SZÜLŐSÉG

Márpedig én akkor sem akarok gyereket

2014. július 13., vasárnap 10:00

Vannak nők, akik nem akarnak gyereket. Ez vajon normális? Egy időben Cameron Diaz is sokat hangoztatta, hogy ha akart volna, már lenne neki, Helen Mirren pedig egyenesen úgy nyilatkozik, hogy nem különösebben érdekelte az anyaság. Mirrent saját bevallása szerint főleg idősebb férfi ismerősei piszkálták emiatt, magyarázatot követelve – a nők többnyire békén hagyták. Az biztos, hogy a harmincas évei közepén-végén járó gyermektelen nőknek rendszeresen el kell magyarázniuk az ismerőseiknek és alkalmanként idegeneknek is, hogy miért nem fogtak még bele az utódnemzésbe. Ezt magam is tapasztaltam a meddőségi kivizsgálás alatt: sokan tudták, hogy már dolgozunk az ügyön, de nem mindenki, így aztán szinte minden rokoni összejövetelen felmerült, miért vagyok ilyen karrierista, miért halogatom, de a munkahelyemen is rendszeres téma volt a menzán a „na, és, gyerek?” kezdetű beszélgetés.

Meg kell indokolni!

konyv

Elizabeth Badinter nagy hatású és provokatív könyvében erre a jelenségre is kitér: a gyermektelen nő vagy pár különcségnek, abnormálisnak számít, ahol keresni kell az okokat. Hiszen különös, hogy nekik nincs gyerekük, amikor mindenki másnak van. A gyermektelen pároktól, illetve nőktől szinte mindig, mindenhol magyarázatot követelnek (időnként a gyermektelen férfiaktól is, de tőlük valamivel kevésbé, a gyermektelen egyedülálló férfi elfogadottabb jelenség). Ugyanakkor senkinek sem jut eszébe magyarázatot követelni egy nőtől, miért vállalt gyereket, és ragaszkodni hozzá, hogy igazán jó érveket sorakoztasson fel. Még akkor sem, ha az illető szemlátomást nem áll épp a helyzet magaslatán szülőként vagy körülményei nem ideálisak a gyermekvállaláshoz. A gyermektelen párok rengeteg bánatot okoznak szüleiknek (hiszen megtagadják tőlük az unokákat), barátaik értetlenségével találkoznak (akik szerint az ő életvezetésük a normális és mindenkinek így kellene élnie), és társadalmi szinten is elítélik őket, hiszen a társadalmak mindegyike gyermekvállalás-párti (még az is, amelyik a gyakorlatban nem igazán gyerek- vagy anyabarát politikát folytat).

Pedig azok a nők, akik a gyermektelen létet választják, minden valószínűség szerint hosszas mérlegelés után átgondolt döntést hoznak – ugyanez a gyermekvállalókról nem feltétlenül mondható el. Rá is vannak kényszerítve, hogy döntésüket állandóan érvekkel támasszák alá, hiszen mivel nem követik a társadalmi elvárásokat, jó sok vitára és védekezésre kell felkészülniük. Badinter szerint a fejlett kultúrákban ideális esetben az emberek azt csinálják, azzal foglalkoznak, amiben ki tudnak teljesedni – vannak nők, akik számára ez az anyaságot jelenti, más nők céljai között az anyaság és egyéb szerepvállalások is helyet kapnak (ez a leggyakoribb), és vannak olyanok, akik nem vágynak anyaszerepre. A női szerepek ilyen változatossága ma már, legalábbis elvileg, lehetővé teszi, hogy a gyermekre nem vágyó nőknek ne kelljen mégis magukra erőszakolniuk egy kötelező szerepet.

Nem vágyom az anyaságra – Eszter története

Eszter férjezett, harmincas évei végén járó, diplomás, gyermektelen nő. A baráti körömbe tartozik, így aztán, mint mindenki, egy ideig én is győzködtem, hogy hagyja már abba ezt a hülyeséget és inkább szüljön. Különösen azért, mivel nagyon jól bánik a gyerekekkel, egyből szót ért velük, szereti őket és azok is őt. Egy ponton aztán beláttam, hogy ha ő ezt a döntést hozta, ezt választotta, akkor lehet, hogy számára tényleg ez a helyes út, végül is felnőtt, kiegyensúlyozott ember és ismeri magát annyira, hogy jól döntsön. Amíg kislányom és Eszter két műanyag kacsával játszottak, én feltettem neki az önként vállalt gyermektelen léttel kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket.

Te tényleg nem akarsz gyereket? Soha, egyáltalán? Miért?

Nem akarok, soha, egyáltalán. Mert szeretném ilyennek megőrizni a kapcsolatomat a párommal, ha bejön egy harmadik vagy egy negyedik lény, akkor ez akarva-akaratlanul megváltozik, a gyerek lesz a prioritás és minden körülötte fog forogni. Szeretem az életstílusunkat, a szabadságunkat. Ha az embernek gyereke van, egyáltalán nincs ideje magára, mi meg még annyi mindent szeretnénk csinálni. Szeretnék táncolni, beutazni a világot, nyelveket tanulni. Emellett így is túl sok ember van a Földön, nem lehet tudni, mi lesz az erőforrásokkal, mi meddig lesz elég. Maga a terhesség és szülés, mint testi élmény sem vonz, annyi történetet hallani horror szülésekről, arról, hogy mennyire megváltozik a szexuális élet szülés után, ehhez egyáltalán nincs kedvem.

Nem szokás megkérdezni a gyermeket vállaló nőktől, hogy te miért akarsz gyereket, a gyermektelenektől viszont magyarázatot követelünk. Neked például ez rosszulesik?

Hm, hát, az esik rosszul, amikor számonkérően kérdezik meg. Ha simán őszinte érdeklődés lenne, az nem zavarna, de amikor az van a kérdés mögött, hogy na mégis, hogy képzelem én, hogy nem akarok gyereket, azon azért kiakadok.

A Guardian újságírőnője szerint „ebben a bébi-őrült kultúrában gyermektelennek lenni olyan, mintha józan lennél, amikor mindenki más részeg”. Mit gondolsz erről? Igaza van? Kívülről nézve zakkantnak tűnnek a gyermekes szülők?

Én azt szoktam gondolni, kicsit olyanok, mint a drogosok vagy a hipnotizáltak: mármint hogy mindenki elkezdi magyarázni, hogy nem alszanak, nincs pénzük, ez a nyűg van, az a probléma van, és aztán miután kipanaszkodták magukat, átszellemült arccal megjegyzik, hogy „ó, de semmiért sem cserélnék el”.

Mivel töltöd a szabadidődet?

Hastáncolni tanulok, tangózni tanulunk a férjemmel, motorozni járunk, biciklizünk vagy csak egyszerűen egy hétvégén át szeretkezünk. Új emberekkel ismerkedünk, utazunk, fesztiválokra járunk, olvasunk, filmet nézünk.

Ki fog ápolni, ha megöregszel?

Jó kérdés, valószínűleg az idősek otthonában a nővérek. De egyébként az, hogy az embernek gyereke van, szerintem nem garancia arra, hogy a gyerek ápolni fogja öregkorában, ugyanúgy idősek otthonában landolhat. A gyerek elköltözhet külföldre, vagy számtalan egyéb oka lehet, hogy nem tud vagy nem akar személyesen gondoskodni rólad.

A férjeddel egyetértetek ezen a téren vagy valamelyikőtök azért akarna gyereket, csak a másik nem akar?

Abszolút egyetértünk. Én csodálkoztam is azon, amit az általad idézett cikkben írt a csaj, meg amit Helen Mirren mondott, hogy többnyire a férfiak vannak kiakadva. Én ezzel még nem találkoztam, inkább a nők részéről érzem a nyomást.

Milyen reakciókat kapsz?

A családom, vagyis a szüleim még reménykednek, hogy megváltoztatom a véleményemet, hiszen mostanában egy csomóan szülnek negyvenévesen vagy még idősebben. Arra várnak, hátha egyszer bekattan a biológiai órám vagy ilyesmi. A kollégáim többnyire csodálkoznak, aztán napirendre térnek felette. Érdekes a barátok reakciója: a gyermekes barátaimtól változó hozzáállással találkozom, vannak, akik megértenek és elfogadják, vannak, akik rendületlenül győzködnek. A gyermektelen barátok csodálnak, hogy milyen erős vagyok, hiszen hatalmas a társadalmi nyomás.

A bolygó érdeke?

Jill Filipovic szerint a közvéleménnyel ellentétben a gyermekvállalást önként elutasító nők nem önzőek, nem érzelmileg zavarodottak és nem is gyermekkori traumák áldozatai. Épp ellenkezőleg: ezek a nők elég öntudatosak és érettek ahhoz, hogy a társadalmi nyomásnak ellenállva olyan életet válasszanak, amilyet szeretnének maguknak.

Mi több, a gyermekvállalás elutasítása egyes nézetek szerint kifejezetten érett, ökotudatos döntés. Ezt könnyű belátni, hiszen a világ éppen túlnépesedik. És bár a túlnépesedés számszerűleg leginkább a fejlődő országokat érinti, a fejlett országokban élő emberek – gyerekek és felnőttek – sokkal több erőforrást használnak fel fejenként, azaz egyenként is jóval nagyobb az ökológiai lábnyomuk, mint tíz mezítlábas ugandai kisgyereknek. Vagyis, ha felelősen gondolkodunk az emberiség jövőjét illetően, akkor nem szülünk több gyereket. Ezt a felfogást valószínűleg többen a biológiai, önfenntartó ösztönünk megerőszakolásának érzik, azonban ez sem feltétlenül igaz, a jelenség az állatvilágban sem példa nélküli: már a C. elegans nevű, sokat kutatott féregfajta is észleli a saját túlnépesedését és ilyen esetben egy időre felfüggeszti a reproduktív ciklusát, azaz nem szaporodik tovább.

Mi az egészségesebb?

Egyes felmérések szerint a szoptatás csökkenti az emlőrák, a petefészekrák és a csontritkulás kockázatát is, vagyis azok a nők, akik nem vállalnak gyereket, így nem is szoptatnak, nagyobb egészségi kockázatban vannak kitéve ebből a szempontból. Ami az emlőrákot illeti, az még szoptatástól függetlenül is ritkább a gyereket szülő nők körében a gyermeket nem vállalókhoz képest. Érdekes módon minél később szül a nő és minél több gyereket hoz a világra, annál kisebb az esélye a mellráknak. Ugyanakkor a gyermektelen párok átlagban gazdagabbak, tanultabbak és egészségesebben élnek a gyermeket vállalókhoz képest. A gyermektelen párok tipikusan egészségesebb ételeket esznek, több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, többet sportolnak és elégedettebbek a házasságukkal.

A félreértések elkerülése végett: senkit nem szeretnénk lebeszélni a gyermekvállalásról, mi több, a cikk szerzője is rendszeresen ismételgeti szerelmes tekintettel, hogy „ó, dehát megéri”. Egy kisgyermek a nehézségek mellett is rengeteg örömet okoz, kihívással jár és szeretetet ad. Ugyanakkor tekintsük végre normális variációnak, hisz semmiféleképpen sem tartható károsnak a népesség egészére nézve, ha valaki éppenséggel nem ezekre az örömökre és kihívásokra vágyik, hanem más területeken tudja a társadalom számára is hasznosan megvalósítani önmagát.

Akinek nincs, de szeretne

Kolléganőnk, Judit is keresztülment hasonló vívódáson, ő így foglalja össze, mire jutott:

Hosszú éveken keresztül azon voltam, hogy mindenáron találjak valakit, akivel családot alapíthatok. Annyira nagy volt a társadalmi nyomás, elvárás, hogy már kezdtem elhinni, csak akkor leszek teljes ember, ha férjhez megyek és gyereket szülök. Aztán ez nem így lett, és már nem is erőltetem, majd jön, ha jönnie kell. Addig pedig élvezem a gyerektelenséget, mert lehet benne mit. 

  • Egyszerűbb és kényelmesebb utazni
  • Nyugodtan telefonálhat, bármikor
  • Rendet, tisztaságot tarthat, nincsenek összefirkált bútorok, falak
  • Csend van (éjszaka is!), és korán sem kell kelnie
  • Bármikor szexelhet, moziba, színházba is akármikor mehet
  • Egyedül lehet a vécén, és nem kell pelenkát cserélnie sem
  • Egy szimpla bevásárláshoz nem kell magával vinnie a fél lakást
  • Nem kell lemondani a hobbijairól
  • Marad pénze saját magára
  • Ha beteg, nyugodtan kifeküdheti
  • Viselhet világos színeket, ékszereket anélkül, hogy bárki összekenné-kitépné a füléből/nyakából őket
  • Végül pedig: bátran költözhet külföldre, csak magáért kell felelősséget vállalnia

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2014.07.15 14:55:13trev

    Tele Peti: "nem akarja a kőbunyesz indiai-pakisztáni-török közegben nevel(tet)ni a gyereket... "

    És miért nem? Mert így a 22-es csapdája. Ha nem engedi oda, azzal kiállítja a saját szegénységi bizonyítványát. Ha oda engedi, de ő maga nem jó szülő, akkor nem sikerül a toleranciára és elfogadásra nevelés. Képzelem, hogy ez lehet a legfontosabb célkitűzésük. :-D

  • 2014.07.15 15:00:18dieter1

    trev, ezt a "nem büntetés" dolgot általánosságban értettem, ott áll, hogy a "minden adó esetén"-re vonatkozik. A konkrét gyermektelenségi adóra vonatkozóan három hozzászólással lejjebb megírtam: én ellenzem.

    OFF: Bocs, egy icipicit "nyelvtannáciskodom", valszeg csak véletlen elütés, ne vedd személyeskedésnek - érdemes vigyázni a súly és a sújt szavak különbségére. Engem például egyszer figyelmeztettek arra, hogy a dicsér nem hosszú í, azóta vigyázok :-)

  • 2014.07.15 15:00:43trev

    dieter1: "Hogyan tudhatsz ennyire kevéssé magyarul, hogy azt hiszed: az önzés egy másik, létező emberrel szembeni viszony jelenthet csak?"

    Talán mert tényleg így van? :-)

  • 2014.07.15 15:01:09m_balage

    dieter1: perszehogy nem, nem vagyok olyan :) és tényleg érdemes a dolog elemzésre, azért is reagáltam. sokat foglalkoztat mostanában a téma.

  • 2014.07.15 15:02:31trev

    Kösz dieter, a figyelmeztetést. Jó a helyesírásom általában, de ezt most benéztem. :-)

  • 2014.07.15 15:10:48trev

    dieter1, ezt kellett volna beidéznem: "Egy esetleges gyermektelenségi adó arra a kétségtelen tényre lenne válasz, hogy aki nem nevel gyermeket - és itt teljesen közömbös, hogy nem lehet neki, vagy nem akar! - az a gyermekesekkel ellentétben ezen a vonalon nem "ruház be" a hosszú távon is fenntartható társadalomba. Ebből következően ez az adó diszkriminatív sem lehet. Az pedig nyilvánvaló, hogy minden adó esetén az állam elveszi a pénzed egy részét, és közös célokra fordítja, de attól még nem büntetés."

    Nem azt vitattam, hogy általában az adó büntetés-e vagy sem (jobb helyeken nem az), hanem azt, hogy a gyermektelenségi adó diszkriminatív voltát szerintem bőven lehet büntetésként is értelmezni. Mert miért ne, ha egyszer diszkriminatív? Ezzel a kijelentéseddel tehát vastagon nem értek egyet. Másik ilyen kulcskifejezésed a beruházás a társadalomba az ilyen adón keresztül, ami szintén erősen vitatható.

  • 2014.07.15 15:20:18Nyuszko

    Ráadásul ha neadjisten' bevezetnék a gyerektelenségi adót, az hogy derül ki, hogy lehet-e gyereke, meddő-e vagy sem, vagy anyagilag nem áll úgy erre készen...Majd kötelező lesz számot adni erről, mint a népszámlálás?! Megindokolja valaki a korai menopauzáját (anyám 41 éves volt amikor jött a klimax), vagy beszámoljon arról, hogy egy fertőzés miatt kellett eltávolítani a petefészkét, stb.?! Milyen alapon várja el ezt tőle bárki is?
    Nem mellesleg: aki tudatosan nem akar gyereket, az nagy valószínűség szerint (persze nem feltétlen), de mondjuk karriert épít: hány jóképességű és tehetséges fiatal (!!!) nem ötven pluszos sebész doktornőt ismerünk 1-2-3 gyerekkel?? Ő nem járul hozzá a gdp-hez??

  • 2014.07.15 16:08:20dieter1

    trev, már látom, hogy kár volt azt az általad idézett részt válaszként megírnom cerebellának, nem tükrözi a valódi véleményemet. Csak azért tettem, mert előtte csúnyán beszélt, és szerintem ebben is túl sarkosan fogalmazott. Úgy jön ki, mintha én védeni akarnám azt a hülye adót, pedig éppenhogy ellenzem. (És egye fene, lehetne büntetésként is értelmezni.)
    "Másik ilyen kulcskifejezésed a beruházás a társadalomba az ilyen adón keresztül". Nem, nem az ilyen adón keresztül. Én kizárólag a gyereknevelésen keresztüli beruházásról írtam, illetve annak hiányáról. Más kérdés, hogy akik ezt a nemkívánatos adót kitalálták, azok szerintem erre adandó válasznak szánják. Peace :-)

  • 2014.07.15 16:27:00dieter1

    @fizetekmegegysort 2014.07.15 12:43:25
    "...és végül, de nem utolsó sorban, erős, profi, munkahelyteremtő képességgel rendelkező gazdaság. Ez a modell elég jól működik."
    Nagyjából stimmel, csak éppen olyasmit vársz el, amitől igencsak messze vagyunk még. 1990-ben még azt hittem, tíz-tizenkét év alatt megközelíthetjük Ausztriát, most már látom, hogy az általad preferált modellre még pár évtizedet várnunk kell. De mivel a dolog nem ér rá, addig is az a politika dolga, hogy átmeneti megoldásokat találjon.
    A gyerekbarát társadalom nagyon hiányzik, ezzel teljesen egyetértek.

    A Mosómedve! által felvetett "megelőlegezéses" módszerről (gyerek nélküli párok támogatása) pedig az jut eszembe, hogy azért minimum valami biztosítékra szükség volna ehhez. Valahogy úgy, mint amikor régen az ember a kedvezményes OTP építési kölcsönhöz "beígérte" a még meg nem született gyereket - aztán ha mégse született meg, akkor vissza kellett fizetni a pénzt. (Hogy most hogyan működik, abban nem vagyok képben.)

  • 2014.07.15 19:10:27aranea

    dieter1
    Szocpolhoz: kolléganőm nagyon szeretett volna legalább 2 gyereket, mi több, ő leginkább főállású anyának tudta magát elképzelni. Vártak, próbálkoztak, vizsgálgatták, orvossal próbálkoztak - és még mindig csak próbálkoztak, mert semmiféle okát nem találták egyik félnél sem az eredménytelenségnek.
    Szó szerint könyörögni járt a lombikért - közben szép lassan leketyegett a szocpol. Gyerek nincs, s hiába kértek halasztást-méltányosságot-bármit, el kellett kezdeni visszafizetni. Már nem jut pénz lombikra, élére rakják a garast (a folyamatos meló miatt kezelésekre sem bír/mer járni úgy se) - a hitel miatt eladni se tudják a házat... a rengeteg stressztől mindkettőjük egészsége megromlott, férj már csak igen rosszul fizetett munkákat kap, feleség még vergődik közalkalmazottként... ezek miatt örökbefogadásra sincs reális lehetőségük.
    Mindenkinek mondja azóta is: NE vegyen fel senki szocpolt a meg nem született gyerekeire, mert tönkremegy bele. Na ő például biztosan nagyon gondoskodó anya lett volna, az akaratlagosan gyermektelenek helyett miért nem őket segítik gyerekhez?!

  • 2014.07.15 23:01:20Gerendy Lia

    Nemrég olvastam egy könyvet, Fekete Gyula állította össze 1970-ben egy Nők Lapja-beli vitasorozat leveleiből, az a címe, hogy Éljünk magunknak? Pontosan ezt a kérdést boncolgatták akkor is, és nagyon-nagyon érdekes, hogy 44 év alatt annyi minden változott, ám a vélemények, érvek, ellenérvek szinte egyáltalán nem. :))

  • 2014.07.16 01:53:22xilem

    Ismerek igazán jó fej családokat, ahol szülő-gyerek tényleg boldog, a nehézségeket megoldják - ez tényleg nagyon vonzó; és ne vegye senki gyerekellenesnek, amit írni fogok.
    Régóta piszkálja a csőröm, amit a munkahelyi viszonylatban tapasztalok: hanyagság, lavírozás, ilyen-olyan fokú korrupció - azzal magyarázva és szentesítve, h NEKI GYEREKE VAN! És ez ugye, az ultima ratio: ha bárki szóvá teszi a dolgokat, ezzel van leugatva. Mert ha nincs gyereke: "nem tudsz te semmit"; ha meg van, rögtön ki van kiáltva szaranyának, mert neki nem futja a gyereket külföldi nyelvtanfolyamokra küldeni pl.
    Én nem vagyok egy karrierbulldózer, szeretem a munkámat, de van életem azon kívül is - és nem tudom, nem értem, h meddig kell-lehet-szabad elviselni a "csakagyerekért" felkiáltással űzött simliket...

  • 2014.07.16 05:08:25MissFortin

    Én megértem azt is aki nem akar gyerek és azt is aki akar. Én spec szeretnék de mivel az életszínvonalam nem teszi lehetővé, így még várat magára. Sajnos viszont nem vagyok 20 éves, tehát ketyeg az óra is. Sokan mondják, hogy nem pénz kérdése. Viszont én nem fogok szülni addig, amíg egy 1 szobás lakásban élünk. Sajnos nagyobbra nem telik pedig mindketten dolgozunk. Ez van. Viszont ismerek olyat aki velem egykorú és nem akarnak gyereket a házasságba. Már vagy 14 éve házasok. Megértem a nőt, hisz idősebb testvérként ő nevelte az utána születőket. És még a legkisebb testvérének most lett a gyámja, miután az anyukájuk meghalt. Igaz már csak egy évig kell lennie, mert nemsoká 18 lesz a kisebbik. Szóval ezután megértem, ha nem akar gyerek szülni, hisz gyakorlatilag az anyaságból kivette a részét. Ilyen eset is van. Csak erről kevesen beszélnek. A mi generációnk még sok testvérrel nőtt fel. Viszont sok idősebbik gyerek csöppent bele abba, hogy "nevelőnő" lett már 11-12 évesen, mert a szülő átruházta rá a saját feladatát. Régen a nagyobbak nevelték a kisebbet. Ez nyilván nem marad következmény nélkül.
    A magam részéről pedig úgy vagyok, hogy amíg az ember dolgozik de nem jut előbbre, sőt inkább hátra addig biztos, hogy nem lesz gyerekvállalás. Ha magamnak nem tudom biztosítani a normális életszínvonalat, akkor a gyerekemnek sem fogom. És tényleg dolgozom amióta elhagytam az iskolát. Itt mindenki a jólétű gyermektelen házaspárról ír, hogy nekik telik mindenre. DE mi van azokkal akik tényleg azért nem vállalnak, mert "luxus" számukra. Én biztos nem fogom a nincstelenségbe szülni a gyerekemet és megtagadni tőle az alap dolgokat és mindig azt hajtogatni neki, hogy "nincs, mert nem tudjuk megvenni".
    Szóval kétélű ez is, mint minden a világban. Persze mindenki a saját oldaláról nézi a dolgokat, mint ahogy most én is tettem.
    Szép napot mindenkinek!

  • 2014.07.16 05:48:43Az evolúció megfordítója... vissza a fára!

    @ 2014.07.15 14:35:12 Nagy Eszti

    egyelőre szerintem a nyugati világban (és ide venném még Kelet-Ázsiát is, ahol hihetetlen jólét van, soha olyan jó nem volt embernek lenni, mint manapság), szóval pont azokban az országokban nem vállalnak már a nők szinte egyáltalán gyereket, ahol telne mindenre
    nem csak alapvető szükségletek kielégítésére, hanem úgy általában mindenre: magánóvodára, utazásokra, magániskolákra, fejenként egy autóra a családban, nyelvtanulásra, amerikai egyetemre a gyereknek
    simán telik rá sokaknak, de még akinek erre nem is, annak is egy kiváló életminőségre simán futja minden különösebb erőfeszítés, fáradság nélkül

    ahol élek ez a helyzet
    és pont azért, mert az embereknek mindenük megvan, rettegnek attól, hogy mi lesz, ha lesz gyerekük, hogy fognak neki mindent megadni és mit veszítenek az életszínvonalukból, nem tudnak majd swinger klubba járni hetente és világ körüli útra is csak 5 évenként mehetnek el

    szóval ahogy én látom, az emberek a meglévő jólétüket féltik a gyerektől, ezért nem vállalnak gyereket

    ellenben az indonéz, filippínó, kongói, szomáliai az szül 6-7 gyereket, életben is marad mind a nyugati orvoslásnak köszönhetően, aztán szépen elárasztják a nyugatot
    és az a nyugat már nem az a nyugat lesz, ahol a szétszívott agyú szőke szingliknek olyan jó élni

    a világ változik és akármilyen kőkorszakian hangzik, azok alakítják a jövőjét, akik teleszülik

  • 2014.07.16 06:26:22Az evolúció megfordítója... vissza a fára!

    a mai világ annyi szórakozást, elfoglaltságot, hobbit nyújt, minden percet leköt valamilyen fogyasztás, valamiért való rajongás, hogy a gyerekvállalás ezekhez képest problémás, kellemetlen, munkás, piszkos, fájdalmas, nem garantált a siker, nem olyan, mint hogy lemész a Balaton Soundra és DJ Lófaszjóskára vereted egész éjjel kokainos orral és akkor megkapod az élményt, amit akartál a gyerek nem olyan, mint a macska vagy kutya a gyerek felnő és ellentmond, tiltakozik, veszekszik, ahogy te is veszekedtél néha a szüleiddel
    lesz önálló véleménye és az elég zavaró tud lenni, hogy nem azonos a sajátoddal, akármennyire is próbáltad nevelni
    a saját útját járja majd
    a kutya-macska-aranyhal pont azoknak pótlék, akik nem akarnak egyéniséget, egy önálló lényt nevelni
    a hobbik, rajongás, fesztiválra járás, élethosszig baszópajtásnak tekinteni a párodat sokkal több szórakozást nyújt a legtöbb embernek, mint egy síró, beszaró gyereket nevelni
    ez az igazság
    ezért aki nem vállal gyereket, arra én azt mondom, hogy önző és irigy
    irigyli a jólétet, a párja figyelmét a gyerektől
    az ilyen úgyis rossz szülő lenne, ezért jobb is, ha nem vállal gyereket
    én teljesen megértem ezeket
    valamint nem mindenkinek a genetikai információja olyan értékes a saját maga számára, hogy azt tovább akarja adni
    van ilyen, az ilyen vérvonalakért nem is kár, ha kihalnak

    a túl sok lehetőség, a luxus élet jobban elvették az emberek kedvét a gyerekvállalástól, mint akármilyen tilalom vagy szegénység
    lásd Kína: bevezették régen az egy gyerek politikát, ma már rettenetesen elöregedett a társadalom, próbálná a párt ösztönözni a több gyereket ma már, de sajnos a jólét olyan magasra hágott, hogy a nők már nem akarnak szülni, inkább kiskutyákat tartanak, Gucci táskákat kérnek a szeretőiktől, férjeiktől gyerek helyett és élvezik a luxust

  • 2014.07.16 09:22:41Mosómedve!

    Mindenki ezzel a bulizással jön... Akkor hadd meséljek. 29 éves vagyok, soha az életben nem jártam bulizni, soha nem voltam részegm, soha nem szívtam egy slukk cigit sem és nem gyűjtöttem a skalpokat. Úgyhogy nekem aztán igazán nem lenne nagyon miről lemondanom egy gyerek miatt, lévén hogy rém "unalmas" lehet az életem ugye, semmi "szórakozás", bőven beleférne egy gyerek ugye. Ja és gazdagok se vagyunk hogy a szokásos évenkénti világkörüli útról kelljen lemondani... Jelenleg mégse bőgöm el magam egy kiscipő láttán és nem érzem úgy hogy az élet értelmetlen lenne gyerek nélkül. De biztos csak mert egy önző irigy kis genetikai hulladék vagyok akit inkább fejbe kellene lőn nehogy véletlenül mégis szaporodjon. Ugye? Mert ez nyilván ennyire fehér vagy fekete.

  • 2014.07.16 09:39:29aranea

    Miért nem jelenik meg a hozzászólásom...?

  • 2014.07.16 09:40:07aranea

    Na még1x

    Az evolúció megfordítója... vissza a fára!
    Értem én, hogy a legnagyobb gondod az, hogy eltolódik a népességen belüli arány - de pl. ha sok a csótány a lakásban, azt a problémát se úgy szoktuk kezelni, hogy szülünk mi is 20 gyereket, hogy még többen szorongjunk.
    Mindenki jobban jár, ha felvilágosító kampánnyal, ingyenes fogamzásgátlással kezelik az ilyen helyzeteket.

    Kína: nézz utána újra az aktuális információidnak, ugyanis valamit nagyon-nagyon keversz: a MAI NAPIG egykepolitika van Kínában (nem is olyan rég járta be a sajtót egy tán 8 hónapos terhes nő kényszerabortuszának a sztorija). Annyi változás van, hogy kicsit szélesítették azok körét, akik kettőt (!) vállalhatnak.

  • 2014.07.16 09:41:46aranea

    Az evolúció megfordítója... vissza a fára!
    "nem mindenkinek a genetikai információja olyan értékes a saját maga számára, hogy azt tovább akarja adni"
    Úgy egy az egyben az emberi genetikai információ nem értékes.
    A legkártékonyabb faj a földön, mértéktelenül elszaporodott. A 10 milliós magyarságszám is egy brutális mennyiség, amit pl. a Ratkó-korszak intézkedései duzzasztottak. Az akkori munkaerőből származó javakat lefölözte az állam. Éppen ideje a populációméret visszacsökkenésének, s a mai államnak, mint az akkori jogutódjának kell biztosítania a csökkenéshez kapcsolódó többletkiadásokat (ha vannak - bár elég átcsoportosítani a gyerekekkel kapcsolatos kiadásokat, ha már úgy sincsenek annyian). A legégetőbb probléma a brutális mennyiségű inaktív visszaterelése lenne a munkaerőpiacra, csakhogy nekik, mint meglévőknek sincs munka! Miért? Egyszerű: ahol eddig 5 Irmuska gépelt, ahelyett van 1 számítógép a Dzseniferrel. Ahol dolgozott 5 takarító, ahelyett van 1 gépkezelő. Ahol dolgozott 10 pénztáros - ahelyett maradt 4 pénztáros váltásban, és 6 automata kassza - de már automata benzinkút is van. A legdurvább a mezőgazdaság: hányan szántottak-vetettek-arattak - most elég a trakesz, kombájn - és slussz.
    Az újonnan megjelenő foglalkozások pedig speciális képzettséget illetve az adott területhez való tehetséget igénylik - iszonyat kevés ember alkalmas pl. programozónak, vagy villamosmérnöknek.
    Egyre kevesebb humán munkaerőre van szükség. Ébresztő!

  • 2014.07.16 12:13:55trev

    Mosómedve: "29 éves vagyok, soha az életben nem jártam bulizni, soha nem voltam részegm, soha nem szívtam egy slukk cigit sem és nem gyűjtöttem a skalpokat. "

    Akkor húzzál bele, még nem késő. :-)

  • 2014.07.16 14:08:00Nagy Eszti

    Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Nagyon durva közhelyeket puffogtatsz. Azt sem tudom hol kezdjem. Először is mindenkinek joga van boldog lenni, ha ez nem válik más kárára, akkor ezzel nincs gond. Talán irigy vagy, hogy neki telik? Soha nem voltam a soundon, SŐT 27 évesen életemben nem voltam ilyen fesztiválokon. Introvertált vagyok, szeretek emberekkel dolgozni, ŐK is elég problémásak tudnak lenni, de otthon fontos, hogy meglegyen a nyugalmam. Az állataim nem pótlékok, mert ha olyanok lennének, mint a gyerekek, akkor állatokat sem tartanék. Megint ez az önzőség. Még SOHA senki szájából nem hallottam, hogy a hazájáért szült volna. Engem is aggaszt a Föld sorsa, de soha nem mondom, hogy ezért nem szülök. A gyereked talán kérte, hogy megszülessen? Te akartad, hogy TE tapasztald meg a szülőségből járó örömöket. Ahogy elnézem az írásod nem pont sikerült. :/ Amúgy miért hiszed, hogy olyan fontos vagy, hogy tovább kéne örökíteni téged? Bocsi, nem lehúzni akarlak, de ez még soha nem jutott eszembe, hogy azért szüljek, mert akkora egy aduász vagyok a világszámára. De most komolyan a te vér vonalad miért olyan speckó? Amúgy mi van azokkal a gyermektelenekkel akik pl. napi szinten életeket mentenek? Tűzoltók, orvosok, mentősök stb...Hihetetlen mennyit általánosítottál. Nem félek a nehéz munkától és a kihívásoktól, ezeknek semmi köze hozzá, hogy miért nem akarok gyereket, mint mondtam bulizni sem járok. Süt az írásodból az agresszió.Amúgy fentebb írta egy jófej apuka, hogy most mennyi szülő írt ide aki belekeseredett a gyereknevelésbe. Te is egy vagy közülük? Süt az írásodból az agresszió.

  • 2014.07.16 14:20:12Nagy Eszti

    Na egy kicsit elgépeltem az előzőt, mert nekem is kitörölte az elsőt. De most komolyan. Semmi baj nincs azzal, ha egy kicsit kevesebb a népesség. Kevés ember is tud együtt működni. Azért azt be kell látni, hogy sok mindent, amit manapság termelnek, az mocskosul felesleges. Kinek hiányozna, ha bezárna a Haribo gyár? Csak vég kell nézni egy szupermarketben, hogy mennyi felesleges szart gyártanak és ezek a gyárak értékes munka erőt emésztenek fel. Mi lenne, ha a sok felesleges gyár helyén termőföld lenne és a munkások inkább ott dolgoznának? Mi lenne, ha nem lenne 43431241234 féle ruhabolt? Senki nem halna bele. Érdemes megnézni Frei Tamás egy régi adását, amikor Bhutánról beszélt. NEM kellenek nagy gyárak a boldog élethez. A nagy cégeknek szükségük van a sok fogyasztóra, de nekünk legtöbbször nincs szükségünk rájuk. Amúgy meg mi van azokkal a családokkal akik külföldre mennek? Engem nem zavar, ha boldogok, nem irigylek tőlük semmit, de az állam esetleg segíthetne nekik ahelyett, hogy azt a maroknyi gyerektelent buzerálják. Ha kell az utánpótlás inkább nekik segítsenek.

  • 2014.07.16 14:43:31cerebella

    Csepke,
    dieter1:
    de igen, pontosan olvastam és megértettem a korábbiakat is. Csak éppen nem ugyanarról beszélünk. Ti egy most meglevő rendszert (családi adózás) gyermektelenségi adónak tekintetek ("A gyermektelenségi adó megvalósult" jaj, ugyan már Csepke). Attól, hogy ti annak veszitek, még nem az. Amit a kormány jelenleg gyermeketelenségi adóként emleget, az nem azonos a családi adózással, akárhogy is forgatjátok. Nem hiszem el, hogy nem értitek: teljesen más dolog NEM KAPNI valamilyen támogatást vagy kedvezményt, és más PLUSZ ADÓT FIZETNI.
    És akkor még ott van a legújabb őrült terv, a majdani nyugdíjak differenciálása gyermekek száma szerint... .

  • 2014.07.16 14:58:37Eperke2222

    Mégis miért lenne kötelező mindenkinek gyereket szülnie/nemzenie? Akik nem akarnak, sztem tök normális érveket hoznak fel, mit akarnak és mit nem akarnak, mik befolyásolták a döntésükben. Én kislány korom óta gyereket akartam, 32 évesen szültem és a leges-legboldogabb vagyok mióta megszületett. Csillag életem egén. De mivelhogy nem vagyunk egyformák, akinek nem hiányzik a gyerekkel járó strapa, macera, kényelmetlenségek, mert azért gyereket nevelni általában nem (csak) méznyalás, ő maga ezt nem akarja bevállalni, én ezt mindenképp tiszteletben tartom!

  • 2014.07.16 15:36:47M0ncsa

    aranea:
    "A legégetőbb probléma a brutális mennyiségű inaktív visszaterelése lenne a munkaerőpiacra, csakhogy nekik, mint meglévőknek sincs munka! Miért? Egyszerű: ahol eddig 5 Irmuska gépelt, ahelyett van 1 számítógép a Dzseniferrel. Ahol dolgozott 5 takarító, ahelyett van 1 gépkezelő.[...]
    Az újonnan megjelenő foglalkozások pedig speciális képzettséget illetve az adott területhez való tehetséget igénylik - iszonyat kevés ember alkalmas pl. programozónak, vagy villamosmérnöknek.
    Egyre kevesebb humán munkaerőre van szükség."

    ERROL van szo. Nem is ertem, minek eroltetik a mennyisegi valtozasokat ahelyett, hogy a minosegi valtozasokkal torodnenek?

    A gyereke(ke)t nem vallalokat beken kell(ene) hagyni, es ha mar muszaj valakit nyaggatniuk, nyaggassak azokat, akik az allami tamogatasokbol tartjak el a siserehadat.

    Gyermektelensegi ado temaja: szerintem is baromsag, es az adokedvezmeny teljesen korrekt megoldas ebbol a szempontbol. Mar csak azert is, mert hiaba kerul a szuloknek valag penzebe a gyerek, az allamnak sincs ingyen - GYED, GYES, CSP, ovodai tamogatas, ingyen iskolaztatas, tomentelen egyeb kedvezmeny - ezeket a gyerektelenek mind-mind nem veszik igenybe, pedig az alapokat befizetik a kozosbe.

  • 2014.07.16 15:57:17cerebella

    Na tessék, gyermekteleneket baszogatók, lehet kárörvendeni:

    [link]

  • 2014.07.16 16:10:01CVVC

    trev

    "Mármint szerinted. Jelenleg sokkal nagyobb létjogosultsága van annak a kérdésnek, hogy a család mint intézmény megszűnik-e vagy fennmarad."

    Hogy megszűnik-e a család? :) Te tényleg azt gondolod, hogy ez egy globálisan értelmezhető kérdés?

  • 2014.07.16 16:26:15M0ncsa

    cerebella: rossz a link.

    Ajanlom viszont helyette ezt:[link]
    :)

  • 2014.07.16 16:27:43M0ncsa

    Ahha, moderalva lett valamiert.
    [link] utan "not found" helyett:
    /gazdasag/20140716_Fiatalok_jovokepe_ok_egy_masik_mozit_nezn

  • 2014.07.16 16:40:12cerebella

    Nem tudom, miért nem működik egyik link sem :(

    [link]

  • 2014.07.16 16:53:17M0ncsa

    Azert, mert a poszt mentesekor mindent, ami a hvgponthu utan kovetkezik, torli a "rencer" (nem tudom, miert). Valaszd el szokozzel, akit erdekel, majd osszerakja.

  • 2014.07.16 17:56:28aranea

    Nagy Eszti
    „Az állataim nem pótlékok, mert ha olyanok lennének, mint a gyerekek, akkor állatokat sem tartanék.”
    Azt hiszem, ez rám is teljes mértékben érvényes.
    Az állat = gyerekpótlék képzet pedig eleve már ott bukik, hogy én például 5-6 éves koromtól fogva kétségtelenül tudom, hogy állatokkal akarok foglalkozni, velük akarok élni. Ez a vágyam soha nem változott – s amikor tanulmányok vagy anyagi körülményeim miatt egy ideig nem lehettek saját jószágaim, folyamatosan éreztem a hiányukat nap mint nap, azt éreztem, hogy nem teljes az életem.
    Gyerekre soha nem vágytam, sőt..! Van némi tapasztalatom velük, eredeti végzettségem tanári (azóta pályaelhagyó vagyok), illetve 10 évig volt nevelt-gyerekem egy kapcsolatban. Köszönöm, soha többé.

    „Kinek hiányozna, ha bezárna a Haribo gyár?”
    A munkásoknak. A munkások dolgozhatnának ugyan a termőföldön, csak nem férnek el a traktorok mellett… meg drágák is.

    M0ncsa
    „ezeket a gyerektelenek mind-mind nem veszik igenybe, pedig az alapokat befizetik a kozosbe.”
    Annyival egészíteném csak ki, hogy amíg pl. otthon van az anyuka, addig nem csak igénybe veszi a közösből a támogatást, hanem (értelemszerűen) nem fizet be. Nincs ezzel semmi bajom, azon kívül, hogy erről a gyerektelenek ellen fröcsögők nagyvonalúan megfeledkeznek….

  • 2014.07.16 18:11:21M0ncsa

    aranea: igen-igen, koszi. Mondjuk nagyon a teljesseg igenye nelkul irtam a kommentet, mert ha mindent leirtam volna, ami olvasgatas kozben eszembe jutott, nehogy 2000, de 20.000 karakterbe se fert volna bele :)

  • 2014.07.16 19:15:55Nagy Eszti

    Aranea: A gyárakkal kapcsolatban csak arra céloztam, hogy azt mondják, hogy fogy a magyar és jó érveket hoztatok fel, csak hozzátettem, hogy sok felesleges dolgot termel az ember és azt az értékes munkaerőt másra is lehetne fordítani.
    Amúgy én is egy nagy állatbolond vagyok és habár MINDIG mélyen érint, mikor meghalnak, egyszerűen nem tudok állatok nélkül élni. Nem emlékszem olyanra, hogy nem volt állatom.
    Én sem akartam soha gyereket, (mondjuk érdekes, hogy úgy nőttem föl, hogy mindig volt egy-két gyermektelen ismerősünk, szóval én soha nem döbbentem le azon, ha valakinek nincs) és nekem is nagyon meghatározó volt, hogy sok időt töltöttem együtt gyerekekkel, közel sem olyan sokat, mint te, de első kézből megtapasztaltam, hogy nem olyan rózsaszíncukormáz az egész.

  • 2014.07.16 19:30:46Nagy Eszti

    Na most visszaolvastam mit írtam, kicsit zavaros. Úgy értettem, csak kitöröltem véletlenül, hogy fogy a magyar és kell a munkaerő, csak elfelejtették, hogy nem mindegy kinek és hova termelsz, hol marad a pénz, az országban, vagy ki megy. Mert azért sok mindent megoldana (és tudom jelenleg ez egy utópia), ha a pénz itt maradna az országban és ide dolgoznának az emberek. Sok probléma van ami miatt gyengélkedik az ország, sokan jó érveket hoztak fel és gáz, hogy azt a pár embert hibáztatják akik tudatosan nem akarnak gyereket. Valahol olvastam, hogy már a húszas években kijött egy könyv a tudatos gyermektelenségről. Mindig is volt ilyen és mindig is lesz.

  • 2014.07.16 19:44:25is

    Csak mondanam, hogy a gyerekes szulo is szeretne beutazni a vilagot. Es vajon az o igenyet miert nem elegithetjuk ki, ha Eszteret meg igen? Eszter miert kapja meg, hogy beutazhassa a vilagot, a gyerekes szulo meg miert nem? A penz csak elosztja a jogokat, az tehat nem indok. Eszter hadd utazhassa be a vilagot gyerek nelkul, a gyerekesek meg hadd utazhassak be avilagot gyerekkel, ez igy igazsagos.

  • 2014.07.16 21:10:10fizetekmegegysort

    aranea
    Már miért ne fizetne az otthon levő anyuka? A TGYÁS/GYED pont úgy adózik és tb-zik mint a fizetés.

  • 2014.07.17 07:43:46aranea

    is: ezen az alapon miért lehet az angol királynőnek kastélya, nekem meg miért nem - elvégre a pénz nem indok. Ha valaki választ, hogy pl. cigarettára-italra költi a pénzét (amiből ráadásul külön, magasabbn adót fizet), és nem utazásra - az miért nem tud utazni...? Mert az illető választott. Ennyi.

    fizetekmegegysort:
    Jobb zsebből kiszórunk 20 forintot a földre, amiből 4 forintot felveszünk, és a bal zsebbe teszünk.
    Ugyanaz, mint a köztisztviselői lét, azzal a különbséggel, hogy ott közben a zsebekhez tartozó kabátot karban tartják pl. gombokat varrnak rá.

  • 2014.07.17 12:26:20Bockó

    m_balage
    "Akik nem akarnak gyereket, azok bizony onzoek."
    Hogyan lehetsz önző egy olyasvalakivel szemben, aki _nem létezik_?

    Nagyon jó érv! Remélem engem sem büntetnek meg olyasvalaki haláláért, aki már NEM IS LÉTEZIK!

  • 2014.07.17 12:51:13Nagy Eszti

    Bockó: Szerintem egyértelmű. Ha nem szülöm meg, nem létezik. Nincs kiről beszélnünk. Nem abortuszról beszélt. Hogy jön ide, hogy mi van, ha valakit megölsz? Most ezt komolyan felhoztad érvnek? Ez annyira logikátlan. Nem öl meg senkit. Nem létezik.

  • 2014.07.17 17:38:41fizetekmegegysort

    aranea
    Majdnem jó az okfejtésed. Ott bukik el, hogy TGYÁST és GYEDet akkor kap csak az ember, ha előtte megvolt a kellő biztosítási jogviszonya tehát pakolta a zsebbe a lóvét rendesen. És a juttatás maximált. TEhát lehet, hogy én mondjuk btto 500 eFt után pakoltam a zsebbe 10 évig, de akkor is csak maximum 140 ezret kapok. Jóval többet pakoltam abba a zsebbe, mint amit kiveszek...Úgyhogy köszi, ezzel a logikával engem ne tarson el egy gyerektelen sem, míg itthon vagyok.
    A GYES, alanyi jogon, az más kérdés.

  • 2014.07.17 18:26:11aranea

    lehet, h éppen Te annyit pakoltál, más gyerekes meg nem... a saját érvelésed csapdájába futottál: lehet, h egyik-másik gyerektelen meg még többet pakolt, s soha nem is vesz ki belőle.

  • 2014.07.18 14:03:54fizetekmegegysort

    aranea
    De ha kevesebbet pakolt, nem veheti ki a maximumot, mivel nem csak maximált az összeg, de az előző évben befizetett adóköteles jövedelem x %-a. Azaz, ha btto 90 volt a fizuja, akkor annak a százaléka (nekem úgy tűnik, nem igazán vagy azzal tisztában, hogy mennyit és milyen alapon és meddig kapnak az anyukák míg otthon vannak). Viszont bizonyos kereset felett többet pakol be az ember mint amit kivesz. Egyébként ha én az érvelésem csapdájába jutottam, akkor te is. Ugyanis egy másik alrendszer, a nyugdíj meg felosztó-kirovó alapon működik. És akkor bizony a mai gyerekek (mi) annak a nyugdíját is fiztejük aki egy darab gyereket nem hozott a világra. Ilyen alapon aki nem szült, annak nem kéne nyugdíjat kapni, mert nem reprodukálta magát, és nem gondoskodott arról aki kitermeli számára a nyugdíjat (felosztó kirovóban sajnos ez van). Mégsem állnak tömegek a pénztárnál, hogy visszaadják a lóvét. (a de én kitermeltem érv itt nem áll meg, mert nem a saját, hanem anyád/apád nyugdíjára fizetsz járulékot)
    Épp ezért hülyeség azt nézni, hogy ki mit hova és mennyit tett be, ez ugyanis nem vezet sehova. A társadalom sajátossága a szolidalitás és együttműködés kell(ene) hogy legyen. Erre való maga a társadalom.

  • 2014.07.18 17:34:59aranea

    fizetekmegegysort:
    Tudom, mi hogy működik, éppen ezért nem értek veled egyet.
    Nyugdíjügyben pedig különösen nem. A mi korosztályunk befizetéseit ráadásul amúgy is eltapsolta a kúrmány, a nyugdíjkorhatár pedig 80 év lesz, így marha keveseket érint - a magam részéről így az sem zavarna, ha megint egy olyan helyen melóznék, ahol feketén foglalkoztatnak. Mire oda kerülők - ha kerülök - így is, úgy is kénytelen leszek saját magam megoldani a nyugdíjat. A társadalmi szolidaritás halott. (jééé... még1 plusz érv, hogy miért ne legyen erre a világra gyerek)

  • 2014.07.21 17:07:18BlogElla

    Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (2014. 7.16. 6:26:22)

    Miért gondolod, hogy aki nem akar gyereket, az biztos azért nem akar, hogy szétkokózhassa magát a Balaton soundon? Mi van akkor, ha valaki úgy nőtt fel, hogy gyerekkorában több télen nem volt fűtés a lakásban? Mi van akkor ha van valamiféle örökletes betegsége, amit nem szeretne tovább adni? Mi van, ha az anyagi körülményei olyanok, hogy 30éves korában még mindig nincs lehetősége külföldi utazásokra? Mindezt felejtse el és szüljön gyereket?
    Értem én a koncepciót, szüljünk és neveljünk okos értelmes gyerekeket, de a renCer, nem túl segítőkész hozzá. Bérek, munkahelyi körülmények, munkaidőbeosztás stb...

    Én alapvetően sosem vágytam gyerekre, nincs bennem az igazi anyai ösztön, hogy jaj szüljek és hatalmaskodjak egy nekem kiszolgáltatott kis emberi lény fölött, a legtöbb nő élvezi, hogy ő uralkodhat rajta.

    Viszont az is igaz, hogy a munka és gyerek mellett a nők általában olyan fáradtak, hogy a szexhez már semmi kedvük, így apuci máshol keresi a betevő puncit.

  • 2014.07.21 17:12:06BlogElla

    Az ÖNZŐSÉG vitára visszatérve, rám is gyakran mondják, hogy önző vagyok, hogy nem szülök, de itt nem a meg nem született gyerek irányában tartanak önzőnek, hanem a társadalommal szemben.
    Valamilyen szinten van benne igazság, de nézzük meg, hogy nevelik manapság a gyereküket a szülők, idiótákat nevelnek, szóval nem elég kipottyantani azt a gyereket, ahhoz, hogy a társadalom HASZNOS részévé váljon, törődni kell vele, tanítani, nevelni, aki szül és ezt nem teszi meg, az szerintem még önzőbb a társadalommal szemben, mint én, aki nem szeretnék szülni, mert látom saját korlátaimat.
    Azon túl, amit korábban leírtam, anyagi dolgok, egészségügyi dolgok stb...én képtelen lennék a gyerekemet ebben a mocskos világban normálisan nevelni, hogy óvjam meg a szar tévéműsoroktól, az idióta osztálytársaiktól, akik már a bölcsiben ájfonoztak stb...

    Mi több én a gyerekvállalást, intelligencia és érzelmi intelligencia teszthez kötném, aki nem megy át, nem is vállalhat.

  • 2014.07.21 17:17:14BlogElla

    Az adóhoz meg annyit, hogy volt pár példa leírva, hogy van aki szeretne, de nehéz körülmények között él, próbál félretenni, egy nagyobb lakásra, ahol van elég szoba egy gyerekhez, azt nagy kitolás még plusz egy adóval sújtani. Arról nem is beszélve, akinek nem lett és már klimaxolt, most meg már meg sem tudja gondolni magát, hogy még is szeretne, puff neki is megy az adó.

    Ráadásul igazságtalan, hiszen, amíg a másik nő gyesen, gyeden volt, családipótlékot kapott stb...addig a gyerektelen dolgozott mint a güzü, bevállalta a túlórákat, amit a gyerekesek nem tettek meg...és most adózza le a sok pluszmunkát?

    Amúgy az az apuka, aki megcsinálta a gyereket, majd elhagyta a családját és egyedül él, annak nem kell adóznia? Vagy, aki élettársa gyerekét neveli, de nincs sajátja, az meg adózik?
    Tiszta idiótaság ez az egész.
    Vagy, akinek kiment külföldre dolgozni a gyereke, marha hasznos a magyar népnek...

  • 2014.07.21 18:05:21BlogElla

    .

  • 2014.08.01 13:33:560rdas

    Az öntudatos emancipunciknak:

    [link]

  • 2014.08.06 09:04:19Nagy Eszti

    0rdas: Magyarán gyermektelenül jobban járok. Vicces. Azért megnézem ezt hogy fogják kivitelezni. Mi van ha valaki szül három gyereket az egyik ki megy külföldre egy súlyos beteg lesz? Akkor mi van? Mi van azzal a gyermektelennel aki napi szinten életet ment? Százezrével mennek ki a magyarok külföldre. Mi van ha valaki szül két gyereket és mind a kettő ki megy? Érzelmileg bele lesznek zsarolva, hogy maradjanak és haljanak itthon éhen, csak hogy anyucinak, meg apucinak legyen nyugdíja? Picit önzőség lenne nem?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta