SZÜLŐSÉG

A hat leghülyébb kérdés, amit anyaként kaptam

2015. május 9., szombat 11:18

A leggyakrabban jól szórakozom, de néha a pofám leszakad, hogy kortól és nemtől függetlenül miért kell mindenkinek véleményt nyilvánítania mások gyereknevelési szokásairól. Elvonatkoztatva attól, hogy a Tökéletes Anyukák És Apukák Szövetségének oszlopos tagjai szerint amúgy is szar anya vagyok, mert segget törlök, nem popsit, terhesen is utazgattam, antibiotikummal mérgeztem a gyereket, többet szültem kettőnél, összeszedtem, milyen kérdésekkel tudták az utóbbi időben, egy másfél éves kislány anyjaként pusztítani az agysejtjeimet. 

Terveztétek vagy csak becsúszott?

Nem vicc, ezt a kérdést egy vadidegen asszony tette fel nekem a játszótéren, kb. öt perces beszélgetés után. Most komolyan azt hiszik, hogy majd az esetlegesen elszakadt gumiról vagy a véletlenül kihagyott fogamzásgátlóról fogok dumálni ismeretlenekkel? Ennél már csak az volt morbidabb, amikor látványosan lelkendezve újságoltam egyik rokonunknak, hogy terhes vagyok, és ő megkérdezte, meg akarom-e szülni. Nem, majd kiköpöm, baszki.

Nem túl nagy már a szoptatáshoz?

Amióta a lányom elmúlt egy éves, az ismerőseim kilencven százaléka el van hűlve, amikor félrevonulok szoptatni. De nem is az a baj, hogy a környezetem hónapokban méri a szoptatást, hanem az, hogy az egyébként testi és érzelmi előnyökkel járó tevékenységet el is ítélik egy bizonyos életkor felett. Én soha nem azt kérdeztem magamtól, hogy "Nem lenne már jobb a tápszer?", hanem, hogy "Miért lenne jobb a tápszer?".

shutterstock 96478073

Komolyan veletek alszik?

Igen, velünk. És élvezzük. Ezt tartottuk a legkényelmesebb és legjobb megoldásnak, remekül működik a dolog, és nem gondoljuk, hogy ez a szokás púp a hátunkra. Ezzel szemben soha nem szörnyülködtünk még azon, hogy mások külön ágyban, sőt, mi több, külön szobában altatják a gyerekeiket. Tizenöt évesen már nem fog velünk aludni, ezt tapasztalatból mondom, a nagyfiunk sem teszi már.

Még nem beszél?

De, beszél, csak még arra nem sikerült rájönnünk, hogy milyen nyelven... Egyébként tény, hogy mindig csodálattal nézem azokat a kétéveseket, akik folyékonyan csacsognak, szemben az enyémmel, aki mindössze pár szót hajlandó kinyögni, azt is hibásan. Aztán eszembe jut az a nagyobbik, aki három éves koráig meg sem szólalt, most meg le se lehet lőni, úgyhogy köszönöm, addig jó, míg hallgatnak. 

Egy kicsit duci, nincs túletetve?

Elárulom, hogy a lányom másfél éves koráig szinte csak anyatejen élt. Evett más dolgokat is, de az inkább csak nyammnyogásnak, kóstolásnak volt nevezhető, mintsem rendes hozzátáplálásnak. Többnyire zöldségeket, gyümölcsöket evett, és a mai napig jó orra van az egészségtelen dolgok kiszűréséhez. Vasgyúrónak vasgyúró, de ennek fényében csak röhögni tudok, ha valaki ledagadtozza. 

shutterstock 170944613

A szoptatástól nem fogyni szoktak?

Szépen csomagolt formája a "Jézusom, de elhíztál!" rácsodálkozásnak. Hát, én biológiai csoda vagyok ezek szerint, mert a terhesség ideje alatt alig szedtem fel valamennyit, annál inkább a szoptatás időszakában. Megfigyeltem egyébként, hogy mindig a gyerektelen ismerőseim pörögnek a súlyfeleslegemen, ráadásul olyanok, akik már most azon aggódnak, hogy ha terhesek lesznek majd egyszer, mennyi fognak hízni, és addig nem is szülnek, míg nincsen meg a jó előre a szülés utáni hasplasztikázásra, mellműtétre szánt összeg. 

Önöknek milyen kérdésektől hullik ki a hajuk? 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2015.05.09 14:19:39Zsuzsi25

    Igen pootj, de az elvarasok is nottek. Egyetlen allasra, 2-300 oneletrajz is jon, amibol legalabb 50 alkalmas is lenne a poziciora.
    Annak volt jobb aki jol erezte magat a kapunbeluli munkanelkulisegben? Legyen meg a napi kenyer, parizer, sor udules? Dehat itt mindenki azt irja, hogy ez eppen eleg is mindenre.
    En tobbet akarok ennel, es tuti, bogy nem a 100% becsuletre fogom tanitani a gyerekemet majd.

  • 2015.05.09 14:21:23Kuoni pásztor

    Nyulli, mosogep tetejen meg nem probaltad? Esetleg a nappali kanapéjan, vagy a nappali szonyegen, hogy valami trivialisat is irjak?
    Furdokadban? Konyhapulton? Konyhaban a pultnak tamasztva, konyhaasztalon? Zuhanyozoban?Szerinted csak az agyban lehet szexelni?! Ugye ezt nem gondolod komolyan.

  • 2015.05.09 16:15:39Zsuzsi25

    Pootj, sajnos most szallodaban vagyok, es nincs lehetosegem filmekhez hozzajutbi, de amint hazaerek megnezem.
    de ha arrol szol, hogy a porba semmibe szulnek azok a bizonyos nepcsoportok...hat ne mondd nekem h ez a normalis...europa azerz vesztesre, mert ezt meg tamogatja is, ahelyett, hogy elvenne minden tamogatast.

  • 2015.05.09 16:55:04Before

    Kissé hisztérikus az összeállítás. Nem kell állandóan mindenben támadást keresni...
    Az első kérdés például simán lehet egy beszélgetésindító, el akarja mesélni a saját történetét, esetleg tanácsot kérni. Remélem, minimum fejberúgtad.

  • 2015.05.09 17:04:09BéLóg

    Mennyire felvidítottál ezzel az írással! Köszönöm. Még a kommentek is jók.

  • 2015.05.09 19:08:32Pootj

    Zsuzsi25:
    Bemutatja mindkét hozzáállást és hogy mivé alakul mindez. Főleg azt, hogy járnak azok, akik csak halogatnak mindenféle indokokkal. Én igenis látni akarom az unokáimat is felnőni és ahhoz időben túl kell esni a kisgyerekes korszakon. Sajnos úgy érzem, így utólag, hogy kicsit későn jött az első gyermekem 31 évesen (apaként). Továbbá a nőknek a szülés és várandósság mint folyamat egészségügyileg egyre nehezebb az idő előrehaladtával. Akármennyire fittnek érzi magát valaki 35 évesen, akkor is kicsit késő már a szervezetnek az első gyerekhez...

  • 2015.05.09 19:50:43Zsuzsi25

    Kedves Pont! Teny. Nagyon is torekszem az egeszseges eletmodra. Figyelek arra, hogy mit eszem,es azt is, hogy milyen minosegben, rendszeresen mozgok...de az en biologiai oram is ketyeg...32-3 eves koromnal nem akarok tovabb varni.
    Nem halogatok semmit, csak szeretnem ha a gyerekem megfelelo eletkorulmenyek koze szuletne, illetve mikokr mar nem csak a sajat eletemert vagyok felelos, akkor legyen egy tobbe kevesbe biztonsagos allasom, ahonnan elengednek 3-6 honapra szulni, anelkul, hogy ugrana a helyem, amiert amugy 10 kemeny even at kuzdottem. Te ferefi vagy! Neked valamivel konnyebb (munka teruleten) Toled nem kerdezik meg allasinterjun, mikor akarsz gyereket. :)
    A filmet meg fogom nezni.
    Sok no gondolkodik igy, ahogy en. Azaz, felelossegteljesen.
    Es van meg egy faktor. Nyugdijas eveimre, muszaj folyamatosan magannyugdijat fizetnem, ha nem akarok oreg koromra ehen halni. Marpedig, ahhoz, hogy havonta egy osszeget felre tudjak tenni, olyan munka kell ami jol fizt, ehhez viszont ido kell, es iskolai vegzettseg, es hajtani kell a munkahelyen (gyerekkel ez keptelenseg) (hac sak nem lopok/csalok) ahhoz, hogy ez meglegyen, Allami nyugdij nem sokaig lesz mar.

  • 2015.05.09 19:59:00tzi

    mé' eszi ez meg a kommenteket mindig? :(

  • 2015.05.09 20:05:41Ancilla Elsa Jerez

    Mikor társat kerestem és kiírtam, hogy egy 1.5 éves kisfiam van, az első levél, amit kaptam : van gyereked ?! Nem, kis macskám van.

  • 2015.05.09 20:16:06Shoyu

    Én csak azt nem értem, hogy miért kell mindig különcködni a gyerekesnek a nem gyerekesektől, emberek vagyunk, mindenkitől kérdeznek más emberek hülyeségeket, sőt mindenki kapaszkodjon meg, de mi is kérdezünk másoktól, egyszerűen azért, mert társas lények vagyunk és van olyan helyzet, amikor valakivel beszélgetnünk kell, akit alig ismerünk és olyankor adódnak az ilyen fura kérdések, mondjuk nem a "terveztétek vagy becsúszott"-ra gondolok, mert az valóban bunkóság, ha nem jó barát kérdezi, hanem ismeretlen.

  • 2015.05.09 22:08:45Erzsébet Zsuzsanna Bükkös

    tzi: nemtom, az enyémet is megeszi :D

  • 2015.05.09 22:09:01Erzsébet Zsuzsanna Bükkös

    Kivéve ezeket, amik nem fontosak :D

  • 2015.05.09 22:47:32Erzsébet Zsuzsanna Bükkös

    Na, sóval azt akartam írni, hogy nem csak a nő döntése, hogy mikor szül. Pedig úgy van beállítva, mintha ez csak és kizárólag a nőn múlna. Én 21 éves korom óta szeretnék gyereket, most 29 éves vagyok, de sose volt olyan párkapcsolatom, vagy olyan önmagam által megteremtett anyagi helyzetem, amiben ezt megengedhettem volna magamnak. Mielőtt megszületik a gyerekem szeretnék egy olyan férjet, akivel szeretjük egymást, és mindketten akarjuk a gyereket, és valószínű, hogy szeretetben, biztonságban becsületesen fel tudjuk nevelni együtt. Szeretnék végre egy igazi családot. És ez nem pénz kérdése, de a gyerek bizony pénzbe kerül. Mert el kell tartani bizony magunkat, és a gyereket. Amíg nincs saját egzisztenciám, addig nem nagyon vállalhatok, nem szeretnék a nagymama nyakába szülni, akkor se, ha tudna támogatni. Mert nem az ő dolga. Persze lehet úgy is szülni, hogy valaki az első szembejövővel csináltat egy gyereket akárhány évesen, és lesz, ami lesz, csak ezt nem tartom túl felelősségteljesnek. Amúgy meg a pénzügyekről annyit, hogy egy egészséges gyerek valóban kevesebbe kerül, de fel kell készülni arra, hogy beteg lesz (ami két egészséges fiatal felnőtt esetében is előfordulhat, a gének, terhesség alatti fertőzés, vagy szülési komplikáció miatt) vagy esetleg zseni lesz, az is pluszpénz.

  • 2015.05.09 22:50:56disznópásztor

    szombi

    "Ő lány, vele így kell bánni, a fiúkkal másképp. (persze, hogy amikor felnő, ő is ilyen feminista picsa legyen)"

    Te nagyon okos, a feminizmusnak pont az a lényege, hogy NE bánjanak másképp a fiúkkal és a lányokkal. Pont attól lesz majd "picsa", ha másképp bánsz vele.

  • 2015.05.10 09:42:11Oregon (TM)

    Feleségemtől rendszeresen megkérdezték, hogy én örülök-e neki. (Tervezett gyermek volt és nem vagyunk tinik.) Feleségemnek azt javasoltam, ha megkérdezik még egyszer mondd azt, hogy "nem" és már gondolkodom az örökbe adáson. :)

  • 2015.05.10 09:44:23gchg

    Köszönöm a cikket, jó volt olvasni. :)

    A legidegesítőbb, amit valaha kaptam: - A mai világban hülye az, aki egynél több gyereket szül. (És ki fizeti majd a nyugdíját, ha megfeleződik a magyar?)

    Ehhez kapcsolódóan anyám állandó idegesítő beszólása: - Elég ennyi gyerek, nem? (Basszus, a mi dolgunk, nem az övé.)

    Meg az általános rácsodálkozás: - Még van tejed? (Mitől fogyna el, amikor igény szerint szoptatom, nem időre...)

    katorna: poszt helyett legyen elég egy őszinte hozzászólás a témában. Amikor a gyerekeim már nem szoptak (2-2,5 éves korukban), egyszerűen áttettük őket a gyerekszobába. Nagyon élvezték, hogy kaptak saját ágyat, saját szobát. Esti mese után puszi, simi, aztán kimentem a szobából. 10 percenként bekukkantottam rájuk, aztán láss csodát: egyszer csak elaludtak. És mondom: mindez nem 3-4-5 éves korukban történt, hanem legkésőbb 2,5 évesen.

    nyulli: a hálószobán kívül is van élet: van nappali, konyha, fürdőszoba, kert... :D

  • 2015.05.10 10:44:20ne vada

    Az is baromi idegesítő, hogy "Jaj, még egy lány? Az összes fizetésetek tamponra megy majd el!"

  • 2015.05.10 11:03:41Corrosive substance

    Az abszolút kedvencem: És nem bántad meg? :Đ
    De játszik még a 'mért nem szoptatsz?' a Volt gátmetszés?, Úr Isten! Erre a világra? Minek?

  • 2015.05.10 11:08:53gchg

    Zsuzsi25: Csak tájékoztatásul közlöm, hogy egy szülés még egy magánkórházban is max félmillió. Én meg 60 ezerért szültem háborítatlanul, egy vágás nélkül, és ebben az orvos meg a szülésznő is benne van.

    Nem tudom, mit értesz "megfelelő körülmények" alatt, amibe gyereket szülnél. Egy csecsemőnek nem kell semmi más, csak anya. Nem érdekli, hogy hányszázezres babakocsiban tolod, nem érdekli, hogy van-e a budai villátokban fűtött úszómedence az alagsorban. Neki csak anya kell. Az anyának meg önmagából kell adnia sokat-sokat, gyakran erőn felül. Ezt nem lehet kiváltani bébiszitterrel, pénzzel, drága játékokkal, magániskolával. Hatalmasat tévedsz, ha azt hiszed, hogy a gyerekszülésre felkészülni azt jelenti, hogy "megteremted a megfelelő anyagi feltételeket". Az édeskevés. Egy gyerek nem sok pénzbe kerül, hanem sok áldozatba és sok munkába. Saját magadat kellene építened, gazdagítanod lelkileg, pénz helyett valódi értékeket (pl becsület, tisztesség, áldozathozatal) kellene gyűjtened, hogy felnőj oda, hogy maradandó értékeket tudj átadni egy emberpalántának. De abból, amit írtál, úgy tűnik, hogy ebben erősen le vagy maradva. Jobb is, ha nem szülsz.

    Ha így folytatod, öregkorodra az fog körülvenni, amit most annyira a piedesztálra emelsz: kiváló karrier, vagyon, sok pénz, és BECSTELEN emberek. Hajrá. És még csodálkozunk, hogy miért tart ott ez az ország, ahol. :(

  • 2015.05.10 13:47:27Zsuzsi25

    Gchg. Akkora baromsagot irtal, hogy leszakad a plafon! Eloszor is: Lesz gyerekem, kb mint mikor 30 eves leszek
    2, az ossejt levetel 500 ezer.
    3, most soroljam fel? Egy babakocsi (csak az) 100 ezer korul van. (Amit mondjuk tudsz hordozni + az ulese kocsiba rogzitheto) Gyanitom pesto vagy, itt videken probalj meg elvinni egy par honapos gyereket mondjuk orvoshoz.
    Egy gyereknek nem csak szeretet kell. Ez egy hatalmas balfaszsag, amivel sokan altatlaj magukat.
    Nem, nem az uszomedencerol beszelek.
    Hanem: Sajat lakas, kocsi (nem luxus kocsi, hanem egy biztonsagos) (ismetlem!!! Videki vagyok! Nem pesti) a havi rezsit, kajat kifizetni,

  • 2015.05.10 13:52:14Zsuzsi25

    Folytatom:
    A mindennapi a megelhetes. Az apro dolgok is. Abogy hallom a havi pelenka ugy 20 korul van.
    Sokan tamadjak a hozzam hasonlo, ertelmesen gondolkodo, FELELOSSEGTELJES noket azzal, bogy " perszemerluxustakarfutottmedencevel"
    Ki irt ilyet konyorgom? De egy sajat lakas a minimum (arra mev mar ki sem terek, hogy munka teruleten is igen nehez helyzetben vagyunk mi nok.)
    es nem nyert. Ferjnel vagyok, nagyon szeretjuk egymast, nem vagyok egyedul,

  • 2015.05.10 13:55:49Zsuzsi25

    vannak barataim is, akik velem egykoruak es ugyanigy gondolkodnak. A csaladi adokedvezmeny egyebkent egy nagyon kezdemenyezes, de elobb akkor is fel kell epitem egy karriert, hogy miutan szultem, ne mondjak azt, hogy: "viszontlatasra".

  • 2015.05.10 14:30:08[c]

    szombi
    "Ő lány, vele így kell bánni, a fiúkkal másképp. (persze, hogy amikor felnő, ő is ilyen feminista picsa legyen)"
    Ez konzervatív szöveg, nem feminista.

  • 2015.05.10 14:35:34[c]

    Zsuzsi25
    "Itt nem a "gyemant karorara" gondolok, hanem olyan dolgokra pl., hogy: gyermek szuletese, meg a legszegemyesebben , is minimum fel milla, de inkabb 1."
    El nem tudom képzelni, mi benne fél-egy millió, nem kell minden szart megvenni. Hacsak nem magánklinikán akarsz szülni, amivel természetesen nincs semmi gond, de szerintem még azzal együtt sem éri el az 1 milliót.
    Inkább később lesz anyagilag megterhelő, először a gyermekbetegségek, aztán az óvodai, iskolai felszerelés, ruházat, amikor hirtelen megnő stb.

  • 2015.05.10 14:41:32[c]

    "Ti nyavalyogtok a legjobban, igy szar ugy szar. (Nem pont rad gondolok, sot rad pont nem gondolok)
    De voltam osztalytalin ugy egy hete kb. Hat ezek aztan el tudjak venni az ember kedvet a gyerekvallalatol....Egyfolyataban panaszkodtak, hogy ezt nem tudjak eloteremteni, azt nem tudjak eloteremteni stb, biteluk van, nem birjak, etc. "

    Mondjuk ez tényleg vicces. Megy a szöveg, hogy "a gyerekválallás nem pénzkérdés", ezzel párhuzamosan fújnak a gyerektelenekre, amiért azok bezzeg minden évben nyaralnak, futja nekik fodrászra, magánfogorvosra etc. (Bármikor, két perces guglizással hozok egy csokorra való ilyen hozzászólást...)

  • 2015.05.10 14:46:19[c]

    Pootj
    "Sajnos úgy érzem, így utólag, hogy kicsit későn jött az első gyermekem 31 évesen (apaként)."
    Engem 27 évesen szült az anyám, a páromat 37 évesen szülte az anyja.
    Mit gondolsz, melyikünké él még, melyik nagymama tudna most unokázni?
    Az övé él - és egészséges -, az enyém nem. Általánosságban persze igaz, hogy jobb korábban szülővé válni, de ez csak az egyik tényező.

  • 2015.05.10 14:53:26[c]

    gchg
    "Saját magadat kellene építened, gazdagítanod lelkileg, pénz helyett valódi értékeket (pl becsület, tisztesség, áldozathozatal) kellene gyűjtened, hogy felnőj oda, hogy maradandó értékeket tudj átadni egy emberpalántának. De abból, amit írtál, úgy tűnik, hogy ebben erősen le vagy maradva. Jobb is, ha nem szülsz."
    És te volnál a jó példa? Aki egy vadidegen fölött ítélkezik néhány hozzászólása alapján?
    Lehet, hogy Zsuzsi25 túlaggódja az anyagiakat, és még éretlen a gyerekhez, de ezt az odavetett "jobb is, ha nem szülsz" mondatot nem érdemli - sem ő, sem más.
    Egyébként jellegzetes logikai hiba, továbbá önáltatás, hogy az anyagi biztonság megteremtésének fontossága és az egyéb emberi értékek kizárják egymást.

  • 2015.05.10 15:04:28Zsuzsi25

    C. Azert szeretnek maganklinikan, mert az ossejtlevetelre csak ott van lehetoseg, es sajnos a csaladban 2 leukemia is elofirdult. Amugy siman megfelelne az allami halapenzes rendszer is :)

    Mielott megismertem a paromat (aki mar a ferjem), az eletem maga volt a szex es newyork, de egy percre nem banom, hogy ez mara megvaltozott.
    es igen, en nem akarok ugy gyereket vallalni, ahogy a volt osztalytarsaim. "ezt nem tudom megvenni, azt nem tudom megve ni, nem vettem uj cipot mar 1 eve, hinnan lesz penz gyereknek taborra"
    En nem fujok a gyerekesekre. :) Sot, karacsonykor nalam van a cegestelefon, es en viszem az ugyeletet, hogy a gyerekesek karacsonyozhassanak. Ennykt megtehetek ertuk.
    En is azt latom, hogy aki 30 evesen egzisztenciaval vallal gyereket, sokkal kiengyensulyozattabban tud elni/gyereket nevelni s mivel anya nem frusztralt a mindennapi anyagi gondok miatt, a gyereknek is kiengyensulyozottabb a lelkivilaga.

  • 2015.05.10 15:09:19dhd255

    "En tobbet akarok ennel, es tuti, bogy nem a 100% becsuletre fogom tanitani a gyerekemet majd."

    Zsuzsika, te inkább tegyel meg nekunk egy szivesseget, es ne szaporodjal. Nincs szukseg tobb torteto, masokon atgazolo, onzo fasszopora ebben a vilagban.

    Hidd el nekem, ha eddig kibirtad gyerek nelkul, az a maradek par evtized mar semmi lesz! Vegyel inkabb egy macskat helyette, azzal nem artasz senkinek. Fogyatekos.

  • 2015.05.10 15:24:54Zsuzsi25

    Dhd. Nem gazolok at senkin, de ha "megutnek" es en nem utok vissza, akar munkaban, akar az elet barmely teruleten, alul maradok, es a hozzad hasonlok koze kerulok akik a legjobban hisztiznek, hogy milyen rossz minden. Aki 100% becsuletes, az nem jut semmire.
    Nem azt mondom, hogy ez igy jo, hanem, mivel igy van, alkalmazkodtam. S ezek szerint cselekszem.

  • 2015.05.10 15:26:43Zsuzsi25

    Es igen, tobbet akarok annal, minthogy a gyerekem "ember" legyen. Abbol ma nem lehet megelni.

  • 2015.05.10 15:48:50dhd255

    "Nem gazolok at senkin, de ha "megutnek" es en nem utok vissza, akar munkaban, akar az elet barmely teruleten, alul maradok, es a hozzad hasonlok koze kerulok akik a legjobban hisztiznek, hogy milyen rossz minden. Aki 100% becsuletes, az nem jut semmire.
    Nem azt mondom, hogy ez igy jo, hanem, mivel igy van, alkalmazkodtam. S ezek szerint cselekszem."

    Ki mondta, hogy a "visszautes" ellentmond a becsuletesseg elvenek? Senki! Sot, ez egy alapveto dolog, amit minden szulonek at kene adnia a gyerekenek. En is megkaptam.

    Eros jellemu embert kell nevelni, aki kiall az ertekrendje es az elvei mellett, es nem rendeli ala mindenfele anyagi haszonnak, mint a mai nepesseg egy igen tekintelyes resze. Baszottnagy kamu, hogy igy nem lehet megelni. Vallom, hogy aki kellokeppen celorientalt es kepes kuzdeni, hogy feljebb hozza magat, annak nem lesz baja az anyagiakkal. Nem valoszinu, hogy milliardos lesz, persze, de nem is az a lenyeg. A te hozzaszolasodban az baszta ki a biztositekot, hogy te pont az ellenkezojet gondolod, latszolag a penzt mindennel fontosabbnak tartod, meg az alapveto emberi ertekeknel is. A diplomad ellenere ugy latszik, sotet vagy, mint az ejszaka. Elore sajnalom az utodod.

  • 2015.05.10 16:03:05Zsuzsi25

    Mondok egy peldat, hogy megertsd, mire gondolok:
    (nem vadgesztenye szeliditesbol szereztem a diplomam)
    Pl. Puskazni becstelen dolog. Szerintem is az. Azt latom, hogy masok is puskaznak egy zh alkalmaval. Na en miert ne puskazzak a jobb jegyet (osztondijert) ugyabban a helyzetben?
    Tanultam. 3ast kaptam. (de nem puskaztam
    A masik nem tanult. 5ost kapott. Jobb az atlaga, o kap osztondijat. Ki van elorebb??
    Erted? Ez egy alap pelda, lesarkitva. De az elet sok mas teruleten is ez a helyzet.
    En nem azt mondtam, hogy a penz mindenek elott... Csak azt gondolom onamitas azt gondolni, hogy a gyerekhez eleg az, ha anya meg apa szeretik egymast, es harmonia van es szeretik a gyereket. (persze ez az alapja, de ez meg keves)

  • 2015.05.10 21:32:45Oatmilk

    Nem akarok rosszindulatú lenni, de a posztert jó eséllyel csalja a férje és ha így folytatja, néhány éven belül válás lesz. Kisgyerekekkel eleve rohadt nehéz egymásra időt találni, hát még ha ott is alszik a hitvesi ágyban. Gondolom meg van hízva, mint egy tehén. Talán el kellene gondolkozni rajta, hogy tényleg gáz lehet, ha minden ismerős rácsodálkozik.

    Sok féle anyával találkozom, a poszter a leírtak alapján abba a kategóriába tartozik, akinek a legnagyobb teljesítménye, hogy ő szült, ebben éli ki magát: ő szoptat még egy éves koron túl is, a gyereke nem is eszik meg mást (ergo ANYA nélkülözhetetlen), dagadt, a gyerek vele alszik. A gyerekek önálló lényeg, szükségük van a szülőkre, de a saját kis életükre is. Most még kicsi, egy éves, de nem lenne baj tudatosítani, hogy nem biztos, hogy azzal teszünk jót a gyereknek, ha egyetlen pillanatra sem engedjük el, sose. Miért nem lehet saját ágya pl?

  • 2015.05.10 23:12:59casthaneda

    Én az újdonsült anyáktól borulok ki, elhiszem hogy ha valakinek túl jók a kvalitásai, csak erről szól az élete, de hogy miért gondolják hogy bárkit annyira érdekelne az ő gyerekük, meg a hozzá kapcsolódó történeteik mint például ez a post?

  • 2015.05.10 23:24:43billy reed

    Zsuzsi25
    "Mondok egy peldat, hogy megertsd, mire gondolok:
    (nem vadgesztenye szeliditesbol szereztem a diplomam)
    Pl. Puskazni becstelen dolog. Szerintem is az. Azt latom, hogy masok is puskaznak egy zh alkalmaval. Na en miert ne puskazzak a jobb jegyet (osztondijert) ugyabban a helyzetben? "

    Értem mire gondolsz. Nincs is mit ragozni rajta. Hívhatjuk a Jánost Jancsinak, de attól még ugyanaz marad. Csalás, becstelenség, hazugság.
    Ennyi.
    Ja, persze, megmagyarázni mindig lehet...

    "Aki 100% becsuletes, az nem jut semmire.
    Nem azt mondom, hogy ez igy jo, hanem, mivel igy van, alkalmazkodtam. S ezek szerint cselekszem."

    "Az ember mozdulhat parancsra, de ne feledd, bárhogy is játsszanak veled...
    vagy bárki tegye ezt, a lelkedért egyedül te felelsz...Még akkor is, ha azok, akik játszanak veled, lovagok vagy hatalmasságok. Isten előtt állva nem mondhatod, hogy mások parancsára cselekedtél, vagy hogy az erény nem volt járható út a számodra. Az nem lesz mentség. Ezt jegyezd meg!" /Idézet a Mennyei királyság c. filmből./

    Egy kis útravaló a gyerekneveléshez tőlem, neked.

    Oatmilk

    Talán neked kellene elgondolkodni, hogy miért osztod az észt itt erőteljesen!
    Mindenki úgy nevelje a gyerekét, ahogy a legjobbnak gondolja. A többi majd kiderül. Ha valaki külön ágyban altatja, tegye. ha valakinek az a jó, hogy a gyerek együtt alszik a szülőkkel, legyen úgy.

    "Nem akarok rosszindulatú lenni, de a posztert jó eséllyel csalja a férje és ha így folytatja, néhány éven belül válás lesz. Kisgyerekekkel eleve rohadt nehéz egymásra időt találni, hát még ha ott is alszik a hitvesi ágyban. Gondolom meg van hízva, mint egy tehén. Talán el kellene gondolkozni rajta, hogy tényleg gáz lehet, ha minden ismerős rácsodálkozik. "

    Ezt meg úgy hívják: bunkóság. Inkább magadon kellene elgondolkodnod.
    Azért mert az elejére odaírod, mait, attól még az.

  • 2015.05.11 08:05:55ZöldszemM

    Ennyi hozzászólás ! Most tévedtem ide !!

  • 2015.05.11 10:14:16hrgy

    A cikk hozzaszolasai jol mutatjak a problemakat a magyar emberek felfogasaval, nem csak a temaval kapcsolatban, hanem ugy generikusan az elettel kapcsolatban. Elkeserito a legtobb hozzaszolast olvasni, melyseges tisztelet a kivetelnek.

  • 2015.05.11 11:13:04Bikli néni

    - De hát otthon vagy vele egész nap, hogyhogy nincs időd a ...-ra? (Mert egész nap keresztrejtvényt fejtek b+)
    - Le kéne szokni a szoptatásról/egy ágyban alvásról (közöd? majd leszokik, ha mindkettőnknek úgy lesz jobb...)
    - Mikor fog már mászni/felülni/járni/beszélni/wc-be pisilni? (semmivel nem vagyunk elkésve, de ez persze a külvilágnak nem evidens)
    - Erről a hisztiről nem akarod leszoktatni? Ti bezzeg SOHA nem hisztiztetek, ha el is mertétek kezdeni, csírájában elfojtottuk (támogató szülők...)
    - Nem vékony egy kicsit ez a gyerek? (De igen. Nem éheztetem, csak keveset eszik. De nem liba, hogy megtömjem, csak tudja már, mennyitől lakik jól...)

  • 2015.05.11 11:46:39Kulics

    0rdas:
    "Sosem értettem, akik egy ágyban alszanak a kicsivel."
    PONT erről szól a cikk, hogy neked NEM kell ezt értened. Egyáltalán NEM kell beleugatni mások életébe. Se megérteni. Se tanácsokat osztogatni. Se ítélkezni.

  • 2015.05.11 12:24:00Metálvörös

    Oatmilk:
    Azt gondolom, hogy téged a Néprajzi Múzeumban kellene mutogatni, akkora ritka nagy paraszt vagy. Pontleszarom, hogy van-e gyereked, és ha van, hogyan neveled. Pusztán a hozzászólásod szellemi szintjéből kiindulva.
    A témához kicsit kapcsolódóan pedig: 3 lányunk van, rendszeresen megkapjuk, hogy "Nem akartok egy fiút is?" Erre nagy okosan azt szoktam mondani, hogy nem, mert hülyén nézne ki a tesóitól örökölt ruhákban. De érdekes lenne egyszer azt mondani, hogy volt 2 fiú is, de örökbe adtuk őket. Csak hogy lássam a hüledező hülye képüket :) Ahhoz meg senkinek semmi köze, hogy hol alszunk, mit eszünk, és mikor, mennyit, milyen pozitúrában.

  • 2015.05.11 12:39:06igi

    Érdekes, hogy a kismamáknak leginkább az fáj, ha a gyerek súlyára célozgatnak.

    Miszerint:

    Ne zabáljon annyit (ne szoptasd annyit, sok anyatejet iszik, elég pufi, jó húsba van)
    Volt -e elég pénzetek gyereket vállalni (családi, anyagi háttér, tervezett, becsúszott, hogy fogjátok bírni felnevelni)

    Vagyis, a gyerekeknél is a kinézet és az anyagiak számítanak, a poszternak is ez fáj, mikor célozgatnak erre. :)

  • 2015.05.11 12:41:44igi

    Egy ágyban alszik a gyerek kérdés is arra vonatkozik, miért nincs zsétek külön ágyra, hogyhogy nem telik külön szobára a gyerkőcnek!? (csórónak néznek)

  • 2015.05.11 15:51:58Paul Summers

    Akkor is veletek van az ágyban, amikor szeretkeztek?

  • 2015.05.11 16:14:04gchg

    Zsuzsi25: vidéki vagyok. NINCS babakocsim, kendőzünk. Egy drága, minőségi kendő 30 ezer, egy olcsó használt Nandu meg csak 4000, és bárhova eljutok vele, a Magas-Tátrába kétezres csúcsra is, egy sima lépcső nem akadály. Jelenleg 3 (6 éven aluli) gyerekkel járok orvoshoz, játszóra, oviba, bevásárolni GYALOG, mert autónk sincs. Az eldobható pelenka 10 ezer Ft/gyerek havonta, ha moshatózom, akkor 60 ezer (!) ÖSSZESEN.

    A becsületről, tisztességről: hánynom kell, amikor valaki még büszke is rá, hogy ő hűdemilyen tisztességtelen. Amihez ugyanis te hozzájutsz tisztességtelenül, azt valaki mástól veszed el. Pl ha nem fizetsz adót, az nem tűnik elvételnek a közösből, mégis az, mert ugyanakkor meg elvárod, hogy az adóból fenntartott közszolgáltatások működjenek, úgymint: rendőrség, bíróság, törvényhozás, oktatás, egészségügy, tömegközlekedés, közhivatalok, soroljam még? Amikor tisztességtelenül viselkedsz, amikor nem adsz eleget a közösbe, vagy éppen többet veszel ki belőle, mint amennyi járna, akkor a másik oldalon valaki mindig megszívja, akár tudsz róla, akár nem. És ha az emberek tömegesen gondolkoznak úgy, mint te, az tömeges probléma, ami tömegeket érint. (Hogy csak egy random példát mondjak: a buszmegállók gyakran azért süllyednek meg, hogy valakinek jusson ingyen sóder meg ingyen cement az autóbehajtójára...)

    Magyarázhatod, ahogy akarod, de azt a pénzt, amit tisztességtelenül keresel meg, hogy legyen a gyerekednek százezres babakocsija, azt valakitől ELLOPOD. Ha meg a gyerekedet is ilyennek neveled, azzal az én gyerekeim fognak együtt élni, és szenvedni tőle. Hát ne várd, hogy ehhez gratuláljak neked.

  • 2015.05.11 16:23:520rdas

    Kulics
    "PONT erről szól a cikk, hogy neked NEM kell ezt értened. Egyáltalán NEM kell beleugatni mások életébe. Se megérteni. Se tanácsokat osztogatni. Se ítélkezni."
    Pont letojom, ki hpgy teszi, csak beteges a kis gyerekkel tartósan egy ágyban aludni. Ennyi. Ezt bármelyik pszichológus megmondja.

  • 2015.05.11 16:26:480rdas

    Zsuzsi25:
    "2, az ossejt levetel 500 ezer."
    Ez a parasztvakítás és tök felesleges.

    Mond egy példát, akin ez segített. Másrészt egyik barátom 35 évesen beteg lett, rákos. És őt a saját véréből kinyert őssejtek gyógyították meg. Azaz bármikor lehet őssejtet levenni. Egy nagy kamu, divat az őssejt levétel.

    Ez olyan, mint amikor azt hiszik az emberek, hogy gyerek csak magánorvosnál tud születni. Ostobaság.

  • 2015.05.11 19:28:03Zsuzsi25

    Vegyunk egy pasik peldat. A gyereked felveszik egyetemre. Nsm kap koleszt,mert tul kozel lakik. A nagymama viszont tobbb szaz km.vel odebb lakik... Mit teszel? Gondolom, atiratod a gyerek lakcimet, hogy jarhasson egyetemre!

  • 2015.05.11 19:28:47Zsuzsi25

    Ne mondd, hogy nem ezt teszed!

  • 2015.05.12 14:57:03lazov

    Azt hittem a cím alapján, ez egy érdekes/értelmes poszt lesz, valamiféle érvekkel, tanácsokkal stb.. Eléggé benéztem...

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta