyanolyan betegség egyik, mint a másik.

  • 2016.08.19 19:41:14udvaros

    Ismerek olyan egészséges lelkű, szélesvállú, teljesen férfias megjelenésű embert, aki apa nélkül nevelkedett. Idegesítően magas fejhangon beszél, a kisujját mindig felfelé tartja, imád mosogatni, és pletykálkodni - akár az anyukája.

  • 2016.08.19 20:41:56csakférfi

    MR3 Béla
    Tévedsz.
    Az érzelmi intelligencia az amikor mások "érzelmeit" megérted.Mivel a saját érzelemvilágodban is fellelhető.Belegondolsz és elfogadod ,de nem teszed a magadévá.Hiszen akkor azzá válnál akinek a személyiségét meghatározó érzelemvilágba beleélted magad néhány percre.
    Olyan ez amikor tanítják neked a fizikát pl. és belegondolsz hogy miért .Aztán összefüggéseket találsz a tapasztalataiddal. Megtanulod egy életre hogy az munka szorozva úttal,osztva az idövel és az adja a teljesítményt.Vagy rájösz hogy egy meg egy az mindig kettő.
    Mindazonáltal a buzikat nem kell elfogadnod mint normalitást az emberi viselkedésben.Tolerálhatod,de szeretned nem kell.Még el is kerülheted .Barátkoznod sem kötelező.
    Attól még nem vagy homofób.
    Nem mellesleg ez is tévedés.
    A fóbia a "valamitől" való félelem felnagyítása.
    a homofóbok nem félnek a buziktól hanem győlölik.Ennek van realitása.(Mig egy pókot vagy egy egeret bármikor megölhetsz.-ezért indokolatlan a félelem tőle)Ez utálat,undor,megvetés.Ami természetes emberi "érzelem".
    Mivel ez véd bennünket saját személyünket az életveszélyes "dolgoktól".
    erre céloztam a neked címzett kommentemben.
    :)

  • 2016.08.20 07:41:57Bicepsz Elek77

    "Mercel2016.08.19 15:16:43

    Azt elfelejtettem leírni, hogy nyilván boldogabb és normálisabb országokban messze nem olyan problémás az egyszülős kérdés, mivel a normálisabb országok jellemzően pont a normálisabb társadalomról, az alapvető biztonság meglétéről, a jól működő oktatási rendszerektől a létező szociális hálótól és állami szervektől lesznek a miénknél normálisabb és boldogabb országok"

    Ajjajjjjj.... Te nem ismered a Nyugatot, csak valami kivonatot onnan!!!
    Angliabol a fiatalkoru bunozok jelentos resze az egyszulos csaladokbol kerul ki hogyha fiuk. Ott ugyanis bizonyos tarsadalmi retegekben(foleg proliangolok es feketek koreben)divat az,hogy felcsinalnak egy not aztan "osszevesznek" a no meg kap olcso berlakast az onkormanyzattol. Ott kb 10%-at fizeti a piaci bernek meg a kolkeire kap penzt,foleg ha tobb van-van akinek 5 van 5 apatol. Termeszetesen b..nak a kolkekre 10+ eves koruk utan, azok meg elkezdenek bandaba veeodve lopni meg kabitoszert terjeszteni es legyilkolni neha egy-egy olyat, aki mas teruletere teved vagy nem fizet ki valami adossagot. A lanyok meg tizeneves korukban gyerekekt szulnek,mert kapnak erte onkormanyzati berlakast(ezt Angliaban par eve valtoztattak meg: 25 ev alatt nem adnak senkinek sem mar). A tobbi allam is kb. igy mukodik. Persze jol elelnek a segelyeken.
    Sajnos ezen orszagokban is draga a tanulas(vagyis olyan iskolaba jaras ahol tanulnak is nem csak "melegednek" telen(es a jobbik eset mert valahol keselgetnek is az egyszulos csaladok tagjai).

  • 2016.08.20 07:52:37csakférfi

    Bicepsz Elek77
    Vehetjük ténynek az állításodat?
    Mert akkor a tudósok (agymosott marhák) azt próbálták bizonyítani hogy nem nagy a baj,valamint vegyék elejét a rasszizmusnak.Konkrétan arra gondolok ezzel hogy az a "csoport" amelyik egyedül neveli a gyerekét apa nélkül.Ez is egy rassz.
    :)

  • 2016.08.20 09:04:39nemini teneri

    Lehetni lehet, a kérdés csak az, hogy érdemes-e?
    Nem tudom, miért van olyan érzésen, hogy a derék tudós urak már a kutatás kezdetén pontosan tudták, milyen eredményre szeretnének jutni, majd azután - láss csodát - az eredmények igazolták a feltevéseiket.....

  • 2016.08.20 09:55:29Zephyrous

    Megint egy femináci propaganda cikk. Szerintem anya sem kell a gyerekneveléshez, elég ha kilökjük az utcára, majd felneveli valami banda!

  • 2016.08.20 12:17:28MR3 Béla

    csakférfi:
    Baromka, és az EQ rövidítésből melyik betű is jelenti azt, hogy intelligencia?

  • 2016.08.20 14:25:49Mercel

    @Bicepsz Elek77

    Titpikusan Nem az újkori angliára gondoltam. Úgy érzem, hogy csak a "nyugat imádatot" vetted le a hozzászólásomból.

    Nem konkrétan és főleg nem általánosságban a "nyugat"-ra gondoltam.
    Azt írtam normális társadalmak boldog országok. Anglia nagy része nem tartozik ide szerintem ahogy az USA sem.
    Skandinávia már inkább.
    Kelet Európában nem tudok olyan országról ahol érvényesek lennének azok amiket leírtam. Esetleg Szlovénia.

  • 2016.08.20 14:29:18Mercel

    "Nyuszikám"?!
    Most akkor ki álcázza magát?:D

  • 2016.08.20 16:13:05t74

    ohhai: A fizetési különbségekről írott cikk bizonyos részei is megkérdőjelezhetőek (egyszerűbben: nem igazak), akárcsak ennek a cikknek bizonyos részei.

  • 2016.08.20 20:46:17csakférfi

    MR3 Béla
    Intelligensnek nem neveznélek.Ha az intelligens szót a másik ember jószándékra való képességét jelöli.
    Azért pontosítsunk egy kicsit,miheztartás végett!

    Gárdonyi Géza.
    "Némelyik ember öltözik bársonyba, selyembe, s rangja, méltósága minden más fölött hordozza, s mégis, mikor vele beszélünk, mindjárt érezzük, hogy őkegyelme csak emberi testben élő állat. Más ember meg öltözik kopott plundrába, jár feslett köntösben és félretaposott saruban, de ha megszólal, mindjárt érezzük, hogy állati testben élő angyal. Némelyik ember akárhány iskolát jár is, akárhány könyvet olvas is, az értelme homályos. Tud szavakat, könyvcímeket, dátumokat, de ha a véleményét kérdezzük, elámulunk az ostobaságán. Másik ember, ha analfabéta is, világos értelmű, jó érzésű. Áldás azoknak, akik vele, mellette élnek."
    Tehát ne okoskodj itt nekem holmi diploma vagy nyelvtanulás címén.Én osztom Gárdonyi nézeteit veled kapcsolatban.
    "őkegyelme csak emberi testben élő állat."
    Mivel csak az állat tud támadásnak azonosítani egy "tévedsz" szót!
    Na cső kispofám.
    Kívánom azt neked amit te kívánsz nekem.
    Akkor talán felfognád mi az értelmes és az intelligens közötti kapcsolat.

  • 2016.08.21 09:42:46RedCarp87

    Ezt a kutatást a cikk szerzője miért nem dugja fel a saját tulajdon seggébe?

  • 2016.08.21 19:27:56Péter 2

    @Bicepsz Elek77: tévedés, Churchill nem mondott ilyet.

  • 2016.08.22 09:33:38venomspawn

    Hetero vagyok
    Férfi vagyok
    Fehér vagyok
    Ateista vagyok

    Ezért a mai értékrendben halmozottan hátrányos helyzetű vagyok.

  • 2016.09.09 02:06:00Shsh

    Azért azt ne felejtsük el, hogy az egyszülős családok többsége nem önként és dalolva lett egyszülős. Igen, egy válás, egy haláleset megviseli a gyerek(ek)et, főleg ha anya sem arra készült, nem tudja, hogy boldoguljon, anyagilag megszorul, esetleg társfüggő, nem tudja feldolgozni a válás, stb. Igen, az ilyen gyerekeknek lehetnek pszichés problémái, hiszen elveszítették életük egyik felét, és a másik is inog. Állnak ezzel szemben a tervezetten egyszülős családok, legyen szó spermadonoros mesterséges megtermékenyítésről vagy örökbefogadásról, ahol eleve - valamiért - tudatosan ezt vállalta az anya. Itt nincs a valaki elvesztése miatti sokkhatás, hiszen az a valaki sosem volt a gyerek életének része. Plusz az anyát sem viseli meg az egyedülállóként való gyereknevelés, hiszen erre készült, ezt tudatosan vállalva. Itt igazából nincs kiváltó ok pszichés problémákra. Ennyi, és ezt igazolja a kutatás.

    Azt mellékesen teszem hozzá, hogy 2015 júniusa óta vagy nincs, vagy csak minimális számban van spermadonoros mesterséges megtermékenyítési eljárás, amivel évi félezer egyedülálló nő és férfimeddőséggel küzdő házaspár veszítette el a lehetőséget a vágyott és tervezett gyermekre. Mert az Orbán kormány annyira támogatja a gyerekvállalást, hogy ellehetetlenítette. :(

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta