SZÜLŐSÉG

A legjobb középiskolák - ide küldje a gyerekét!

2014. november 14., péntek 09:04

A 100 legjobb középiskola rangsorát tette közzé a HVG kiadó legújabb toplistás kiadványa, a gimnáziumokat és szakközépiskolákat hét részrangsor (kompetenciafelmérések eredményei, érettségi eredmények és felvételik sikeressége) összesített eredményei alapján rendezték sorba a szerkesztők.

Számomra nagyon érdekes tanulsága a toplistának és az azt kísérő elemzéseknek, hogy a 20 évvel ezelőtt még tökéletesen megszokott tagolás - vannak erősen humán és erősen reál iskolák - eltűnni látszik, a csúcsintézmények egyaránt meggyőzően jól teljesítenek mindkét területen. Ez alól nyilvánvalóan ki kell vonni a nyelvi érettségik eredményeit - a kéttannyelvű iskolák fölénye ebben megkérdőjelezhetetlen.

Arra gondoltunk, a csúcsintézmények felsorolása mellett szülőként érdekes az is, hogyan teljesítettek az egyes iskolák a részeredményekben, mekkora az átfedés az alkategóriák és az összesített élbolya között. Egyébként elég nagy.

A 15 legjobb középiskola

Amint arról az előbb már szó volt, az összesített helyezések a részkategóriák eredményeinek átlagolásából születtek. Ezek: kompetenciafelmérések eredményei (matek és szövegértés), négy érettségi tantárgy (matek, magyar, történelem és idegen nyelv), valamint a felvételi rangsor.

shutterstock 153283556

A legjobb tízbe csak egy vidéki intézmény fért be, viszont a 11-20 hely között már 8 vidéki iskolát találunk, két győri, egy nyíregyházi, egy debreceni, egy pannonhalmi, egy szombathelyi, egy budaörsi és egy zalaegerszegi iskolát.

  • 1. Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium
  • 2. Budapest V. kerületi Eötvös József Gimnázium
  • 3. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium (Budapest)
  • 3. Budapest XIV. kerületi Szent István Gimnázium
  • 3. ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium, Budapest
  • 6. ELTE Trefort Ágoston Gyakorlógimnázium, Budapest
  • 7. ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és Kollégium, Budapest
  • 8. Városmajori Gimnázium és Kós Károly Általános Iskola, Budapest
  • 9. Lovassy László Gimnázium, Veszprém
  • 10. Budapest XXII. kerületi Kempelen Farkas Gimnázium
  • 11. Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium
  • 12. Pannonhalmi Bencés Gimnázium
  • 13. Révai Miklós Gimnázium és Kollégium, Győr
  • 14. Deák Téri Evangélikus Gimnázium, Budapest
  • 15. Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium, Győr

Felvételi eredmények top 15 rangsora

Nem érdemes szépíteni, a legtöbb felsőfokú továbbtanulásban is gondolkodó szülőt talán ez érdekli a leginkább, vagyis az, hogy egy adott iskolából milyen esélyekkel pályázik majd a gyerek a vágyott egyetemre, főiskolára.

A felvételi rangsort a HVG diploma kiadványának kari kedvelési rangsora alapján állították össze. Azt vizsgálták, a tanulók milyen arányban jutottak be a különböző kedveltségű karokra. A számolás során iskolánként összeadták azoknak a karoknak a HVG diploma rangsorban lévő helyezési számát, ahova a tanulók sikeresen felvételiztek, majd ezt elosztották a sikeresen felvételizők számával.

Érdekes példáulaz AKG hetedik helye, az iskola minden más szempont alapján az 52. és 122. hely között teljesített, összesítettben 62. lett, viszont taroltak a felvételiken. Hasonló a a piliscsabai Páduai Szent Antal 10. helye, az iskola összesítettben a 41. helyen, a többi alkategóriában a 25. és a 106. hely között végzett. Fordított példa is van, az összesítésben az élbolyba tartozó Trefort a felvételi rangsorban csak a 21. helyet szerezte meg,

  • 1. ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
  • 2. Budapesti Fazekas Mihály Átalános Iskola és Gimnázium
  • 3. Budapest XIV. kerületi Szent István Gimnázium
  • 4. Budapest, I. kerületi Toldy Ferenc Gimnázium
  • 5. Lovassy László Gimnázium, Veszprém
  • 6. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium, Budapest
  • 7. Alternatív Közgazdasági Gimnázium, Budapest
  • 8. Budapest, V. kerületi Eötvös József Gimnázium
  • 9. ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium, Budapest
  • 10. Páduai Szent Antal Általános Iskola, Gimnázium, Piliscsaba
  • 11. Budapesti XX. Kerületi Német Nemzetiségi Gimnázium és Kollégium
  • 12. Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Középiskola, Budapest
  • 13. Városmajori Gimnázium és Koós Károly Általános Iskola, Budapest
  • 14. Németh László Gimnázium, Budapest
  • 15. Budapest XXII. kerületi Kempelen Farkas Gimnázium

Matek érettségi top 15:

Az érettségi rangsorok a 2013-as közép- és emeltszintű eredmények alapján készültek. A legjobb matekos iskolák sora nem különösebben meglepő, az itt különösen jól teljesítő iskolák a rangsor első feléhez tartoznak, és összességében elmondható, hogy elég jól szerepelnek a különféle tudományos megmérettetéseken is, mint amilyen például az OKTV.

shutterstock 75894373
  • 1. Budapesti Fazekas Mihály Átalános Iskola és Gimnázium
  • 2. Lovassy László Gimnázium, Veszprém
  • 3. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium, Budapest
  • 4. Budapest XIV. kerületi Szent István Gimnázium
  • 5. Budapest, XXII. kerületi Kempelen Farkas Gimnázium
  • 6. ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
  • 7. ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium, Budapest
  • 8. Piarista Gimnázium, Budapest
  • 9. Budapest, V. kerületi Eötvös József Gimnázium
  • 10. Városmajori Gimnázium és Koós Károly Általános Iskola, Budapest
  • 11. Deák Téri Evangélikus Gimnázium, Budapest
  • 12. Budapesti XIII. kerületi Berzsenyi Dániel Gimnázium
  • 13. Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium
  • 14. Pannonhalmi Bencés Gimnázium
  • 15. Nyugat-Magyarországi Egyetem Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Szombathely

Magyar érettségi top 15

Bár a kiadvány külön felsorolja a szerintük "leghumánabb" iskolákat, azok listája kis átfedést mutat csak a magyar érettségin legjobban teljesítőkével. Ennek oka vélhetően az, hogy valójában nehezen definiálható, ki mit ért az erősen humán beállítottságú iskolán. Ide szokták sorolni a magyart és történelmet emelt óraszámban tanító, esetleg a nyelvvel többet foglalkozó, de ugyanígy, például a drámatagozatos intézményeket is. Akárhogy is, a magyar érettségi élmezőnyét Nyíregyháza uralja, majd őket követi a harmadik helyen az erős matekos sulinak tartott Veres Péter, viszont a listába befért jó néhány olyan iskola is (pl: Károlyi, Kiskunhalasi Bibó, Szent Benedek), amelyek az összesített százas lista második feléhez tartoznak, magyarból viszont erősek, legalábbis, ami az érettségi eredményeket illeti, a kompetenciafelmérések szövegértési eredményei alapján viszont megintcsak nem tartoznak az élmezőnyhöz.. A 15. helyezett kiléte ismeretlen, ami úgy fordulhat elő, hogy az iskola összesítettben nem fért bele az első 100-ba.

  • 1. Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium
  • 2. Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium
  • 3. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium, Budapest
  • 4. Budapest XIV. kerületi Szent István Gimnázium
  • 5. Budapest, V. kerületi Eötvös József Gimnázium
  • 6. Budapesti Fazekas Mihály Átalános Iskola és Gimnázium
  • 7. Kispesti Károlyi Mihály Magyar-Spanyol Kéttannyelvű Gimnázium
  • 8. Kiskunhalasi Bibó István Gimnázium
  • 9. ELTE Trefort Ágoston Gyakorlógimnázium, Budapest
  • 10. Pannonhalmi Bencés Gimnázium
  • 11. Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium
  • 12. Szent Benedek Óvoda, Általános Iskola és Két Tanítási Nyelvű Gimnázium, Budapest
  • 13. Deák Téri Evangélikus Gimnázium, Budapest
  • 14. Budapest, I. kerületi Toldy Ferenc Gimnázium
  • 15. Nem szerepel a top 100-ban

Történelem érettségi top 15

A történelem érettségi eredményei alapján felállított rangsor mutatja talán a legerősebb összefüggést az összesített élmezőnnyel, csaknem minden itt felsorolt iskola a top 24-ben van, kivétel viszont pont az itt nyertes nyíregyházi Kölcsey (összesítettben 33. felvételi eredmények alapján 29.) és a Lauder (összesített: 52, felvételi: 12.)

  • 1. Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium
  • 2. Budapest, V. kerületi Eötvös József Gimnázium
  • 3. Városmajori Gimnázium és Koós Károly Általános Iskola, Budapest
  • 4. Budapesti Fazekas Mihály Átalános Iskola és Gimnázium
  • 5. Pannonhalmi Bencés Gimnázium
  • 6. Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium
  • 7. Verseghy Ferenc Gimnázium, Szolnok
  • 8. Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium, Budapest
  • 9. Lauder Javne Általános Iskola, Középiskola, Budapest
  • 10. Révai Miklós Gimnázium, Győr
  • 11. Piarista Gimnázium, Budapest
  • 12. Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium, Győr
  • 13. ELTE Trefort Ágoston Gyakorlógimnázium, Budapest
  • 14. Budapest, I. kerületi Toldy Ferenc Gimnázium
  • 15. ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium, Budapest

Nyelvi érettségi top 15

Nem meglepő módon a nyelvi érettségik élmezőnyében felülreprezentáltak a kéttannyelvű iskolák, és az első 15 listájából jó néhányat nem is tudunk megnevezni, mivel összesítettben nem jutottak be a legjobb 100 közé. Ebben a kategóriában kiemelendő a Radnóti, amely az élbolyhoz is tartozik, és itt is elég jól szerepelt.

shutterstock 148640279

A kiadvány nem tér ki erre, de van egy olyan érzésem, hogy a kéttannyelvű iskolák eredményeit némiképpen torzíthatja az, hogy innen valószínűleg az átlagnál jóval többen mennek külföldi egyetekre, ami viszont a felvételi rangsorban elfoglalt helyük számára nem túl kedvező, és így valójában nem is ad feltétlenül reális képet az ezekben érettségizők lehetőségeiről.

  • 1. Kispesti Károlyi Mihály Magyar-Spanyol Kéttannyelvű Gimnázium
  • 2. Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium, Balatonalmádi
  • 3. Vetési Albert Gimnázium, Veszprém
  • 4. Karinty Frigyes Gimnázium, Budapest
  • 5. Nem szerepel a top 100 középiskola között
  • 6. Nem szerepel a top 100 középiskola között
  • 7. VII. kerületi Madács Imre Gimnázium, Budapest
  • 8. ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
  • 9. Nem szerepel a top 100 középiskola között
  • 10.Budapesti VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimázium
  • 11. Nem szerepel a top 100 középiskola között
  • 12. Nem szerepel a top 100 középiskola között
  • 13. Nem szerepel a top 100 középiskola között
  • 14. Budapesti Fazekas Mihály Átalános Iskola és Gimnázium
  • 15. Lovassy László Gimnázium, Veszprém

A legjobb két tanítási nyelvű iskolák

A kiadvány közli külön ezen iskolák topmezőnyét is, amit csak a kéttannyelvűkben érettségizett diákok érettségi eredményei alapján számoltak ki. Ennek a képzési formának az is előnye, hogy aki emelt szinten ötösre érettségizik az idegen nyelvből és amellett még két tantárgyból középszinten sikeres záróvizsgát tesznek idegen nyelven, automatikusan megkapják a felsőfokú nyelvvizsgát, ami nem jön rosszul a felvételihez sem. 

  • 1. Szent Benedek Óvoda, Általános Iskola és Két Tanítási Nyelvű Gimnázium, Budapest
  • 2. Jurisich Miklós Gimnázium és Kollégium, Kőszeg
  • 3. Egri Pásztorvölgyi Általános Iskola és Gimnázium
  • 4. Salgótarjáni Bolyai János Gimnázium
  • 5. Zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium
  • 6. Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium
  • 7. Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium, Balatonalmádi
  • 8. Németh László Általános Iskola és Gimnázium, Hódmezővásárhely
  • 9. Vetési Albert Gimnázium, Veszprém
  • 10. Karinthy Frigyes Gimnázium, Budapest
  • 11. Eötvös József Gimnázium és Kollégium, Tata
  • 12. Neumann János Középiskola és Kollégium, Eger
  • 13. Varga Katalin Gimnázium, Szolnok
  • 13. Sárospataki Református Kollégium Gimnáziuma
  • 15. Miskolci Hermann Ottó Gimnázium

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2014.11.14 11:10:04Agent Midnite Cooper

    Madáchot ugye csak viccből írtátok cs-vel?

  • 2014.11.14 12:44:56wbonnar

    Nagyon-nagyon megtévesztőek ezek a rangsorok.
    Egyszerű kérdésem:
    - Ha egy gimibe a 9. osztályba csak olyan diákokat vesznek fel, akik a 100 pontos matek felvételiből legalább 99 pontot elértek, akkor vajon 4 év múlva ezek a diákok az egyetemi matek felvételi lehetséges 100 pontjából vajon hány pontot fognak elérni? (Válaszom: általában legalább 99 pontot.)
    Pótkérdés:
    - Ezt a teljesítményt vajon akkor is tudnák-e ezek a diákok ha az adott gimnázium tanári kara gyenge matek tanárokkal van tele? (Válaszom: igen. Ugyanis ha nagyon erős a gimnázium felvételi szűrője, akkor gyakorlatilag mindegy, hogy milyen minőségű munkát végeznek ott a tanárok, mert nem rajtuk múlik ezeknek a diákoknak teljesítménye.)

  • 2014.11.14 12:56:28wbonnar

    Inkább azt kellene megnézni a gimnáziumok minősítésénél, hogy mennyit javultak a 4 tanulmányi év alatt a diákjaik. Tehát pl. hány olyan diákjuk van, aki az egyetemi felvételin a 12. évfolyam végén jobb százalékos eredményt ért el adott tárgyból, mint a legelején a 9. évfolyamra történő felvételinél.
    Ez sokkal inkább jellemezné a gimnázium minőségét.

  • 2014.11.14 14:25:48Hurrá Torpedó

    pláne azért megtévesztőek a számok, mert az összrangsorba tanulmányi versenyeredmények is beleszámítanak. és nyilván több helyezéssel végez országos versenyeken egy olyan iskola melynek 5-6 osztálya van egy évfolyamon, mint az amelyiknek csak mondjuk 2 osztálya. nagy számok törvénye...
    érettséginél itt most átlagot vettek, és jól ki is jött hogy olyanok is az előkelő top 15-be kerültek aki a másik rangsorban nincsenek a 100 között. mert mondjuk tized annyi gyerek jár abba az isibe mint a fazekasba teszem azt, és tized annyian mennek versenyre, és így tized annyi jó helyezést érnek el...

  • 2014.11.14 14:33:19Hurrá Torpedó

    @wbonnar: egy iskola nem szelektálhat úgy hogy csak a legjobbakat veszi fel. ez amit mondasz úgy jön ki hogy a helyre a legjobbak jelentkeznek, és a legjobbakból betelik a férőhely. és szerintem sok múlik a tanárokon is, fontos, hogy mennyire minőségi munkát végeznek ott.

    mellesleg a felvételi arány is furcsa képet ad, jó lett volna százalékokat látni.
    most már nagyon sok érettségiző (főleg két tanítási nyelvű isiből) külföldre megy továbbtanulni, azt tudja e kezelni ez a rendszer? hisz a magyar felvételi rendszerbe egy ilyen diák be sem kerül.

  • 2014.11.14 14:38:08kalandfereg

    Olyan rangsor lenne egyedül értelmes, hogy melyik középiskolából kerülnek ki olyan emberek, akik aztán az életben megállják a helyüket, azzal foglalkoznak munkaidőben és azon kívül, ami boldoggá teszi őket, és úgy általában is boldogok.

  • 2014.11.14 15:20:46Frady Endre

    Melyik az a középiskola, amelyik kineveli végre azt a leendő magyar államférfit, aki - többek között az oktatás fejlesztésével - visszavisz minket a demokratikus Európába?
    ;-)

  • 2014.11.14 15:37:36rezgaras

    Vicces, hogy a gimnáziumoknál ezelőtt 40 évvel is nagyjából ugyanez volt a rangsor. Persze akkor az egyháziak nem voltak benne...

  • 2014.11.14 18:02:01Parajpuding

    Ezek a rangsorok csak egyre jók: a sznob szülök megvezetésére. Ezen rangsorok alapján tolják (naná, hogy nem csak a tudás alapján lehet bejutni) be a középiskolákba a többségükben átlagos képességű, vagy inkább az alatti gyerekeiket és azt hiszik, hogy attól a gyerek okos lesz:))))))))

  • 2014.11.14 20:07:30andi24

    Kedves Koncz Andrea!
    Egy ilyen összeállításnál a legalapvetőbb dolog az lenne, hogy pontosan írja le a listákban az iskolák nevét, illetve, hogy legalább következetesen egyformán használja azt.
    A Városmajori Gimnázium és KÓS Károly Általános Iskola esetén csak az első pontban sikerült helyesen leírni Kós Károly nevét, a többi pontnál nem.
    Az iskola honlapján is szerepel a helyes név, de ha valaki - pl egy újságíró - hiteles szeretne lenni, akkor utánanéz máshol is, Kós Károly a wikipédián is csak egy ó-val szerepel, és ez is a helyes verzió.
    Ez akkor is érvényes, ha a listákat copy-paste-tel átveszi a HVG anyagából, szerintem illene törekedni arra, hogy az ország toplistás középiskoláinak nevét helyesen írja le, vagy ellenőrizze, hogy amit átvesz, az helyesen lett-e leírva.

    Elnézést, erre rendkívül érzékeny vagyok (volt diákként főleg), rengetegen nem tudják a helyes változatot, de van, aki szerintem nem engedheti ezt meg magának.

  • 2014.11.14 20:31:08puszi

    A fenti rangsor elkészítésekor nem vették figyelembe a versenyeredményeket, ahogy az a szövegben le is van írva. A jó iskolák valóban az évfolyam legjobb diákjaiból válogathatnak, de ezek a diákok pedig válogathatnak az iskolák között. A mi iskolarendszerünk szelektív, ami azt jelenti, hogy a jókból még jobbak lesznek. De próbálj meg a speciális matematika tagozatra betenni egy gyenge képességű, nem szorgalmas gyereket, pillanatok alatt kinyíródik, mert nem tudja teljesíteni a követelményeket. A szülők joggal próbálják meg ezekbe az iskolákba bejuttatni a gyerekeiket, mert az ottani légkör, a húzóerő egy átlagos képességű gyereket is magasabbra juttathat, mint esetleg egy másik iskolában való tanulás. A másik, hogy ezekben az iskolákban a tanárok tudják, hogyan kell a jó gyerekeket még jobbá tenni, és szakmai tudásuk, pedagógiai tapasztalatuk nyomán ez meg is történik. A szelektivitás megszüntetése több fórumon is szóba került, ami nagy marhaság szerintem, mert ez nem azt jelentené, hogy a rosszabb, gyengébb iskolákat vagy tanulókat hozná fel, hanem lenyomná a jókat. Kell a magas színvonalon képzett, művelt értelmiség, amely az ország vezető rétege lehet. Az ilyen fajta szegregáció megszüntetése azt eredményezné, hogy a magániskolák magas színvonalú képzéssel előrejönnének, és még inkább csak azoknak juthatna magas színvonalú oktatás, akik meg tudják fizetni, ezáltal még nagyobb szegregáció jönne létre, de most már vagyoni alapon. Jelenleg a tehetséges, de anyagilag nem jól álló családokból származó gyermekek képességeik jogán ott ülnek az elitiskolákban, és szorgalmukkal, képességeikkel ugyanúgy előre tudnak jutni.

  • 2014.11.14 20:31:55puszi

    A fenti rangsor elkészítésekor nem vették figyelembe a versenyeredményeket, ahogy az a szövegben le is van írva. A jó iskolák valóban az évfolyam legjobb diákjaiból válogathatnak, de ezek a diákok pedig válogathatnak az iskolák között. A mi iskolarendszerünk szelektív, ami azt jelenti, hogy a jókból még jobbak lesznek. De próbálj meg a speciális matematika tagozatra betenni egy gyenge képességű, nem szorgalmas gyereket, pillanatok alatt kinyíródik, mert nem tudja teljesíteni a követelményeket. A szülők joggal próbálják meg ezekbe az iskolákba bejuttatni a gyerekeiket, mert az ottani légkör, a húzóerő egy átlagos képességű gyereket is magasabbra juttathat, mint esetleg egy másik iskolában való tanulás. A másik, hogy ezekben az iskolákban a tanárok tudják, hogyan kell a jó gyerekeket még jobbá tenni, és szakmai tudásuk, pedagógiai tapasztalatuk nyomán ez meg is történik. A szelektivitás megszüntetése több fórumon is szóba került, ami nagy marhaság szerintem, mert ez nem azt jelentené, hogy a rosszabb, gyengébb iskolákat vagy tanulókat hozná fel, hanem lenyomná a jókat. Kell a magas színvonalon képzett, művelt értelmiség, amely az ország vezető rétege lehet. Az ilyen fajta szegregáció megszüntetése azt eredményezné, hogy a magániskolák magas színvonalú képzéssel előrejönnének, és még inkább csak azoknak juthatna magas színvonalú oktatás, akik meg tudják fizetni, ezáltal még nagyobb szegregáció jönne létre, de most már vagyoni alapon. Jelenleg a tehetséges, de anyagilag nem jól álló családokból származó gyermekek képességeik jogán ott ülnek az elitiskolákban, és szorgalmukkal, képességeikkel ugyanúgy előre tudnak jutni.

  • 2014.11.16 16:26:25eellrraatt

    A legnagyobb magyar városok sehol sincsenek. Hogy lehet az? (Azt mondja hátam mögött egy nagyokos, hogy Budapest a legnagyobb magyar város. Köszönöm a felvilágosítást.)

  • 2014.11.17 08:45:21Mészáros Laci

    Madács - a legjobb nyelvi érettségi :)

  • 2014.11.17 08:46:52Mészáros Laci

    Frady Endre - ez az alapiskolán múlik, nem a középiskolán.

  • 2014.11.17 23:34:56Rózsika

    Sznob szülőként érdemes elgondolkodni azon, hogy betoljad-e Páviánkát a Fazekasba a tehetős pesti tanulógépek közé Kajászószenteuláliáról, vagy hadd járja csak ki az Iszapszentkukaci Gimnáziumot, mert ha tényleg mérhető intelligenciával bír, úgyis elvégzi az egyetemet.
    ...de lehet, hogy a várható kapcsolati tőke miatt mégis megéri a menő suli...

  • 2014.11.19 12:11:04MissionPossible

    Annak idején volt olyan lista is, ami pont azt méri hogy a bekerülők képességéhez képest milyen eredményt érnek el a tanulók (hol a legnagyobb a hozzáadott érték)
    [link]
    asszem ebben például a Patrona egyházi iskola vezetett.

  • 2014.12.08 11:25:34aki mást mond az hazudik

    @ wbonnar
    2014.11.14 12:44:56

    Bizony, sok "elit" iskola tanari kara csapnivalo, ugyanis a tanar egyetlen feladata, hogy a gyerekeket jo osztalyzathoz juttassa, ergo nincs buktatas, egyest se adnak, hanem addig feleltetik a gyereket ugyanabbol (kovetkezo heten ugyanabbol kell felelnie, amit most nen tudott), amig otost nem irhatnak be neki.
    A gyerekeket olyan targybol nem baszogatjak, ami nem erdekli, illetve mar gimi elso osztalyatol (9. osztaly) a szulo megmondja a tanarnak, hogy hol fog a gyerek tovabbtanulni, igy aki orvosira keszul, azt tortenelembol nem cseszegetik, aki meg szinmuveszetire, azt meg real targyakbol hahyjak beken. Kozben a gimi 4 eve alatt a diakok vegig kulonorakra, kulontanarokhoz jarnak kurva sok penzert. Mert az elit suli nem a suli tanaraitol lesz elit, hanem attol, hogy gazdag es befolyasos szulok jaratjak oda a kolykeiket, akik fizetni tudja borsos kulonorak dijait. Igy az iskolanak sok koze valojaban nincs a felveteli eredmenyekhez, inkabb a kulonorakon mulik minden, ami meg a szulok teljesitokepessegetol fugg. Bizony, igy megy ez, az elit iskola attol elit, hogy fejesek, gazdagok, az "elit" gyerekei jarnak oda. Van persze kivetel biztos, de sok videki elit suli csak attol elit, hogy a helyi gazdagok gyerekeit iratjak oda, akik persze kulonorakkal hozzak a felvetelihez szukseges szintet, de maga az iskola semmi extra.

  • 2014.12.08 11:35:12aki mást mond az hazudik

    @ Rózsika
    2014.11.17 23:34:56

    Igen, ezeknek az iskolaknak a nagy resze pont igy elit: a helyi elit gyerekei jarnak oda, orvosok, ugyvedek, egyetemi totumfaktumok, gazdag vallalkozok. Kapcsolati toke, protekciok, kulonorak fizetese a korlatlan anyagi lehetosegek mellett. A tanari kar persze sok esetben jobb, de a gyerekek kulonorakon kapjak meg azt a tudast, amivel kepesek nyelvvizsgakat tenni, felvetelin jo eredmenyeket elerni. En ismerek par videki elit gimnaziumot, elkenyeztetett burzsuj gyerekek gyujtohelyei, de altalanos es kozepiskola alatt is vegig kulonorakra jaratjak oket a szuleik. Ettol lesznek jobbak, mint a csoro, atlagos gyereket, meg hogy a gimnaziumban csak azt a targyat kerij szamon az adott gyerektol, amit a szulo kijelol a tanarral kozosen. Ha Csabika jogra keszul, akkor matekbol nem fogjak megkeseriteni az eletet, ha Zsoltika orvosira fog menni, akkor a gimi 4 eve alatt vegig fizika es biologia kulonorakat vesz es a gimiben a human targyakbol nem szopatjak szet, igy arra tud koncentralni, amire kell. Egy atlag gimiben nincs ilyen kivetelezes, protekcio, csak az elit gimikben.

  • 2015.04.15 11:36:14owl1208

    Már elnézést, de nem vagyok az elit gyereke, még csak pesti sem vagyok, mégis az első tízben jutottam be a Budapesti Fazekas Mihály Általános Iskola és Gimnázium társadalomtudományi tagozatára.

  • 2015.10.28 18:21:53Bambano

    a pesti túlsúly sem teljesen véletlen, az iskola falain kívül elvégzendő oktatási feladatokhoz kézenfekvő, hogy pesti tanárokat vesznek igénybe, nem vidékieket.

    így fordulhat elő, hogy egy-két versenyen a pesti fazékból érkezett versenyző száján kicsúszik a versenyfeladat elolvasásakor, hogy ezt már vettük órán...

  • 2016.08.10 18:44:24eduardobr61

    Azt javaslom[link] nyelvcsere alapú weboldal
    Android:http://app.appsgeyser.com/Penpaland

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta