SZÜLŐSÉG

Emigráltunk: Nyolc dolog, ami nem hiányzik Magyarországról

2014. október 28., kedd 08:13

Öt hónappal azután, hogy négy gyerekkel és egy macskával magunk mögött hagytuk Budapestet és egy keletnémet városba, Freitalba költöztünk, az eddigi személyes tapasztalatok alapján összeírtuk, mik azok a dolgok, amiket egyáltalán nem hiányolunk Magyarországról. (Korábban összeszedtük azokat a dolgokat is, amik hiányoznak, arról ide kattintva olvashat.)

Lehúzás, átvágás üzletekben

Míg Magyarországon nemzeti sport a trükkös lehúzás, itt még nem vágtak át minket. A kasszánál nem húzzák le kétszer a vonalkódot, nem adnak vissza egy-két euróval kevesebbet, nem akarják a romló húsokat frissként ránk sózni. Ezzel szemben azon csodálkozunk, hogy a felvágottak nem romlanak meg a hűtőben a megszokott két nap alatt, az érett (nem, nem a túlérett) banánt pedig már féláron adják az éretlenhez képest. Nem tartozik ide szorosan, de szuperudvariasak az eladók, eleinte zavartan néztünk egymásra a férjemmel, amikor a pénztáros megkérdezte, hogy vagyunk, minden rendben van-e, megtaláltunk-e mindent, amit kerestünk. 

Hírek

Azon kívül, hogy figyelemmel tartjuk a németországi történéseket, nyilván olvasunk magyar híreket, amik pillanatok alatt felzaklatnak minket. Több, külföldön élő ismerősünk ignorálta már ezeket, és nagyon helyesen teszik. Ha a kivándorolt magyarokat is érintő döntések születnek, azt a német sajtóból úgyis meg fogjuk tudni. 

Bürokrácia

A házastársi örökbefogadásunkról a magyar jogszabály szerint az erre irányuló kérelem előterjesztésétől számított 60 napon belül döntenie kell a gyámhatóságnak, ám ez a gyakorlatban nem így működik. Hat hónapot vártunk a határozatra, azóta eltelt több mint egy hónap, de a gyerekek személyi igazolványát és útlevelét még mindig nem tudtuk megcsináltatni. Az anyakönyvi hivatalhoz ugyanis nem érkezett meg a határozat, ami alapján ki lehetne állítani az anyakönyvet. Persze, senki nem tudja, miért nem. 

Ezzel szemben Németországban eddig mindent pillanatok alatt elintéztünk, a folyó ügyekről pedig meglepő mód nemcsak a határozatot kaptuk egyszer csak, hanem a hivatalok menet közben is kiküldenek egy levelet arról, hogy nyugalom, az ügyünk feldolgozás alatt áll. 

Bizalmatlanság

Míg Magyarországon a politikusok is képtelenek példát mutatni, lopnak, csalnak és hazudnak, addig az egyszeri ember is bizalmatlan lesz még az anyjával szemben is. A helyzet itt sem rózsásabb - már ami a magyarokat illeti. Egyik frissen megismert, németországi magyar ismerősöm mesélte, hogy ha meghallja, hogy valaki magyarul szólal meg mellette, inkább csendben marad, mintsem üdvözölje földijét. A helyzetet a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitással, és az egymás zsebében turkálással magyarázta. 

Úthálózat

Közhelyes, hogy itt a mellékutca is jobb, mint odahaza az M6-os, de jórészt tényleg így van. Pedig mi a keleti oldalon élünk, ahol a hozott örökség nagyjából azonos volt a miénkkel. Igaz, ehhez hozzátartozik, hogy mindig dolgoznak valahol, így gyakran találunk félig, vagy teljesen lezárt utcákat, de autópálya-szakaszokat is. Ráadásul nem csak az aszfalt minősége és a kátyúk hiánya feltűnő, hanem az általános átgondoltság és rendezettség is. A mozgássérült-parkolókat nem fantomfestékkel jelzik, parkolóhelyek pedig mindig, mindenhol vannak. Gyakran egy-két órán át ingyenesen, de ha fizetős is, a történelmi belvárosban is meg lehet úszni egy euróért egy órát.

Közlekedési kultúra

Németország láthatóan másképp szocializálódott a közlekedésben, mint mi, magyarok. Borzasztóan szabálytisztelők, a sárga lámpánál nem gyorsítanak, a buszt kiengedik, és nem állnak meg "csak tíz percre" elakadásjelzővel. Ugyanakkor szinte elképzelhetetlen, hogy az elsőbbségről lemondjanak, hiszen a szabály egyértelműen rendelkezik, ki mehet először. Ebből fakadóan persze az elsőbbség átadását is bizalmatlanul kezelik, ha százméterekről lassítva jelzem, hogy mehet, akkor is csak lassan, gyanakvóan csorog ki elém. Viszont a nemhivatalos jelzéseket itt is tömegesen szarják le - a bevásárlóközpont családosoknak fenntartott parkolójába összesen egyszer tudtunk beállni, mert Smartok, pickupok, kétüléses roadsterek foglalták el. Persze, hiszen nem egy hivatalos kresz-tábla jelzi, és különben is, nekik is van családjuk. 

Szomszédok

Abszolút személyes tapasztalatként mondom, hogy Budapesten nem sikerült egy olyan környékre sem költöznöm (Svábhegy, Csepel, Kispest, Óbuda), ahol ne lettek volna családi balhék valamelyik szomszédban. A panellépcsőházban ráadásul általánossá vált, hogy összefirkálják a falat, bevizelnek a liftbe, az erkélyre nem lehetett teregetni, mert a felettünk lakó minden nap kirázta a rongyszőnyegét, a stb. A legtöbbjük visszaköszönni sem tudott. 

Freitalban a legelső nap figyelmeztetett minket az egyik szomszéd, hogy a pince penészesedni szokott, így gondoljuk meg, miket tárolunk majd ott. A harmadik nap a felső szomszéd elmagyarázta az itteni szelektív hulladékgyűjtés módját, és lepénnyel leptek meg minket. Az oda-vissza ajándékozás egyébként szokássá vált, ha én sütök valamit, abból biztosan kap a szomszéd család, és ez fordítva is jellemző. A lépcsőház kövéről enni is lehetne, hangoskodásnak nyoma sincs. 

Iskolai menza

A gyerekek részéről a legnagyobb meglepetéssel az iskolai menza szolgált, soha nem fogják visszasírni a zsírtól tocsogó mócsingpörköltet és a csomós főzelékeket. Ahogyan korábban is megírtam, háromféle menüből lehet választani, ebből minden esetben van egy vega egytálétel. A kaja ízlik nekik, maradék pedig azért marad, mert nem bírják megenni, akkora az adag. 

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2014.10.28 17:00:51Zlot

    Hat lehet en vagyok a hulye, de en nem tartom rossznak hogy a nemetorszagi jo dolgokat allitja szembe az altala megtapasztalt magyarorszagi rossz dolgokkal. Majd persze idovel talal nemetorszagi rossz dolgokat is, amik esetleg otthon jol mukodtek ... de jelen pillanatban egy 5 honapos kulfoldon eles utan az ember minduntalan a jo dolgokra fokuszal. En valahol ezert tartom "hamisnak" a kinyilatkoztatast, mert habar ezekben a temakorokben lehet eddig jo dolgokat tapasztalt, de a valos kep ennel azert arnyaltabb.

  • 2014.10.28 17:14:30Gabca75

    Tudjátok mi a vicc? A hozzászólások zöme tipikusan magyar! Miért nem lehet hagyni hogy valaki örüljön valaminek, hogy elégedett legyen valamivel? Miért kell lehurrogni, lehúzni, kritizálni?... Nekem tetszett a pozitív hozzáállása, remélem és kívánom neki, hogy így is maradjon! A díszmagyar kommentelőknek meg csak annyit; örülök, hogy nekik ilyen jó ebben az országban. Ők maradjanak is itt és szolgálják vezérüket kifizetetlen számlákkal, korgó gyomorral, kilátástalanul. A nagymagyarságból sem enni, sem tanulni, sem megélni nem lehet. De kell olyan is, aki itt marad és élteti tovább a kedves vezetőt!
    Ha a jelenlegi tendencia folytatódik, 2020-ra 7.5 millió ember marad az országban (szerintem annyi sem). 2.5 millió ember lesz szerintetek antimagyar? Az emberben erős a túlélési ösztön! Ki itt, ki ott... Mindenki legyen vele boldog!

  • 2014.10.28 18:04:12Kertiretek

    Az a baj ezzel a cikkel és a hozzászólásokkal, hogy csak egy térségre összpontosítanak. Magyarországon is van normális hús, normális lakóközösség, normális menza, stb. Csak nem feltétlen a Tescoban, vagy Budapesten. Ugyanúgy Németország: gondolom ott is területe válogatja. Biztos más a helyzet Berlinben, Münchenben, a Ruhr vidéken, a tengerparton, hogy kisváros, vagy nagyváros-e, stb. Az biztos, hogy tervezhetőbb az élet és kevésbé stresszes. Köszönhetően az anyagi biztonságnak - sajnos ennek hiányára vezethető vissza rengeteg probléma Magyarországon.

  • 2014.10.28 18:17:58csizkek

    @Kertiretek
    "Az biztos, hogy tervezhetőbb az élet és kevésbé stresszes. Köszönhetően az anyagi biztonságnak - sajnos ennek hiányára vezethető vissza rengeteg probléma Magyarországon."

    Ez egy alap tevedes a nemetekkel kapcsolatban. Nem az anyagi biztonsagnak koszonheto ez, hanem mas van a fejekben. Celtudatosan tervezik az eletetet, tanulnak, terveznek, szamolnak, terveznek, dolgoznak es tartjak magukat a szabalyokhoz es ez hozza meg az anyagi biztonsagot. NEM pedig forditva!
    Mo.-on odaig nem jut el az atlag, hogy vmifele igenye legyen egyaltalan arra, hogy ne nyaljon be minden populista baromsagot es akar sajat lakokornyezeteben vmifele csaladi, tarsadalmi tervet-szabalyokat letegyen es betartson. Ha Mo.-on penz lenne, egyebkent van, akkor se valtozna semmi . Elfolyik az eppen aktualis elvtarsak es barataik zsebebe.

  • 2014.10.28 18:25:27norton001

    atom327i,

    már a cikk elején linkelve van, hogy a szerzőnek mi hiányzik otthonról, te nagyon okos.

  • 2014.10.28 18:34:44csizkek

    @atom327i
    "Nekem azért jobb, mert ugyan nem ismerem, de az írásai alapján, egy magyargyűlölővel kevesebb van az országban"

    Magyargyulolo?? Neked nagyon messze elgurult a gyogyszered, ha ezt latod ebben az irasba.

  • 2014.10.28 19:15:39esclave de boulot

    Szerintem sem 5 honap utan kene cikkezni. En 6 eve elek Londonban es eloszor az ember tenyleg mindent rozsaszin szemuvegen keresztul lat es minden sokkal jobbnak tunik, mint otthon. Idovel aztan ez megvaltozik. Ennek ellenere semmi penzert nem mennek haza. :)

  • 2014.10.28 19:34:12atom327i

    csizkek!
    Szerinted.
    Szerintem meg az alábbi idézetek megfogalmazása egyértelmű:"Míg Magyarországon nemzeti sport a trükkös lehúzás, ", "Németország láthatóan másképp szocializálódott a közlekedésben, mint mi, magyarok""Míg Magyarországon a politikusok is képtelenek példát mutatni".
    Mert itt senki nem lehet jó példa, mi barmok vagyunk, akik nem szocializálódtak a közlekedéshez, itt mindenki le akar húzni.
    Szerinted ez a tömény hazaszeretet.

    Nem azt várom, hogy csak pozitívat írjon Magyarországról. De azt elvárom, ha nem magyargyűlölő, hogy ne így írjon.

    Ha csak magyar negatív példa nélkül leírná, hogy mi tetszik ott neki, nem lenne vele semmi baj.
    De a cikk arra van kiélezve, hogy itt minden szar, de ott bezzeg...

  • 2014.10.28 19:59:47Grega

    "En 6 eve elek Londonban es eloszor az ember tenyleg mindent rozsaszin szemuvegen keresztul lat es minden sokkal jobbnak tunik, mint otthon."

    ez is nagyon szubjektív, szerintem pl. London egyedül a fizetések terén körözi le Budapestet, és nem akarnék ott élni. igen, én is elég közelről ismerem Londont.

  • 2014.10.28 21:59:42Vili Doli

    Na ja, a híres német konyha...

  • 2014.10.28 22:27:37repgizi

    @atom327i,

    "Nem azt várom, hogy csak pozitívat írjon Magyarországról. De azt elvárom, ha nem magyargyűlölő, hogy ne így írjon."

    igen bájos, ahogyan figyelmen kívül hagyod a korábbi cikket, amire már más is felhívta a figyelmet, és csak azt szajkózod, ami a te elképzeléseidnek fekszik.

    atom327i, aki senkinek nem hiányzik magyarországról.

  • 2014.10.29 01:53:57csizkek

    @atom327i
    "Mert itt senki nem lehet jó példa, mi barmok vagyunk, akik nem szocializálódtak a közlekedéshez, itt mindenki le akar húzni"

    Pedig a fenti mondat igy igaz. Es ettol senki nem lesz magyarellenes. A Mo.-i kozlekedes az konkretan a barmok gyulekezete. Es en is egy barom voltam ott, csak nem vettem eszre. Mert beleszokik mindenki. Mikor hazamegyek es ott kell vezetnem a hideg raz ki. Budapest kozlekedese vagy M7 Balaton fele.. Mar az extremsport kategoria.
    A lehuzast meg akkor lehet eszre venni, amikor az ember hazamegy pl. nemet rendszamu autoval. (Epp most van egy ugyem, ahol a nemet gyari szervizes vizsgalatnal derult ki, hogy a magyar szinten gyari szervizben ugy nem kicsit b.sztak at. Most fizetnek vissza mint kisangyal. Nemet rahatassal! Veletlenen mult, hogy kiderult.)

    Valoban van egy javulo tendencia a szolgaltatasokban (pl. ettermek) de osszessegeben a default a szamla nelkul okosban minden.

  • 2014.10.29 06:57:20Shadowbull

    "1. Majd ha itthon is annyit keresnek mint németben az eladók, akkor ki fogják nyalni a hátsódat."

    Ez nem ettol fugg. Az eladok itt is szarul keresnek a tobbiekhez kepest. Havi 800-1000 euro netto itt eleg szar penznek szamit.

    Es megis normalisan allnak az emberhez.

    Bar megjegyeznem, hogy az utobbi evekben mintha Magyarorszagon is valtozna a dolog pozitiv iranyba.

    Az meg hulyeseg hogy jo allast itt is csak kapcoslatokkal lehet szerezni. Magyarorszagon sem csak kapcsolatokkal lehet jo allast szerezni, es termeszetesen itt sem.

    Csak szaktudas, tapasztalat kell hozza, ami keresett.

    Az is egybevag a mi tapasztalatainkkal, hogy az ember egy ido utan abbahagyja az etnikai alapu baratkozast. Az elso par evben mi is tok lelkesek voltunk, ha magyarokkal talalkoztunk, megprobaltunk jobban megismerkedni veluk, tarsasagot kialakitani, de rajottunk hogy pusztan attol hogy mindannyian magyarok vagyunk, meg nem leszunk feltetlenul joban, pontosan mint otthon, ott sem mindenkivel baratkozik az ember, csak azokkal akik szamara szimpatikusok. Pusztan a magyarnak levés nem eleg. Egy ido utan meg elkezdett zavarni, hogy vadidegen emberek probaltak velunk lelkesen baratkozni, olyanok, akikkel otthon szoba sem allnank. Lepattintani oket meg nem egyszeru, ha nem akarod oket megbantani, es miert akarnad.

    Igy aztan ha magyar szot hallunk, ma mar inkabb csendben maradunk. Nem azert mert bajunk van a magyarokkal, hanem azert mert igy egyszerubb.

  • 2014.10.29 07:02:33Shadowbull

    " egy magyargyűlölővel kevesebb van az országban."

    Na, meg egy idiota.

    Attol meg hogy valaki elmondja a negativ velemenyet Magyarorszagrol, meg nem lesz magyargyulolo. Az ilyen ostoba fajankok mint te azt gondoljak, hogy ami magyar azt csak dicserni lehet. Hat nem.

    Egyebkent meg volt korabban cikk, hogy mi hianyzik neki magyarorszagrol.

    A feherkenyeres peldad meg egyszeruen vicc :) Egyreszt nehogy mar a feher kenyer legyen a fo ertekelesi szempont, masreszt az itteni pekaruk merfoldekkel jobbak mindennel amit Magyarorszagon lehet kapni.

  • 2014.10.29 08:08:23Nand

    Tök elegáns (és olyan magyaros) dolog Németországból hazaszarni, kedves Posztoló.

  • 2014.10.29 08:34:44ironia

    " figyelemmel tartjuk" ???

  • 2014.10.29 09:19:50hummel8

    Es ezek közül melyik nem allja meg a helyet ???

    "Míg Magyarországon nemzeti sport a trükkös lehúzás, ", "Németország láthatóan másképp szocializálódott a közlekedésben, mint mi, magyarok""Míg Magyarországon a politikusok is képtelenek példát mutatni".

    Mutass 1 db normalis politikust barmelyik oldalrol Magyarorszagon... felreertes ne essek.. korrupt politikus mindenhol van... Annak az allatfajtank az a default beallitasa... csak valahogy az embert nem nezik Nemetorszagban anyira hülyenek...
    közlekedes: nem tudom en evoi 100e km körül megyek Europa utjain szgk-val... vannak barmok böven... Talan Magyarorszagon is kezd picit javulni a helyzet, de az allitas kmeg mindig igaz.... sajnos több a barom az en megerzesem szerint is, mint Nyugat-Europaban... A lehuzast meg probald ki tenyleg külföldi rendszamu autoval automentövel vagy szervizben..., vagy nemet vendegekkel nemetül beszelve etteremben... vagy reszegen taxiba ülve ejszaka.... tudom, az a hülye, aki ilyezt csinal...


    Attol hogy a magyar szarra nem azt mondod hogy Nutella, meg nem vagy antimagyar...

    Csak arra akarna az ember felhivni a figyelmet, hogy mashogy is lehet....
    De a legegyszerübb vedekezes az "antimagyar" egyszerübb, mint megprobalni jobban csinalni
    Csak a jo dolgokat is melle kell tenni.. az is vam, le is volt irva, csak el kene olvasni

  • 2014.10.29 18:08:12lüke

    Idilli Kelet Nemeto. gyermekkorom horrorj,a 10-17 éves koromig cseregyerek voltam, borzalmas volt,
    Mara a nyugat kicsit feljavította,mint itthon nyáron a Szot udülőben az üzemi kosztot

  • 2014.10.29 20:34:51Laci1982

    menj, nem hiányzol itthon........menjenek minél többen, több hely jut nekem XD XD XD XD XD

  • 2014.10.29 22:16:02Körömcsiga

    Minden héten megerősíted magad, hogy jól tetted a kiköltözést. Tehát nem tetted jól. Különben nem lenne szükség ezekre az állandó összehasonlítgatásokra. Mert pl az olyan dolgok, mint az anyanyelvű közeg, a gyerekeknek főleg fontos, de ezt már az elején is írtam. Az iskolában biztosan más a helyzet, nem hinném hogy csupa idill az életük... Itthon is meg lehet élni, de valóban vagy sokat kell dolgozni érte vagy csalni.

  • 2014.10.30 02:01:46Badeni_lakos

    8 Buta Közhely !!!

    Amit leírtak.
    Mert ezek minden országban egyenlő eséllyel megtalálhatóak!!!

    Gratula a lózungokért. Én megjártam Német, Ausztr. igen, és
    unom már ez a "kolbászból a kerítés" szöveget! Menj ki aztán sorvadj el érzelmileg!!
    Kint mindig csak egy külföldi maradsz!! Mindig haza fogsz vágyakozni!!!

    Látni azt minden ember szemében.
    A tiédben is észre veszik majd, h szíved mélyén Nem az az igazi hazád...

  • 2014.10.30 11:54:38gradilaci

    Sok üres lózung...én is kint dolgozom április eleje óta, de azelőtt is többet voltam ott, mint szerettem volna. (kamionozok) Mindig utáltam a stauk miatt, a nem létező közlekedési kultúrájuk miatt, a nagyképűségük miatt. Mindig, mindenhol éreztetik velünk, hogy ők a "felsőbbrendűek". Sajnos a pénz miatt mégis oda kényszerültem, de bármikor zokszó nélkül tovább állnék, ha alkalom adódna. Szerintem meg tesze-tosza nép, a németnek mindig meg kell mondani, mit csináljon, máskülönben csak néz....meg is mondták, azért szeretnek velünk dolgozni, mert a magyar nem sokat teketóriázik, hanem megoldja, ha gondja van....de amikor a gyorsító sávból képtelen több száz méter alatt felgyorsítani a csilivili autójával, és besorolni a 90-el haladó kamion elé... és neki áll feljebb, amikor nem én fékezek, hogy beengedjem magam elé...köszönni, megköszönni... ezek ismeretlen fogalmak náluk. Az AOK kártyám már vagy 4 hónapja jön... (betegbiztosítás) Boltban nem akarnak átverni? Ez aztán nagy erény, tény és való...én sosem fogom megszeretni őket.

  • 2014.10.30 12:34:42Pannon Puma

    TheRminator

    biztos, hogy kinn egy eladó arányaiban valamennyivel jobban él, mint itthon, de csúsztatsz.

    a Balatonnál nyáron szinte kizárólag a német áll meg a zebránál, ha át akar menni valaki. Ott nőttem föl, tudom...

  • 2014.10.30 14:22:51eMTé

    Sokkal jobban fociznak. Meg több a stadionjuk.

  • 2014.10.30 14:24:17eMTé

    Azért jónéhányan szenvednek funkciónális analfabétizmusban.

  • 2014.10.30 14:54:17adiandy

    szegény üldözött, gazdasági menekültek....végre jó helyt vannak, nem tocsog a hús a szodexós lánc( eu által ránk kényszerített ) kajában,,,,.

  • 2014.10.30 15:40:17adiandy

    teljesen egyetértek a komentelővel, aki a " hazaszarni" kifejezést használta... sajnos az élet hoz ilyen nyelvi leleményeket..és milyen táló ez itt most

  • 2014.10.30 15:48:27adiandy

    Milyen érdekes, hogy Gabca 75 azon filózik, hogy miért nem örvendezünk Magyarországot pocskondiázók jobb sorsának?...nahát..tényleg tipikusan magyarok( implicit: irigy gonoszok) lennénk?

  • 2014.10.30 16:07:47adiandy

    a hiányokat olvasván, ez volt a legjobb:

    "A mindennapi rutin olykor elég fárasztó: utána kell nézni, meg kell tanulni a szelektív hulladékgyűjtés módját, fel kell fedezni, hogyan és hol váltják vissza a műanyag flakonokat, hova lehet vinni a felgyülemlett aprópénzt beváltani, mit kell tenni abban az esetben, ha jön egy papír a banktól, hogy az IKEA-ban nem sikerült levonni a vásárlás összegét, stb. Mindemellett pont ettől válik az egész izgalmassá."

    nos igen, ez valóban izgalmas lehet....be kell illeszkedni az új szemét " kultúrába"......:)))).

  • 2014.10.30 16:53:11mojoking77

    Ooooo, eddig alapvetoen vedtem a postolot es a csaladjat, de itt kicsit messze gurult az a bizonyos gyogyszer.
    Sajnos.
    Magam is nemetorszagban elek (Stuttgart) es eleg sok mindenben nagyon nem ertek egyet az iroval.
    Az uthalozat neho legeszen szornyu. A kozlekedesi kultura valahol a magyarral van egy szinten, mind a tolakodas, mnd a sebesseghatarok be nem tartasa, mind pedig a piros lampakon, zarovonalakon torteno kozlekedest tekintve (legalabb is itt az elmaradott Stuttgart regioban).
    Az, hogy a boltban megkerdik hogy vagy, megint csak nem ujdonsag barkinek, aki mar toltott par napnal tobbet kulfoldon, egyszeruen resze a kulturanak, igazabol egyaltalan nem kivancsiak. (Sot az esetek jelentos reszeben jol mulatnak, ha valaki valaszol is ra erdemben)
    Pont az a jellemzo a svabokra, hogy nagyon zarkozottak, es nem szivesen kotnek baratsagot kulfoldiekkel, foleg nem kelet eurpaiakkal (tudom mindjart jon az ezer visszajelzs, hogy mekkkora kocsog vagyok ez nem is igy van... Nos nalunk igy van)
    Konkluzio: most ereztem eloszor, hogy ez egy kicsit mar nem mas, mint erzelem fokozo kampanyblog. Kar erte, eleinte kimondottan elvezettel olvastam a kalandjaitokat..
    segitek, ENNYIRE azert nem szar otthon

  • 2014.10.30 16:55:55mojoking77

    @Badeni_lakos:
    "A tiédben is észre veszik majd, h szíved mélyén Nem az az igazi hazád.."
    Na, EZ az igazi ostoba kozhely, annak is a legaljabol.

  • 2014.10.30 17:41:23adiandy

    mojoking77

    lehet hogy egy közhelyt mondott, bár nem hiszem, és azért nem, mert tudok olyan 80 as években emigráltakról, akik már nyugdíjas korúak, és az új környezetükben azt állítják, hogy ők 56 os politikai menekültek...vajh miért teszik ezt, ha őket gazdasági emigráltként is becsülnék és befogadnák? ...a helyzet az, hogy most is hazaácsingóznak valamiért..pedig mindenük megvan

  • 2014.10.30 18:34:30daito

    Érdekes a külföldre "szakadó" honfitársaink írásait olvasni.
    Mindig, mindig az a vége, hogy pro és kontra anyázzátok egymást. "Nem is úgy van!"
    "Majd megtudod!"
    "Pedig de." "Nem." "Otthon így, itt meg úgy." "Én már 2-3-5-10-15 éve vagyok kint, majd te is akkor tudd jobban!". :-)
    Mondjuk nem sokkal jobb a kötelezően megjelenő "nem vagytok igazi magyarok, mert nem maradtok idehaza sz.pni/rabszolgának, mint én" - ezt persze olyan ostoba formában, hogy "gyerekeitek/unokáitok nem fognak magyarul tudni és akkor vége a világnak".
    Ha a magyarság, a magyarok szemszögéből nézzük, akkor egyetlen dolog számít: legyél tisztességes, becsületes, megbízható, szorgalmas, kedves - és az, hogy ezt idehaza, vagy külföldön teszed: tök mindegy.

    Jó, van még egy kötelező hungarikum, a picsogás a túró rudi hiánya felett. Miközben tele a világ jobbnál jobb édességekkel, és ez még Németországra is igaz, eközben ipari hulladékokból (túrónak nevezett tejalvadék, ét-, tejbevonómassza) előállított utánzat után sír a magyar. Eh.

  • 2014.10.30 19:10:39mojoking77

    Azert acsingoznak haza, mert a kinti 1500-2000 Euros kis nyugdijukbol otthon felistenkent elhetnek. Ha meg hozza vasszuk, hogy eladjak a kinti lakast/hazat, gyakorlatilag az eletuk hatralevo reszeben ugy elhetnek, ahogy csak akarnak, relative...

  • 2014.10.30 19:50:31Grega

    "nem szivesen kotnek baratsagot kulfoldiekkel, foleg nem kelet eurpaiakkal"

    ez emberfüggő, azaz vannak magyarhaver svábok és nem magyarhaverok... a nem magyarhaverokat is egész könnyű megérteni: amikor egy magyar család odaemigrál, az ő szemükben gazdasági élősködés, és igazuk is van.

  • 2014.10.30 20:20:04mojoking77

    tudud az a baj, hogy a nemetek kb. 80%-nak ami Becstol keletre van, az mar torokorszag...
    Bar, pont a heten hallottam azt a kedves svab megjegyzest, hogy a bajorok valahol feluton vannak az emberek es az osztrakok kozt... :)

  • 2014.10.30 23:25:53mekeke

    A világ a kizsákmányolók oldaláról mindig szebb. Az agy- és munkaerőelszívás folyamatos... Érdekes, 500 éve még éhenhaltak, vagy halálra irtották egymást az emberek vallási okoból a mai német földön, akkor itt minálunk volt a kánaán a rendezett államban, bőven termő védékeken.
    Persze ma más: ingyen kapnak diplomás munkaerőt és gyerekeket. Gratula, ez a fejlődés záloga.

  • 2014.10.31 10:23:11daito

    mekeke: Mi van? :))
    1000 és 1700 között itt kompletten, ebben a rendezett államban, bőven termő vidéken kb. 30+50 évenként lenyomtunk egy polgárháborút és/vagy valami külső ellenséggel háborút.
    Nem tudsz olyan főnemesi családot megnevezni, amelyik 200 éven át fenn maradt volna, de a Habsburgokig királyi családot sem nagyon. Persze, az Árpádok, muhaha.

    Ha pont 500 évet mész vissza, akkor 1514-et írunk, akkor itt a történelmünk legnagyobb parasztháborúja zajlott. Kánaán a rendezett államban.

  • 2014.10.31 11:45:42Andy73

    1) Sajnálom, hogy négy gyerekkel emigráltatok. Az egy dolog, ha valaki egy időre külföldre költözik (én is éltem néhány évig nyugaton), de hosszabb távon bizonyára hiányozni fogtok, főleg ebben a katasztrofális demográfiai helyzetben.

    2) A cikkből (főleg a címéből) esetleg az az érzése támadhat valakinek, hogy az egyébként valós különbségek általánosságban igazak, úgymint M.o. vs. külföld. Azt talán nem ártana kihangsúlyozni, hogy Németország a világ egyik legfejlettebb országa, és a németek mindig is híresek voltak a kultúrájukról és a precizitásukról. Persze ez nyilván közismert tény, de akkor is. Nem mindegy, hová emigrálsz, vannak hazánknál sokkal rosszabb helyek is.
    Ide kapcsolódik az is, hogy M.o-on is nagy különbség van sváb települések és más vidékek között, illetve, hogy a magyar mérnökök vagy akár a jó mesteremberek között is sok a sváb/német származású - de ez a téma messzire vezetne.

    3) A konklúzió, hogy szerintem felelős magyarokként inkább az lenne a feladatunk, hogy megpróbáljuk közelíteni hazánkat a német szinthez, nem az, hogy lepattanjunk, vagy hogy panaszkodjunk és másokra mutogassunk. De persze szabad világban élünk, mindenki azt csinál, amit akar.

  • 2014.10.31 17:54:25Beer Monster

    Gyerekeknek "vega"? Az igen hátborzongatóan hangzik.

  • 2014.10.31 17:54:29Grega

    "tudud az a baj, hogy a nemetek kb. 80%-nak ami Becstol keletre van, az mar torokorszag"

    ez így téves, és nem hinném, hogy több echte németet ismersz, mint pl én. egyrészt az a 80% valójában kábé 65%, mert nincs benne pl az izmos németországi balos értelmiség és egyéb tájékozottabb csoportok...
    másrészt ez a bírálgatás nem a Bécstől keletre eső népeket jellemzi, hanem.

  • 2014.10.31 18:08:16Grega

    "Nem mindegy, hová emigrálsz, vannak hazánknál sokkal rosszabb helyek is."

    én is mindig ezt hangsúlyozom, mert ez kb a legfontosabb szempont. vannak magyar emberek, akiknek a sz*r is büdös, ha magyar. minden országban vannak ilyen emberek. ők eleinte a szülőországukban keresik a hibát, aztán ha emigrálnak ide-oda, idővel talán rájönnek, hogy a hiba bennük van. ezután gyakran haza is költöznek.

  • 2014.10.31 22:22:44scandalstone

    Én Németországban, Bajorországban éltem 3 évig és egyáltalán nem vágyom vissza. A németek még mindig nácik legbelül, ha kívülről meg is játszák a liberális demokratát. Utálnak minden külföldit és fanyalognak, hogy miért van náluk annyi, de mivel gyereket nagyon kevés német vállal, ezért vannak rászorulva a bevándorlókra. 2-szer annyit kellett dolgoznom, hogy feleannyira elismerjenek mint egy németet. Hihetetlen sótlanok, semmi humoruk nincs. Túlságosan steril volt számomra az egész. Persze jobban működik minden az ügyintézéstől, a közlekedésig, de nekem honvágyam volt. A jelenlegi jövedelmem a fele a kintiek, de itt a saját házamban lakom és ez az én hazám.

  • 2014.11.01 11:11:23bojlergyulabá

    el sem hiszem, hogy még senki nem linkelte:
    [link]
    [link]

  • 2014.11.01 16:35:15Kobaki

    Kedves Grega!

    Imádom a hozzád hasonló, öntudatos magyarokat! Már csak azt magyarázd meg, kérlek, mayarságtudatod vagy mi a ... akadályoz meg abban, hogy a magyar helyesírás szabályai szerint nagy kezdőbetűvel kezd a mondataidat?

  • 2014.11.01 23:27:30sütinéni

    Az írás kb. egy 12 éves világképét és gondolkodásmódját tükrözi. Minden német jó, minden magyar rossz, éljen a fekete-fehér gondolkodás.

    Mikor megszakérted, hogy minden más magyar köcsög bizalmatlan, ezért inkább oda se mész hozzájuk, az mindent visz.

  • 2014.11.02 00:03:39Grega

    Kobaki! köszönöm, h. kedvesnek neveztél. ennyi. :D

  • 2014.11.03 19:06:58Ötperces Nickregisztráció

    "Egy dolog ami biztosan hiányozna Magyaroszágról: a hazaköpködő cikkeinkért kapott pénz."

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta