SZÜLŐSÉG

Nem röhögünk, most pénzről van szó - Sixx apanapló

2015. október 9., péntek 16:51

45 éves vagyok, és anélkül, hogy úgy hangozna, hogy temetem magam, vagy valami ilyesmi, de igencsak úgy érzem, hogy ez lesz A gyerek az életemben. Jó, előre ezt senki nem tudja, meg be is csúszhat egy második, de Timivel megbeszéltük, hogy mi nem az orbáni családmodellt követjük, négy fal ugyan van (az sem a miénk), de kerék egy sem, mert eladtam a biciklit is, jogsi meg ugyan van egy a családban (nem nekem), de aki Budapesten, a belvárosban vagy Budán, a rakpart környékén, esetleg a Moszkvánál (mert az Moszkva tér, daffke) vezet, és nem kap agyvérzést öt percenként, az vagy hazudik, vagy sokkal, de sokkal türelmesebb mint én. Minek kísérteni a sorsot, és egy dugóban agyonveretni magam egy nálam vérmesebb sofőrrel, akit éppen szét akarnék tépni, mert szarakodik előttem ugye. Szóval kocsi sincs, és a két gyerek sem lesz. Marad ez az egy.

De akkor adjuk meg a módját ennek a bulinak, azt mondom.

Nem fogok kockáztatni. Ezt abban a pillanatban döntöttem el, amikor a Mindent Tudó Műanyagdarabot Timi belóbálta. Nincs az az isten, hogy ez a gyerek ne úgy szülessen meg (kis híján világra jönt írtam, de erről majd egy másik posztban, mármint a negédes szemforgatás és a terhesség zavarba ejtő viszonyáról) (de kurva sok zárójel van ebben a posztban), hogy nem a legjobb ellátást kapja az első hónaptól fogva, és ez éppúgy vonatkozik az anyjára is.

A közegészségüggyel eddig nekem meglehetősen rossz tapasztalataim voltak, egyszerűen kizárt dolognak tartottam, hogy azóta, hogy legutoljára jártam kórházban, szegény nagyanyámnál, bármit is változott volna a helyzet. Fáradt, agyonhajszolt nővérek, zilált orvosok, megsokszorozódó hibalehetőségek, idegeskedés, ücsörgés órákon át a furcsa, szúrós szagú folyosókon, a zöldes, hullaházra emlékeztető csempék között. Na, ebből nem kérek.

Nekiestünk a netnek és a baráti körnek, mint Bayer Zsolt az egyszeri szír menekültnek. Kiderült, hogy ha a TB fizet mindent, azaz állami kórházba megyünk, akkor a fentiek mellett fel kel készülni arra, hogy ugyanúgy kell fizetni az orvosnak, a szülésznőnek, a nővérnek, tán még a portásnak és a kertésznek is, mintha nem is lenne TB-je az embernek. A tarifa változó, nem a zsebméreten múlik, de egy orvos állítólag 100 000 forint alatt nem nyúl a terhes nőhöz, a szülésre meg megint ennyit kér minimum, 50 000 a császáros felár, és ehhez jön hozzá a szülésznő meg a nővérke, mert csak ne koszos lepedőn feküdjön már a feleségem ugye. A vizsgálatok közül ráadásul a TB nem mindent fedez, lesznek/vannak pluszköltségek is, mint a kerozindíj az utazási irodák ajánlatában, jó hogy nem számlázzák ki azt, hogy a repülőnek van függőleges vezérsíkja, ráadásul pöpec állapotban.

A magánklinika mellett szóltak érzelmi és praktikus érvek is. Mivel mindketten debreceniek vagyunk, és csak pár éve élünk a nyóckerbe’, nincsenek meg azok a kiépített kapcsolataink, amik Debrecenben tökéletesen működnek. Hátország nélkül (és most arról még nem is beszéltem, hogy mi lesz majd akkor, amikor meglesz a gyerek, és egyik nagyszülő sincs Budapesten) pedig nehezen ugrál a terhes nő, mondja egy ősi albán közmondás. Egy másik meg azt, hogy ha nem ismersz senkit, és a közkórház elriaszt, akkor zsebbenyúlós buliban vagy.

Az érzelmi oldal itt jön a képbe: Timi elment egy nőgyógyászhoz még vagy egy éve, akit az egyik kolléganőnk javasolt, és mivel a nő rendes volt, és értett ahhoz, amihez egy nőgyógyásznak kell, amikor arra került a sor, hogy na akkor kinél szüljünk (ilyenkor előjön a királyi többes akaratlanul, pedig ÉN nem fogok senkit és semmit szülni, csak nikotintól telített, kövér izzadságcseppeket, és igen sportot űzök abból, hogy a zárójeles mellékmondatok hosszabbak legyenek a főmondatnál), akkor azt mondta Timi, hogy nála.

Én a magánklinikát mint intézményt én eddig svejci hegyek között meghúzódó, tippptopp kis épületekkel azonosítottam, ahol reklámfehér köpenyes, makulátlan frizurás, mosolygós nővérek fogadják Keith Richardsot, a Stones gitárosát, hogy lecseréljék a vérét, a magánlakosztály sarkában meg egy kecske legel, mert az nyugtató hatással van a zenészemberre. Azaz úri passzió, millomos sznobéria, A Hely, Ahol Embert Faragtak Kim Kardashianból. Futottam még egy kört az ismerősök között, most már céltudatos kérdéssel felruházva, azaz, mennyibe kerül, ha nem a Jánosban szülünk, hanem egy magánklinikán (nagyon cseszlovák ez így, hogy nem nevesítem, de nem hirdetnek ott oldalt, és nem lesz termékelhelyezés sem). És kiderült, hogy árban nagyságrendileg ugyan nincs nagy különbség a két megoldás között (kb. 350 000 vs. 500 000), viszont a szolgáltatás tekintetében meglehetősen.

Egyikünk sem ezüstkanállal a szájában született, a flancolás a lehető legtávolabb áll az életszemléletünktől, szóval nem azért választottuk ezt az utat, mert Demcsák Zsuzsa “Gyermeknevelés sznobéknál” című (kiadatlan) könyvével kelünk-fekszünk, hanem azért, mert ez az út sokkal egyenesebb, mint a másik. Nem kell azon tipródni, hogy most akkor elég lóvé van-e a borítékban Gizikének, vagy az a fintor azt jelenti, hogy felejtsük el a tiszta ágyneműt, és nem kell a folyosón toporogva várni a doktorurat, hogy méltóztasson már ránk szánni tíz percet, hogy a paraszolvenciát a zsebébe csúsztathassuk.

Itt van egy számla, rajta egy kerekebb összeggel, azt kifizeted, és kész. És ez mindenképpen tisztességesebbnek tűnik, mint a másik módszer - legalábbis nekem. Cserébe odafigyelnek ránk, ha vizsgálatra kell menni, nincs várakozás, nem kell egy sima vérvételnél órákat ülni és könyörögni, hogy történjen már valami, a rázósabb vizsgálatokról nem is beszélve, de erről majd később.

Ja, és még egy előny: ha a gyerek sokat hisztizik, vagy éppen az agyamra megy, majd előkapom a számlát, és szépen elmagyarázom, hogy látod, itt van a Millennium Falcon legókészlet, még csak össze sem kell rakni.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2015.10.10 16:51:49csufár

    másfél hónapja született a harmadik gyerekem a jános kórházban. semmi pénz, a korábbi főorvosnál szült a nejem, az első is nála született (a második külföldön, kábé 5000 euróért). vittem neki egy üveg xo konyakot, de nem azért, mert kérte, hanem mert többet nem jövünk hozzá :) ja és teljesen felújított, modern a szülészrészleg, kedvesek voltak a nővérek is, minden flottul ment.

    akinek 45 évesen olyan egzisztenciája van, mint a szerzőnek (pontosabban nincs), annak inkább el kéne olvasnia a kommenteket és tanulni belőle ;) ha mást nem, annyit, hogy a jánosban érdemes szülni :)

  • 2015.10.10 17:01:12dez01

    Nekünk a 2 kisebb a Tétényi útiban született, az második már vízben szüléssel..... Csak jót mondhatok.

  • 2015.10.10 17:41:54mismásológép

    A

  • 2015.10.10 17:44:40mismásológép

    FlybyWire:
    Abban azért biztos lehetsz, hogy ennyi év indexes munka után anyagilag nem áll rosszul, szóval lakást akár vehetne is, csak lehet, hogy nem akar Budapesthez kötődni.

    45 éves korára többé-kevésbé mindenki elhízott lesz valamennyire, akkor is, ha ezt 20-25-30 évesen még nem hiszi el.

    A dohányzásra mondjuk nincs mentség.

  • 2015.10.10 17:46:14mismásológép

    FlybyWire:
    Az igazán király az lehet, ha az anya is dohányzik.
    Meg esetleg ha még isznak is mindketten, mármint alkoholt, rendszeresen.

  • 2015.10.10 19:26:56ProhiOtti

    Nekem mindkettő gyerekem közkorházban született, az ügyeletes szülész orvosnál meg szülésznőnél. Utólag bár adtunk pénzt, de ez nem volt elvárás. ÉS: csak a 6 hetes kontrollnál kapta meg az orvos. Nem éreztük semmi hátrányát.
    Testvérem rengeteget fizetett a magán orvosának, aki végül nem volt ott a szülésnél, mert épp nyaralt (a gyerek a kiírt időpontban jött.... )

  • 2015.10.10 20:11:31prfact

    A "nyóckerben" van az 1. és a 2. számú szülészeti klinika az elérhető legprofibb felszereléssel és agilis professzorokkal akik többnyire az egyetemen is oktatnak ezért naprakész a tudásuk. Nyugodt szívvel lehet menni, mindenféle paraszolvencia nélkül is gond nélkül meg fog születni a gyerek. Szerintem fizetni csak akkor érdemes, ha van már egy gyerek és a kismama nem akar órákat várni egy nyűgos gyerekkel ultrahangra vagy egyéb rutinvizsgálatokra. Én a 2. számu Üllői úti klinikát javasolnám, talán kevésbé zsúfolt, de az 1. Baross utcaiban is megvan minden amire szüksége lehet a gyereknek vagy a babának.

  • 2015.10.10 20:11:31fityfirity

    A terhesgondozást, szülést a biztosítónk állta. Ha a Dokinak, szülésznőnek nem volt oké amit kaptak érte, oda bátran fordulhattak panasszal. :D előbb töröm el a 2 kezem minthogy egy fillért is csúsztassak zsebbe.

  • 2015.10.10 20:58:39Pink Petsch

    Sixx, te sixx .. nagyon rábasztál ám erre a porontyos naplóra.
    Nézd már mennyi ősanya meg kőbunkó paraszt talált be :DDD Ennyit nem basztattak még a comment.com-on sem :D

  • 2015.10.10 20:59:06mindenhova

    ... és íme egy ember, akit megint csak a sznobizmusa vezeti az orránál fogva. "mert mindent meg kell kapniuk" mondá az úr! Ilyen ez, amikor az örömünket a pénz adja, azt hisszük ettől boldogabbak leszünk.

  • 2015.10.10 21:11:39kockanyu

    Pink Petsch: Egészen megdöbbentő, mennyi embert ingerel, hogy a szerző a saját pénzét nem autóra meg lakásra költi, hanem magánorvosra :O

  • 2015.10.10 21:18:12230e

    Fizetősben voltunk, az orvos csak egy helyen vezetett szülést, így adott a téma, és ezt tudtuk a gyerek vállalása előtt is. Nem nyalták ki a seggünket (amit nem is vártam el), de tisztességes ellátást kaptunk, és végig ott tudtam lenni a családdal. Az ismerősökkel folytatott beszélgetés alapján más helyen ennek az összegnek a fele ment volna zsebbe. Ha valóban fizetősre szánod rá magad egy tipp, az önkéntes egészségpénztár ha elfogadják, az oda befizetett pénz után kapsz még 20% adókedvezményt, ez is számít valamennyit.

  • 2015.10.10 21:25:49Pink Petsch

    kockanyu. Naypas ... csak tudnám, egészen pontosan, mit is kompenzálnak ezzel? ;)

  • 2015.10.10 21:42:41bervas

    Drága leendő apuka. Attól, hogy egyetlen egyelőre, nem kell pánikolni. Az állami rendszer is teljesen működőképes, működtetik a hülyék és a szentek. Többszörös tapasztalat, hogy körzetes nőgyógyásszal, körzetes kórházzal, nulla zsebpénzzel is a lehetőségekhez képest korrekt a rendszer. Mállik a fal, öreg a számítógép, pokróc a doki, de a dolgok el vannak végezve.

    Minél több nyugalom, minél kevesebb gyerekcucc vásárlás. Ellenben minél több gyerekes ismerős feltérképezése, hogy minden meglegyen kölcsönbe. A kisgyerek nagyon gyorsan ki tud nőni bármit.

    Ismerősnek 50 évesen jött az első. Jobb későn... :-)

  • 2015.10.10 22:23:34Kirby

    Feleségem a Jánosban szülte első gyermekünket. A sok rémhírrel ellentétben semmi gond nem volt. Annyi "luxus" volt, hogy egy ágyas szobát kértünk. Nem épp' a Four Seasons elnöki lakosztálya volt, de arra a pár napra megtette. A doki, a szülésznő mind kapott zsozsót. Hogy pontosan ki mennyit és hogy előre kérték-e avagy csak elvárták, őszintén szólva nem emlékszem. Mindig is az volt a véleményem, hogy a dokiknak 100-200e Ft-ot adni (ill. kérni) indokolatlanul sok. Ok, ha valami gebasz van a szülésnél, jó eséllyel megmenti a kicsit és/vagy az Anyát. De alapvetően a dolgok oroszlánrészét a szülésznő végzi, de javítsatok ki ha tévedek.
    Sokan "arcoskodnak" itt, hogy nem fizettek egy kanyit sem. Szégyellheti magát mind. A nővérek fizetése aki nem tudná kb. 100-130k/hó egy Jánosban, Szt. Imrében stb....Ezzel csak arra célzok, hogy 2-3 rongy a köpenyükbe és máris jobb lesz a napjuk. Nem azt mondom, hogy enélkül nem látják el a gyereket megfelelően, de szerintem érthető, hogy elvárnak egy kis mellékest.
    Az USA-ban gondolom meg van fizetve az egészségügyi személyzet, ezért is néznek furcsán arra, aki ott is borítékkal toporog a doki irodája előtt.
    Six-et meg ne basztassátok, egyrészt nem mindenki születik jómódú családba, másrészt meg kurvára nem ismeritek az anyagi körülményeit. Azért mert nincs autója/saját lakása 4x évesen, még nem biztos, hogy problémája lesz a pelenka/bébikaja megvásárlásával.
    Kíváncsi lennék, hogy a sok okoskodó faszfej milyen egzisztenciális körülmények között él.

  • 2015.10.10 22:35:11FlybyWire

    Kirby: kocsi van, lakás van (mindkettőn még kb. 2 év részlet), első gyerek 39 évesen (feleség 28). Inni nem iszunk, sosem dohányoztam (asszony is csak nagyon sok éve) Az tény, hogy egy pici plusz (10-12 kg) rajtam is van, sajnos nem tudok annyit mozogni egyelőre mint szeretnék, mondjuk ebben lustaság van. Bár saját autóm csak 8 éve van, jogsim 25 éve. El nem tudom képzelni nélküle az életet, persze dugózni nem szeretek, de mivel nem vagyok remegő szájszélű láncdohányos, ezért nem izgat fel az sem, ha kell néha. Ja és BKV-zom is napi szinten, kicsit sem derogál.

    Nem igazán tudnám saját magam férfiként elképzelni, ha nem lenne ott a kocsi, minden lehetséges vészhelyzet esetére (ügyelet, stb.) Apaként ez főleg fontos! Persze ha valaki bent lakik a belváros közepén, annak úgy is kell, nekem spec fontos volt, hogy gyerekem is kertes házban nőhessen fel, saját udvarban, ideggyenge ugyanabban az épületben élő szomszédok nélkül.

    Hogy valaki a belvárosban maradjon akkor is, ha amúgy megtehetné hogy jó levegőre költözik, számomra már eleve furcsa. De hát nem vagyunk egyformák.


    Az viszont tény, hogy ha már valaki elég idősen vállal gyereket, akkor az adjon/vigyázzon magára annyira, hogy fel is tudja nevelni, amíg önálló nem lesz. A kövérségre kevés mentség van, a dohányzásra (terhes pár mellett) semennyi sem.

    Mondjuk én azt is nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy egy nem dohányos nő el tudjon viselni egy büdös férfit.
    Mert minden dohányos az, sajnos ez a helyzet.

  • 2015.10.10 22:39:21FlybyWire

    Ja, a gyerek vidéken született, nem tudom mennyi volt a tisztán zsebbe csúsztatott pénz, de szerintem max 120-140e összesen. Amúgy megyei kórház, vidéken. Nagyjából minden flottul ment.
    Félmillákat erre költeni szerintem aránytalan, sokkal inkább érdemes jobb minőségű bababútort (jó, masszív kiságy), könnyű, egyszerűen nyitható/csukható babakocsit (anyának fontos nagyon, főleg ha nettó 50 kg körül mozog amúgy), később autós ülést venni, na meg napi szinten nem gagyi pelus, törlőkendő (ez nem feltétlen drágát jelent, M betűs drogéria saját márkásai kiválóak), meg még 1000 más dolog fel fog még merülni, amire elmegy majd a fél misi, vagy több.
    Szóval csak okosan.

  • 2015.10.10 22:48:44FlybyWire

    Pink Pecs: nyilván, ha valaki kritizál, akkor csak kompenzálhat, nemde? :)

    Egyszerűen arányt tévesztett a szerző, hogy bérleményben levő mezítlábas félaggként (amúgy majdnem ennyi idős vagyok, tehát ez önirónia is) fél misikben gondolkodik egy olyan dologban, ami sokkal kevesebbért is ugyanúgy levezényelhető.

    Ha jót akar a gyerekének, teremtsen neki 1) anyagi biztonságot, ha elvből nem vesz lakást akkor tegye befektetésként stb. stb.) 2) érzelmi biztonságot mondjuk azzal, hogy olyan életet kezd élni, amivel lesz neki még legalább 20, de inkább több hátra - és tulajdonképpen a 2 dolog erősen összefügg.

    Semmi gond nincs a kései gyerekvállalással, valamit valamiért. Ha már így alakult, teremtsük meg neki a legjobb felnövéshez és túléléshez a feltételeket. Vagy fogjuk a kezét sok éven át, vagy legalább hagyjunk magunk után valamit, ami a túléléshez, életkezdéshez jól jön.

    A magánklinikára betolt talicska pénz pont nem ez.

  • 2015.10.10 22:50:12Gyűrött Papír

    Emelje fel az egerét, aki komolyan elhiszi, hogy Sixx azt elhangzott (vélt) okosságok közül bármelyiket is érdemben megfontolja. :)
    Ezt nem egy megbeszéljük rovat, hanem egy blog, ahol elmondja, hogy mi lesz és az úgy lesz.
    Igaz Sixx? Nem? De! :)

  • 2015.10.10 22:52:58FlybyWire

    Gyűrött Papír: ha egy picit is fontos neki a gyereke, akkor talán.
    Ő tudja.

  • 2015.10.10 23:05:24Pink Petsch

    Flájbájvájör (ha már akkoras paraszt vagy, hogy nem tisztelsz meg a nickem normális leírásával, ugye).
    Igen, kicsi huszár kompenzálsz, különben nem írtad volna le itt nekünk a senkit sem érdeklő életed. Itt bizonygatod, hogy mennyire fasza minden veled (mint egy Facse-profil, csak írásban), meg osztod a "nagy bölcsességeid". Ez szánalmas. Hogy mit kompenzálsz, nem tudom, de nem is érdekel.

  • 2015.10.10 23:09:28FlybyWire

    Rózsaszín kuki: mivel a témához nem, csak egyéb kommentelőkhöz tudtál szólni (akkor is őket minősítve, és nem a kommentjükről írva), még szép, hogy normális megszólítást sem érdemelsz).
    A plusz infó csak egy kérdésnek szólt, nem az ilyen magadfajta önkivetítő trollocskáknak. Persze tudtam, hogy ti fogtok ráharapni, viszont most szórakozni volt kedvem, így bedobtam a kenyérgalacsinokat a pocsolyába.
    Score :)

  • 2015.10.10 23:14:30FlybyWire

    Az előző, Gyűrött Papírnak írt kommentemhez nem tettem hozzá: bár én pont les***om, hogy a blogger hogy él, mit csinál magával és a családjával, mióta pici gyerekem van, nem tudok nem empatikus lenni a kicsik iránt, még ha nem is ismerem őket. Szóval legyen neki a legjobb, és ehhez tudom, hogy szándéka és képességei szerint meg is fog mindent tenni (ennyi átjött az eddigi írásokból),
    Már csak az nem biztos, hogy időben megtudja, vagy meglátja, hogy mik ezek.

    A kommentek egy kis része akár ebben is segíthet, és persze nem feltétlen az enyém (a stílus meg nálam is olyan, amilyen).

  • 2015.10.11 07:48:25thegabcsi

    Azért a 350k az zúzós, nem kerül ennyibe egy "közszülés".
    Mi konkrétan rákérdeztünk, azt mondta a doki, hogy változó, ki mennyit ad, 50-100 között az átlag.
    Aztán nem tudott vállalni mégse (egyem a szívét, két héttel a szülés előtt) így ügyeletes szülés lett, csak a szülésznőnek adtunk lóvét a végén.

    Btw én is gondolkodtam a magánklinikán, pont a leírtak miatt, mert sokkal tisztább a dolog, de nem akartam 1-1.5 évi megtakarításomat végül rábaszni a dologra, és pont azért, hogy a gyereknek jobb legyen, mert másra kell a pénz. Az 1 éves születésnapját már nem MO-n fogjuk ünnepelni, az elég biztos. Elég sok pénzbe kerül a pattinkázás is, de ez legalább idővel megtérül.

  • 2015.10.11 09:01:38Pink Petsch

    Flybywire: a petsch pecsétet jelent, te tanulatlan paraszt.
    A kioktatásodat meg tartsd meg az asszonykádnak, ő kénytelen elviselni, én nem.
    Idióta.

  • 2015.10.11 09:11:41Pickibacs

    Bízom benne,hogy ez utàn kapnak nèmi kedvezmènyt attól a bizonyos magànkórháztól. Egyèbkènt mindenki úgy csinàlja ahogy neki jó. Azt nem èrtem,hogy mièrt kell valakit leszólni mert nincs autója? Ez tènyleg szègyenkezèsre adna okot? Nem hiszem.

  • 2015.10.11 09:41:17dedalon74

    Megértelek Sixx, megér félmillát a C mentes környezet. Nincs is annál felemelőbb, mint amikor a szomszédos ágyon, a kis Juanita érkezésére összeröffen fél mordor, és hozzák a vonósokat is, mert az úgy fain. Márpedig az államiban rá lehet futni könnyen az ilyen esetekre, a ráta okán is.

  • 2015.10.11 09:50:27eßemfaßom meg áll

    Két proli apuka beszélget:

    - Mennyi volt a szülés?
    - Félmillát fizettem, a providenttöl kaptam, majd jól ráolvasom a kölyök fejére ha barbit akarna!
    - Csak? Én tudok helyet ahol egymillát is fizethettél volna 10hónap kamatmentes hitelre...



    Saját baba államiban született másfél éve, császárral, egy fillért nem adtunk (emberek, már nem a szocializmus van!) mégis mindenki lelkiismeretesen végezte a dolgát.

  • 2015.10.11 10:02:14eßemfaßom meg áll

    @dedalon74

    1, egy ilyen főtoleráns antirasszista főliberálisnak mint sixx nem lehet szempont, hogy cigánymentes környezetben szüljön az asszony, mi több biztosan leghőbb vágya az etnikai sokszínűség jegyében a kultúrális keveredés, tehát kimondottan kérni fog a magánkórházban is egy győzikerokon családot. A multikultúra mindenek felett.

    2. Nyilván kórháza válogatja, nálunk a mocskosrasszista személyzet megoldotta, hogy az asszony mellett a másik ágyon egy szöke kékszemű lány feküdjön, mondhatni szerencsére szegregálta a kisebbséget (a szülészeten mi, világos bőrűek voltunk a kisebbség) és az etnikai többség a látogatóhelyiségnél közelebb nem juthatott a kismamákhoz.

  • 2015.10.11 11:15:49croc

    az egy dolog, hogy a közkórházban is kb. ugyanúgy ellátnak, mint a magánban, csak nem mosolyognak hozzá.
    van a magánnal egy kis probléma: félnek a perektől meg a rossz sajtótól, ezért biztos ami biztos alapon boldog-boldogtalant megcsászároznak. mert-nekik-az a legkiszámíthatóbb. (csak épp a babának meg az anyának nem jó.)
    igaz, hogy közben végig gyönyörűen mosolyognak. meg adnak szép bolyhos töeülkotőker meg jó a kaja.
    csak a császárok aránya van a legmagasabbak között az országban azon a csodás magánklinikán.
    szerintem mindenki gondolja meg háromszor, (már aki meglévő betegség miatt nem eleve csak császárral szülhet) hogy odamegy-e.

  • 2015.10.11 11:25:10croc

    és valóban, a babához autó, mert egy csecsemőt nem lehet a huzatos, köhögő emberekkel teli villamoson szállítani, még szép időben, üres villamosokon is húzós, mert kb. óránként vagy még gyakrabban etetni-pelenkázni kell, szóval mire megérkeznél valahova bkv-val, már egy fél órája ordítana...

  • 2015.10.11 14:01:50FlybyWire

    Pink izé:
    [link]

    A "petsch" szó semmilyen nyelven nem létezik, de biztos csak kompenzál a google translate :D
    Most már tényleg sajnállak, ez nem volt fair "metsch" ;)

  • 2015.10.11 14:02:52FlybyWire

    Croc: pontosan (autó a gyerek hazahozáshoz).
    Mondjuk van még taxi is, bár a jó ég tudja, abban is ki ült előtte milyen vírus- és baktériumtörzsekkel felszerelve...

  • 2015.10.11 15:34:04eßemfaßom meg áll

    Azért tulzásba se kell esni, hogy a kisded nehogy lásson akár messziről is cunarossz bacit, úgy lesz a gyereknek immunrendszere ha van mi ellen kifejlődnie. nyilván ezzel nem azt akarom javasolni, hogy a kórházból hazafelé ugorjon be a kiscalád a híd alá összepusziltatni magát a tbc-s hajléktalanokkal. A mienk 2-3?hetesen már ott volt velünk a hiperben bevásárolni, soha nem himestojásként óvtuk, mégis összesen 1x volt pár napig beteg vírustól, azt is mi vittük haza.

  • 2015.10.11 19:24:05Pickibacs

    Csak kerekedik a szemem. Pàr hetes gyerekkel mègis hova kellene menni tömegközleledèssel vagy autóval ugyanmàr?! Gyerekorvos kijön vagy közel van oda lehet akàr gyalog is menni. Szerintem fel lehet nevelni gyereket autó nèlkül is. Sixx inkàbb szokj le a dohànyzàsról mert amint elkezdtek vàsàrolni a gyerkőcnek kelleni fog az így megspórolt pènz. Röppennek ki a tízezrek a zsebedből akkor is ha akciósan gazdasàgosan próbàlod megoldani.

  • 2015.10.11 20:03:22trecska

    ez a budos szaju szikssz itt nem tud blokkolni, ezt elbaszta a liberalis, mert most mindenki velemenyet kenytelen olvasni

  • 2015.10.12 01:18:43ABC123456

    Azért ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ott áll majd az a gyerek 25 évesen készen, benne mindaz az energia, ami a kis műanyagcsík belengetésével indult, aztán 9 hónap terhességgel és egy szüléssel folytatódott, jött a szoptatás, majd a gondok, a nevelése, és mindeközben persze eltartottad a drága klinikai orvosokat és sokmindenki mást, aki úgy épül rá a következő generáció létrejöttére, hogy abból haszna is támad. Egyedül a szülő az (esetek 95 %-ában az anya, szoptatásig biológiai kényszerből is, utána meg társadalmiból) , aki vég nekül nyomja belé az energiát, és senkitől nem kap érte bért. Némi alamizsnát, éhenhalás ellen, esetleg. Osztán a kiesett évek miatt utána majd még olcsóbban is dolgoztatják. Ezt az új pedagógus-életpályamodell például deklarálja is : hogy a saját gyerek nevelése még pedagógiai gyakorlatnak sem alkalmas (merthogy CNC-esztergályos gyakorlatnak nem volna jó, addig még világos). Tehát a "kiesés" után soha nem lesz módja annyit keresni, mint az a kolléga, aki nem szült. Elképesztő. na és akkor ott az a gyerek, az adófizető polgár, a nyugdíjak megtermelője, a lenyúlható képzett munkaerő, a kizsákmányolható ember, a felvevőpiac minden ipari marhaságra, ezáltal a gazdaság motorja. Jól él belőle jó sok másik ember. Egyedül az anyját kell mindehhez kizsigerelni. A nőket. Intézményesen, össznépileg, szervezetten. Hihetetlen izgalmas móka ez. Tudom, az apák is beleteszik, már amelyik. De nekik legalább megmarad a fizetett munkaerejük, az éveik, a nyugdíjuk.

  • 2015.10.12 10:24:49eßemfaßom meg áll

    @ ABC123456

    "Tehát a "kiesés" után soha nem lesz módja annyit keresni, mint az a kolléga, aki nem szült. "

    Viszont neki lesz gyereke aki - ha nem szarszülő volt - egész életében fogja támogatni a nemszültkollega meg max a többpénzéért tud szeretet és időskori ellátást vásárolni szigoruan piaci alapon.

    Egyébkét ha te a gyerekvállalást cnc-esztergályos kategóriába teszed és azon hörögsz, hogy se szakmai gyakorlatnak nem számít be, se nem jár érte nyugdij akkor nem vagy normális.

  • 2015.10.13 11:35:45Noroo

    Sixx, 2,5 hónapja szült a feleségem a "nyóckerben". SOTE ' klinika, lehet elmenni sznob irányba, lehet mantrázni, hogy mennyivel jobb és szebb a magán, de én azt gondolom, hogy annál a csapatnál akinél mi voltunk felkészültebbet a világra nem lehet kívánni. Nőgyógyász: teljesen OK, kifogástalan a terhesség elejétől a végéig, szülésznőnk szintén (a net szerint ezer éve szülésznő...) és egy k.va szó nem esett a pénzről... adtunk, nyilván, de nem mert elvárás volt, hanem mert elégedettek voltunk.. mindennel ahogy ez a két ember hozzánk, és a most 2,5 hónapos picinkhez állt. Az alulfizetett nővérek, ápolók, csecsemős ápolók nevében én is kikérem magamnak a koszos lepedőt! Szegényes, de tiszta. Tudod mit? Én örültem annak az arckifejezésnek amit adtak, amit átvették a kis "filléres" ajándékcsomagot! Ők azok akik ellenére a helyzetnek itthon maradtak!
    Hálás vagyok nekik azért, mert nem mentek el Mo-ról...

    Azért fejben gyorsan összematekoztam, a 350ezer szerintem úgy túlkalibrált összeg ahogy van. ;-)

    Egyébként jók a posztok 41 évesen elsőbabásként hasonlóként érzek veled, de ez most kissé mellé ment. ;-)

  • 2015.10.13 18:56:44Anita Bé

    Ez a magánklinika dolog engem érdekelne. Nem találtam erre való infót, hogy cakkumpakk azért 350-500-ból kijönnél Sixx. Maga a szülés valóban a körül van -500E-, de akkor még sajna hozzá kell adni a megelőző vizsgálatokat, stbstb. Szóval a végén ott tartunk, hogy 1-2 millió.
    Pont ma gondolkoztam el ezen, mert 38 hetes vagyok, és puffogok a dokim miatt. :)

  • 2015.10.14 12:19:52encir

    Én se fizettem az állami kórházban senkinek. Nem volt miből. Minden tökéletesen ment. Lehet, hogy szerencsém volt :-)

  • 2015.10.15 09:59:44némafilm

    ABC, teljes mértékben egyetértek.

    gyerekhez meg nem kell autó, néha elázunk, ez igaz, de minden megoldható, különórák is, magam sem gondoltam volna. az így megmaradt pénz jó egy plusz nyaralásra, míves hangszerre, hangulatemelő dizájn-cuccokra stb. persze, akinek mindenre van amúgy is, az optimális.

  • 2015.10.22 22:42:59Türpi

    Sztem igaza van sixx-nek. 2 kórházi szülés után én harmadjára inkább itthon maradtam. :p (legális osz volt és szintén nem támogatja a tb, adnak számlát, plusz fele annyi, mint egy magankh, nem mintha nagyon vágytam volna oda...)

  • 2015.10.22 22:55:22Türpi

    Croc: pont nincs igazad. Nem tudom, sixx a Róbert Károly kh -at nem nevesítette v van másik (a telki nem tudom,h működik -e másik helyen, plusz nem is BP-i vagyok) jó magankh, de én jókat hallottam mindkettorol. Nem hasfelmetszosek. Legalábbis akikhez az én ismerőseim jártak. Egy állami kh -ban viszont simán bele lehet futni indokolatlan csaszarba. De meg talán ez a kevésbé rossz. Vajon miért retteg egy csomó gyógypedagógus a kh-i szulestol? Helyes válasz (én sem tudtam, de pofátlanul rakerdeztem): mert a kis betegeik nagy részét a szülészeten, a szuleszek "termelik ki". Lásd Egyasszony az indexen....

  • 2015.10.25 14:43:23croc

    Türpi: én nem mondtam h. az állami kórház jó, csak azt h. a magán annál nem jobb.
    (a telki bezárt, egy magánkórház van-
    ahol egyébként külsős dokik is bedolgoznak néha, szóval nem tudom hogy az ismerőseid kikről beszéltek pontosan.)

    én személyesen úgy gondolom hogy a szülés csak komplikációk esetén való kórházba (ami kb. 100ból egy eset) egyébként legfeljebb szülőotthon vagy bábapraxis vagy ilyesmi, akkor nem termelődik annyi gyógypedagógiai eset.

    de ez az én magánvéleményem, független attól, hogy én úgy tudom, hogy a magánklinikán kiugróan sok a császár.

    persze tévedhetek, biztosan csak a klinika igazgatója tudja, mennyj az annyi, ő meg valamiért nem tárja a nyilvánosság elé, amit tud.

  • 2015.11.29 17:53:25Alamedan

    Szeretnem tudni mi van Pocaklakoval. :-)

  • 2015.12.07 12:43:27Noroo

    SIXX ennyi a munka a CC-al? Nem halad ez a blog, pedig van ám a II. trimeszterbem is teendő, ilyenkor jön a nagy zsebbenyulósdi. :-) Majd figyeld a szemeket a babaáruházakban! Ha nem "rutinos többgyerekesként" mész be azonnal kiszúrják, hgoy elsőgyerekes, és nekitámoaszkodnak a 300ezres babakocsinak... (vagy ha már magánklinika, akkor belefér a stokke is)?

  • 2016.01.11 09:35:15laposmacska

    Jól látom, hogy október óta nincs új poszt... Remélem, azért minden rendben van!

  • 2016.01.22 09:11:57Noroo

    SIXX!

    Lassan már megszületik! Nincs róla téma?
    Azért minden OK?

SZÓLJON HOZZÁ!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta