SZÜLŐSÉG

Senki nem kötelezhető, hogy hazavigye az oviból a gyereket ebéd után!

2015. március 19., csütörtök 15:28

Hazaküldik a barátnőm gyerekét délután az óvodából. Illetve szépen megkérték az óvónők az anyukát, hogy mivel úgyis otthon van a kisbabájával, legyen szíves, és vigye haza mindennap, ebéd után a nagyobbat. Csak nem mondhatott nemet.

 „Amikor az első nap közölték velem, hogy a gyedes anyukáknak ebéd után kell jönni a gyerekükért, nem nagyon tiltakoztam, pont elég volt a stressz, ami a közösségbe adással járt. De azután kezdett egyre kényelmetlenebbé válni a dolog. Ebéd után a kicsi lányom általában elalszik. Megpróbáltam ébren tartani, de az autó mindig elringatta, hiába énekeltem és dumáltam neki útközben. Amikor pedig az ovinál kivettem őt a kocsiból, mindig felébredt, és úgy érezte, hogy aznapra ki is pihente magát. Otthon persze kurjongat, nem hagyja aludni a tesóját, és persze ő is fáradt, nyűgös volt mindig”.

Megpróbálták azt is, hogy gyalog, babakocsival mennek, de az álmos háromévesnek egyáltalán nem esett jól, hogy alvás helyett gyalogolhatott hazáig egy jó fél órát, kínszenvedés volt az egész – mondta a barátnőm. „Szóval sehogy sem jó nekünk ez a déli hercehurca, hol a kicsi sír az álmosságtól, hol a nagy, amire szerintem egyáltalán nem lenne szükség, de sajnos az óvoda egyáltalán nem rugalmas a kérdésben”. 

Azt mondja Ildi, megpróbált beszélni az óvónővel, aki megértően hümmögött, majd váratlanul rákontrázott, hogy igen, tényleg nagyon nehéz ez így, tudja, ő busszal vitte mindig haza az út közben elalvó gyerekeit, mind a hármat egyszerre. Hát, erre elég nehéz volt bármit is mondani – panaszkodott a barátnőm.

Nem hazaküldik, csak megkérik anyukát, hogy vigye el

Több óvodát is megkérdeztünk, hogy ők hogy csinálják, hazaküldik-e az otthonlévő anyukák gyerekeit ebéd után. Az egyik óvónő szerint elég erős a kifejezés, hogy „hazaküldik”, fogalmazzunk inkább úgy, hogy szépen megkérik a szülőket, hogy amennyiben meg tudják oldani, otthon altassák a gyereküket. A csoportszobában ugyanis egyszerűen nem fér el annyi ágy, ahány gyerek a csoportba jár. Ráadásul még legalább fél méter helyet is kellene hagyni két fekvőalkalmatosság között, hogy a gyerekek ne zavarják egymást, beférjen a kisszék, amin a ruhájukat tartják, illetve az sem túl szerencsés, ha valamelyik gyerek beteg, meg van fázva, és a másik arcába köhög-tüsszög. Kerek perec azonban nem szokták kijelenteni, hogy márpedig a gyedes anyuka nagyobbik gyereke nem maradhat az oviban ebéd után, hiszen a gyereknek, ha van státusza az óvodában, az egész napos, vagyis joga van ott lenni. Csak lehetősége nincs – tesszük hozzá mi.

A helyzet egyébként várhatóan nem fog javulni a következő pár évben sem, ugyanis – főleg a Közép-Magyarországi Régióban az óvodáknak jó harmada – külön engedéllyel – a jogszabályban meghatározottnál több gyereket kénytelen befogadni. 2014 szeptembere óta ugyanis 3 éves kortól kötelező a gyerekeknek óvodába járniuk. A jogszabálymódosítás túl nagy változást ugyan nem hozott, hiszen a gyerekek 90 százalékát ezelőtt is beíratták hároméves korukban, ám a fennmaradó tíz százalék befogadását nemigen előzte meg kapacitás-bővítés. Vagyis ahol probléma volt a helyhiány, ott ezentúl még nagyobb gond lesz.

Ildi barátnőm szerint azonban az ő óvodájukban nem erről van szó, ugyanis külön altatóhelyiség van, amit viszonylag kevés óvoda engedhet meg magának. Egy kis jóindulattal, mivel délben egyébként is a csoportok mindkét óvónője dolgozik, nyugodtan beállíthatnának néhány ágyat a csoportszobába is - vélekedik.

Valójában ez teljesen törvénytelen

Megkérdeztük az Emberi Erőforrások Minisztériumának Köznevelési Államtitkárságát, hogy mi erről a véleményük. Válaszukban közölték, az óvodai nevelésre való jogosultság, illetve kötelezettség a gyermek életkorához kötött, ami azt jelenti, hogy ha a gyermek ezt az életkort elérte, akkor az óvodai nevelésben való részvételének napi ideje nem korlátozható azért, mert a szülője bármilyen oknál fogva otthon tartózkodik. Akkor sem, ha a szülő a kisebb gyereke miatt van otthon. Vagyis teljességgel jogsértő hazaküldeni a gyermeket ebéd után.  Sőt, még ahhoz is joguk van a szülőknek, hogy ebédelni és aludni hazavigyék a gyermeküket, majd ébredés után délutánra visszavigyék az óvodába. Az az óvoda, amely ezt megakadályozza, jogszerűtlenül jár el – áll a minisztérium válaszában.

Az óvoda vezetőjének egyébiránt a gyermekkel kapcsolatban meghozott elutasító vagy hátrányos döntését minden esetben írásba kell foglalnia, és jogszabályra hivatkozva határozatban kell rögzítenie.  

Azt is megtudtuk, hogy korábban valóban tartalmazta a törvény ezt a lehetőséget az óvodáknak, 2009 januárjától azonban ez a rendelkezés már nem él. Vagyis az óvodák valószínűleg úgy maradtak, vagy azt remélik, hogy a szülők nem elég tájékozottak a kérdésben, ezért nem fognak erősködni. Végül pedig azt is nyilvánvalóvá tették, hogy teljességgel mindegy, hogy egyetemi, alapítványi vagy önkormányzati óvodáról van-e szó, ugyanazok a szabályok vonatkoznak mindegyik intézményre.

A jog egy dolog, de leverik-e a gyereken, ha én ugrálok?

A kérdés már csak az, hogy mennyire szerencsés konfrontálódni azokkal az emberekkel, akikre a szemünk fényét, kicsi gyermekünket bízzuk. Persze mégiscsak más így a helyzet, ha az ember tudja, hogy igaza van, az óvodának meg nincs joga hazaküldeni a gyerekét ebéd után. Ezek után önök hogy járnának el? Megharcolnának az igazukért? Vagy attól félnének, a végén úgyis csak a gyerek issza meg a levét? Vagy inkább összeszerveznék a többi érintett anyukát, és testületileg lázadnának föl?

Önök mit tennének?

  • 506
    Semmit, hazavinném ugyanúgy, továbbra is
  • 927
    Megpróbálnék szövetségeseket találni, de egyedül nem mernék ugrálni
  • 2120
    Akár egyedül is kiállnék a jogainkért

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2015.03.19 15:39:56seahawks

    felháborító, amit az óvodák csinálnak ez ügyben illetve a sok nevelés nélküli nappal is. az államnak fel kéne fogni, hogy az ilyen bosszantó dolgok miatt sem vállalunk több gyereket. nincs kire bízni a sok szünetben..

  • 2015.03.19 17:17:48Emmanuel Goldstein

    -magánovcsi
    -autó
    a sorrend persze szociokulturális csoportonként változó, dehát, evvan.

  • 2015.03.19 18:14:09miislegyenanicknevem

    igen, itt a konfrontálódás a kérdés, nem a jog... az én nagyobb lányom imádta az ovit. amikor valamilyen okból a mi ovink nincs nyitva, és másik ovi az ügyeletes (kisváros, szomszéd utcában van a másik ovi), lányom mindig könyörgött, hogy had menjen abba az oviba is. az utolsó évében nyárra megenyhültem, megkérdeztem az óvónőktől, átmehetne-e pár napra. mondták, hogy csak jelezni kell májusban már. egy hétre beírtuk nyárra. júniusban az egyik óvónő suttogva közölte, hogy külön pont voltunk az értekezletükön, hogy milyen kényelmes anyuka vagyok, hogy otthon vagyok a kicsivel, és még nyárra is a "nyakukra küldöm" a gyereket. szó szerint ezt mondta. ezek után? az a legdühítőbb, hogy megkérdeztem előtte, elmondtam, hogy a lányom nagyon-nagyon szeretné, és nem lenne-e gond. miért egyszerűbb akkor nekem mosolyogva bólogatni, később pedig a testületi ülésen kibeszélni?

  • 2015.03.19 18:40:52sony

    Emmanuel Goldstein: Nem autó, nem magánovcsi, hanem normális hozzáállás. Minden csoportba csak annyi gyereket kell felvenni, amennyi befér, és ha elfogynak az ovis helyek, új óvodákat kell nyitni szépen. Munkahelyet is teremt, és munkaerőt is felszabadít, mindenkinek jobb lenne. Az a társadalom, amely nem törődik megfelelően a gyerekekkel, pusztulásra van ítélve.

  • 2015.03.19 18:50:35efi

    Mondjuk kötelességei a Minyisztériumnak is lennének, nem csak osztani az észt, hogy mi törvénytelen.
    Pl forrást biztosítani arra, hogy legyen is elég hely.

  • 2015.03.19 19:32:45Rabyn

    Engem az érdekelne, hogy ennyire útban van otthon a nagyobbik gyerek? Nem lehet úgy szervezni a napot, hogy hazaviszi magával a szülő?
    Nem az óvónők védelmében, hanem a gyerek érdekében kérdezem. Szerintem ugyanis a gyerekeknek is sokkal jobb ha otthon tudnak lenni anyával, meg a kistesóval, mint az oviban.

  • 2015.03.19 19:33:07garfield11

    A cikk hibás: kötelező csak most 2015 szeptemberétől lesz 3 évesnek az ovi! őszintén szólva többgyerekes lévén én mindig haza vittem a óvibol a gyerekem délbe, főleg, hogy kis tesóval otthon voltunk.....

  • 2015.03.19 20:07:07Doryyka

    Söt, a szobatisztasag sem törvenyi feltetel az ovodaba jarashoz, ellentben azzal, amit az ovodak szeretnek hangoztatni...

  • 2015.03.19 20:08:06Doryyka

    @Rabyn: te elolvastad a cikkat? Akkor javaslom az erto olvasast!

  • 2015.03.19 20:09:13[c]

    Rabyn
    "Szerintem ugyanis a gyerekeknek is sokkal jobb ha otthon tudnak lenni anyával, meg a kistesóval, mint az oviban."
    És miért jobb? Vannak gyerekek, akik remekül érzik magukat az oviban, ha normálisak az óvónők és jó a légkör. És nem azért, mert otthon szar, hanem mert az oviban (is) nagyon jó a hasonszőrű társakkal együtt lenni.
    Én is ilyen voltam; és a rokonságomban leledző kisgyerekek is ilyenek.

    Az is lehet, hogy az anya szeretne visszamenni dolgozni. De amíg a gyerekek helyzete nem megoldott, álmodni sem álmodhat róla, hogy valahová fölvegyék.

  • 2015.03.19 20:11:53Andi1234

    Rabyn: Nem, nincs útban otthon a nagyobbik gyerek. Mi úgy indultunk, hogy ebéd után hazajár. De minden kb. úgy zajlott ahogy a posztban. A kisebbik aludt volna abban az időben, amikor indulni kellett a nagyért. Fel kellett ébreszteni, vagy próbáltam ébren tartani, de akkor útközben aludt be a babakocsiban. Otthon természetesen már nem aludt vissza, és így a nagytesó sem tudott tőle aludni.
    Arról pedig nem is mondok semmit, hogy a délelőtt csak a kapkodásról szólt. Reggel szaladás az oviba,hazaértünk 9-re és 11-1/2 12 között pedig már készülődés vissza a gyerekért. Ezalatt kb. semmire nem jutott idő.
    Mióta bent alszik a nagy, mindkettő kipihent délutánra, én meg tudom csinálni a napi teendőket, délután pedig a két gyerekkel van időnk együtt játszani.

  • 2015.03.19 20:26:26nannov

    Érdekes... Mifelénk meg pont azért pampognak az óvodákban, ha délben szeretné az ember elhozni a gyereket. Márpedig - lehet "kövezni" - mi pont ezt akarjuk. (A gyerekünket ne egy intézmény nevelje fel, csak annyit legyen bent, ami épp szükséges.) Sőt, az ebéd előtti hazahozatalra a város több ovijában is azt mondták, hogy azt nem lehet, mert akkor nem kapják meg a fejkvótát a gyerek után. Pedig de: a nevelésit meg kell kapniuk, csak az étkezésit nem. Nem csodálkoznék, ha ebben valami gazdálkodási suskus lenne...
    Amúgy irigylem a problémáitokat. :)

  • 2015.03.19 21:53:03mrs.kunzoo

    1) A picinek nem jár az, ami a nagyobbnak járt? - gondolok itt az osztatlan figyelemre. 2)Ha anya visszamegy dolgozni, akkor az ovissal hogyan érteti meg, hogy "bocsika, de amit két év alatt megszoktál, hogy ebéd után hazaviszlek, azt mostantól felejtsd el" Sokkal jobb az elejétől ehhez szoktatni. 3)Most őszintén, hány ilyen gyerkőc van csoportonként? 2-3? Tőlük nem lehet elférni?

  • 2015.03.19 22:00:48mollymook

    Mikor elköltöztünk, felhívtam az új, hivatalos, körzetes ovit, az átíratás miatt... A vezetőnő közölte, hogy haza KELL vinnem majd a gyereket, mert érkezik a pici, akivel majd úgyis otthon leszek, szó szerint "ráérek"... sem ez, sem a többi feltétel nem volt megfelelő, így külön engedéllyel, de maradtunk az eredeti oviban...

  • 2015.03.20 08:10:20aNO5x

    Rabyn: A 3-4 éves gyerekek már eléggé igénylik a saját korcsoportjuk társaságát, ezt a saját lányomon is éreztem. Hiába a sok közös móka, akkor is kell a gyerek társaság! Na és ugye ha ott van a kisebb gyerkőc, már nincs annyi időd! Szerintem egyáltalán nem kell lenézni azokat az anyákat, akik oviba adják a gyereket, és nem otthon tobzódnak.

  • 2015.03.20 08:40:28kismorgó

    magánovi. ennyi.
    késik a busz, később érek oda? egy telefon, oké, várunk, csak nyugodtan.
    napközben eszembe jut valami, odatelefonálok, kedvesen válaszolnak, nem elküldenek, nem leráznak, stb. A gyerek szinte otthon érzi magát, és ha lenne még egy, eszükbe sem jutna odarendelni ebéd utánra. És nem kerül sokkal többe, mint amit egy állami oviban beadogatsz.
    Rabyn: nem értetted meg az érintett problémáját. Én teljesen értem, és tudom, hogy ez nagyon bosszantó tud lenni, és felborítja az egész napot/hangulatot, ha a gyerek(ek) nem tud aludni rendesen. Ez senkinek sem jó.

  • 2015.03.20 09:02:49brian halála

    @nannov: "Amúgy irigylem a problémáitokat. :)" Sikerült a lehető legaljasabb mondattal zárnod. :-(

  • 2015.03.20 09:43:04nneirda

    Szuper téma!!! Nyakig benne vagyok. :(

  • 2015.03.20 11:06:34Lara7777

    Én pedagógusként és szülőként sem hozom el az 5 éves gyerekemet az oviból, mert van egy pici itthon. Ő megkapta a figyelmet itthon két évig, a kicsi miért ne kaphatná meg. Ha jó az ovi (pedagógus és a társak is), akkor a gyerek szeret ott lenni. Velem egész másképp tud "játszani", ahol többen vannak testvérek, ott már tudnak egymással is játszani. Ha délután pedig hazajön, akkor csak rájuk tudok figyelni, nem kell már mással törődnöm (gondolok itt háztartásra, elintéznivalókra...). Teljesen igaza van a cikk írójának.

  • 2015.03.20 12:25:48Vaöntőfi Karott

    Fura, nálunk pont forditva volt. Igaz, már 8 éve. Azért kampányoltak, hogy maradjon ott délután is. Két oviba jártak a gyerekeim, egyiknél sem értették, miért akarom hazahozni az oviban nem alvó gyerekeket. Ott sem, ahol 31 fős volt a csoportlétszám, s amikor hazajöttek, mindig azzal kezdték: "Végre csend."
    Akkor sem értettem, miért nem döntheti el a szülő, hogy nekik mi a jobb?

  • 2015.03.20 15:29:31Advanced Flight

    Kicsit azért érdekes az óvónők folyamatos nyígása. Úgy általában mindenért. Hozd el a gyereket délután; ha kicsit is folyik az orra, már maradjon otthon egy hétig; ha szünet van, ne kérj lehetőleg ügyeletet, hiszen nyilván minden dolgozó embernek évi 200 nap szabija van stb.
    Komolyan, nekik nem ez a munkájuk, hogy ott vannak (amúgy is csak egy fél napot, mert vagy délelőtt vagy délután) és gardírozzák a kicsiket? Én is visszadobálhatom akkor a melóhelyemen a nekem nem tetsző vagy bonyolultabb aktákat?

  • 2015.03.20 15:44:06zizi77

    Mondjuk a 8 órát szerintem ledolgozzák. Én speciel értem, hogy miért kérik erre azokat a szülőket, akik megtehetik. Nyilván nem mindenkinek kényelmes, de maga a gyereknevelés sem az, nem is azért csináljuk. Egyébként a gyerekek délután alszanak, pisilnek, uzsiznak, aztán vége is az ovinak. Nincs már nagy játék, csak nyűglődés. Szóval az nem érv, hogy a gyerek milyen jól szórakozik délután. Az enyém már sulis volt, amikor a pici született, és igen ott is a nagyhoz kellett alkalmazkodni a napirenddel.

  • 2015.03.20 17:26:49Kálmánka

    Van egy óriási probléma a "beszólással", azaz amikor kiállsz az igazadért! Erről bezzeg nem szól az írás! Ha szólsz, megjegyez a hátrányos, kínos, kényelmetlen helyzetbe hozott óvónéni... és a gyermekeden bosszulja meg. Tapasztalat...

    Mi az ovin túl vagyunk, viszont most egyházi fenntartású iskolába járnak a kicsik, és ott a probléma, a felsőst 13:30-kor, ebéd után hazaküldik... Az alsós marad 16:00-ig. erről kinek lehet panaszkodni, vagy kinél lehet megtudni, ez szabályos-e?
    És megint csak arról van szó, ha keresztbe teszel a tanítónéninek, akkor reszkessen a gyerek...

    De látom, az egyházi vonalat teljesen kifelejti a cikkíró, ezt írja:
    "egyetemi, alapítványi vagy önkormányzati óvodáról ..."

  • 2015.03.20 17:53:05Primilla

    Kálmánka: végül is kideríthetném.

  • 2015.03.20 18:02:14tavolirokon2

    Szocialista maradvany: az ovoda hatosag, a szulo tanulja csak meg, hol a helye.

    Vicces, hogy rendszerint szazmilliokat ero telken, elsosorban a maganoviba jarok adojabol mukodnek ezek a csodtomegek.
    A maganoviban egy picsanyi udvaron szoronganak, egy vagyont kell fizetni az adon folul, allandoan basztatjak oket a hatosagok, de megeri az alkalmazottak hozzaallasa miatt (ok vannak erted, nem pedig te kussolsz es vagsz jo pofat akar az utolso konyhas vagy takarito zsarolasaihoz is, mert nap mint nap a kezukben a gyereked elete.)

  • 2015.03.20 18:46:16Rabyn

    Elnézést kérek, de nekem tényleg az jön le a posztból és a hozzászólásokból is, hogy nyűg a nagyobb gyerek otthon. Én biztosan baromi szarul éreztem volna magam, ha az öcsémmel otthon van anyu, velem meg nincsen, pedig lehetne. (Nem emlékszem rá milyen volt, 2 év van köztünk, de amikor a húgommal volt otthon az anyukám, akkor hazavitt minket is ha igényeltük.)

    A miért akarják hazazavarni a taknyos gyereket az ovónők: Baromi egyszerű az oka, NE fertőzze már össze a többit, sőt az óvónőt. Mindenkinek rossz ha egy betegeskedő gyerek van egy 25-30 fős (mert most kb. ezek a létszámok) csoportban.

    Akik meg sírnak amiatt, hogy az oviban a nyári szünet meg a többi, azoknak halkan jegyezném meg, hogy az iskolában június közepétől-szeptember elsejéig szünet lesz (a pedagógusoknak csak július1-aug20 között van, amikor egyébként általában táboroztatnak). Plusz őszi-téli-tavaszi szünet.:)

    Nem hiszem, hogy rosszindulatból zavarnák haza a gyerekeket a gyeses anyukákhoz, persze tudom, hogy van ilyen is.

  • 2015.03.20 21:11:44retinax

    Rabyn: nem nyűg a gyerek, hanem nem tudják úgy összelogisztikázni a kicsi alvását és a nagy elhozását, hogy mindenkinek jó legyen. Ennyi.

  • 2015.03.20 21:20:41Advanced Flight

    Rabyn: a taknyos gyerek nem feltétlenül fertőz. De ha úgy is van: nem elvárható, hogy a szülő egy hónapból két hetet otthon legyen táppénzen v. szabin. Igen, az oviban gyakran taknyosak a gyerekek, ez a dolgok rendje, tessék beletörődni. Sulira kinövik. Nyilván 38-39 fokos lázzal nem visszük be.
    A nagyobb gyerek meg nem nyűg otthon, de az enyém pl. nagyon igényli a gyerektársaságot, délután úgy kell elrángatni az oviból. És írták, hogy a napirend miatt rossz, hogy délben el kell hozni.
    És valóban nem rosszindulatról van szó, mindössze lustaságról és kényelemről. A legtöbb óvónénin (akiket én ismerek) van vagy 10- 20 kg masszív súlyfelesleg. Hát így persze, hogy nem olyan könnyű ugrani, ágyat nyitogatni, leguggolni stb. Ennek a munkának egy része fizikai munka, amihez jó erőben és súlyban kéne lenni.

  • 2015.03.20 22:21:24leftalone

    Külföldi barátom mondta, hogy náluk az a szokás, hogy amíg nem kifejezetten ágynyugalmat igénylő betegsége van a gyereknek (magas láz, extrém rossz közérzet), addig hangsúlyozzák az óvodák, gyermekorvos, hogy igenis menjen a gyerek. De ott ez a norma, a szülők se berzenkednek.

    Bár nálunk még kicsivel egy év alatti a gyerek, náthás ember jöhet vendégségbe. Na bumm, akkor a gyerek is náthás lesz. Az immunrendszere legalább kap valami inputot.
    Eddig egyetlen egyszer volt náthás. Dőlt belőle a takony, de egész nap vidám volt, nem láttam rajta, hogy annyira leverné a betegség. Láza nem volt. Pár nap alatt magától meggyógyult.

  • 2015.03.21 07:43:08Karolinn

    Nekem nem okoz gondot hazahozni a nagyobbat a kisebbhez... A foglalkozások délelőtt vannak az oviban. Délután játék van csak meg alvás, ami nálunk kimarad 1,5 éves kora óta. Ha a gyerek nem kifejezetten kéri,hogy maradna, nem marad. Társaságot kap a játszótéren. Utána haza és végre együtt lehetünk, és nem csak napi 1-2 órát látom ébren. Nem feltétlen rossz ez...

  • 2015.03.21 08:05:20gabardin

    "nyűg a nagyobb gyerek otthon" témában. Nem nyűg a nagyobbik gyerek. Az én nagyobbik gyerekem az ebédet az oviban már "félkómában" ette meg és utána nem volt gond az alvás. Párszor próbáltam hazahozni, de félálomban nem értékelte a hazautat, nyűgös volt. Miért szúrjak ki vele? Az alváshoz nem hiányzott neki a család, a délutáni szabad játékot kifejezetten élvezte. Ébredés után még volt egy kis uzsi és játék. kb 1 órával utána hoztam haza vagy mentünk tovább pl. szánkózni, gyerekszínházba, barátokhoz. A kisebbik kifejezetten kérte, hogy ne menjek rögtön ébredés után érte, mert akkor még szeretett volna játszani az ovis társakkal. De olyan is volt, hogy az egyik gyerek ment a nagyszülőkhöz a másik pedig kizárólagosságot kapott arra napra, nem vittem oviba, együtt voltunk egész nap.

  • 2015.03.22 17:12:300gábor

    Szanaszét kellene már szívatni az óvodákat, pontosabban a vezetőiket! :)

  • 2015.03.22 20:59:50Kuoni pásztor

    Nekem csak annyi kérdésem van miért nincs meg a lehetőség arra, hogy az ovi vezetőség, a szülő és a gyerek kooperatíven együtt döntsék el, hogy mit szeretnének, és ha úgy adódik lehessen rajta később változtatni?! Miért nem lehet erről normálisan beszélni, miért gyakorolnak nyomást - bárhol is - a szülőkre?!
    Az ovi kezdetekor nem lehet megmondani, főleg nem első gyerek esetében, hogy fog reagálni az egész folyamatra, magának való, vagy kell neki a gyerektársaság délután is. Ráadásul ez is hangulatfüggő és változó lehet. Miért kell satuba szorítani az anyákat, gyerekeket és "egyenszabályokat" ráhúzni mindenkire?!

    Azt meg végképp nem értem, hogy miért acsarognak egymásra azok akik hazavisznek délután önszántukból, azokra akik a maradáspártiak mikor pont az lenne a lényeg, hogy lehessen szabadon kényszer nélkül választani?! Ha már acsarogtok magyar anyák, acsarogjatok a megfelelő helyen, hogy a ti döntésetek legyen, ne a "karhatalomé"!

  • 2015.03.23 13:01:06gabcigirl

    Picit az óvónők védelmében: elég visszás ám az ilyen helyen dolgozóknak, amikor a rengeteg észjátszós, mindenkinél magát okosabbnak képzelő ősanya lelkesen fejtegeti, hogy "mindene a család, jaj a gyerek nagyon fontos, etc."

    Közben a realitás: ha van 2-3 gyereke, akivel amúgy otthon van, abból legalább 2-t kora hajnaltól késő estig szeretne pánikszerűen lepasszolni a lelencházszerűen zsúfolt oviba/bölcsibe. Így a kicsik csak azért nem este 10-kor hagyják el a műintézményt, mert addig nincs nyitva...:D

  • 2015.03.23 16:45:01Audrey80

    Felveszik, mert kell a fejkvóta, de el már nem fér a gyerek. Én nem vittem, mert nem volt szobatiszta, leszólítottak az utcán, hogy miért nem megy?? Mondtam, hogy megy, de akkor egész napra, nyáron is. Ment. Szerencsére nem nézték ki.
    Mostanában, mióta dolgozom és kevesebbet látom őket, minden szabadnapon elhozom őket délben, nem örülnek látványosan az óvónők, de biztos könnyebb nekik. Igen, miért ne dönthetné el a szülő, hogy mi jobb a gyereknek? Amikor tényleg ennyire tönkreteszi a napot az alváshiány?? Miért nem mindegy, hogy alvás után rögtön hozza el vagy ebéd után?

  • 2015.03.25 07:47:26Vermine

    Tudom, h az ovis gyereknek legtobb helyen kuss a neve, de meg kene kerdezni eloszor a kis szarost, h szeretne-e hazamenni ebedre vagy inkabb maradna. Itt mindenkinek a kenyelme elorebb van, mint a gyereke :-\ az enyem, ha ovis lesz, es pl olyan kis maganakvalo szemelyiseg lesz, mint en, akkor hazahozom, mert neki otthon jo. Ha szociabilis partiarc lesz sok barattal es mozgasigennyel, aki imadja a porgest meg az embereket, akkor nem rangatom haza erovel...

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta