SZÜLŐSÉG

Mit akarnak valójában a lázadó tanárok?

2016. január 31., vasárnap 18:22

A miskolci Herman Ottó tanárai kara által közzétett, segélykiáltásnak is beillő nyílt levele nagyon beletalált valamibe, mostanra több, mint 25 ezer ember, és több, mint 450 tantestület és szakmai csoport támogatja. De mit szeretnének valójában a tanárok, és amit szeretnének, mit jelent majd a gyerekek számára? Erre voltunk kíváncsiak, és azt kértük, fejtsék ki bővebben, valójában mit gondolnak, hogyan kellene hozzányúlni a közoktatás rendszeréhez.

A problémákat és a társadalmi támogatottságot látva az oktatási rendszer teljes átalakítását tűzte ki célul a miskolci Herman Ottó és a zuglói Teleki Blanka Gimnázium tanári kollektívája. Második nyílt levelükben összeállítottak egy hat pontból álló csomagot, ami több mint a problémák sorolása, programnál viszont kevesebb: az igényeiket közlik. Hozzátették azt is, hogy részeredményekkel nem elégszenek meg.

El kell felejteni a túlzott központosítást!

A levél szerint meg kell szüntetni a túlzott központosítást (KLIK), mert csak akadályozza az iskolák működését, és az iskolaigazgatóknak vissza kell adni a korábbi hatásköreiket. Erre szokták hozni példaként a népszerű kréta-nyomtatópatron-fénymásolópapír problematikát, de sokkal többről van itt szó: az intézmények gazdasági és szakmai irányításáról, vagyis olyanok dönthessenek az iskola ügyeiről, akik ott vannak, és tudják, mi a helyzet.

Ez a kívánság viszonylag elvontnak tűnik a végfelhasználó: a diákok és a szülők számára, az új hat pont azonban egy csomó olyan igényt is megfogalmaz, ami egyértelműen az oktatás sikerességéről és a gyerekek jövőjéről szól.

Pilz Olivér, a miskolci gimnázium közalkalmazotti tanácsának elnöke a Díványnak elmondta: az oktatási rendszerben minden mindennel összefügg, és végeredményben minden a gyereken csapódik le. Ezért nem lehet a tanárok munkavállalói igényeit (pl. kevesebb kötelező óraszám, a felügyeleti rendszer visszavonása) elválasztani a szakmai kérdésektől. 

Megalapozott, szakmailag kidolgozott, támogatott változtatásokat, felmenő rendszerben!

A levélben felhozzák: túl sok változás történt rövid idő alatt, amik egyáltalán nem állnak egymással kapcsolatban. Ezek, ahelyett, hogy erősítenék, inkább gyengítik egymást (ahogy a gyerekeket is), ezt be kell fejezni.

Szakmai elvárás, hogy a jövőben csak olyan oktatással-neveléssel kapcsolatos reform léphessen életbe – kizárólag felmenő rendszerben, gyakorló pedagógusok bevonásával, szakemberek által kidolgozva –, amelyet kellő alapossággal megterveztek, előkészítettek, hatásait tesztelték. A bevezetendő változásoknak előzetesen teremtsék meg a feltételeit, például ne lehessen mindennapos testnevelést számon kérni megfelelő számú tornaterem nélkül.

Pár nappal ezelőtt Balogh Zoltán miniszter Miskolcon informálisan tárgyalt a tanárokkal (na jó, az egyeztetésre a KLIK és az önkormányzat hívta meg a vendégeket, vagyis csak egy jól megszűrt kör mehetett oda). Ezen a megbeszélésen Pilz Olivér szerint ömlött a tanárokból a szó és a sok sérelem. Konkrét intézkedésekre azonban nem tett ígéretet a miniszter. Pilz nagyon jóindulatúan úgy látja, hogy a problémák nagy része az információhiányból és a kommunikációs zavarból ered. Egy csomó működési hibáról a miniszter például akkor hallott először - mondta.

Teljes reformra van szükség, és életszerű NAT-ra!

A kezdeményező gimnáziumok és a hozzájuk csatlakozó tanárok, nevelőtestületek és állampolgárok szerint az oktatási rendszer teljes reformjára szükség van, amit a szakmai szervezetekkel együtt kell kidolgozni.

Kezdve rögtön a Nemzeti Alaptanterven, ami a régihez képest egy csomó új követelményt tartalmaz – csak sajnos elfelejtettek kivenni belőle ugyanannyi régi, vagy olyan tudásanyagot, amihez fél perc alatt hozzájut akárki a telefonját nyomogatva.

Pilz szerint az új NAT is példa arra, hogy nem lett volna rossz az elv, hogy korszerűsíteni kell a tananyagot, csak félúton valahol megbicsaklott a dolog, aminek a végeredménye az iszonyú leterhelt és fáradt tanárok és gyerekek lettek. Csökkenteni kell az óraszámot és a tananyagot, és időt kell hagyni, hogy a megszerzett tudás elmélyüljön.

Szabad tankönyvválasztást!

Kérik vissza a szabad tankönyvválasztás jogát. A remek régi könyveket semmi értelme nem volt kísérletire cserélni, ami most nagyjából használhatatlan, de legalább sokkal több anyagot kell belőlük megtanítani.

Mindezek persze nem azt jelentik, hogy vissza kell lépni a régi, KLIK előtti rendszerbe, hanem átgondolt reformokra van szükség, majd pedig végre nyugalomra – vélekedik Pilz Olivér, aki azt is elmondta: amíg tart a társadalmi támogatottságuk (az első nyílt levél húszezres aláíró száma végül is tömegtámogatásnak nevezhető), addig kitartanak. Jelenleg a folyamat elején vagyunk, most léptünk csak be az alagútba, a fény még sehol sem látszik – tette hozzá.

Érdemi válaszok a rendszerszintű problémákra!

A megoldást szerintük a köznevelési kerekasztal létrehozása jelentené, amely rövid időn belül, szigorúan szakmai alapokon, a helyi viszonyokat ismerve képes a rendszerszintű problémákra érdemi válaszokat adni. A kerekasztal felállítását meg is ígérte azóta a miniszter, de a tagjairól máris vita van: többek szerint a kormány nagyjából önmagával fog leülni tárgyalni. Ahogy egy tanárfórumon valaki frappánsan megjegyezte, ha meg akarják javítani az oktatást, nem biztos, hogy azokkal kellene leülni, akik idejuttatták. 

Miskolcon az oktatási rendszer reformjáért február 3-án tartanak demonstrációt „Fogadóóra” címmel. Mivel a tanároknak kötelezően bent kell lenniük az iskolában négy óráig, a megmozdulás fél ötkor kezdődik. A dolog tétje, hogy a résztvevők számát látva mennyire veszi komolyan a kormányzat a követeléseket. Legyint egyet, és ad három tabletet, vagy valóban leülnek gondolkodni, hogy hogyan lehet olyan oktatási rendszert létre hozni, amibe nem nyekken bele a gyerek és a tanár, és ahonnan végül versenyképes tudással bíró fiatalok kerülnek ki, nem pedig a jövő munkanélkülijei.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2016.01.31 19:04:20fofilozofus

    Politikai hátterű az egész, nem véletlen, hogy az index támogatja őket.

  • 2016.01.31 19:39:22ansha

    Egyáltalán nem politikai hátterű. Mindenkinek elege van ebből az oktatási rendszerből, diákok, tanárok és szülők is így érzik, ez nem pártfüggő téma.

  • 2016.01.31 23:34:22Lady Ann

    Anno beszoptam a NAT-ot, a XX. sz-i történelemről amit tudok, azt azêrt tudom, mert utánanéztem, szóval el tudom képzelni, mi megy most. Itt tenném hozzá, hogy a megrendelt népszaporulatot szívesen legyártanám, ha tudnám, hogy nem birkaképzőbe kell járnia itthon szerencsétlen gyereknek.

  • 2016.02.01 08:15:10wmiki

    Politikai hátterű az egész, sehol semmi konkrétum.

    Persze az ellen nem tiltakoznak, hogy ne a tudomány nevű szekta dogmáit kelljen magoltatni ezekben az agymosó intézetekben.

  • 2016.02.01 08:47:02retinax

    wmiki: tudjuk, tudjuk, tudomány nevű szekta. Áruld már el, légy szíves, hogy mit kellene tanítani az iskolában, mert ezt soha nem teszed hozzá. Engem tényleg érdekel, hogy mire gondolsz. A táltosok, látók tanítása? Ron Hubbard és Xenu? Isten útja a Biblia szerint? Arvisura? De tényleg, mire gondoljunk, amikor újra és újra bekommenteled ezt a "tudomány nevű szekta" dolgot, szerinted mi a helyes út?

  • 2016.02.01 08:58:35Nancsibacsi

    Az a gond, hogy amikor önállóak voltak az iskolák, akkor is botrányosan sz.rul szerepeltünk minden nemzetközi megmérettetésen. Utolsó negyedben egy olyan ország, amely egy rakás Nobel díjas tudós mellett, a 20. század legnagyobb matematikusát (Erdős Pál) adta a világnak - ne haragudjatok kedves tanárok, de ez ultragáz. Ilyen munkáért engem kirúgnának - egy kalap sz.r amit műveltetek, nem tanítás. A 80-as évektől kezdve meredeken zuhant az oktatási színvonal a nagy szabadság korszakában is. Szóval ilyen szemszögből nézve én nem bánom azt, hogy a bizonyítottan (Pisa tesztek) hozzá nem érő vezetéstől elvették a gyeplőt. Az más kérdés, hogy a KLIK se tűnik sokkal alkalmasabbnak a feladatra...

  • 2016.02.01 09:08:59wmiki

    szerintem nem kell hazugságokat magoltatni, szent igazságként állami intézményekben.
    Ilyen egyszerű.

    Persze ez sem a tudomány nevű szektának, sem a jelenlegi társadalmi/hatalmi berendezkedésnek nem érdeke.
    Számukra a biorobotok hasznosabbak.

  • 2016.02.01 09:09:55gchg

    Nancsibacsi: nyugodtan elmehetsz tanárnak, ha te jobban tudod. Majd te megmutatod, hogyan kell csinálni.

  • 2016.02.01 10:43:05Nancsibacsi

    @gchg: Amíg az én adómból kapják a fizetésemet, hadd legyen már véleményem. Ilyen szar minőségű munkát, amiért pénzt is kapnak Magyarországon ma csak a tanárok, és a politikusok végeznek, meg esetleg a foci edzők. Bárki mást ha megnézel nemzetközi összehasonlításban jobb eredményt ér el, pedig más területen sincs nemzetközi viszonylatban sok pénz.

  • 2016.02.01 10:50:16shred

    Évek, de talán inkább évtizedek óta hallom, hogy milyen körülmények között, mennyiért kell dolgozniuk a tanároknak. Közben ilyen sztorikat olvasok "három hónapja nem kaptam meg a fizetésemet...", "mindig a saját pénzünkből fizetjük a fénymásolást, belépőt a gyerekekenek, stb..."
    Kérdésem: akkor miért jártok be még dolgozni?
    Tudom, rengetegen vannak, akik félnek. Vannak tanárok, akik felelősek a családjukért, gyerekeikért, vannak, akik centikkel a nyugdíjazás előtt már nem akarnak balhét, de kedves pedagógusok: minden nappal, amit nem demonstratív munkabeszüntetéssel töltötök el, aktívan hozzájárultok a gyerekeink jövőjének az ellopásához. Leveleket írtok, csatlakoztok, morgolódtok, aztán másnap megint bementek dolgozni ingyen, kréta nélkül?

    Még egy gondolat: meggyőződésem, hogy még mindig sok olyan ember lép tanári pályára, aki nem igazán tudja, mivel szeretne foglalkozni - egyik szak sem tetszett nekik igazán, jobb híján elmentek valamelyik tanító-, tanárképzőbe, és végül megragadtak a katedrán - nyilván ezek az emberek szintén félnek attól, hogy ott hagyják az iskolát és kipróbálják magukat a munkaerőpiacon.

  • 2016.02.01 11:10:31retinax

    wmiki: nem válaszoltál. Az addig oké, hogy szerinted mit nem kéne tanítani, azt mindig bekommenteled, de még mindig nem mondtad meg, hogy akkor mit igen, szerinted. Engem komolyan érdekel.

  • 2016.02.01 13:06:51deneskata

    Nancsibacsi

    "Amíg az én adómból kapják a fizetésemet" Ilyen ostoba érvet a utoljára a szocializmusban lehetett hallani, többnyire a fizikai munkások részéről. Ők azok, akik úgy érzik, aki nem izmai erejével keresi a pénzt, az nem is dolgozik. A "te adódból" fizetik akkor a mérnököket, orvosokat, írókat, könyvtárosokat , mindenkit, aki nem állít elő a munkanap végén valami kézzelfoghatót.
    Téged ki tanított meg a mesterségedre? Mit tudsz te az oktatásról?
    Ahogy a hozzászólásodból kitűnik, az állam és az adózás működését se érted. Elfelejtetted már, amit az iskolában tanultál róla? Vagy meg se tanultad?

  • 2016.02.01 14:20:00Nancsibacsi

    @deneskata: Butaságot beszélsz: ez éppen kapitalista hozzáállás. A tanár központi költségvetésből kapja a kenyérre valót, ami adóbevételből van, amit a versenyszféra, vagyis én termelek ki. Ha én szarul dolgozok, legyőz a szlovák, román, kínai, német konkurens, és nem tudok adót fizetni, a tanár meg éhen hal. Ha a tanár rosszul dolgozik - nincs semmi. Az emúlt 15 évben legyőzte a szlovák, román, kínai, német konkurens - mégse történt semmi se, a KLIK-en kívül. Ami nem feltétlenül jó irány, de amilyen kalap szar volt előtte az oktatás - semmit se kockáztatunk.
    Nyilván látatlanban alapozhatsz a tudatlanságomra, de szögezzük le:
    - van tanári diplomám
    - mivel a szakmámmal többet tudtam keresni, így sosem dolgoztam iskolában tanárként. Pontosan tudom, hogy ki maradt a pályán: a selejt +1-2 szuper-lelkes elhivatott, "majd eltart a férjem" típusú csaj.
    Egyébként ezzel se volna semmi, ha lenne bármi koncepciója a tanároknak, azon kívül hogy a központosítás szar, megöl minket, hogy követelmények vannak, és autonómiát akarunk. Autonómia annak jár - a versenyszférában -, aki k.rva jól dolgozik felügyelet nélkül is. A tanárok nem ilyenek. Bizonyították.

  • 2016.02.01 15:15:07evaandrea

    A tanítás egy folyamat. Az egyik fél ad, ez a tanár, a másik fél befogad, ez a diák.
    Ha a folyamat nem működik, annak több oka lehet, persze lehet hiba a tanári oldalról, nem magyaráz, tudatosít, láttat dolgokat megfelelően, de lehet hiba a befogadóban is. Mondjuk a teljes érdektelenség, netán elutasítás. És bármit is csinál ilyen esetben a tanár, bármilyen jól is dolgozik, nem lesz eredmény, ha a diák nem akarja.
    Persze ennek lehet kutatni az okait, sajnos sokszor a családra vezethető vissza, de az a kategorikus kijelentés, hogy a tanárok rosszul dolgoznak, pláne, hogy a politikusokkal vonsz párhuzamot felháborító és sértő.
    Fennen hangoztatod, van tanári diplomád, de egy percet sem dolgoztál iskolában.
    Én erre csak azt mondom, nagy szerencse ez mindenkinek, mert Te alkalmatlan vagy erre a munkára. Hiányzik belőled az empátia, fel sem fogod, hogy az iskola nem gép. Szerinted ha valaki jól dolgozik, tehát jól adagol a "gépbe", az eredmény is jó lesz, ami kijön....
    szóval inkább ne itélkezz olyan dologról, amiről fogalmad nincs.

  • 2016.02.01 15:38:41elemes

    @Nancsibacsi:

    "Ha a tanár rosszul dolgozik - nincs semmi."

    De, ha a tanár rosszul dolgozik, akkor az van, amit most látsz: romló versenyképesség. Csak a tanár munkájának minőségét nem a hónap végén, hanem a következő generácóban lehet lemérni.

    Ha alulfizetjük a tanarakat, akkor csak a "maradék" megy pedagóguspályára.
    Ha rendesen megfizetjük a tanarakat, az értelmiség krémje - és a következő generáció sokkal rugalmasabb, versenyképesebb munkaerő lesz. Lásd Finnország.

  • 2016.02.01 15:39:55elemes

    Ettől függetlenül hányingerem van, amikor valakiből csak a panaszkodás jön.

    Van egy csomó iskola, amely PONT UGYANOLYAN körülmények között működik, mint a többi, de nem panaszkodnak, hanem dolgoznak, méghozzá meglehetősen jól.

  • 2016.02.01 15:59:48Nancsibacsi

    @evaandrea: "Mondjuk a teljes érdektelenség, netán elutasítás. És bármit is csinál ilyen esetben a tanár, bármilyen jól is dolgozik, nem lesz eredmény"
    Motiválni tudni kéne. Tanítják a főiskolán.

    "nagy szerencse ez mindenkinek, mert Te alkalmatlan vagy erre a munkára."
    Akkor diplomát se kaptam volna. Az 1 perc meg túlzás, mert azért volt kötelező szakmai gyakorlat, ahol kiváló jellemzést írt rólam a vezető tanár. A gond a pénz volt, nem az hogy nem szerettem vagy tudtam tanítani - én nem rinyáltam, hanem elmentem a versenyszférába szemmel is látható mennyiségű pénzért dolgozni.

    "Szerinted ha valaki jól dolgozik, tehát jól adagol a "gépbe", az eredmény is jó lesz, ami kijön"
    Igen, és ez így is van. A jelenlegi tananyagot egy ÁTLAGOS intelligenciával rendelkező gyerek szín 5-ösre meg tudja tanulni. A fősuli gyakorlójában a - hangsúlyozottan NEM válogatott - gyerekeknek a matek átlaga 4.6 volt 7. osztályban - és nem azért, mert vajszívűen osztályoztak. Mindehhez kellett egy szuper matek tanár, aki nyilván nem véletlenül tanította ott a gyerekeket és a leendő tanárokat. Szóval lehet ezt jól is csinálni, csak 50 főből nem annak az 5 főnek kéne tanárnak lennie, akinek más területen nem terem babér, hanem a legjobb 5-nek.

  • 2016.02.01 16:06:11Nancsibacsi

    @elemes: Nem ezeket kell jól megfizetni, mert ezek szarok. Fel kell ajánlani jó pénzt olyan tanároknak, akik AZONNAL eredményt tudnak felmutatni. Fociban is azt mondták a "szagemberek", hogy "évek munkája egy válogatott védelem összerakása" - jött Dárdai, megcsinálta 2 hét alatt. Tanárból is van Dárdai, csak sokba kerül. Nem kell nagy fizetés - de adják oda a fizetése tízszeresét prémiumnak, ha a diákok a teljesítménymérésben megfelelő szinten szerepelnek.

    Ezen kívül szarból nem lehet várat építeni - meg kell adni a tárgyi feltételeket is. El kell felejteni az integrációt - sajnálom az autistákat, együtt érzek a diszlexiásokkal, de velük ne ugyanaz foglalkozzon, akiből Nobel díjas tudóst szeretnénk nevelni. Ugyanígy a 30+ fős osztályokat is meg kell felezni. Ha eredményt akarunk, ha azt akarjuk, hogy legyenek kiemelkedően okos emberek Magyarországon, akkor nem lehet rosszabb körülmények között oktatni, mint ahogy a 10-15 évvel előttünk járó országokban oktatnak.

  • 2016.02.01 16:29:47elemes

    @nancsibacsi:

    nincs instant eredmény,

    hatvan éven át szívtuk ki a tőkét az oktatásból. nem megy vissza egy nap alatt.
    sok pénz, sok idő. a finneknek is húsz évig tartott, mire a tanári pálya presztízse akkora lett, hogy az fiatalok, ha megkérdezik, mi akarsz lenni, nem menedzser hanem tanár akar lenni.

  • 2016.02.01 16:57:23retinax

    elemes: pont az a baj, hogy azok az iskolák, amikről beszélsz, nem panaszkodnak, hanem csicskán tűrik a körülményeket. Ahelyett, hogy tiltakoznának, és kikövetelnék a változásokat. Persze a szülőkkel, sőt mindenki mással együtt, mert közös érdek lenne egy normális színvonalú oktatás.

  • 2016.02.01 17:26:46evaandrea

    Persze a fősuli gyakorlóiskolájába válogatott gyerekek járnak. Ott persze elérhető 4 egész feletti átlag. Ha leszállnál a magas lóról, és bemennél egy valós iskola valós osztályába, kb 10 perc múlva futnál ki sírva...
    Az iskolák állapota olyan, mint a társadalomé. Szét van esve.
    Ami működik egyáltalán, az is csak azért, mert vannak elhivatott pedagógusok, akik szívvel-lélekkel, valóban az adott gyerekekért teszik a dolgukat. Nem a pénzért. A lelkiismeretük miatt.
    Egyébként sokkal nagyobb tisztelet kellene hogy megillesse azokat a tanárokat, akik nem elitiskolákban dolgoznak, hanem a valós életben, ahol adott esetben nagy eredmény egy gyerektől a kettes érettségi. Mert nem lett prostituált, drogos, bűnöző, hanem benn tudták tartani a rendszerben és nem kallódott el.
    És adott esetben az a tanár sokkal több energiát vitt bele, mint az a másik az elitiskolai osztályban. Abban biztos vagyok, hogy nem sok élő gyereket láttál, meg neked sincs.
    Az alkalmasságot nem a diplomával lehet megszerezni.
    Arról meg, hogy te a versenyszférában nyomogatod a billentyűt és itt olyan dolgokról nyilvánítasz véleményt, amiről fogalmad sincs, nyilván kompetensebbé teszi a véleményed.

  • 2016.02.01 20:34:30elemes

    @retinax:

    "csicskán tűrik a körülményeket"

    A két nézőpont örök különbsége: az aktív-cselekvő szerint a nyafogás nem visz előre -- a passzív-szenvedő meg baleknak tartja az aktív-cselekvőt.

    Közben egyébként azok az országok élnek igazán jól, ahol a lakosság nagy része aktív-cselekvő. A passzív szenvedők számára ez nem érv, hiszen nekik alapállásuk, hogy valakit hibáztatni kell a helyzetükért.

    Nem várom, hogy megértsd. Én is nagyon lassan értettem meg (évek kellettek hozzá).

  • 2016.02.01 20:46:28elemes

    @nancsibacsi:

    "Ezen kívül szarból nem lehet várat építeni"

    Az oktatás alapanyaga és munkaeszköze az ember, minden más mellékes.

    "El kell felejteni az integrációt - sajnálom az autistákat, együtt érzek a diszlexiásokkal, de velük ne ugyanaz foglalkozzon, akiből Nobel díjas tudóst szeretnénk nevelni."

    Ez egy érdekes szempont, de más szempontokból mégis szükséges -- még a jövendő Nobel díjasok oktatásához is. Egyszer beszélgethetünk arról, hogy miért. A dolgok meglepő mértékben összefüggenek, Mérő László "Az érzelmek logikája" c könyve elég jól rávilágít.

    "Ugyanígy a 30+ fős osztályokat is meg kell felezni"

    20-25 talán jobb (szociális fejlődés szempontjából), 28-30 tényleg a maximum.

    A minőséghez (szerintem) sokkal inkább az kell, amit a finnek csináltak: vagy tíz éven át évről évre 20-30%-kal emelték a tanarak fizetését. Pár év után a tanárképzőkre volt a legnagyobb a jelentkezés. Még pár év után olyan pedagógusok álltak munkába, akik LELKESEDTEK azért, amit tanítanak, és ezt a lelkesedést át tudták adni a gyerekeknek. Nem "letanították" az anyagot, sőt, valószínűleg kevesebb anyagot "adtak le", de a gyerek hozzátanult, mert érdekelte.

    Hámori József mondta egyszer, amikor megkérdezték, mekkora az ember agyának a kapacitása: ha unja, amit mondanak neki, akkor közel nulla. Ha viszont érdekli, akkor gyakorlatilag végtelen.

  • 2016.02.01 20:50:01elemes

    @evaandrea:

    Pár hete az iudexen volt egy gimi-rangsor, amiben nem abszolút eredményeket mértek, hanem azt, hogy felvett diákok átlagához képest mit tudott hozzáadni az iskola. vagyis a pedagógiai munka színvonalát nézték. az úgynevezett elit gimnáziumok nagy része (nem mind!) ebben a minőségi rangsorban igencsak a középmezőnybe csúszott. Nahalka István csinálta ezt az alternatív rangsort.

  • 2016.02.02 17:13:50NekemNemEzKell

    A tanárok mit akarnak? Semmit. Alapvetően semmi olyat, amit ne tudnának ők maguk is megoldani.. A családunkban levő két általános iskolai, két középiskolai tanárral beszélgetve, mindig olyan problémák merülnek fel, amelyeknek többsége, bármely más munkahelyen is van, felmerül, csak ott nem kerítenek a politikusok ilyen nagy feneket a dolognak. Főképpen munkaszervezési problémák adódnak, csak ezt másként vezetik elő. A mostani "szervezkedésekben", nem véletlenül ugyan azok az emberek,magukat "civilnek" mondó szervezetek vannak, akik fizetik (!) azokat, akik hajlandóak elmenni tüntetni ( hol a meggyőződés?) amelyek, akik az elmúlt évek tüntetéseinek szervezői, hangadói voltak. Így teljesen hiteltelenné téve annak a pár megtévesztett " magától felháborodott" miskolci tanárnak az akció indítását! Szomorú, hogy az MSZP volt SZDSZ, kikopott emberei, Soros fizetett aktivistái, nem javulást, hanem csak tüntetést akarnak! Nem érdekli őket a pedagógusok sorsa, őket csak az érdekli, hogy az utcára vigyék az embereket! Cél, ne tárgyaljatok, tüntessetek! [link]

  • 2016.02.02 21:02:10evaandrea

    A Miskolci Herman Ottó Gimnázium tanárai között nincsenek volt tüntetésszervezők, se politikusok. a tanárok problémái nem munkaszervezési dolgok. Ha lenne iskolás gyereked, Te is látnád ezen problémák egy részét.
    Olvasd el ezt a levelet, és konkrétan megtudhatod, mit is akarnak a tanárok, hogy akár a Te gyerekednek is jobb legyen az iskolai "tartózkodás".
    .
    [link]

  • 2016.02.04 15:17:34Orbán Sándor

    -Válasz a "Kedves tanárok! Szégyelljétek magatokat!" című szülői írásra -
    .
    Kedves, jogosan mérges nem pedagógus polgártársak!
    Nem lázad"UNK". Nem úgy an block lázadnak a tanárok. Sokan vagyunk akik szeretnénk a dolgokon változtatni, jobbítani, csiszolni. De mind ezt normálisan, jó szándékkal, nem pártérdekeket szolgálva (ilyesminek nem lenne szabad, hogy helye legyen az iskolában). Csakhogy a legnézettebb (sajnos) valóság shaw színvonalú bóvli médiák ne számolnak be erről. Hogy miért? Mert a káosz és az emberek egymásnak ugratása a szomorú politikai cél. Tehát, kedves, őszi-téli-tavaszi-nyári szünetekkel nem rendelkező, heti 40 és több munkaórában dolgozó (gyakran a miénknél szerényebb munkabérért) nem pedagógus polgártársak, ne tessenek bennünket mindnyájunkat egy kalap alá venni.

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta