SZÜLŐSÉG

A terhes nőt vered, a magzatot is bántod

2015. február 19., csütörtök 18:53

A családon belüli erőszak hatásai köztudottan túlmennek a fizikai sérülések begyógyulásának időtartamán. A bántalmazó családban felnőtt gyerekek későbbi életük során hajlamosabbak pszichés zavarokra, egyes testi betegségekre, és a békében és szeretetben nevelt csemetékhez képest nagyobb eséllyel lesz belőlük bántalmazó vagy áldozat - mint az közismert. Eddig azonban nem tudtunk arról, hogy a bántalmazás már az anyaméhben kifejti a hatását. A Michigani Egyetem kutatóinak nemrégiben megjelent tanulmánya azonban erre szolgáltat bizonyítékokat.

Ez a kutatás az első, amely az anya terhesség alatt elszenvedett bántalmazása és a megszületett gyerek pszichés tünetei között tárt fel összefüggéseket. Kiderült, hogy a bántalmazott nők babái sokban különböznek szerencsésebb társaiktól: a magzatkorban bántalmazásnak kitett gyerekek életük első évében jóval több, trauma-túléléssel kapcsolatos érzelmi és viselkedéses tünetet mutattak. Például sokkal könnyebben megrémültek (például hangoktól, hirtelen mozdulatoktól), zavarta őket a hangos zaj és az erős fény, kerülték a fizikai kontaktust (amit a babák általában szeretnek), ritkán voltak képesek valamilyen örömteli tevékenységben elmerülni, és gyakoribbak voltak esetükben a rémálmok is.

shutterstock 121796029

A sok stresszhormon méreg a fejlődő agynak

A kutatásban összesen 182 nő vett részt, 18 és 34 éves kor közöttiek. Mindegyiküket férfi partnerük bántalmazta a terhességük során. A kutatók az eredmények értelmezése során igyekeztek kiszűrni minden olyan, életmódbeli tényezőt, amely torzítaná az eredményeket, például figyelembe vették, hogy a nő terhessége alatt használt-e valamilyen élvezeti szert, hány éves volt, mennyi volt a jövedelme, illetve a gyerek születése után milyen típusú szülővé vált, milyen nevelési stílust alkalmazott. A terhesség alatt bántalmazott nők maguk is szenvednek az átélt trauma tüneteitől és ez viselkedésükben is megmutatkozik, gyakran másként viszonyulnak a babához, másként bánnak vele, mint kiegyensúlyozott, örömteli várandósságot átélt társaik. De a babák tünetei nem kizárólag erre voltak visszavezethetőek: a fentiek kiszűrése után is meglepően erős maradt az összefüggés a terhesség alatti bántalmazás és a csecsemő traumatünetei között.

Hogyan lehetséges mindez? Az a tény, hogy élményeink és lelki tényezők a testünkre is hatnak, már jó pár évtizede nem újdonság az idegtudósok számára. A bántalmazás vagy az ezzel való fenyegetőzés során az áldozat szervezetében stresszhormonok termelődnek. Az egyik legfontosabb ezek közül a kortizol, amely stressz hatására szabadul fel a mellékvesekéregből, és segíti szervezetünket abban, hogy a stresszre adott válaszreakciónk hatékonyabb legyen.

Ha csak egyszeri, rövid stresszről van szó, akkor a kortizol a barátunk, de ha krónikus stressz hatására rendszeresen túl magas a szintje, akkor az már káros folyamatokat indít be a hormonrendszerben és az idegrendszerben. A kutatók szerint a bántalmazott nők stressz-szintje a terhesség során magasabb volt az átlagnál, kortizol-szintjük is végig magas volt, ennek következtében a magzatuk vérkeringésében is több volt ebből a hormonból.

A kortizol etxrém magas szintjei pedig károsítják a központi idegrendszert, vagyis ahogy a tanulmány egyik szerzője fogalmazott, nagy dózisban mérgezőek a fejlődő agy számára. Ennek következtében a magzatkorban túl sok kortizolnak kitett babák agya máshogy fejlődik, és születésük után ez érzelmi és viselkedéses tünetekben nyilvánul meg.

shutterstock 224811394

Amíg nem érti, addig nem árt neki?

A bántalmazott nők nagy része úgy gondolja, hogy amíg a férjük csak őket veri és a gyerekeket nem bántja, addig a bántalmazás nem árt a gyereknek. Más részük úgy véli, csak onnantól árthat a gyereknek, amikor az már elég nagy ahhoz, hogy megértse, mi történik. Vagyis a magzat, a csecsemő úgysem érti, tehát ha a férj őket nem bántja, akkor biztonságban vannak. A tanulmány egyik szerzője, dr. Levedonsky több évtizede foglalkozik bántalmazott nőkkel, és rendszeresen hallja tőlük azt, hogy majd akkor hagyják ott a bántalmazó partnerüket, ha a gyerek három-négy-ötéves lesz. Addig úgysem hat rájuk és felnőve úgysem fognak rá emlékezni, hiszen három éves korunk előttről nem igazán vannak emlékeink.

Ez sajnos nem így van: tudjuk, hogy már a legkisebb gyerekek is érzik a veszélyt, a stresszt és a bizonytalanságot, és még ha felnőve valóban nem is emlékeznek konkrét eseményekre, egész viselkedésüket, emberi kapcsolataikat meghatározhatja az első néhány életévben átélt fenyegetettség. Most fény derült arra, hogy már magzatkorban is árt nekik, ha az anyukájuk bántalmazó kapcsolatban él.

A tanulmány szerzői szerint eredményeiket nagyon komolyan kell venni, és remélik, hogy ezek majd arra motiválják mind a leendő anyákat, mind a szociális ellátórendszert, hogy a terhes nők mihamarabb kiszabadulhassanak a bántalmazó kapcsolatukból.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2015.02.19 19:23:57Krumpli Bogart

    A bántalmazott nőnek nincs hova mennie. Ez a probléma gyökere.

    A hatóságok 8-tól 4-ig "megvédik" a bántalmazott nőt, azután hazamennek a családjukhoz.

    A védelemnek nincs kialakult intézményrendszere. Esetleg a stadionok, pontosabban fedett sportlétesítmények öltözőiben lehetne krízisszállásokat kalakítani

  • 2015.02.19 20:11:39Advanced Flight

    Tessék, tessék, kedves férfiak, csak folyvást! jöjjenek a szokásos férfihang.hu-s, feminácizós, undorÍtó kommentek arról, hogy miért is van teljesen rendben, ha egy férfi "megneveli" a párját, illetve hogy miért is a nők tehetnek mindenről a világon, a férfiak agressziójától elkezdve a földrengéseken keresztül a görög államcsődig bezárólag!
    Gyerünk, gyerünk, ne fogjátok vissza magatokat :-)

  • 2015.02.19 20:21:48verum aequalitatem

    Advanced Flight, mi soha nem szoktuk azt mondani, hogy rendben van, ha valaki bántalmaz egy nőt. Amiatt szoktuk kritizálni a médiát, hogy nem vesz tudomást arról, hogy a családon belüli erőszak áldozatainak több, mint 1/3-ada, a családon kivűli erőszak áldozatainak meg, több mint fele férfi. Másról sincs szó, csak a nőkről.

    A másik probléma az a férfiak elleni gyülöletkeltés. Például a cikk is férfi bántalmazokról beszél. Ez semmiben nem különbözik attól, mintha cigány bántalmazókról írna. Előbbi szexizmus, utóbbi rasszizmus. Az erőszak az egy nemfüggetlen probléma, ami mindenkit érinthet, ellentétben azzal, ahogy a feministák a médián keresztül bemutatják ezt az emberek.

  • 2015.02.19 20:25:00[c]

    Advanced Flight
    Épp ez jutott eszembe. Mert ugye, mindig (MINDIG) jönnek a kommentek, hogy nem is igaz, csak rágalom, mocskos pénzéhes perszónák ártatlan férfiakat akarnak börtönbe juttatni, a nők az igazi bántalmazók stb. stb. - erre fel kiderül, hogy a bántalmazás kimutatható, és komoly, mérhető (egészségügyi) következménye van.
    (Mindebből természetesen nem következik, hogy a nők szentek és mindig csak áldozatok.)

  • 2015.02.19 20:29:49verum aequalitatem

    [c], Az, hogy sok esetben a nők alaptalanul vádolják meg a férfiakat, nem azt jelenti, hogy minden esetben, sőt még azt sem, hogy az esetek többségében. A probléma azzal van, hogy ilyen - nem bizonyított estekben - csak a nőket védik, nem veszik figyelembe a megvádolt személy jogát. Fordított esetben más a helyzet, ugyanis azokat a bántalmazott férfiakat meg pont, hogy nem veszik komolyan.

  • 2015.02.19 20:43:27Advanced Flight

    verum aequalitatem:

    családon kivűli erőszak áldozatainak meg, több mint fele férfi

    Igen, csak sajnos az elkövetők is férfiak. Arról is mi tehetünk, hogy nemcsak minket, hanem egymást is agyba-főbe veritek?

    A többire meg: a férfiakat nagyon ritkán terrorizálják fizikailag a nők. Az ellenkező állítás ócska hazugság, semmilyen tényadat nem támasztja alá.
    De ha még igaz is lenne: ki a fene akadályoz meg titeket abban, hogy szervezett módon segítsetek azon a rengeteg bántalmazott férfin? Kik ülnek a parlamentben, az önkormányzati képviselőtestületekben, a döntési pozíciók 99 %-ban? Csak nem férfiak? Miért nincs Apaotthon otthonról elmenekült, bántalmazott férfiaknak? Talán azért, mert nincs rá igény? Mert a jelenség marginális és nem jelent társadalmi szintű problémát? mert nem a férfiaknak kell menekülni otthonról gyerekestül, egy szál ruhában, kékre-zöldre verve?
    Na, ezen gondolkozzál el.

  • 2015.02.19 20:57:45leftalone

    "A másik probléma az a férfiak elleni gyülöletkeltés. Például a cikk is férfi bántalmazokról beszél."

    A cikkben feltűnt, hogy terhes nők az áldozatok? Gondolom, ha terhes férfiakkal történne ilyen, akkor egy TERHESSÉGGEL kapcsolatos cikkben az is helyet kapna.

  • 2015.02.19 21:01:53eßemfaßom meg áll

    "és rendszeresen hallja tőlük azt, hogy majd akkor hagyják ott a bántalmazó partnerüket, ha a gyerek három-négy-ötéves lesz."

    tehát az a kis pofon megéri azt, hogy ne kelljen egyedül szerencsétlenkedni a kisgyerekkel, mert azért nemolyan jó kispénzből egyedül fürdetni-pelenkát venni.

  • 2015.02.19 21:21:33verum aequalitatem

    Advanced Flight

    "Igen, csak sajnos az elkövetők is férfiak"
    Nem kizárólag férfiak az elkövetők, ráadásul mondtam már, hogy teljesen mindegy, hogy ki az elkövető, akár férfi, akár bántalmaz valakit, az egyformán rossz. Te most nem mást csinálsz, mint az áldozatok között teszel különbséget: ha férfi bántalmaz nőt az szörnyű, ha férfi bántalmaz férfit az nem gond...
    Egész egyszerűen szexista nyelvezetet használsz.

    "nemcsak minket, hanem egymást is agyba-főbe veritek?"
    Mi? Milyen alapon azonosítasz engem, bármiféle erőszakos emberrel?
    Egymást? Az áldozatot hibáztatod, azért amiért az elkövető ugyanolyan nemű?

    "a férfiakat nagyon ritkán terrorizálják fizikailag a nők."
    Tévedés. A helyzet az, hogy a férfiak szinte soha nem jelentik, mivel a társadalom épp annyira intoleráns velük szemben, mint te.

    "a döntési pozíciók 99 %-ban?"
    Egyrészt a döntési pozicióknak nem 99%-ában, hanem többségében ülnek a férfiak. Másrészt az a különbség közted és köztük, hogy míg te az ellenkező nemmel szemben vagy szexista, addig ők a saját nemükkel szemben és folyamatosan olyan törvényeket szavaznak meg (pl. nyugdíjtörvény), amelyek nem a nőket, hanem épp a férfiakat diszkriminálják.

    "Miért nincs Apaotthon otthonról elmenekült, bántalmazott férfiaknak? Talán azért, mert nincs rá igény?"
    És miért nincs rá igény? Azért, mert ez szégyen volna egy férfi számára. Ha egy nőt bántalmaznak, akkor a nőt sajnálni kell, ha egy férfit bántalmaznak, akkor őt megvetni kell ezért... Így működik a magyar társadalom.

    "menekülni otthonról gyerekestül"
    A matriarchális társadalmi rendszer miatt, ugyanis a magyar társadalom diszkriminálja az apákat, így a gyerek szinte mindig az anyánál marad, a férfiak többsége nincs tisztában azzal, hogy nekik is ugyanannyi joguk van ahhoz, hogy magukkal vigyék a gyereket, mint az anyának

  • 2015.02.19 21:26:14verum aequalitatem

    leftalone, természetesen nem az áldozatokról való beszéd a gyülöletbeszéd, hanem ha az ha bizonyos társadalmi csoportokat kollektívan megbélyegez valaki (férfierőszak, cigánybűnözés stb.) Nyilvánvaló, hogy egyének bűnöznek, erőszakolnak, nem lehet ennek a felelősségét bizonyos társadalmi csoportokra ráhúzni.
    Én is megtehetném, hogy arról beszélek, hogy milyen gyakori az, hogy az anya megöli a babáját, egyetlen oka van annak, hogy nem ezt teszem: én ugyanis nem vagyok szexista.

  • 2015.02.19 23:33:35Reszet Elek

    Hagyd a fenébe! Fanatikus... Nem is akarja megérteni, amit leírsz. Arról már ne is beszéljünk hogy éppenséggel a feministák bővítették ki annyira az erőszak fogalmát, hogy már szinte semmi értelme sincsen. De természetesen ez a kibővített jelentéskör csak akkor számít ha nő az áldozat. Ha téged az erős férfit lökdös, pofonvág a női partnered, hozzád vágja a keze ügyébe kerülő tárgyat az nem számít erőszaknak lévén ő olyan gyönge te meg olyan erős vagy, az semmiség. Az hogy a nők visszaélnek a férifak alapbeidegződöttségével, miszerint nőnek nem ütnek visza, az hazugság. No és persze ha már letagadhatatlanul erőszakhoz folyamodott a nő, az is csak önvédelemből volt. Az ilyeneknek sosem fog leesni, hogy NEM az elkövető neme számít, hanem az amit csinált, hogy a nemünk nem tesz minket sem jobbá sem pedig rosszabbá! Az ilyen emberek csak a saját személyes félelmeik poklából szemlélődő, minden férfire ugyanazt a klisét ráhúzó, könnyen manipulálható szerencsétlenek, akik nem csak a saját életüket teszik boldoftalanná, hanem sajna nőtársaikét és azok párjáét is.

  • 2015.02.20 00:18:26Dekatlon

    Van egy nagyon egyszerű teszt, hogy rágyere kedves szerző, hogy épp szexista úszítást kiabálsz: helyettesítsd be a mondatodban a "férfi" szót "cigány"-ra. Ha a mondat ezek után nem tűnik kirekesztőnek, vagy rasszistának, akkor maradhat. Ha igen, gondolkozz el rajta, hogy miért is készültél leírni.

    Pl. "Mindegyiküket férfi partnerük bántalmazta a terhességük során."
    Fontos itt a férfi szó? Nem. Ha női partner bántalmazta volna őket, az eredmény ugyanaz lenne.
    Lásd még: "A boltot a 17 éves cigány rabolta ki." Fontos, hogy cigány volt? Ja, a kurucinfósoknak, hogy legyen mire mutogatni, de amúgy nem az.

  • 2015.02.20 04:11:17ciambumbum

    Sose értettem miért van ha egy családon belüli eröszakról szóló cikket olvasok, akkor azt követi egy sor férfiak elnyomására panaszkodó férfi sirám. Most öszintén. Miért veszik a "rendes" férfiak ezt magukra. Milyen férfigyülöletkeltés, meg gendersovinizmus?

    Ha én a prostikról olvasok egy cikket akkor soha nem veszem magamra, mert nem vagyok prosti. Ha te férfi vagy és nem vered az asszonyt akkor ez a cikk nem rólad szól. Ne vedd magadra. Ha meg vered az asszonyt akkor meg ahelyett hogy gyártod magadnak a kifogásokat szégyeld magad, és hagyd abba a növerést.

  • 2015.02.20 08:41:38tenma

    Azért kell hozzászólni, mert gyakran nők a bántalmazás elkövetői:

    2006-os amerikai kormányzati kimutatás, mely egyértelműen bebizonyítja, hogy MINDEN KORCSOPORTBAN a NŐK a nagyobb bántalmazók. 16. oldaltól érdekes.
    [link]

    Straus, M. A. (2005). Women's violence toward men is a serious social problem. In DR. Loseke, R. J. Gelles & M. M Cavanaugh (Eds.), Current controversies on famlly violence, 2nd Edltlon (2nd Edition ed., pp. 55-77). Newbury Park: Sage Publications.
    [link] 's%20Violence%20Toward%20Men.pdf

  • 2015.02.20 08:43:18tenma

    Gyermekbántalmazási adatok:

    Korrekt források:

    [link]

    Child Maltreatment
    • Two-fifths (45.1%) of perpetrators in 2011 were men, and 53.6% were women.1

    National Center for Injury Prevention and Control Division of Violence Prevention
    [link]


    "Just under half of respondents chose to answer those two questions (49%), but among those who did answer, contrary to common stereotypes, the results showed both men and women sexually exploit youth. Youth of any gender were still most likely to be exploited by males (70%), but half (50%) of sexually exploited youth who answered the questions reported that they had exchanged sex for money or goods with females. Around 1 in 5 youth had been exploited by both men and women, nearly 1 in 3 had been exploited only by women, and half only by men."

    Saewyc EM, MacKay LJ, Anderson J, and Drozda C. (2008). It’s not what you think: Sexually exploited youth in British Columbia. Vancouver: University of British Columbia School of Nursing. ISBN # 978-0-9810280-0-2

  • 2015.02.20 08:45:18tenma

    Családon belüli bántalmazás és gyilkosság: 6% eltérés a két nem között! Persze a női 44% az szerintük önvédelem!

    "Although males are more likely to inflict serious injury on their partners, females inflict 35 percent of serious injuries and 44 percent of deaths."

    Chapter 14 in The Sage Handbook of Social Psychology, Edited by Michael A. Hogg & Joel Cooper. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc., 2003. ISBN-10: 0761966366
    [link]

  • 2015.02.20 10:17:09verum aequalitatem

    ciambumbum: ez azért van, mert ha családon belüli erőszakról van szó, akkor a média rendszeresen szexista nyelvezetet használ. A prostitúció Magyarországon nem bűncselekmény, sőt a média rendszer leggyakrabban a nőket mint áldozatokat jeleniti meg.

  • 2015.02.20 11:53:51eßemfaßom meg áll

    ...

  • 2015.02.20 11:55:38eßemfaßom meg áll

    www.origo.hu/itthon/20120919-a-csaladon-beluli-eroszak-ferfi-aldozatai.html

    "Kiröhögtek a rendőrségen, amikor elmentem feljelentést tenni a miatt, hogy az iszákos feleségem veri a gyerekünket" - mondta az [origo]-nak egy férfi. Felesége nemcsak a gyerekek, hanem az ő életét is megkeserítette, az anyósa pedig négyszer mellkason szúrta. Összesen hatszor próbált feljelentést tenni a gyereket állandóan verő felesége és az anyósa miatt, de állítása szerint csak akkor hittek neki a rendőrségen, amikor a sérülései miatt felkötözött karral érkezett. "Az összes ismerősöm lehülyézett a birkatürelmem miatt. A feleségem családja most mégis azt akarja rám húzni, hogy agresszív vagyok. Sosem emeltem rá kezet, ő viszont rendszeresen véraláfutásosra verte a gyereket."

  • 2015.02.20 11:56:19eßemfaßom meg áll

    www.origo.hu/itthon/20120919-a-csaladon-beluli-eroszak-ferfi-aldozatai.html

    "Az Országos Kriminológiai Intézet (OKRI) kutatásai mást mutatnak. "A családon belüli erőszak ma politika. Ebből következően a nők jó érdekérvényesítők, mert van szervezetük, a férfiaknak nincs" - állította Tamási Erzsébet kriminológus. Az OKRI bírósági ítéletek alapján készült felmérése szerint a családon belüli bántalmazások körülbelül 30 százalékában férfi az áldozat. Tamási szerint ez az eredmény nem tér el a Nyugat-Európában és Amerikában folyó hasonló kutatások eredményeitől. A nem feminista tudományos vizsgálatok azt mutatták, a családon belüli erőszakos cselekmények egyenlően oszlanak meg nők és férfiak között."

  • 2015.02.20 11:57:03eßemfaßom meg áll

    www.origo.hu/itthon/20120919-a-csaladon-beluli-eroszak-ferfi-aldozatai.html


    "A kutató szerint a családon belüli erőszak férfi áldozatairól azért hallani ritkábban, mert a társadalom másképp ítéli meg a férfiszerepet, mint a nőit. "Egy férfi nem panaszkodhat, egy férfi nem nyávoghat" - mondta a kriminológus, aki szerint a férfi azért nem jelenti fel a bántalmazó nőt, mert egyrészt kiröhögik, másrészt a saját gyengeségét kellene elismernie ezzel. "A gyenge férfi pedig nem piacképes". Tamási Erzsébet szerint ezért rendkívül magas a látencia a családon belüli erőszak férfi áldozatai között."

    "Tőlem a feleségem hat év alatt egy pofont nem kapott, pedig többször még ő is azt mondta, hogy megérdemelte volna. Mivel nőből van, az első szavát elhiszik, hiába én fordultam először a családvédelmisekhez. Különben is, ott azt kérdezték, hogy maga férfiként mit keres itt" - panaszolta az elkeseredett apa, aki azt tapasztalta, bármennyire kegyetlen is az anya a gyerekével, a magyar hatóságok mellette állnak.

  • 2015.02.20 19:05:43Mrs. Jackman

    verum aequalitatem, szted ha egy terhes nőt bántalmaz a párja, akkor mégis milyen nemű lehet még a férfin kívül?

  • 2015.02.20 19:10:57tenma

    Mrs. Jackman, nő. Leszbikus nő egy donorférfitől származó gyermekkel terhes partnerrel.

  • 2015.02.20 23:07:29verum aequalitatem

    Mrs. Jackman, akkor miért is kell kiemelni a cikkben azt, hogy férfi a bántalmazó? Ez nem más, mint gyűlöletkeltés a férfiak ellen.

  • 2015.02.21 06:52:46Dekatlon

    Mrs. Jackman: A cikk elvileg a bántalmazás magzatra gyakorolt hatásáról szól.
    Ebből a szempontból tökmindegy, hogy az anyát egy férfi, egy nő vagy egy grizlimedve verte meg.

    Ezért a férfi bánalmazó hangsúlyozása itt csak a "férfiak erőszakos állatok" mantra. Ugyanaz, mint egy jó kis cigányozás egy bolti lopásról szóló cikkben,

  • 2015.02.21 09:35:44isolde

    Dekatlon: a cikk egy kutatást idéz, amelyben részt vevő nőket minden esetben egy-egy férfi partner bántalmazott. Ez egy tény. Nem a nagymamájuk verte meg őket, nem a kishúguk - terhes nőket egyébként jellemzően a férfi partnereik vernek meg. Sehol nem írtak arról, hogy minden férfi szemét nőverő - az adott esetekről írtak. Én esküszöm nem bírom felfogni, hol van ebben a gyűlöletkeltés.

  • 2015.02.21 09:42:06eßemfaßom meg áll

    @isolde "a cikk egy kutatást idéz, amelyben részt vevő nőket minden esetben egy-egy férfi partner bántalmazott."

    Ugye érted, hogyha valaki kutatást készítene a cigányok által fehérek ellen elkövetett bűncselekményekről majd ebből irna valaki egy cikket abban minden demokrata jogvédő meglátná egyből a mocskos rasszizmust és indexcimlapon szerepelne, hogy ilyen ocsmányságot jogállamban nem lehet elkövetni.

    Itt is ugyanaz van, egy büncselekménykörből kiemelnek célzottan egy elkövető-áldozat párost és abból készül a cikk. Ez nem több mint netto hergelés.

  • 2015.02.21 10:39:06tenma

    A terhes nők gyermekbántalmazásában a nők vezetnek: a drogos, dohányos, alkoholista nők és azok akik megszakítják a terhességet. Nem állítom, hogy utóbbi lehetőséget be kell tiltani. Csak vegyék be ezeket a statisztikákba és kiderül, hogy a magzatok és terhes nők bántalmazásában, gyilkosságában kétségtelenül a nők vezetnek.

  • 2015.02.21 11:51:44kolbászmustárral

    Tapasztalataim (saját is) szerint, a bántalmazott férfiakat főleg férfiak gúnyolják ki.
    Lásd enyhe példa, amikor idősebb tanárnő viszonyt kezd diákjával, mindig egyfajta mázlistaként vannak beállítva a srácok, ugye férfiak szoktak ilyenkor hümmögni, hogy bár velük történt volna meg ez anno. Arról kevésbé esik szó, hogy az ilyen érzelmileg és testileg kihasznált fiúk miként élik meg ezt később, felnőttként.

    Vagy itt van a másik dolog: ha egy férfi sír, rögtön lebuzizzák, "mi vagy te lány", stb. Itt is azt vettem észre, hogy férfiak nem tudják elfogadni ezt a dolgot.

    Viszont megértem Advanced flight kommentjét, mert szinte minden bántalmazásról szóló cikk alatt már várható a fröcsögés, áldozathibáztatás, nemek közti harcra való feszülés, férfihangos faszságok (komolyan, az nagyon szánalmas), ami nem oda való.

  • 2015.02.21 12:49:28verum aequalitatem

    kolbászmustárral, szerinted miért vannak minden cikk alatt a férfihangosok? Talán nem azért, mert szinte minden ilyen cikk szexista, férfiellenes? A hozzászólásokról, meg már nem is beszélve. Még te is férfihibáztató vagy, a férfiakat hibáztatod azért, hogy nem veszik komolyan a férfiak elleni erőszakot, miközben ez egy társadalmi probléma, amit részben éppen az okoz, hogy a média ezt a kérdést folyamatosan úgy állítja be, hogy a férfi az erőszakos, a nő pedig az áldozat. Ti megkülönböztetik a férfiakat és a nőket egymástól, bármiféle társadalmi sztereotípia éri a nőket azonnal fel vagytok háborodva és tiltakoztok ellene, de a férfiakat érő sztereotípiák ellen semmit nem tesztek, sőt áttoljátok a felelősséget a férfiakra. Ez ez még a jobbik eset, a fenti hozzászólók között nem egy nyiltan szexista, férfigyülölő van.

  • 2015.02.22 08:59:43isolde

    eßemfaßom meg áll: aha. Az a különbség, hogy a cigányok egy hátrányos helyzetű kisebbség, a férfiak meg nem egy hátrányos helyzetű kisebbség. Ha a kutatásban 183 terhes nőt medvék támadtak volna meg, akkor bátran le lehetne írni a "medve" szót, és az nem lenne gyűlöletkeltés a medvék ellen.

    Ez az egész, a férfiakat üldözött áldozatnak beállító retorika annyira ostoba és emiatt egy kicsit szánalmas és gyerekes, szerintem tökre rossz fényt vet inkább a férfiakra, felelősségvállalásra és pártatlan gondolkodásra képtelen, árulkodó ötéveseknek beállítva őket. Szerintem az átlag férfi azért többnyire értelmesebb, mint az itt hisztiző kommentelők. Szerencsére.

  • 2015.02.22 09:46:35Professor Furz

    Édes istenem, ennyi sötét, korlátolt kommentelőt.
    Ilyenkor kicsit szégyellem, hogy férfi vagyok.

  • 2015.02.25 21:25:10Reszet Elek

    Látom a végén röfög még a mangina is... Ha meglennének a golyói nem szégyellné.

  • 2016.10.14 22:04:42Dopamin

    De érdekes ez... Bántalmazott anya magzata voltam. Anyám elmeséléséből tudom. Talán ez magyarázatot ad bizonyos dolgaimra utólag.
    De egy biztos! A terhes anyámat és engem is egyúttal NEM egy férfi bántalmazott !!
    Egy NŐ bántalmazott minket, apám női testvére, a nagynéném!

    A cikk nyelvezete valóban szégyenletes. Bárki, bármi bántalmazhat egy gyermekét hordó nőt. A fókuszt a kiszolgáltatott lány vagy fiú magzatra kellene helyezni, akinek az élete sérülhet és valóban semmiről nem tehet. Ez az amivel foglalkozni kell, nem a kollektív férfi és apa mocskolásról, amit a cikkíró elkövetett.

    Hihetetlen bekondicionált előítéletek a társadalomban, amelyek mérgeznek, de semmit sem építenek. Mikor ébredünk nemtől függetlenül?

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta