SZÜLŐSÉG

Üljön csak a gyerek egész nap az iskolában!

2013. augusztus 28., szerda 22:09

Szeptembertől az általános iskolákban délután négyig kötelező foglalkozásokon kell részt venniük a gyerekeknek, ettől eltérni csak igazgatói engedéllyel lehet. A gyerekeknek ettől kezdve kötelező lesz az iskolai menza igénybevétele is, hiába főz anyu jobban, mint a konyhásnénik.

A köznevelésről szóló tv. 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) szeptember 1-jétől hatályos 27.§ (2)  bekezdése szerint a gyerekeknek 16 óráig foglalkozásokat, 17 óráig pedig felügyeletet kell biztosítani az iskolákban. A diáknak kötelessége a 16 óráig szervezett egyéb foglalkozásokon részt venni. A szabályok elvileg minden évfolyamra vonatkoznak.

shutterstock 143758903

És ha én nem akarom?

A szülő kérésére az igazgató adhat felmentés ez alól, melynek milyensége nincs szabályozva. Lehet minden napra felmentést kérni, bizonyos napokra, vagy csak egy időszakra is. A normál általános iskolákban - tehát ahol délelőtt van a tanítás, délután pedig a napközi vagy a szakkörök -, nem igazán fordulhat elő, hogy tanórák lesznek délután, bár ezt a törvény nem tiltja. Az egyéb foglalkozás jelenti a napközit vagy tanulószobát is.

Ha a szülőnek nincs engedélye a gyereket elvinni az iskolából, de mégis megteszi, akkor igazolatlan órára számíthat, 10 ilyen után pedig az iskolának jelentési kötelezettsége van a járási gyámhivatal és a gyerekjóléti szolgálat felé. Ha pedig a helyzet fokozódik, akár a családi pótlék visszatartása és megszüntetése is elképzelhető.

De mit fog így enni a gyerek?

A gyerek étkeztetéséről gondoskodni kell, így marad a menza, kivéve ha a gyerek allergiás, és az iskola nem tudja megoldani, hogy speciális étkezést biztosítson a diákja számára.

Az általunk megkérdezett iskolák igazgatói szerint nincs akkora baj a jogszabállyal, mint amennyire a szülők tartanak tőle. Az Eduline-on például a szülők nagy része nem ért egyet a szabályozással.

"Egy barom gyermeket nem nevelő törvénye ez. Ugatnak a sportról? Így nehéz lesz .Az én fiam igazolt versenyző és továbbra is edzésre fog járni. Kitűnő tanuló és felvételi előtt áll. Bőven elég a 6 óra egy gyereknek. Nem kötelezhet egy kretén sem ,hogy szar menzát egyen a gyerekem. Részemről továbbra is tanítás után otthon ebédel a gyerekem, edzésre megy, együtt megvacsorázunk, beszélgetünk és tanulni fog" - írja egyikük.

Más szerint az egész rendelet célja az volt, hogy a tanárok megnövelt munkaidejét és béremelését igazolják valamivel: "Nehéz nem hinni, hogy ez az egész nem csak a pedagógusok szívatására (dolgozzanak meg a "látszat-béremelésükért") történik."

Az általunk megkérdezett iskolaigazgatók kétféleképpen értelmezték a jogszabályt. Van, aki felmenő rendszerben tervezi bevezetni (1. és 5. osztály, mint a mindennapos testnevelés esetében), míg más szerint ez azonnal és automatikusan életbe lép minden osztályban, 1-8. között. Dobi Ágnes, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, Köznevelésért Felelős Államtitkárságától elmondta, hogy a törvény teljesen egyértelműen fogalmaz ebben a kérdésben: minden osztályban be kell vezetni az új jogszabályt.

shutterstock 142810378

Iskolája válogatja, hogyan oldják meg

Egy budapesti, régi és igen erős iskola igazgatója szerint a probléma valójában nem is probléma, mivel eddig is annyi órájuk volt a gimiseknek, hogy úgyis ott voltak legalább 4-ig az iskolában, az alsósok nagy része pedig napközis, legalább a 6.osztályig. Szerinte gond a 6. és a 10. osztály közt adódhat, ha szigorúan veszik a kérdést.

Egy másik belvárosi iskola igazgatója szerint az alsósok 90 százaléka eddig is legalább 3-ig bent volt az iskolában, és mivel ráadásul náluk kitelepült zeneiskola is működik, ezért a gyerekek nagy része nem ment eddig sem korábban haza. Azt teljesen természetesnek veszik, hogy ha valaki szeretné, ha a gyerek otthon legyen délután, vagy különórája van, elengedik. Itt az egész iskolára egységesen vezetik be a 4 órás szabályt.

Egy borsodi kisváros igazgató szerint a törvény üdvözölendő, mivel ismerve a gyerekanyagot, jó lehetőségnek tartják, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatását segítsék. Ennek ellenére a szülők nem üdvözölték egyértelmű lelkesedéssel a döntést, holott idén náluk felmenő rendszerben fogják bevezetni a szabályt. Főleg a felső tagozatos gyerekek szülei lázadoztak, de a családi pótlék elvétele hiányzás esetén visszatartó erőt jelent.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2013.08.29 15:38:15Bambano

    Szerintem az a probléma magja, hogy Rózsika vallásos és/vagy vallásos közegben élt sokáig. Ráadásul orosz-francia szakos, ezzel lehet magyarázni az angol ellenességét. Sajnos nem tudja, hogy ezzel ő egy kisebbség tagja, és azok az elvek, amik szerint ő élt, a sötét középkor végétől nem divatosak. Teljes tévedés rábízni olyan terület irányítását, ahova sokkal modernebb felfogás kellene.

  • 2013.08.29 15:39:31moszkvicssluszkulcs

    szita szita péntek
    "Elfogadom, hogy van egy csomó alul szocializált gyerek, ám az egész mindegyiket büntetni e miatt - no ez borzalom."

    Nem tűnt még fel, hogy mindent tőlük eredeztetünk,
    mindent hozzájuk mérünk és mindet nekik adunk ingyen???

  • 2013.08.29 15:48:22Csii

    Nem értem, mi ez a felháborodás. Az egyetlen valódi változás, hogy minden nap van torna - ami valljuk be, nem rossz dolog. Iszonyú állapotban vannak a gyerekek fizikailag.

    Aki nem akarja óvodába íratni a gyerekét (ahogy azt elvileg kötelezően meg kellene tenni 3 évesen), az elmegy és az illetékessel lepapírozza és csak utolsó évben megy a darálóba, egy papír kérdése az egész.
    Itt ugyanerről van szó. Aki nem akarja, hogy a dzsuvában, a kisebbségiek között legyen a gyerek a délelőtt után még délután is, az szól az elején, hogy a tanítási órák után hazajön a gyerek emberi kaját enni és értelmes dolgokkal foglalkozni, papírra vetik az igazgatóval és egész évben nincs gond.
    Nem értem, mi ez az elégedetlenség...

  • 2013.08.29 15:52:03szita szita péntek

    Mondjuk gondolom nem olvastál engem.

  • 2013.08.29 16:00:44ColT

    @Bambano : Az a baj, hogy Rózsika egy idióta

    @szita szita péntek : Nem kötelező bent maradnia.

    "Menjenek a jó fenébe! Elfogadom, hogy van egy csomó alul szocializált gyerek, ám az egész mindegyiket büntetni e miatt - no ez borzalom."
    Azám, csak sajnos nem nagyon lehet kiválogatni, ki maradjon, ki ne. Ha meg lehetne is, a törvényhozók hülyék hozzá.

  • 2013.08.29 16:02:41szita szita péntek

    De - esetemben gyakorlatilag kötelező. Mint írtam másik településen jár iskolába, mint ahol élünk és az iskolabusz (meg úgy egyáltalán bármilyen busz) igazodni fog az iskolához és négy UTÁN hozza haza. Mit nem lehetett ezen elsőre érteni?

  • 2013.08.29 16:04:22AniBarkoP

    A szüleink anno több műszakban dolgoztak. Egyedül! mentünk suliba 2 busszal és haza is sokszor egyedül, és megvártuk a szüleinket otthon. A hugom elsős én másodikos a nővérem harmadikos volt. Nyáron egyedül voltunk, sokat. ...
    senkinek nem jutott eszébe törvényileg gondolkodni a szülők felett, és akkor még rendszerváltozás előtt voltunk jóval.

  • 2013.08.29 16:07:36ColT

    Ja, az a minisztériumi bársonyszékbe nem jut el, hogy van, aki éjjel&hétvégén is dolgozik, nem csak 8-tól ötig.Ennek ellenére tényleg vannak olyan gyerekek, akiknek jobb az iskolában, mint otthon.
    Régebben amúgy azért nem nyúlt bele az állam, mert eszébe sem jutott, hogy odafigyeljen erre. És manapság sok szülő helyett tényleg kellene gondolkodni, mert saját esze nincs.

    Degenerálódik itt minden.

  • 2013.08.29 16:25:36AniBarkoP

    16 óra után van inkább gond. A házi és családi napköziket kellene visszaállítani, de így v.sz. olcsóbb... eddig elég volt egy üzenet, hogy T. Tanár nő, elviszem a - saját - gyerekem, most meg engedélyt kell majd kérni.
    az a maradék bizalom is el fog így párologni lassan, ami maradt.

  • 2013.08.29 16:29:13kérődzőgiliszta

    Indítsunk népszavazást, hogy reggel 6-tól este 6-ig legyen kötelező iskola! A tanárok fizetését pedig csökkentsék a felére!

  • 2013.08.29 16:29:56kérődzőgiliszta

    Jajj, bocs, itt nem arról van szó, ki tud nagyobb böszmeséget írni?

  • 2013.08.29 17:14:11eßemfaßom meg áll

    Megkérdeztük a Köznevelésért Felelős Államtitkárságot a részletekről, íme, a válaszok:

    – Kötelező-e minden gyereknek délután 4 óráig az iskolában tartózkodnia?

    – A köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) szeptember 1-jétől hatályos 27.§ (2) bekezdése szerint az általános iskolában 16 óráig foglalkozásokat, 17 óráig pedig felügyeletet kell biztosítani. A szintén szeptember 1-től hatályos 46.§ (1) bekezdés a) pont szerint a tanulóknak kötelessége a 16 óráig szervezett egyéb foglalkozásokon részt venni. Az egyéb foglalkozás lehet napközi vagy tanulószoba is. Ezek a szabályok minden évfolyamra vonatkoznak.

    – Az iskola adhat-e felmentést a bent tartózkodás alól?

    – Az Nkt. 55.§ (1) bekezdése szerint a szülő kérésére az igazgató adhat felmentést.

    – Milyen indokkal kérhet a szülő felmentést?

    – A törvény nem részletezi, hogy milyen indokkal kérhető, illetve milyen indokkal adható felmentés, az indok tehát bármi lehet, sőt tulajdonképpen nem is kötelező a kérést megindokolni. Természetesen célszerű. A legáltalánosabb eset, ha a valamelyik szülő, vagy nagyszülő otthon van és foglalkozik a gyerekkel. De a szülő kérhet felmentést akkor is, ha a gyereknek rendszeres délutáni elfoglaltsága van, például sportol. Arra vonatkozóan sincs szabály, hogy a felmentés egyes napokra vagy egész hétre vonatkozik-e, tehát bármilyen megoldás lehetséges.

  • 2013.08.29 17:15:19lbalazs

    A fiam tavaly ötödikes volt. Az évnyitó szülői értekezleten bejött a napközis tanár és bejelentette, hogy nem ellenőrzi, hogy jó-e a házi feladat, csak azt, hogy írt-e valamit a gyermek. Valóban ettől várjuk, hogy képzettebek lesznek a gyermekeink?
    Valóban megéri a polgári gondolkodásról leszoktatni a szülőket is? Most akkor ki a felelős a gyermekem neveltetéséért én, vagy az iskolaigazgató? Ha én, akkor miért nem én döntök? Nekem kell kérvényt írnom az iskola igazgatóhoz? Nem inkább egy szolgáltató intézmény az iskola, akinek a szolgáltatásait én veszem igénybe? A Kádár rendszerre emlékeztet az egész: vannak szabályok de úgysem kell azt betartani. Vagyis megint csökkentjük a szabálykövetési hajladóságot. Az ezzel okozott kár pedig sokkal nagyobb, mint ami előny esetleg valahol keletkezik.

  • 2013.08.29 17:19:41eßemfaßom meg áll

    Szóval a nagy hisztizés helyett aki azt akarja, hogy a gyereke menjen haza az megirja a kicike papirt és a gyerek hazamegy vagy zeneórára megy vagy edzésre megy, akinek meg mindegy, hogy hol van és mit csinál a gyereke, az legalább tudhatja, hogy 4-ig nem a plázában kólázik a kölök.

  • 2013.08.29 18:08:29Turchi

    Ez a törvény ellenkezik az alapvető szülői és és gyerekjogokkal. Remélem, a jogi vizsgálat sem marad el. Több iskolában eleve tanórákat is terveznek, és ez lesz a terv is, ez alól pedig érdekes lesz felmentést adni. Sok gyerek más helyre jár sportolni, zenélni, stb., amik hamarabb kezdődnek, mint 16 óra. Az igazgató adhat felmentést, de nem kötelessége, tehát lehet, hogy nem fog adni mindenkinek. Tanóráról meg rendszeresen nem is adhat. Elképzelem, amikor napi 100 kérvényt kell a dirinek átnézni, miközben gőze nincs, melyik gyerekről van szó, hiszen többnyire ő nem tanít. A menzai kaja pedig rossz, egészségtelen, gyakran romlott. Egyetértek azzal, aki szerint a gondolat jó, csak a kötelező szó nem kell.

  • 2013.08.29 19:18:19kettőbé

    [link]

  • 2013.08.29 19:51:48Almandin

    Ez a 4-ig benn levés ki fogja fárasztani a gyerekeket. Hazaérnek 5-re, utána álljanak neki a több órás leckecsinálásnak, tanulásnak? Sok gyereknek emiatt fog leromlani a teljesítménye. Arról nem is beszélve, hogy pl. egy 10 év körüli gyerek d.u. 2-kor egy közeli iskolából hazamehet szülői kíséret nélkül is, de mivel télen korán sötétedik, sok szülőnek lesz gond a kísérgetés (10 éves gyereket én még nem engednék sötét utcákon egyedül közlekedni).
    A menzáról: jó a menza, ha valaki önként választja, de kötelezővé tenni őrültség (valószínű azért hozták ezt, hogy a menzaüzemeltető cégeknek jobban menjen az üzlet).

  • 2013.08.29 19:57:37khmm...

    Na, tessék, kedves rettegők. :)

    mno.hu/ahirtvhirei/nem-kotelezo-a-delutani-foglalkozas-az-iskolasoknak-1180993

    " – Szülői kérésre elengedheti az igazgató a gyereket. Pontosan emiatt nem igazak azok a hírek, hogy minden általános iskolásnak négyig bent kell maradnia. De efelé szeretnénk elmozdítani a köznevelés rendszerét, hiszen a családok zöme kétkeresős – magyarázta Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár. "

  • 2013.08.29 20:05:49efi

    Az itt károgók fele jobb, ha hallgat és egye meg, amit főzött: 2010-ben a fideszre szavazott és sokan közülük 14-ben is arra fognak.
    Egyébként meg milyen szabály ez már? Ezt kötelező csinálni, de ha valaki nem akarja, akkor nem csinálja, azért mert csak. Mi a francnak akkor ez az egész görcsölés vele törvényi szinten??

  • 2013.08.29 20:32:36Shopping

    Mondjuk a FIDESZ oktatáspolitikájának SZARSÁGÁRÓL mindent elmond, hogy Pokorni lelépett... Pedig Ő ősfideszes.

    Normális szakember, ehhez a dilettáns irányításhoz nem adja a nevét.

  • 2013.08.29 20:46:03Grisa

    Nem olvastam végig a fenti ezer kommentet ezért bocsánat ha már valakit ismételnék.
    Fiam most kezdi a sulit egy falusi kisiskolában. Azt mondja a jogszabály és jónéhány hozzászóló is, hogy jobb ha a gyerek délután a suliban van mert különben csak elkallódik. Elkérhetem a gyereket különórára, vagy sportra, de kérdem én ha hazajön délután egykor és velem, az anyjával vagy a nagymamával tölti ezt az időt és tanul kikapcsolódik és megosztja az élményeit velem az apjával akkor elkallódik? Vagy elfogadható indok a kikérésre, hogy én szeretnék a gyerekkel lenni délután. Miért kell alapból kötelezővé tenni, miért akarnak helyettem az én gyerekemről dönteni? Azért nehéz megállni, hogy ne gondolja az ember tovább ezt az agyrémet. A következő lépcső az internátus, vagy az állami gondozás, elvégre van akinél jobb kezekben van a gyerekem.
    Milyen gyerekkora volt annak aki ezt kitalálta?

  • 2013.08.29 20:50:01Shopping

    Az van ,hogy kitalálták az okosok, hogy nem jó hogy a gyerekek délután a Plázákban sétálnak, vagy ülnek a játszótéren míg a szüleik dolgoznak.

    Mivel senki nem foglalkozik velük, elkallódnak, elzüllenek.


    Ezért ha bezárjuk őket a suliba, rákényszerítjük a lecke megírására, erre nem lesz módjuk.

    Elég divatos a fideszben, hogy ha valami probléma merül fel amit nem tudnak kezelni - hoznak egy törvényt rá. Probléma megszüntetve. (gondolják a buták)

  • 2013.08.29 20:50:26efi

    Grisa
    A következő lépés? Van az is, szándék az bizonyosan:
    [link]

  • 2013.08.29 20:59:11Grisa

    efi
    Kösz a linket. Most megnyugtattál :-( Egésznapos iskola??? Nem Hoffmannn Rózsának szerettem volna gyereket hanem magamnak!

  • 2013.08.29 21:52:47eßemfaßom meg áll

    @Grisa

    "Vagy elfogadható indok a kikérésre, hogy én szeretnék a gyerekkel lenni délután"

    Nem kell indoklás, megírod a kikérőt egész évesre és mehet haza a gyerek.

  • 2013.08.29 21:55:26eßemfaßom meg áll

    @Grisa "Miért kell alapból kötelezővé tenni, miért akarnak helyettem az én gyerekemről dönteni?"

    csak jelezném, az se a te döntésed, hogy beiratod az iskolába, hanem kötelező. Kb azóta mióta létezik közoktatás.

  • 2013.08.29 22:22:23linfury

    Az első adandó alkalommal, mikor a kiskamaszom majd beájul négyre a menzakaja minősége és mennyisége miatt, polgári engedetlenséget gyakorlok ...

  • 2013.08.29 22:26:03linfury

    [link]

    Rózsi mamának üzenem, hogy ott, ahol kétkeresős volt a család, eddig is bent maradt a gyerek a suliban többnyire ... ezért kár volt ezért a törvényért akár egyetlen percnyi munkaidő bérét is kifizetni ...

  • 2013.08.29 22:27:32linfury

    lbalazs
    Bizony, ez nálunk is így volt. A gyerek teljesítménye rohamosan javult, miután kivettem a napköziből

  • 2013.08.29 22:34:46linfury

    dieter1
    Az egésznapos iskola jó is lehet ehhez igazodó tantervvel... de ez nem az ... ez csak gyerekmegőrzés ... nem ugyanaz

  • 2013.08.29 22:53:22Mr. Alkohol

    "Az egésznapos iskola jó is lehet ehhez igazodó tantervvel... de ez nem az ... ez csak gyerekmegőrzés ... nem ugyanaz"

    Nem lenne rossz az egész napos iskola, de csak akkor, ha a tanórák és egyéb (gyakorlati) foglalkozások, testnevelés jól el lennének osztva ezen az időkereten belül.

    Az káros, ha reggel 8-tól kb. délután 2-ig besűrítik a tanórákat, dél körül egy fél órás ebédszünettel. Utána meg napközi: leckeírás /ellenőrizetlen/ bent, vagy játszóterezés, vagy szabad foglalkozás a suli épületén belül. Ez volt gyerekkoromban. Még "kulcsos gyerekként" is jobban gazdálkodtam _én_ az időmmel, mint ha a napköziben maradtam volna.
    Egy rosszabb családi hátterű gyerek így nem kap esélyt arra, hogy fejlődjön, hasznosakat tanuljon, jobban szocializálódjon.

  • 2013.08.29 23:05:34evaandrea

    Ha valaki odafigyelt a történelem órákon, tudja, honnan ered a kötelező Ganztagsschule ill a mindennapos testedzés...
    Szépen építik a diktatúrát, és a birkák meg szépen ezt is megeszik...
    A gyerek nevelése a szülők feladata, nem az iskoláé!

  • 2013.08.29 23:27:39]{udarauszkasz

    Kotelezo... egy gyereknek is szuksege lehet jopar ora idore, hogy azt csinaljon, amit akar, illetve, ami neki jo, a neki tetszo sporttal, hobbival, stbvel foglalkozzon. Evaandrea jol ratapintottal a lenyegre, kezd nagyon eldurvulni a helyzet. A noverem gyerekei Ausztriaban jarnak iskolaba, ha nekunk is osszejon egy, o sem Magyarorszagon fog butulni. (Volt ido, amikor Magyarorszagon szinvonalasabb volt az oktatas...)
    Attol felek, visszajon az iskolakopenyes, egyenbirkakat, hangya egyedeket nevelo idoszak. Olyan egyedek programozasa a cel, akiket lehet egyetemesen iranyitani, nincsenek almaik, nincsenek egyedi igenyeik, mert azokat nehezebb kielegiteni.

  • 2013.08.29 23:51:36zsocsa

    Én orulok, hogy nem kell jövőre izgulnom mi lesz felsőben a naggyal 4 utan..edzés a suliban van és pont ezen paraztam ..egyedül nem merem hazaengedni aztán meg f5tol edzés van,úgy is vissza kene menni..eddig nem volt felsoben semmi lehetőség maradni de majd most:-)juhejj yes Rózsa néni:-)
    Sok hoborgo sztem a mi menzank ennél is szarabb volt.persze javulhatna de mi is felnottunk.otthon meg uzsira jobbat kap.ennyi

  • 2013.08.30 05:55:05HajraFidesz

    Kedves kommentelo haborgok, balos berrettegok! Demokracia van, es a torveny is lehetove teszi: aki nem tud a gyerekert menni mert dolgozik, annak ez JO. Aki megtudja oldani, vagy a gyerekenek vannak kulonorai - mind az enyemnek - az KIKERI a gyereket MINDEN napra.

    Szovegertes!! A hoborges helyett. Inkabb oruljunk hogy azoknak akik eddig nem tudtak a gyereket hova tenni, tudjak hogy jo helyen a gyerek. Tipikus uszito balos cikk az Indexen. De hat.... Mit is var az ember az elvtarsaktol?

  • 2013.08.30 07:02:31Starlark

    HajráFityesz: Annak aki nem tudott menni a gyerekért eddig is bent maradt a gyereke. Ha pedig indoklás nélkül egy kikérőre elengedik egyáltalán mi a jó franc értelme van ennek az egésznek?
    Annyi hogy szerencsétlen igazgatóknak még több marhasággal kelljen foglalkozni?
    A szülőnek meg kérvényeket írogatni a gyereknek meg magánál tartani hogy ha igazoltatják megmutathassa?

    A felsős gyerekeket sajnálom a legjobban. Pl otthon felejti a kikérőjét aztán izgulhat nehogy rendőrrel találkozzon?

    Azok a gyerekek akik meg plázákban lógnak nekik is megfogja írni a szülő a kikérőt, mert hogy az ő gyerekét ne vegzálják az iskolában, ennyi.

    Értelme?

  • 2013.08.30 08:06:15GöTi

    Akik nem értik miért silány ez a törvény (is), megpróbálom röviden a magam szemszögéből megmutatni.

    Az igazgató a d h a t felmentést - ha akar.
    Nem normatív, automatikus a gyerekszabadítás feltételrendszere. Például ha a szülő legalább érettségizett ember, akkor kérésére automatikusan ki kellene adni délután a gyerekét.

    Testnevelés: a kerékpározás, túrázás lehetősége nem szerepelt a híradásokban - szemben a lovaglással ez normális?

  • 2013.08.30 09:23:07efi

    Te hajraFidesz!
    Homályosíts fel minket, hogy akkor miért nem fordítva van? Az alap, hogy nem marad senki, és aki akar majd annak megkérik.
    Egyetértek, hogy opcionálisan a gyereknek és kötelezően az iskolának 4-ig biztosítani kelljen a lehetőséget, de mit kötelezőznek itt, mint a legsötétebb kommunista időkben?
    Arról nem is beszélve, hogy H.Rózsa eleve egész napos iskolát akar - meg mellékzöngeként már óvodást kortól (!) elkezdett keresztény agymosást - csak nem ez az első lépcsőfok, hogy szokjuk a jót ?

  • 2013.08.30 11:45:33kérődzőgiliszta

    Szegény balliba, Orbán-fóbiás bérrettegők! Nagyon rossz lehet nektek!

  • 2013.08.30 11:51:46kérődzőgiliszta

    Látom, az itt fröcsögőknek problémájuk van a szövegértéssel, és gőzük sincs az iskolai munkaszervezésről! De ez legyen az ő bajuk! Úgyis csak azt hiszik el, amit jónak találnak egy kis OV/HR ellenes fröcsögésre. Nincs kitekintésük a kérdéskör egészére. Mit jelent ez a megoldás az elmaradott térségekben, a halmozottan hátrányos szülők esetében. Őket csak az érdekli, hogy fasisztázzanak egyet, hogy rettegésre biztassák náluknál is sötétebbeket.

  • 2013.08.30 19:03:15efi

    kérődzőgiliszta
    Akkor világosítsd meg az elménket, mert a cikkhez még egy félmondatot sem sikerült hozzászólnod.

  • 2013.08.30 22:48:04evaandrea

    Idáig is volt napközi, felső tagozatban is.
    Most miért is kell kötelezően bent maradni az iskolában a gyereknek??
    Megjegyzem 8 órát, mint egy felnőtt munkaidő.
    Mi alapján dönt az igazgató, ki mehet haza, kinek kell maradni???
    Egyáltalán miért kell engedélyt kérni tőle? Ő miért tudja jobban, mi kell a gyerekemnek, mint én, a szülő??
    Miért kell megint elvenni a szabadság egy darabját???
    Csak nincs valami célja ennek??
    Könyörgöm GONDOLKOZZATOK!!!!

  • 2013.08.31 07:42:55Supachococat

    Hogy a feneben oldja meg, aki 2-kor a gyerekert tud menni a suliba? Nem dolgozik? Mert en a munkahelyemen legesleghamarabb fel 6 korul tudok felallni (reggel 8-as kezdes utan), es addig lennie kell valahol a gyereknek. Segitseg nincs, nagyszulok nem kerhetok ilyenre (sem) nalunk.

  • 2013.08.31 18:53:11pirospottyos

    Szegeny mai gyerekek... En Zsolnay programos altalanos suliba jartam, ahol minden nap legalabb 4-ig, de inkabb 5-ig volt programunk, utaltam!! Reggel fel nyolctol du 5-ig suliban lenni egyszeruen emberkinzas! Irigyeltem azokat akik a varos tobbi iskolaiba jartak, ok mindig otthon voltak du 2-re. Az egesz geyrekkorombol arra emlekszem, hogy allandoan faradt voltam, mert csak este 6 korul ertem haza es utana meg neki kellett allni tanulni meg lecket irni.

  • 2013.09.01 12:43:14fogyókúra

    Nálunk már kezdődik.... :-(
    Már ment egy kör-email, hogy törzsidő 4-ig, gyerek csak utána vihető el.
    Ezek szerint a mi sulink igazgatója nem fog felmentést adni szülői kérvényre sem????

    Miért nekem kell kérvényeznem, hogy elvihessem a gyereket? Miért vagyok kiszolgáltatva egy igazgatónak (akit mellékesen most választanak éppen, mert kényszernyugdíjazták az előzőt?)

    Ha én nevelem a gyerekem és fizetem a különóráit, mert pechemre a suliban alig van sportlehetőség és sz@ar a nyelvi képzés, akkor mi az, hogy nem engedik, hogy elvigyem rá?????? Olyan nyomasztó ez az egész légkör. :-(

    És még mielőtt valaki beleköt:
    Rugalmas munkaidőben dolgozom, éppen emiatt, hogy a gyerekeket tudjam különórára és sportra vinni.

  • 2013.09.02 14:11:42csuni

    Nekem még van egy nyugodt évem, aztán agybaj!Az én kérdésem
    A: miért kell egy gyereknek ugyan úgy 8 órát güriznie, mint az őseinek, mert hát a suli az ő munkahelye.
    B: Ha ezalatt ez idő alatt nem csinálja meg a leckét, mert a tanerő carik rá, akkor túlórázik is.
    Mikor lehet gyerek?

    Valaki azt feszegette, hogy miként viheti el a gyereket mondjuk kettő körül az anyuka, esetleg nem dolgozik?
    Lehet, hogy a kisebbikkel GYES-en van, vagy mint én, nem hivatali munkarendben dolgozik. Nem minden anyuka irodista! Nekem pl. van olyan hetem, hogy 6-13-ig,14-ig vagyok, de olyan is, hogy 10-re megyek, este 5-6-ig.A hónap 4 hetéből jó, ha egy normál,irodista időbeosztású hetem van. Na így.
    U.i.: Nem is fog 4-ig ülni a suliban, ha velem hamarabb is hazajöhet!

  • 2013.09.02 18:15:45P.Boby

    Kiderült, nálunk ezen a héten lehet nyilatkozni, hogy ki nem akarja 4-ig a felügyeletet. Sőt, ők fogják kiosztani a nyilatkozatot, amit csak alá kell írni. Ennyi. Addig is, ezen a héten csak azok vannak bent du., akik kérték a napközit.
    Megnyugodtam.

  • 2013.09.02 20:03:51efi

    csuni
    És abból hogy jön ki a 40 óra hetente? Meg, ha valaki reggel 6-ra megy, akkor meg reggel hova teszi a gyereket?

  • 2013.09.03 12:22:06fogyókúra

    Hát nálunk nincs ilyen lazaság!

    Itt kérem, kicsi budai ált. iskola, ahol ismer mindenki mindenkit, nem volt lógás, csellengés, hiányzás, drogozás, itt az igazgató NEM ad felmentést csak úgy...
    Sportkikérőt kell vinni. Az, hogy tesót is vinni kell edzésre, és csak úgy tudom megoldani, hogy egyszerre viszem el mindkét gyereket, szerintük pl. NEM elég indok.

    De ezen kívül volt pl. Zeneiskola, aminek a foglalkozásait du. 4-ig szervezték.
    Na most a megbízott iskolaigazgató kitalálta (kényszernyugdíjazták az előzőt, új még nincs), hogy mivel a Zeneiskola jogilag másik intézmény, és a kihelyezett tagozata működik az iskolában, ezért mostantól nem tarthat órát du. 4 előtt.

    Vagyis a gyerek maradjon bent kényszerrel 4-ig az iskolában, de az eddig értelmes, tartalmas foglalkozásokat megszüntették ugyanezzel a lendülettel.
    A gyerekeimet éppen azért vittem én magam különórákra (a régi állásomat feladva), időt, fárdtságot, pénzt nem sajnálva, mert az iskola nem biztosította ezeket. Most már gyakorlatilag a Zeneiskolát sem....

  • 2013.09.19 22:27:08objektívan

    Fogyókúrának: Nem gondolt rá, hogy iskolát változtat? Egyébként, ha az igazgató nem engedi el a gyereket, fordulhat a feletteséhez panaszra. Különben még indokolnia sem kell a szülőnek, miért kéri el a gyermeket, elkérheti azért, mert ő szeretne vele lenni délután. Az én gyerekemet biztos nem ültetnék bent kényszerrel, főleg ha még értelmes programot sem biztosítanak neki.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta