SZÜLŐSÉG

Két anyja lesz, apja meg egy se?

2013. február 7., csütörtök 19:38

A svájci Tagesanzeiger blogján pár hónapja olvasható egy sorozat, amely egy leszbikus párt mutat be, Tanja és Sarah arról mesélnek, milyen hosszú út vezetett odáig, hogy ötéves együttélésüket hivatalosan is megpecsélhették, és hogyan lesznek hamarosan szülők.

stockfresh 841134 woman-couple sizeM

Bár Svájc sok szempontból rugalmasabb ország, a bejegyzéseik kapcsán több száz kommentes, hatalmas vita bontakozott ki, ahol meglehetősen sokan támadták a párt, felelőtlennek önzőnek kiáltva ki őket, amiért ilyen "abnormális" családba várnak gyereket. Meglepően sokan voltak viszont megértők is, és a pár azt mondja, sokat tanultak a heves kritikákból is.

Tanja most nyolc hónapos terhes, márciusban kislánya fog születni. A svájci törvények engedélyezik az azonos neműek házasságát, ezért amint kiderült, hogy babát vár, szerelmével, Sarah-val összeházasodtak. Hogy mégis hogyan lesz gyereke egy azonos nemű párnak?

Kettőjük közül Tanja volt az, aki mindig is akart gyereket, Sarah is gyerekpárti, de abban nem volt biztos, hogy terhes is akarna lenni. Így nem volt kérdés, hogy Tanja lesz az, aki vállalja a teherbeeséssel járó procedúrát. Először arra gondoltak, hogy egy ismerős férfit vonnak be tervükbe, de miután nem találtak olyat, aki mindkettőjüknek megfelelt volna, és attól is tartottak, hogy egyszer a vérszerinti apa fogja magát, és magának követelné a gyerekét, elálltak ettől az ötlettől.

Ezután a mesterséges megtermékenyítés került szóba, de míg a heteroszexuális pároknál a svájci törvények értelmében adott a lehetőség a spermadonor igénybe vételére, addig ez tilos homoszexuális párok esetében. És az örökbefogadás sem jöhetett szóba hasonló okok miatt. Így aztán hosszas keresgélés után az interneten bukkantak rá egy koppenhágai klinikára, amely a dán törvények szerint engedélyezi mind az azonos nemű párok esetében, mind pedig egyedülálló nőknek az anonim spermadonorral történő mesterséges megtermékenyítést.

A leendő páciensek a modern kornak megfelelően ingyenesen letölthető adatbázisból választhatják ki a számukra szimpatikus „apát”. Így esett a választás, egy 182 cm magas, barna hajú, kék szemű újságíróra.

Több hónapba telt, mire eljutottak odáig, hogy Tanján elvégezhették a beavatkozást. Először megnézték Tanja alkalmasságát, majd háromszor is Dániába kellett repülniük, mert két beültetéssel probléma volt. Az első nem tapadt meg, a másodikkal már eljutottak a pozitív terhességi tesztig, de pár nap múlva Tanja elvetélt. A harmadik azonban sikerült, most már csak egy hónap van a szülésig. A dán művelet nem volt olcsó, egy-egy alkalom 2000 svájci frankba került (majdnem 600 ezer forint).

Amikor először bemutatták a Mamablogon a párt, több mint ötszáz kommentet kaptak, benne hideget és meleget. Voltak, akik támogatták őket, drukkoltak nekik, mások a szokásos „önzők, egoisták vagytok”, „nem vagytok normálisak, ha apa nélküli életet szántok egy gyereknek” típusú hozzászólások voltak. Ezek a kritikák nem maradtak nyom nélkül a lányokban, sokat gondolkodtak ezekről. De ahogy elmondták, nem volt könnyű a döntést meghozni, azt tudták, hogy gyereket szeretnének, mint a nők többsége, és a sok mérlegelés után döntöttek így.

És mit szól a család?

Tanja először nagymamájával, a 81 éves Nanával közölte a jó hírt, miszerint neki és Sarah-nak gyereke fog születni. Nana először nem is tudta, mit szóljon, mit kérdezzen, egyáltalán hogyan lehet nekik gyerekük. De amikor elmondták neki a dániai küldetés lényegét, megértette. És boldog volt, hogy unokája boldog, és amiatt is, mert dédnagymama lesz belőle. Tanja családjában szokása van a vasárnapi közös ebédnek, ilyenkor a nagy család minden tagja összegyűlik: nagyi, anya, apa, öcsi, hugi és barátja és Tanja Sarah-val. Sarah is régóta állandó résztvevő, családtagként kezelik.

stockfresh 1548812 pretty-women sizeM

Tanja lánytestvére elmesélte, hogy amikor megtudták, hogy spermadonort keresnek, a család egységesen támogatta döntésüket, és most, hogy már nővére terhes, az egész család lelkesen vásárolgat mindenféle ajándékot a kicsinek. Arra a kérdésre, hogy milyen az nekik, hogy Tanja nem egy férfival, hanem egy nővel várja a gyermeket, a levegő kissé megfagyott. De csak egy pillanatra, mintha nem értenék, ez miért kérdés, nekik már természetes. Aztán a lánytestvér vette át a szót, s elmondta, hogy nekik igazából ebbe nincs beleszólásuk, nincs választási lehetőségük, és elfogadják. A nők és a férfiak szerepe manapság nem annyira élesen körülhatárolhatóak, mint régen.- magyarázta. Tanja apja szerint egy családot nem a nemek határoznak meg, hanem az, hogyan nevelik, gondoskodnak a gyerekekről. A család rangidős férfijaként nem is érzi, hogy neki bármiféle pótapa szerepe lenne majd. Ő nagypapa akar lenni, nem több, és nem is kevesebb.

A család azért néha kap negatív visszajelzéseket lányuk miatt. Tanja öccse majdnem összeverekedett nemrég egy ismerősével, mert az csúnyán lehordta leszbikus nővérét, de a nagymama is többször látta már ismerősök arcán, hogy fintorognak, ha Tanjáról mesél nekik. Ha Tanja szóba kerül, az emberek automatikusan Sarah-t is odaképzelik, és máris nem az érdekli őket, miről van szó, hanem az, hogy ők leszbikusok.

Mit érez Sarah, most hogy Tanja anya lesz?

Sarah néha fél. Attól tart, akárcsak az apák, hogy kiszorul egy kicsit Tanja életéből. Ráadásául Sarah az apákkal ellentétben vér szerint nem érintett, igazából csak érzelmi szálak kötik őket egymáshoz. Attól is tart, hogy nőként miután nem ő a terhes, nem fog tudni ráhangolódni az anyaságra, és kívülálló lesz.

De azt is elmondták, ezek a félelmek egyelőre nem váltak valóra. Még sosem voltak ilyen közel egymáshoz, a terhesség a két nő párkapcsolatában az a mérföldkő, amely a leginkább rámutat szerepeikre. Tanja tájékozottabb, jobban keres, ő irányít és biztosítja a rendet. Sarah kissé kaotikusabb és gyakran a konfliktus okozója, szertelen és túl laza felfogású.

Azonban mindketten látják, hogy változniuk kell. Tanjától több megértést, türelmet és érzelmet vár el az új helyzet, Sarah-nak pedig komolyodnia kell, és többet segíteni a háztartásban. Úgy tűnik, mindketten megfelelően alkalmazkodnak az új körülményekhez, és ahogy mondják, még sosem szerették egymást annyira, mint most.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2013.02.09 10:36:53thwarter

    @Avril35: Nem volt szalagavatod?

  • 2013.02.09 10:39:09thwarter

    Ezek a nagy ellendrukkerek nem veszik eszre, hogy senki sem dicsoiti a meleghazassagot es kapcsolatokat, pusztan arrol van szo, hogy EGYENLO jogaik legyenek, ami nem ugyanaz!
    Azoknak, akiknek problemajuk van azzal, hogy masoknak is ugyanannyi joguk legyen, mint nekik, elsosorban magukkal vannak problemaik.

  • 2013.02.09 11:47:34Avril35

    Felolem legyen b+ egyenlő joga, es volt szalagsvatom külföldön nem is itt.
    En elég liberális felfogású vagyok de nekem az azonos neműek szeret kezése sok(k).
    Nagyon rég n nyomják el a nőket, a férfiak verik a nyalukat hogy lassan őket nyomják el. A házasság tok normális dolog.

  • 2013.02.09 17:09:39Tahófehérke

    Azonos neműek szeretkezése? Soha még nem szeretkeztem sem férfival, sem nővel nyilvánosan. Az általam ismert melegek sem.

    Válasszuk már el a hétköznapi életet a szexualitástól. Gyermekvállalásról volt szó, nem szeretkezésről, és ha valaki a szeretkezései alapján ítél akkor az meglehetősen szánalmas.

    Én sem azt képzelem el rólad, hogy fehérhabos menyasszonyi cuccban töcsköl egy csapat rögbijátékos, ahol ér. Hiszen hetero vagy és akár ez is lehetne egy sztereotípia a hetero lányokról.

    Ugye?:)
    Kérlek, te se ítélj a szexuális szokásaim alapján. Pont ugyanolyan ember vagyok, mint bárki más.

  • 2013.02.09 23:51:58vackorazelsőbében

    "En elég liberális felfogású vagyok de nekem az azonos neműek szeret kezése sok(k). "

    akkor nem vagy liberális, semennyire sem. egy liberális tesz arra, hogy ki mit csinál a hálószobában. meg úgy általában, amikor neki semmi köze hozzá.

  • 2013.02.10 09:43:50Majdénmegmondom

    A "liberalizmus" hazánkban épp olyan kiirtandó genetikai rendellenességnek számít, mint a homoszexualitás. Na nehogy már az emberek saját maguk döntsék el, hogy akarnak élni! Nehogy már ne büntethessük, kínozhassuk, alázhassuk őket szabadon! Meg ugye a hagyományok, meg a természet, meg a keresztény értékrend!
    Ha csak egyetlen intelligens, észérvekkel érvelő rasszistát/homofóbot/ultrakeresztényt találnék, kissé megnyugodna a lelkem. De mindegyik ugyanazokat a primitív, ősöktől örökölt lózungokat pufogtatja már az idők kezdete óta. A vallás szeretetre tanít, de ezek csak gyűlölködésre képesek.

  • 2013.02.11 00:49:48nobody's wife

    A cikk ugyebar,olyan amilyen. Bulvar. A kommenteken jot nevettem. Szanalmas,hogy egynehany ember ugyan intelligensnek tartja magat az atlagnal,de meg mindig leragad a "a faszom anyadban maradt" megjegyzesnel. Ettol Te valoban tobb vagy. Remelem el is hiszed. Ja,leszbikus vagyok,es egyszer en is szeretnek feher ruhat,meg kisbabat. Es boldogan elni,mig az a bizonyos... Nah,de a sok szomoru emberre valo tekintettel a kommentemet rovidre zarom :)

  • 2013.02.11 06:49:37Vízakna

    @nobody's wife:
    A közhelybajnokokat kiválóan lehet agyonverni közhelyekkel. Példa: A leszbikus az egy nö (különben nem leszbikus lenne, ugye, hanem buzi, öszerintük). Namármost egy nönél természetes, ha szeretne kisbabát. Esetleg fehér ruhát is. Ez TERMÉSZETES. Quod erat demonstrandum.

    Én ugyan hetero vagyok (eddig legalábbis még), és nem szeretnék fehér ruhát, de ez utóbbi pl. meg ízlés kérdése, ami non est disputandum. (Kedves troll Nr. 23, ne fáradj a latin fikázásával).

    Szóval szerintem attól , hogy valaki leszbikus, nagyonis jól el tud szeretgetni meg látni egy kisbabát. Vagy késöbb nagyobbat. Vagy kettöt is.

    @Tahófehérke:
    Majdnem mindenben egyetértek veled, kivéve ezt: "Válasszuk már el a hétköznapi életet a szexualitástól." Ez ugyanis nem megy, mert a szexualitás az egyik legmélyebben belénk drótozott ösztön, és minden szinten rányomja, mit, rápréseli a bélyegét a hétköznapi életre. Ugyanakkor magánügy. Értem én, hogy mire gondolsz, de ahogy mi a helyére tudjuk tenni a hétköznapi életen belül a szexualitást, úgy ök szegények nem, tehát lovagolnak rajta. Pedig, miután magánügy, semmi közük hozzá, amíg nem a sajátjukról van szó. Bár lehet, hogy nekik szegényeknek még a sajátjukhoz sincs közük, és épp ez a bajuk...

  • 2013.02.11 09:21:55Avril35

    Nem ugye hófehérke...ez a te beteges agyadban született, hogy egy csapat rögbijátékossal kefél az ember az esküvője napján. Ennek az esélye 0%.
    Azt meg mindenki tudja mit csinál két férfi, két nő a hálószobában. Én erre mondtam, hogy hányás.
    Véleményem szerint sem normális, ha egy fiatal lány nem egy férfit kíván, hanem egy másik nő muffját nyalogatja.
    Minden tiszteletem George Michael-é, de akkor is hányok attól amiben megnyilvánul a homosexualitás.
    Na, téma lezárva.
    Legyenek boldogok a kölyökkel, pont úgy néznek ki mint egy aranyos testvérpár.
    Kár, hogy nem azok.

  • 2013.02.11 10:31:10Tahófehérke

    Avril35, most megleplek.
    Képzeld, lehet, hogy melletted állok a közértben a sorban. Lehet, hogy egymás mellett ülünk egy orvosi váróteremen. Tőlem kérsz tüzet. Ugyanazt a kapaszkodót fogjuk meg a buszon.
    Ma, amikor mész hazafelé, nézz bele az emberek arcába és gondolkozz el azon, ki mit csinálhat az ágyban. Vagy erdőnmezőn, liftben. Ki lehet homoszexuális, ki gerontofil és ki lehet szadista domina.
    Attól, hogy nem tudod róluk, bárkik lehetnek és te mégis beszélgetsz velük, szimpatikusnak találod őket és még hozzájuk is érsz. Lehet, hogy a fodrászod is meleg. A taxis. Az eladó a boltban, aki a sonkát szeleteli neked.
    Eszedbe jut minden alkalommal a hányás? Eszedbe jut, hogy a manikűrösöd puncit nyalogat?
    Nem.
    Mert a világban a szexualitás ugyan fontos rész (köszi, Vízakna) de magánügy.
    Én nem kötöm az orrodra, hiszen nem látod rajtam, ahogyan a legtöbb melegen, pláne a leszbiken sem:)

    És nem tisztelem George Michaelt. Nincs miért.

  • 2013.02.11 13:20:26icipici cici bizottság

    Tahófehérke, Nobody's wife ne törődjetek Avril35-tel! Ha tudná hogy mindenhol ott vagyunk, fiúk-lányok, tüllszoknya és hajcsatdobálás nélkül megdöbbenne!
    Amúgy! Most olvastam, lemondott Benedek pápa, gondolom az is normális, erkölcsös.... meg miket mondott még, ja ez az a Biblia!
    Szép napot csajok!

  • 2013.02.11 14:54:02dieter1

    A homoszexualitás szerintem is “hiba”, olyan értelemben, hogy nem illik a természetbe. Sem a törzsfejlôdésen alapuló darwini, sem az Isten teremtette világra, bármelyikben is hisz valaki. (Vigyázat: a bôrszín, a vallás NEM hiba!) Viszont a természet hibái véletlenszerüen újra és újra elôfordulnak, megismétlôdnek, ezért nem “halnak ki”. Mindezt semmiképp sem értékítéletként mondom, mert a meddôektôl kezdve (hogy elsôként a témához legközelebb esôket említsem) sokféle különbözô “hibásan” született ember él közöttünk, autistákon vagy törpéken át a sziámi ikrekig széles a spektrum. Elfogadottságuk egyre nô, nem mutogatunk már senkit cirkuszban, utcán egy bizonyos IQ felett nem bámuljuk meg ôket és nem teszünk hülye megjegyzéseket sem. (Csak az az überliberális PC ne akarna minden fogalmat valami szépítô és hazug körülírással helyettesíteni... )

    Miért keltenek manapság épp a homoszexuálisok problémái és követelései nagyobb vitákat? Pedig folyton azt hallom: “mindenki azt csinál a négy fal között, amit akar, csak ne akarja nekem is kötelezôvé tenni!” Talán azért, mert nagyon sokan félnek (és némi joggal) a dolog terjedésétôl, mivel a viselkedésminta a heteronak születettek számára is követhetô, lásd Vízakna hozzáállása. Ha társadalmilag nagyobb az elfogadottság (egyes ókori társadalmak példájára gondolok), akkor megszaporodnak azok, akik külsô ráhatásra, anyagi okból, kiváncsiságból, stb. “átállnak”. Hogyan gondolja ezt egy átlagember, akinek heteroszexuálisnak induló gyermeke van? Valahogy így: “az én gyerekemet se egy bácsi, se az osztálytársnôje ne akarja átállítani!”. Ez a félelem dolgozik az emberekben akkor is, amikor a homoszexuális párok “gyermekeit” féltik. Persze az esetek nagy részében nem lesz igazuk, de a félelmek legalábbis érthetôek.

  • 2013.02.11 14:55:42dieter1

    Érzésem szerint a magyar többség támogatja a törvényes élettársi kapcsolatot (csak a házasság elnevezést ellenzik persze), azt, hogy homoszexuális emberek is élhessenek együtt, jogi védelemben. A gyermekvállalás már kényesebb téma, de a társadalom igen nagy része még ebben is megengedô, mint itt is látszik.
    Éppen ezért nem értem, miért hiszik el egyes, a jogaikért küzdô homoszexuális emberek, hogy bármi pozitív változást parádékon lehetne elérni?! kertesz írta kicsit feljebb: “Azt hiszem, ha az éves buzifelvonuláson, ahelyett, hogy tüllszoknyában villognának az öreg transzvesztiták, a normális párok mennének ott, semmi balhé nem lenne.” Igen, szerintem is százszor hatékonyabb lenne, de mintha ott nem is ez volna a cél.

    Az a baj, hogy jól láthatóan vannak a világban olyan liberálisnak csúfolt erôk (nem libsibolsizom, és nem egész pártokra gondolok), akik lételeme az emberek provokálása, összeugrasztása, a problémák megoldása helyett azok kiélezése. A “jogvédôk”, PC-szómágusuk zászlajukra tûzik a homoszexuálisok problémáját is, de senkinek ne legyenek illúzióik tevékenységük eredményét illetôen...

  • 2013.02.11 14:56:27dieter1

    +1: Avril35 kontra Tahófehérke: nem érdemes élezni a diszkurzust. Lehet, hogy valakinek hányingere lesz, ha belegondol, de nem fog belegondolni, ha csak szimplán összefut az utcán valakivel. Szerintem egész jól el tudnátok beszélgetni egy véletlen személyes találkozás esetén :-)

  • 2013.02.11 14:59:44Vízakna

    @Avril35:
    "Azt meg mindenki tudja mit csinál ... két nő a hálószobában. Én erre mondtam, hogy hányás."

    Én pl. tegnap a húgommal felporszívóztam a hálószobaszönyeget. Nem mondom, köhögés volt, de hányás? Pedig két nö csinálta a hálószobában!

    Van, aki a pacalt imádva habzsolja, van, aki tényleg rosszul lesz töle. No most kultúrember, még ha esetleg undorodik is a más kajájától (én se szeretem pl. a polipot), van olyan udvarias, hogy nem "fújhányás"-ozza le a másik ember örömét (amíg nem téged kényszerít rá, de az minden eröszak esetében hányás).

    Végül is, nem nekem kell polipot ennem, de ha valaki szereti, miért ne egye? S ha véletlenül annyira undorodom töle, hogy azt se bírom nézni vagy szagolni, ha más eszi, akkor másik asztalhoz ülök. De sem el nem veszem elöle, sem meg nem bélyegzem miatta. Plána nem ilyen ex-katedra-fennkölten.

    S miután senki nem az orrod elött éli esetlegesen leszbikus szexuális életét (mármint általában; a melegfelvonuláson tapasztalt orrbaszájba-akcióktól én is undorodom, de a hetero baszás sem az utcára való, mert bármennyire is a mindennapi élet elválaszthatatlan része, MAGÁNÜGY), és nem kényszerítenek sem részvételre, söt még a végignézésére sem, ha saját gondolatvilágodban eröszakkal mégis erre koncentrálsz és hánysz, hát az a te külön mazochista bajod.

    Mellesleg, a szexuális partner megválasztása nem kis mértékben szimpátia dolga is. Avril35, ne olvasd innen tovább, mert kénytelen vagyok közölni, hogy ugyan teveled eszembe se jutna (nemcsak, mert te hánynál, hanem mert a kommentjeid alapján nem tetszel), de ha úgy hozná a sors, hogy kipróbáljam, Tahófehérke biztosan bejönne (bocs, TF, nem személyeskedni akartam, csak magyarázni...)

  • 2013.02.11 15:12:40Vízakna

    @dieter1:

    "Átállásról" szó sincs, esetleges repertoárbövülésröl van szó. A laktanyában sem lesz mindenki buzi, ban, aki kényszerböl maszturbátorba megy át, van, akinek a töke fádul megj, van, aki kibírja. Vérmérséklet és beállítottság kérdése.

    Lehet, hogy én rejtett biszexuális vagyok (szerintem ugyan bizonyos mértékben mindenki az, hiszen a megzati élet elején alapban azonosból indulunk kétfelé), de az 1-99 és az 50-50 meg a 99-a között is sok átmenet van.

    És minél többet foglalkozom a gondolattal, annál kevésbé tartom kizártnak (vagy "hibának"), ha valaki azonos nemüvel (is) jól tudja érezni magát.

    S miután jelenleg nincs barátom már jó ideje, a jelen vita alapján megismert szimpatikus leszbi csajokra gondolva nem tartom kizártnak, hogy ha egy lány elcsábít, elcsábuljak egy körre. Több esélyük lenne, mint egy vadkeresztény hímsovén macsónak. (Nem, troll Nr. 24., nem vagyok ANNYIRA ronda.)

    A faj fenntartásának isteni vagy darwini természetszempontjából persze, hogy "hiba" a homoszexualitás, de társadalomban élve már nem annyira - s jelenleg az emberiség éppen azt tenné a legjobban, ha abbahagyná végre a szaporodást. Még azt sem tartom kizártnak, hogy a homoszexualitás lassú "szalonképessé" válása mögött éppen a társadalom azon természettörvényi igyekezete rejlik, hogy a túlzott elszaporodásnak végre gátat vessen az (igen, kedves troll Nr. 15) önszabályozó dialektikus rendszer.

  • 2013.02.11 15:13:15Vízakna

    Bocs a hejes irtási hibákért...

  • 2013.02.11 15:15:50icipici cici bizottság

    dieter1

    "Böjte Csaba: Isten nem teremt selejtet"
    Mielőtt bárkinek eszébe jutna, hogy én "erőszakoltam" szájába e szavakat[link]

    Avril35
    Nem tudom mit tudsz a lányok hálószobatitkairól, de elárulom ahogy a hetero-párokná,l úgy a homoszexuális pároknál is igen változatos tud lenni a szexuális élet! Van aki a szerepjátékokat, van aki a segédeszközöket részesíti előnyben, és van még hány, de hány variáció! Le sem merem írni, nehogy rosszul légy!

  • 2013.02.11 15:16:40icipici cici bizottság

    Víziakna, a humorod csodás, helyes-sírás ide-oda :D

  • 2013.02.11 15:16:47Avril35

    Nekem sem tetszenek a te hozzaszolasaid...
    Ha lemondott valszeg egészségi okokból.
    Nem járok busszal, kozerbe sem jarok, tutti nem futunk ossze. George michael, elton john rajtuk pedig van mit tisztelni. De ezt úgysem te ítélet meg...
    Nagyjából 2-3 ember vitatkozik itt, a többi aki csak simán le ordas buzizott mindenkit az egy komment után eltűnt. Nekik volt igazuk...

  • 2013.02.11 15:19:20Avril35

    Es az lmp is eltűnt a pichaba jeeee:-D

  • 2013.02.11 15:32:31Avril35

    Hogy mennyire elfogado a világ es mennyire nem? Ádám Lambert karrierje ott ért véget amikor elkezdődött... Azzal hogy nem törölt ki fotókat a FB oldaláról amin nőnek öltözött férfiakkal smarol...
    Szinte minden dala megbukik, pedig eszméletlen hangja van, szimpatikus vonzó srác. A kortárs énekesek közül neki van a legkevesebb rajongója..
    A lemondott Benedek pápának több van. Vajon miért?! Biztos nem miattam!
    Justin Bieber miért titkolja, miért titkoltatja vele mögötte álló pr gépezet ..?

  • 2013.02.11 15:52:04Vízakna

    @Avril35
    "Es az lmp is eltűnt a pichaba jeeee:-D"

    Öööö... ez most hogy jön ide???

  • 2013.02.11 16:08:20dieter1

    Lehet itt beszélgetni, anyázni nem muszáj... Akkor se, ha két ember nem ért teljesen egyet. Vízakna például azt írja, hogy "repertoárbôvülés", icipici cici bizottság pedig a szexuális élet változatosságát említi. Igaz. Még magamról sem merem azt állítani, hogy én volnék a csak-illedelmesen-és-úgy-hogy-gyerek-lehessen-belôle mintakép, és nem biztos, hogy 99-es vagy hányas vagyok. Viszont:
    - Vízakna: azért fogalmaztam "átállást", mert a szülôk ettôl féltik a gyereküket és a homoszexuális párok által nevelt gyerekeket. Van ilyen éppen elég - de még ha nem lenne, akkor is részben ez teszi érthetôvé az ellenérzéseket. Amúgy sok mindenben egyetértünk :-)
    - icipici cici bizottság: bocs, de ez a nekem írt válaszod egy nagy marhaság, nem illik ide. Azt írtam: hiba, nem azt, hogy selejt. Nem tisztem Böjte Csaba helyett válaszolni, de ô épphogy arról ír, hogy minden gyerek érték, akármilyennek születik. Ha "hibásnak" az én szóhasználatom szerint, akkor is. Vagy Böjte tagadja, hogy születnek meddôk, autisták, törpék, sziámi ikrek?!
    - Amúgy hogyhogy folyton papokról írsz? Igen, Benedek pápa lemondott, szokatlan döntést hozott, de fogalmam sincs, ez hogy jött ide. Pár éve ô kért hivatalosan bocsánatot a papok által valaha is elkövetett szexuális zaklatásokért. Amik egyébként az emberiség történetében minden kényszerüen egynemü közösségében elôfordulnak (sajnos).

  • 2013.02.11 16:46:24Vízakna

    @dieter1

    "...szexuális zaklatásokért. Amik egyébként az emberiség történetében minden kényszerüen egynemü közösségében elôfordulnak"

    Nem csak egynemü közösségben. A szexuális zaklatások és eröszak kiemelkedö többsége a többnemü közösségben (értsd: az egész világon mindenütt) Sajnos.

    A szülök féltik gyermeküket az "átállástól" - ez önmagában így szüklátókörüségre utaló hiba, mert nem attól "áll át" a gyerek, mert otthon azt látja (mellesleg, NEM látja, mert minden tisztességes szülö/nevelö, akármilyen is, NEM a gyereke elött fog szexelni, és mondjuk az özvegy lány és anyja által nevelt gyermek semmiben sem kap rosszabb viselkedésmintát, mint a lánytestvérek vagy épp leszbi pár által nevelt gyerek) - ez csak egy avril-féle ürügy az elítélés mellett.

    (Bocs, Avril35, nem személyeskedni akarok, de jó megtestesítöje vagy kommentjeid alapján ennek a rétegnek, ezért használtam a típusmegjelölést.)

    Ráadásul az otthoni leszbi vagy homokos mama/papa pár nem kizárólag meghatározója a példaállításnak, hiszen az egész világ körülöttük "normális", hogy ezt a hülye kifejezést használjam, ergo viselkedésmintában jóval több hetero, mint homo benyomás éri öket. Maximum (és ez nem baj, söt), amint a legelsöben írtam, toleránsabbak lesznek. És ettöl alkalmazkodóbbak a faj szintjén a körülményekhez. És ettöl könnyebb életüek és boldogabbak.

    No már ha nem buzizzák le eröszakkal az avrilok a "szüleiket"...

  • 2013.02.11 17:14:29Avril35

    Te valamit félreértesz vazze..!
    Nincs bajom a homokosokkal, de ők attól meleg, meg attól leszbik hogy máshogy szeretkeznek, Na az az undorító szerintem. Meg minden hetero szerint. Ezt hidd el nekem....
    Én szerintem az a normális, a gusztusos, a szép, ha egy fiú egy csinos, bájos fiatal kislányt, visz haza, bemutatni anyunak, apunak, csaldának, még az is hagyján ha egy idősebb szépasszony iránt érdeklődik, de ha hazahozza nekem George Michael.t én elsírom magam!!!!!!!!!!!!!!!!

    És azért amiből a cikk indult, nagyon kevés van a világon.

  • 2013.02.11 17:19:34Tahófehérke

    Valószínűleg a Vízakna által megfogalmazott réteg gyereke buzizna le a homokozóban az én gyerekemnek, hiszen ezt hallja otthon.
    És akkor legyen egy ellenpélda: a lányom, aki egy vállrándítással és jólvananyával elintézte az egész leszbiségem.
    A közhiedelemmel ellentétben ez szinte csak a felnőttek számára fontos. A gyerekek ösztönből sokkal jobban el tudnak viselni bármilyen másságot, veleszületett toleranciájuk nem tűnik el, HA a szülő hagyja ezt normális keretek közt fejlődni.
    A gyerekeknek sokkal kevésbé érdekes egy egynemű pár, persze korfüggően belekérdeznek, de nagyrészt a szülőn múlik, mit ad elő magyarázatként.
    És itt van az a fenti réteg problémája, *Hogyan neveljünk homofób gyereket?*

  • 2013.02.11 17:22:36Tahófehérke

    *de ha hazahozza nekem George Michael.t én elsírom magam!!!!!!!!!!!!!!!!*

    De tényleg, miért is? Hogy mit szólnak a szomszédok? Vagy buziszag lesz? Könyörgöm, egy értelmes indokot mondj.
    Én tudok indokot mondani arra, miért nem lennék maradéktalanul boldog ha a gyerekem meleg lenne.
    De a zsigerből-utálom-a-buzikat nem értelmes indok.

  • 2013.02.11 17:25:28Vízakna

    @avril35:

    "ők attól meleg, meg attól leszbik hogy máshogy szeretkeznek" Hú de nem lehet neked fogalmad arról, hogy hogyan kell szeretkezni. Amennyiben neked a szeretkezés csak abból áll, hogy egy péniszt vezetnek be egy vaginába, akkor persze igazad van - a magad rettenetesen beszükült módján. Ez esetben csak sajnálni tudlak. A technológia mélyebb rejtelmeibe nem megyek bele, mert ez nem egy pornóblog, de a minimumot azért megemlítem: ha a heteró fiúd még nem nyalt neked egy rendes orgazmust, te meg még nem szoptál neki egy ugyanolyan jót, akkor nem tudod, mi az hogy "szeretkezni". Márpedig mindkettöt azonos nemü társ is meg tudja ám csinálni! Szóval nem is szeretkeznek ök olyan nagyon máshogy...

    "de ha hazahozza nekem George Michael.t én elsírom magam!" George Michael sokkal jobban sírna, hidd el.

    "amiből a cikk indult, nagyon kevés van a világon" - én belátom, hogy mindenki csak azt a statisztikát hiszi el igazán, amit saját maga hamisított, de ezt az igazán tömény valótlanságot átgondolnám a helyedben. Ha csak abból indulok ki, hogy én magam három ilyen vagy ilyen jellegü családot (igen, CSALÁDOT!) ismerek (kedves troll Nr. 39, nem, nem azért, mert ilyen perverz társaságom van...), akkor a "nagyon kevés"-nél jóval több lehet belölük, nem gondolod?

  • 2013.02.11 17:25:49Tahófehérke

    A félreértések elkerülése végett nem kötözködöm ebben a céltalan vitában.
    Nem sikerült még a környezetemben olyan emberre akadnom, aki ennyire elutasító lenne.
    Kibaszott szerencsés vagyok, tudom.

  • 2013.02.11 17:30:02dieter1

    Vizakna: persze hogy nem csak egynemü közösségben. Csak a "pedofil papok" szerepe miatt szorítkoztam erre a körre, mivel hasonló helyzetben ugyanúgy voltak ateista pedofil nevelôk is. (Szintén sajnos.)

    Szüklátókörüség? Lehet, de ez van. Én elsôsorban létezô jelenségeket próbáltam mutatni. Egyfelôl a félelmeket és ellenérzéseket, akár indokoltak, akár sem. Másfelôl azt, hogyan lehet toleranciára nevelés indokával/helyett indulatokat felkorbácsolni és csoportokat egymásnak ugrasztani.

    Amúgy engem egy filmrendezô, Ang Lee tett kicsikét belátóbbá. Nem is a Brokeback Mountain - Túl a barátságon c. ismertebb filmjére gondolok, hanem egy korábbira: Az esküvôi bankett :-)
    Ezt a legnagyobb gyerekem már látta is, toleranciát csak tanuljanak, aztán ha annak születtek, maradjanak azért a hetero oldalon, és csináljanak gyereket ill. szüljenek ;-)

  • 2013.02.11 17:30:32Avril35

    Férfi-nővel. Indok. De mindegy. Ismerek technikákat. Férfiakkal. Kb századjára mondom. Szerintem is keress más vitapartnert. Mert én kiszállok.

  • 2013.02.12 08:00:37Vízakna

    @dieter1:
    Ezt írtam: "A szülök féltik gyermeküket az "átállástól" - ez önmagában így szüklátókörüségre utaló hiba" - és szerintem valóban szüklátókörüségre vall, ha CSAK ez alapján átállástól fél valaki, és aztán ebböl alkotott exkatedra véleményét nemcsak megformálta, de sulykolja is.

    @Avril35:
    Pontosan 21-szer szóltál hozzá, csinoska, és nem minden hozzászólásodban beszéltél technikákról, tehát a "százszor" is ugyanolyan túlzás, mint a többi.

    @TF:
    "nem kötözködöm ebben a céltalan vitában" - csatlakozom!

  • 2013.02.12 08:02:46Zka77

    Sok hülye homofób beszűkült fasz hogy pörög. Ha ti nem volnátok, ez az egész probléma nem is létezne. A gyerekeknek minden természetes, előítéletek nélkül születnek. Teljesen normális gyereket lehet nevelni 1 szülővel is meg 2 azonos neművel is. Ugyanakkor lehet teljesen hülye bunkót is nevelni 2 külön neművel, itt vagytok példának mindjárt ti :)

  • 2013.02.12 08:18:47Vízakna

    Nem mondom, hogy nincs igazad, de azért kissé differenciálhatnál :-)

  • 2013.02.12 09:13:36dieter1

    Vízakna (és Zka77):
    " valóban szüklátókörüségre vall, ha CSAK ez alapján átállástól fél valaki, és aztán ebböl alkotott exkatedra véleményét nemcsak megformálta, de sulykolja is."
    Ezt a sulykolást most rólam írtad konkrétan? Vagy általában azokra a homofóbokra (Zka77: "sok hülye homofób beszükült fasz"), akiknek a félelmét próbáltam bemutatni? :-) Ugyanis én a szüklátókörüséget egyáltalán nem tagadtam, hanem megengedôen azt írtam: "Lehet, de ez van."
    Ha meg akarnátok változtatni az imént említettek hozzáállását, ahhoz nem elég ezt tényként megállapítani. Valamint sem Zka77 heveskedése, sem az általam említett ultraliberálisok handabandázása nem fog egyetlen lépéssel sem közelebb vinni az elfogadáshoz. Én ezért próbálok itt érvelni kötözködés helyett, sôt éppen a másik oldalnak adok tippeket, aztán vagy hisztek nekem, vagy sem :-D

  • 2013.02.12 09:18:10Vízakna

    @dieter1:

    DEHOGYIS! Te nagyon félreértesz valamiT Azokra a szülökre értettem, akik ezt a következtetést levonják és aztán sulykolják!

  • 2013.02.12 09:18:50Vízakna

    dieter1: veddmáészre hogy ugyanzon az oldalon állunk, te!

  • 2013.02.12 09:19:26Vízakna

    dieter1: vagy legalábbis kábé...

  • 2013.02.12 10:18:10icipici cici bizottság

    dieter1
    selejt jelentése: defekt (latin = "elgyengülés, fogyatkozás, kimerülés" Üzemzavar, műszaki hiba. "Defekt könyv, defekt példány (= hibás a nyomása, kötése, hiányoznak belőle oldalak vagy ívek, az ívek rossz sorrendben vannak bekötve, stb.)
    Lehet papnak készültem, csak leszbi lettem ;)

  • 2013.02.12 10:22:13Vízakna

    Érdekes lenne, ha esetleg leszbi fiúk is írnának a véleményükröl (nem tudok nekik nevet adni, a buzi durva, a meleg pécébaromság, esetleg gay?), nemcsak leszbi (vagy azt nem teljesen kizáró :-) lányok. Bár úgy érzem, a lányok könnyebben felvállalják ezt - talán mert a hímsovén társadalom a leszbi lányokat jobban tolerálja ("dejólenneköztük" alapon), mint a gay dolgokat?

  • 2013.02.12 14:42:44dieter1

    - Vízakna: akkor jó, feleslegesen aggódtam, bocs :-) Maradjunk a kábénál :-D

    - icipici cici bizottság: nôkbôl pap nem lehet (katolikus fogalom, náluk csak nôtlen férfiak jönnek számításba), max. lelkész ;-)
    A hiba, selejt, defekt(us) és egyéb rokon értelmü szavak: egyszerüen továbbra sem értem, min vitázol, az általam írtakkal van bajod, vagy Böjte atya szavaival. Amit én mondtam a "hibás" emberekrôl: sajnos igenis vannak, vita csak azon lehet, hogy a homoszexualitást besorolhatjuk-e ebbe a kategóriába - de Te nem ezzel vitatkoztál. Most próbáljunk arra koncentrálni, mire gondolhatott Böjte Csaba, amikor az idézett mondatot mondta. Ha Isten nem teremt selejtet, akkor nincs olyan ember, akit "le lehet selejtezni", kidobni, kivetni az emberek közül. Tehát minden ember érték, akármilyennek is születik. Ennél pozitívabbat igazán alig mondhatott volna :-)
    Itt két lényegesen különbözô fogalom ütközik, amiket egyszerüen nem lehet összevetni sem. Az egyik arról szól, tökéletes-e az ember (a válasz: nem, senki). A másik pedig arról, hogy ha nem tökéletes, akkor kidobható-e (a válasz: nem, senki). Mert az ember nem nyomdahibás könyv :-)

  • 2013.02.12 14:59:50Vízakna

    Kábé.

  • 2013.02.12 16:22:57Reggie

    Vízakna: pedig sok nevuk van: buza, buzerans, langyi, homar, bukta, ratyi, kocsog

  • 2013.02.12 16:53:45Vízakna

    @Reggie:

    Egyik sem valóban korrekt megnevezés, mindegyik csak többé-kevésbé gyalázkodó csúfnév. A "homoszexuális" kitétel mindkét nemre vonatkozik, a "leszbikus" (mondjuk: becézve: leszbi) a nönemüekre vonatkozik. A hímnemüekre kerestem ehhez hasonlóan "hivatalos", de legalábbis nem gyalázkodó, kifejezést. Az angolszász eredetü "gay" nagyjából megfelel az objektív megjelölésnek, a német "schwul" már tartalmaz némi pejoratív mellékzöngét, de én valami aránylag magyar szót szerettem volna találni ebben a kategóriában.

  • 2013.02.12 23:28:06nobody's wife

    Dieter,teljesen igazad van,a felvonulasnak nem arrol kellene szolnia,amirol egyebkent otthon Magyarorszagon szol. (ezt azert mondom,mert en nem otthon elek) De sajnos a mai magyar meleg tarsadalom iksz szazaleka is csak azon az agyi szinten van,mint kedves Avril35. Tolem ugyan messze all az anyazas,de aki primitiv,az primitiv,sorry,nincs mit ezen fenyezni. :) Mas orszagokban ez egy buli,vagy jogok kiterjesztesenek "kovetelese",vagy hivjuk akarhogy,de nem az ami otthon megy. Mert amig vki keresztet rak a ferfiassaga ele,az ne varjon csodat. De nem csodalkozom,mert manapsag ez megy otthon,utalat,gyulolet,es ezt a "nagyok" iranyitjak. Rasszizmus,homofobia,de megy ez kicsiben is. Darwin ide vagy oda,ahogy edesanyam is megmondta: "sosem tudhatjuk,hogy melyik sorba allunk." :)

    Vizakna,khm,tetszel. :)

  • 2013.02.13 07:35:42Vízakna

    @nobody's wife:

    Kö(sz)lcsönös :-)

    Azonban a nem magyarországi felvonulások közül én a bécsit láttam, no az sem igazán arról szólt, amiröl kellett volna... tulajdonképpen nem tudom, miért kell egyáltalán vonulgatni, ez csak feleslegesen bosszantja a csinoska avrilokat, szerintem a harcos vonulgatás helyett a csendes beépülés jobb taktika lenne.

    A lakásomhoz nagyon közel olyan 3-4 saroknyira tölem pl. van itt egy lila ház, a Homoszexuálisok Háza. Mindenki tud róla, mindenki látja a ki-be járkálókat, senkinek nem tünik fel, senki nem botránkozik meg rajta, olyan, mint egy bármelyik másik irodaház vagy szálloda.

    Van benne kocsma is, voltam már ott, teljesen rendes kocsma, senki se bántott vagy kezdett ki velem vagy nézett ki onnan. De nem nézték ki onnan az egy asztalnál ülö fiúkat vagy lányokat sem!

    Jókat beszélgettem az ottani "kocsmatöltelékekkel", fiúkkal, lányokkal. Kedvesek, normálisak voltak. Olyan volt, mint bármelyik egyetemi negyedi kocsma. Csak éppen lilásrózsaszínüre van vakolva. Még jópofán is néz ki. MERT EGY MÁS SZÍNFOLT.

  • 2013.02.14 16:30:27holdfenypatkany

    Szerintem nagyszerű, ha egy homoszexuális pár gyereket vállal. Amennyiben a gyerek kap elég szeretetet mindkét szülőtől, addig szerintem nem lényeges, hogy azok egy férfi és egy nő, két férfi, vagy két nő. Azt már inkább tekintem nagyobb problémának, ha egy gyerek csonka, vagy nem kellően szerető családban nő fel, mivel az ilyen gyerekek sokkal nagyobb eséllyel szenvednek pszichés sérüléseket. Először gondolkozzatok, ne ítélkezzetek!

  • 2013.02.18 00:42:18nobody's wife

    azt hittem lemaradtam vmirol,igy h napok ota nem neztem erre,de ezek szerint a hatalmas eszmecsere be is fulladt. Viiiiiiiiiiiiiiiizakna :)

  • 2013.02.18 09:52:27Vízakna

    @nobody's wife: Be hát, ez a rendje. El is búcsúzom, biztos összefutunk még. Szia!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta