SZÜLŐSÉG

A gyereken spórolni: menő vagy beteg?

2013. január 21., hétfő 12:09

Új mozgalom körvonalazódik Angliában, a Free Our Kids, amelyik azt tűzte ki célul, hogy kiszabadítsa a családokat a "fogyasztás csapdájából", a blogra ezt a cikket olvasva bukkantam rá. A  cél tulajdonképpen nemes, pláne, ha azt is beleszámítjuk, hogy az elindító anya maga is hoz áldozatokat, vagyis nem arról van szó, hogy a gyereken spórol, és magára költi, amit így megtakarított. Nem tudok viszont megszabadulni az érzéstől, hogy van az egészben valami mű, valami kényszeres.

stockfresh 312186 toddler-girl-with-lots-of-dollar-notes sizeM

Itt vannak a mozgalom alapszabályai, ezek kisgyerekes szülőtől származnak, nem pedig divatozó, bulizó tinik szüleitől, ezt azért fontos szem előtt tartani!

1. Kaja: nem vesznek semmit, ami kifejezetten gyereknek van szánva: mesemintás müzliszelet, picike gyereksüti, karibtengerkalózai joghurt. A családi menü szigorúan heti rendszerben előre tervezve, három étkezés naponta, egészséges, tápláló kaják. Nasinak csak olyasmi, amit amúgy a felnőtteknek is eszébe jutna magukhoz venni.

2. Nulla forint (font) ruhákra. Mivel itt egy két és fél éves gyerekről van szó, a divatszempontoktól nyugodtan el lehet tekinteni. Az anya azt határozta el, egy éven keresztül kizárólag már meglévő, és örökölt cuccokat használnak majd. Cipőügyben még nem döntött.

3. Nulla forint játékokra, az elv nagyjából az, mint a ruháknál. Anyuka azt szeretné bebizonyítani, nem attól lesz jó szülő, hogy elárasztja a gyereket tárgyakkal.

4. Nulla forint programokra. Na, ez már azért meredek egy kicsit. Terv szerint egy teljes évig csak otthon és barátokkal csinálnak programot. Egy teljes év koncert, színház, mozi, cirkusz, játszóház és állatkert nélkül - szerintem itt erősen átestünk a ló túloldalára.

5. Mosható pelenkák. A mozgalmat elindító anya által idézett statisztika szerint egy angol szülő a gyerek két és fél éves koráig átlagosan 923 fontot (körülbelül 330 ezer forintot) költ eldobható pelenkákra. Tekintve, hogy mennyibe kerül egy csomag pelenka, és hogy milyen végtelen mennyiséget fogyasztunk el belőle, mire a gyerek szobatiszta lesz, ez nem is hangzik soknak. A mosható pelenka nagy vállalás - őszinte elismerésem, elvileg maximálisan egyetértek a céllal, gyakorlatilag én biztosan képtelen lettem volna rá.

6. Hajvágás otthon. Na, ez egy vicc, szerintem nálunk a legtöbb két és fél évesnek amúgy is az anyja vágja a haját - már ha egyáltalán van mit.

Amire nem vonatkozik a költési stop: bölcsőde, mert az anya dolgozik, és egészségügyi kiadások, mert anya azért nem egy állat.

Szóval, itt vannak ezek a célok, nemes az indíttatás, de mégis értetlenül állok előtte: ha valakinek baja van a fogyasztói társadalommal, miért a gyereken veri le? Miért nem magára nem költ valaki egy éven át? Szerintem ugyanezeket a nemes célokat demonstrálhatná nyugodtan magán is: főzne rendesen, nem venne ruhát, nem csinálna magának fizetős programokat, stb. Egy két és fél éves gyerek, aki három és fél lesz, amikor a kísérletnek vége, nyilván semmit nem fog fel ebből az egészből, valószínűleg emlékezni sem fog rá.

Mit gondolnak erről a mozgalomról? Tudnak vele azonosulni? Legalább részben? Vagy önök szerint is van benne valami kényszeres?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2013.01.21 15:11:05DIODORO

    dr.lány:

    Nyugodtan általánosíthatsz :) A gyerekek születésével egy olyan új piac nyílt meg előttem, amiről eddig sejtelmem sem volt :)

    Feleségem olyan csereberéket, "kölcsön" ügyleteket bonyolít le gyerekruha ügyileg, hogy ahhoz képest bármely bróker elbújhat. Én már feladtam, hogy tudjam kitől, mit, mikor kaptunk és kinek, mikor, mit adtunk és kinek, mikor, mit fogunk adni .

  • 2013.01.21 15:20:18ildiko78

    mi is moshatóztunk szuper dolog, ráadásul a fiam másfél évesen szobatiszta (ágytiszta) is - lehet számolni.

    nekem nagyobbak a gyerekek, de igyekszem kerülni pl a mesefigurás pudingport! pl ruhából nagyon jó a turis, főleg mióta a hat évesem imád térden csúszkálni

    játékkal is nagyon egyetértek

    egy a kivétel a programok, sajnos ezek pénzbe kerülnek így lett ajándék a Nagycirkuszos kirándulás, vonattal (sokkal olcsóbb mint kocsival), sajnos a hamburgert nem tudtam kikerülni

  • 2013.01.21 15:23:43Tücsök32

    Nem olyan kivitelezhetetlen, ha túlzó is: nekünk 70 százalékban összejött. Nem veszek tündérkés joghurtot, ha csak egyébként nem vennék joghurtot, csokit adok, azt mi is magunkhoz vesszük :-)
    Ruhákat nagyrészt örököljük, hajat otthon vágjuk. Játékot ha veszek, sokszor nem azért, mert megnyomorodna nélküle a gyermek lelke, hanem mert bennem támad fel a gyermek. Amúgy kapnak a rokonoktól. A mosható pelust kipróbáltam, ez most nem megy....
    A programok meg: egyrészt itt többnyire nincsenek, időnként vannak ingyenesek is, inkább nyaralásra időzítjük. Jó, de a mieink még kicsik!

  • 2013.01.21 15:29:40gmihaly@citromail.hu

    Bízzunk benne, hogy a szülők magukon is takarékoskodnak - nem őrült módon, minden áron.

  • 2013.01.21 15:31:31ildiko78

    Ja tényleg hajvágás. Komolyan nem értem, miért kell gyereket fodrászhoz vinni. Otthon szép lassan fokozatosan megszokja, hogy apa megnyírja hajvágóval. Ha hisztizik, cirkuszol, elhalasztva és pár perc óra múlva lehet folytatni.
    Egyébként egy minőségi hajvágó 7 eFt, egy hajvágás 1 eFt, két havonta van nálunk hajvágás három gyereknél. Nemcsak pénz, de jelentős idő megtakarítás is.

  • 2013.01.21 15:53:02thirteen m.d.

    nem értem, miért kell háborogni a ruhaöröklős dolgon. nyilván, akinek nincs kitől örökölnie, az vásárol a gyerekének és nem ezen fog spórolni ilyen értelemben. nem muszáj ám agyatlanul nekimenni az első dolognak a fölsorolásból, amit mi pont nem tudunk akármilyen okból teljesíteni. mindenki a maga körülményeire szabhatja ezt az elképzelést, ha épp kedve tartja kipróbálni és nem eleve így élnek.
    a programokkal kapcsolatos dolog meg ugyanez. azért csak nem gondolhatja senki, hogy bezárja a gyereket a szobába - esetleg a tévé elé -, csak mert úgy nem kell költeni rá...

  • 2013.01.21 16:11:02Frengi

    Mosható pelenka? Nevetnem kell. 3 gyereket neveltem fel, és csak a legkisebbnél volt liberó, baromi drágán. Amikor a német barátnőm meglátta a kiterigettett pelenkákat csak nézet, hogy nálunk még ilyen van?
    Nem is értem hogy éltük túl?

  • 2013.01.21 16:19:28Mrs. Jackman

    sztem nagyon jó ötlet. és megéri később is kipróbálni, amikor a gyerek már felfogja a dolgokat, mert talán úgy megtanulja, h nem attól jó valami, mert mondjuk kék és csillag alakú, hanem jó belőle a barna is. ha mondjuk müzliről vagy pehelyről beszélünk.

    sztem a ruhaköltésnél is az a lényeg, h ésszerűsítsük. magyarán ne vegyük meg a nyolcadik rózsaszín pólócskát, mert olyan cuki.

    amin én nem feltétlenül spórolnék, az a játékos rész, de ha kap eleget a gyerek akkor megoldható, bár az sem mindegy, h miket vesznek neki mások, mert nem árt neki a korának megfelelő, normális kézségfejlesztő játék.
    a programokból én az állatkertet meghagynám, sztem azt élvezik a pici gyerekek is, de a többi feleslegesne tűnik.

    egyébként én most felnőttként kényszerültem spórolni. korábban sokat költöttem mindenféle hülyeségre, és meg kell mondjam felszabadító, amikor kihagyom a leárazásokat mondjuk vagy nem veszem meg az x-edik tök felesleges kozmetikumot.

  • 2013.01.21 16:21:02kis59

    A cipőktől sem kell megijedni,mi is most ajándékoztunk el két párat - teljesen használatlan - kis időre bekerült a szekrénybe, mikor elővettük, már kinőtte....
    Mi is időnként kapunk egyszer-néhányszor használt cipőket.
    A gyerekcuccok nálunk is oda-vissza vándorolnak, ami már jobban lepusztult, az kerül selejtezésre

  • 2013.01.21 16:36:43newtehen (egyszerű mint a faék - de működik)

    "Egy teljes év koncert, színház, mozi, cirkusz, játszóház és állatkert nélkül - szerintem itt erősen átestünk a ló túloldalára"

    Ez nagyjából egy átlag magyar családnál alap.

  • 2013.01.21 16:37:09dokineni

    cipő kivételével minden megvalósítható és alapvetően egyetértek vele, de használt cipőt én pl soha nem adnék a gyerekemre (kicsit használtat se, kivétel esőcsizma, hótaposó) A pelenka kihívás lenne, ki tudja, talán a harmadik-negyedik gyerekemnél megpróbálom...

  • 2013.01.21 17:35:29kolbászoszsömle

    Azt a cipőfetisiszta mindenségit...

    Elképzelem, amint egy kétésfél-háromésfél éves gyerek SZÉTTAPOSSA a cipőjét!

    A másik simán ráadná a hótaposót, gumicsizmát, de a CIPŐT, azt NEEEM!

    lol

  • 2013.01.21 17:43:24miislegyenanicknevem

    és, ha valami nem drágább attól, mert gyerekmintás? például egy bögre, vagy törölköző, vagy éppen a joghurt? mert ilyen is van. akkor meg lehet venni?
    nálunk mi vagyunk a legelőször unokákat produkáló család, így mindent mi veszünk meg, és adjuk tovább, és mire visszajut hozzánk, már annyira lestrapált, hogy még a vaterán sem lehet eladni. néha számolgatom is, hogyha eladnám ezt-azt, tudnék venni nyárra szandit, ruhát, miegymást.

  • 2013.01.21 17:46:49Mediator_07

    Ezt csakis kizárólag olyan találhatta ki, akinek nincs gyereke:-)))

  • 2013.01.21 17:49:08miislegyenanicknevem

    kolbászoszsömle: nem azért, de egy "kétésfél-háromésfél" éves gyerek valóban simán széttapossa a cipőjét. nálunk nem ritka, hogy egy-egy nyári szezonra kellett két szandi, vagy ősszel, tavasszal két cipő (pedig sajnos ragaszkodom a normális, bőr, minőségi cipőkhöz), mert tulajdonképpen reggeltől-estig abban van (-alvás -saját kert), motorozik, játszóterezik, sétál, rohangál, etc. nem bírják ezt az igénybevételt egy gyereknél sem, nemhogy több gyerek esetén.

  • 2013.01.21 18:08:30kolbászoszsömle

    miislegyenanicknevem, ezt máshol úgy oldják meg, hogy nem egy cipőben van a gyerek egész nap.
    Bent van neki mamusza, amikor motorozni megy, arra van neki motorozós cipője, amikor meg az udvaron kell rohangálni, akkor arra is van neki külön cipője.

    Szerintem az a gond, hogy ragaszkodsz a "normális, bőr, minőségi" cipőkhöz.

    Ezek általában kívülről tűnnek annak, valójában pedig nem ipari minőségű cuccok, mert a gyártók úgy gondolják, előbb kinövi a gyerek, minthogy tönkremenjen, így nem kell a bőrnek a hát felső részéből lennie, a varrásnak elég a normál cérna, a talphoz meg jó a PVC.

    Aztán ötödakkora terhelés mellett tizedannyi időt (kilométert) nem futnak el, mint egy felnőtt lábbeli. Mert egyszerűen silányak.
    A nyuszimotorozás áldásos hatásairól most nem szólok, az egy másik kategória, de gondolom, az sehol nem az új cipő avatós bulija.

  • 2013.01.21 18:27:54dieter1

    Megint tanultam valamit :-)
    A legelsô gyerekemnél még a hagyományos textilpelenka volt az általános, azt persze soha többé nem kívántam vissza. Most meg kiderül, hogy itt sem állt meg a fejlôdés...

  • 2013.01.21 18:50:45zrx_xzr

    nagyon helyes ^^

  • 2013.01.21 19:13:35rozsaszinmajom

    imádtam, mikor az örökölt ruháim miatt gúnyoltak általánosban.

  • 2013.01.21 19:34:12zrx_xzr

    amitől nem halsz meg az megerősít xD

  • 2013.01.21 19:37:45Mrs. Jackman

    dokineni, ebben mi a logika? valszeg ebbe a két cipőbe izzadnak bele a legjobban a gyerekek.

  • 2013.01.21 19:48:43dukeekud

    Jo otlet, kulonosen meltanylando, hogy ez Angliabol, a konzum Idiotizmus egyik vezeto nagyhatalmabol indult. Persze magyar viszonylatban nemelyik otlet, erthetetlen, (ki vinne fodraszhoz a ket eves gyereket) , de hat sajnos vagy szerencsere mi meg, nem jutottunk el a konzumidiotizmus olyan fokara, ami a "fejlett" orszagokban tombol.
    Egyik kutyas musorban mondtak, hogy amerikaban atlagosan havi 130 -150 ezer forintot koltenek a kutyajukra az emberek, nalunk meg ennyi atlag ber.

  • 2013.01.21 20:34:26v2peti

    Bár a gyereken is sokat lehet spórolni, de a cigi és a felesleges autózás is nagyon sokba kerül! Ott is!

  • 2013.01.21 21:36:04margaritt

    Éltem kint Londonban - háát, itthoni szemmel elég pazarlóak voltak, és baromira elkényeztették a gyerekeket. Állandóan édességgel tömték őket, meg műkajákkal, rengeteg játékuk volt, és igazából semmit sem becsültek meg.

    Ahhoz képest ez a lista olyan, mintha egy gyorséttermi kaján 150 kilósra hízott nő hirtelen nullkalóriás diétába kezdene. Van egészséges középút, és meg lehet előzni a konzumidiotizmus elburjánzását.

    Viszonylag egészségesen élünk, és belefér némi lazítás - viszonylag nem kényeztetjük el a gyerekeket és nem költünk minden felesleges vacakra, de veszünk néha ezt-azt, ami nélkül élhetnénk is.

    Van a gyereknek rendes ruhája, de nem a legmárkásabb, legtrendibb, hanem praktikus, viszonylag jó minőség és kényelmes (akár turkált, akár örökölt, akár újonnan vett), vannak játékai (az éppen túl sok is), van rendes biciklije stb. Nem kap külön gyerekmintás joghurtot, kekszet, de ha alkalomadtán veszünk egyet-egyet, akkor nem dől össze a világ. Otthon is szoktunk lazítani, barátokkal is összejárunk, de el-eljárunk állatkertbe, cirkuszba, koncertre.
    A textilpelenka, meg a mosható pelenkák ügyében nem merek nyilatkozni, bevallom töredelmesen, én nem próbáltam, és az eldobható áldásosan kényelmes volt.

  • 2013.01.21 21:44:40fafej

    Hááát,az én gyerekem is felnőtt ilyen szemlélettel:no bébipapi-megfőztem,mosott pelus,kapott-turizott ruha, játék - ami használható,továbbadva (kölkem felnövése során mai napig /22 éves/ össze-összepakolja a már nem használt,de jó állapotú ruháit,cipőit,író- és tanszereit,játékait,hogy adjam a rászorulóknak), cirkusz,színház csak óvodai-iskolai szervezés keretében, otthoni fodrászkodás ...Ma is gyakrabban vásárolok ruhát turiban,mint üzletben (kivéve fehérnemű,az szigorúan új), máig itthon vágom-festem a család haját, nagyon ritkán veszek félkész/készételt,mert megfőzök; mosásnál az előírt mosópor felét + 2 evőkanál mosószódát használok - csodák csodája,a fehér fehérebb,a zsíros foltok is kijönnek...különben nem jönnék ki a tanítói fizuból és párom rokkantjáradékából.
    Kolléganőm egy éves gyerekének meg tizenezer forintos lábbelit vesz a Brendonban,meg sokezres ruhákat...Holott nem gazdagabb nálam.

  • 2013.01.21 21:48:10Augustin

    Váááh! Konzumidióta vagyok. Az 1-est leszámítva mindenre költök. A cukimuki rucikra, cipőkékre, készségfejlesztő játékokra, legutóbb vágattam is a hajacskáját. Az élményfürdőt meg a játszóházat annyira imádja, hogy nem vonhatom meg tőle. (Másfél éves.)

    Mondjuk középút, középút.... lehet hordani a használtat, de milyen gyönyörű már az újban! Viszont biztos, hogy a gyereknek is nagyobb öröm az új, ha nem az a mindennapi.

  • 2013.01.21 21:53:25Augustin

    "máig itthon vágom-festem a család haját"

    Ha jól csinálod, elismerésem, de én azt szoktam látni ilyen ismerősökön, hogy az a házi frizura látszik is szegény családtagokon, hogy házi.

  • 2013.01.22 08:04:15coni

    Való igaz, és itt mindegy, hogy gyerek vagy nem gyerekről van szó, rengeteg dolgot eladnak nekünk amitől nem lesz jobb, könnyebb nekünk csak elhitetik velünk.
    Ráadásul még a pipere cuccoknál sem mindig jobb minőségű a gyerekeknek szánt cucc, nagy átverés az egész, ezért nem lenne rossz egy ilyen népi mozgalom. Főleg akik nem engedhetik meg maguknak a szépen becsomagolt sz@rt azt hiszik, valamiről lemaradtak.
    Legjobb példa erre: minél jobban feldolgozott egy élelmiszer annál drágább és cserébe annál kevesebb a tápértéke.
    .

  • 2013.01.22 08:48:32Mad Mind

    Marhaság. Bár egy két évesnél még elmegy, de a mosható pelenka, meg a nem viszi sehova a gyerkőcöt eléggé buta dolog. Pár nap pelenka főzés után rájön, mekkora könnyebbség az eldobható pelenka.

  • 2013.01.22 08:56:43ccvv

    Sajnos nem volt időm az összes kommentet végigolvasni, de ha nem költünk dínós csipszre, akkor ne vegyünk se sört apának, se bort anyának, se vitamint a nagyinak!

  • 2013.01.22 08:58:13ildiko78

    Mad Mind: éppen a múlt héten jelent meg egy írásom a konkurenciánál a mosható pelenkáról. nem kell főzni! és nem akarom belinkelni, de számomra sokkal egyszerűbb volt moshatózni, mint eldobhatózni. (első két gyereknél eldobhatót használtam, harmadiknál moshatót)
    Kezelése tömören: használat után elöblíteni, félretenni, negyven fokon a többi ruhával mosni, kiteregetni és mehet vissza a gyerekre.
    Eldobandó: figyelni mikor ugrik egy méretet a gyerek segge, elmenni venni, súlyosbítva 1-2-3 gyerekkel, mikor épp mennyivel vagyok otthon, használat után zacskózni, levinni a kukába. Ja és a popsit kenegetni, másikkal nem kell.

    Nézz utána ezek a pelusok már nem azok amibe annó minket csomagoltak.

  • 2013.01.22 09:36:53ildiko78

    ccvv: nem a chips-el van baj (bár mondjuk nem szívesen adtam két évesnek, most hogy már nagyok is vannak nem lehet kikerülni), inkább azzal, hogy dínós így kétszer annyiba kerül mintha vennél ugyanolyat dínó nélkül - pl Verdás pudingpor akciósan 99 Ft, vagy épp a joghurtoknál is szembetűnő, főleg mivel a gyerekmintás még kevesebbet is tartalmaz

    szerintem ezt ésszel kell csinálni, pl nem költök 5 eFt-ot verdás pulcsira, (kb 500 Ft a turiban) viszont kifizetem gyerekenként havonta a 10 eFt úszásoktatásra. (ilyenkor én is tudok úszni, ha úgy jön ki a lépés, hogy a kicsit nem kell vinni)

  • 2013.01.22 10:12:17fizetekmegegysort

    Ildiko78:, pl ha neten rendelsz nagy mennyiségű ruhát a gyerkőcnek - pl angliából - olcsóbb a cucc mintha itthon venném. És lehet Verdás, vagy Samtűzoltós, vagy bármi, tök jó áron meg lehet venni, nem ötezerért. A minősége olyan, hogy 2-3 gyerek simán hordja egymás után. Nekem pl a turis cucc egyáltalán nem éri meg, 3 fiam van, a turis az első után kuka, a jó minőségű rendelt újat simán végighordják 3an.

  • 2013.01.22 10:19:28fizetekmegegysort

    Cipő ügyben én már annyi pro és kontrát olvastam, hogy megkérdeztem az orthopédus dokinénit. Ő azt mondta, használt cipőből kizárólag a szezonálist (pl hótaposó, gumicsizma) hordják egymás után. Azt a cipőt, amit hónapokon át hord a gyerek (pl 2 db nyári szandál felváltva), már tilos ráadni a kisebbre, mert ki van taposva, és a kicsik lába még túl érzékeny ehhez. Azt is mondta, hogy sajna a szülők sokszor kényszerből mégis megteszik, és a gyerek egy életen át pl gerincbeteg lesz a rossz lábtartástól.

  • 2013.01.22 10:25:19Balogh Ádám Software

    Számítások találhatók a neten, hogy a mosható pelenka már egy gyereknél is jóval olcsóbb (pelenka ára, víz, mosószer, villanyszámla), mint az eldobható, több gyereknél meg pláne. És nem nehezebb ráadni, mint az eldobhatót.

  • 2013.01.22 10:29:36Kovácsné

    Nagyjából mindig is ezt csináltuk, de külön ideológiai transzparensek nélkül, és gondot fordítottunk arra, hogy a gyerekeknek elmagyarázzuk, miért nem kapnak szkubidús joghurtot. ("Hülyének néznek téged a marketinges bácsik, azt hiszik, hogy a Scooby Doo kép alatt nem veszed észre, hogy ebben nincs is gyümölcs, csak aroma" stb.) És láss csodát, a gyerekek felfogták. És láss csodát/2: a világon senki nem cikizi őket, azok sem, akik éjjel-nappal szkubidús joghurtban feredőznek, mert amúgy jófej gyerekek, és azt is elmondtuk nekik, hogy nem szabad keresztes háborút indítaniuk az osztályukban meg hasonlók, lehetőség szerint hagyni kell mindenkit a saját heppjei szerint élni.

  • 2013.01.22 11:07:23ildiko78

    fizetekmegegysort: köszi meg fogom nézni, bár én szeretem megfogni, közelről megnézni mit veszek. Ráadásul a nagyfiam nagyon vékony, a középső inkább telt, a kicsi meg átlagos. :-) Egy-egy farmerért nem hiszem hogy megérné rendelni, hisz bőven öröklünk is dolgokat. Szerencsére sok turi van a közelben, versenyeznek egymással, így tudok pl 300 Ft-ért farmert venni.

  • 2013.01.22 11:54:46fizetekmegegysort

    Ildiko78: nem, nem, 1-1 db-ot nem éri meg, csak nagy tételben. Akár pl kismamák együtt, összefogva.

  • 2013.01.22 12:00:36sweet trix

    Még egy szavazat a mosható pelus mellett, mi is csináltuk, nem volt nagy cucc és rengeteget spóroltunk. És ezek már tényleg nem AZOK a pelenkák! gyakorlatilag ugyanúgy (vagyis szebben) néznek ki mint az eldobhatók, úgy is kell őket feladni, csak nem mindenféle vegyszer aszalja a babapopsit 2-3 éven keresztül. ÉS tényleg sokkal olcsóbb, már egy gyereknél is, tesónál meg aztán végképp!
    [link]

  • 2013.01.22 12:45:21kicsibuta

    Cipőügyben fizetekmégegysört-nél a pont: a gyerek lábának (és gerincének!) egészsége sínyli meg, ha más által "kitaposott" cipőt adunk rá. Minden másban teljesen elfogadhatónak tartom a korlátozást - mondhatnám, ennek nem korlátozásnak kéne lennie, hanem így lenne normális.
    (Mondjuk, ha a posztbeli két és fél éves gyereket még _rendszeresen_ pelenkázni kell, akkor ott nagyobb gondok is vannak a pénzszórásnál...)

  • 2013.01.22 16:10:37csib

    Én végül célba értünk. Mindenki nyomja a saját okosságát, tapasztalait, meglátásait, kisebb surlódásokkal.
    Miközben olyan ostoba a cikk, ami mellett nehezemre esik szótlanul elmenni, de persze ez senkit nem érdekel. Tiszta Blikk.

  • 2013.01.23 09:13:07dieter1

    "Én végül célba értünk. Mindenki nyomja a saját okosságát, tapasztalait, meglátásait, kisebb surlódásokkal."

    Igen, ezeket a cikkeket gondolatébresztônek, vitaindítónak stb. érdemes többnyire felfogni, és régen volt ennyi normális, nem handabandázó és egymást anyázó hsz egy cikkhez :-)

    Írok még egy saját tapasztalatot, nem mintha bárkit is érdekelne, tudom, pusztán nekem esik jól, ha ideírom. A nagylányommal, akit Kovácsné gyermekeihez hasonlóan NEM cikiznek, szerencsénk volt ruhaügyben. Már kilenc évesen suli után beugrott egy használtruha-boltba, kikereste azt a használt farmert, amire szüksége volt, és közölte az elképedt eladó nénivel, hogy akkor ezt legyen szíves félretenni, majd küldi anyukáját a pénzzel.

  • 2013.01.25 13:40:29Zka77

    1: nem rossz ötlet
    2, 3: fenntarthatatlan ötlet, mert ha mindenki így tenne, nem lenne honnan lejmolni rucit :) Mindenesetre tény hogy SEMMI szükség a gyereket kizárólag új ruhákba öltöztetni, főleg nem márkásba. Játékokra viszont szüksége van, legalábbis olyankora, amiktől szellemileg fejlődhet.
    4: baromság. A programok jó családi foglalatosságok és a gyerek szociális fejlődéséhez nagyon fontosak.
    5: nem vállalnám és kicsit feleslegesnek is érzem. Pici pénzt és ökolábnyomot spórol nagyon sok extra fáradsággal.
    6: nem érzem központi problémának, hogy a gyerek haját hol vágják. Aki tudja, vágja otthon, mert olcsóbb.

    Összefoglalva ez valami nagy divatfaszságnak hangzik, minimális mennyiségű hasznos gondolattal.

  • 2013.01.25 18:33:20claidheamohmor

    Nagy cucc. Anyám ezt már a '80-as években így csinálta :XD

  • 2013.01.26 14:18:25Bambano

    egy teljes év mozi meg koncert nélkül: mi van, kaptál végre meghívót egy rendes torrent szájtra? :P

  • 2013.01.26 15:31:07Azeroth87

    Jézusom. Nekem beteg...

    Gyülölöm azt, amikor egy gyerek túlságosan el van kapatva (bármilyen téren vagy értelemben) DE!

    Azért a gyerek fejlődéséhez, beilleszkedéséhez, tanulásához ELENGEDHETETLENNEK a különböző változatos programok, így akkor már inkább magamon spórolnék, de szeretném, ha menne színházba, állatkertbe, sportolna stb...
    Egyébként meg... nem is szívesen vállalnék addig gyereket, amíg nem érzem azt, hogy valamilyen szinten biztosítani tudnám neki ezeket a feltételeket.

  • 2013.01.27 15:07:07Toportyán Ulla

    Persze, ez a cikk (blog) arról szól, hogy valami érdekeset ki kell találni, amire ugranak a népek... Normális esetben megtalálja mindenki a SAJÁT MAGA által elfogadható kompromisszumos utat valahol az elkényeztetés és a gyerekvágyak teljes negligálása között.

    Részünkről:
    - az ötéves gyerek a jelzett programok közül csak állatkertben, vadasparkban volt eddig, két és fél évesen még anélkül is meg lehet lenni, lássuk be (kutya, macska, veréb, hangya mindenhol van)
    - két és fél évesen már egyik gyerekemet se pelenkáztam - ez miért ne lehetne cél? hát nem kényelmesebb egy kisnadrág-kisbugyi akármilyen pelenkánál?
    - ha játékstop van, akkor mit kap a gyerek a születésnapjára, névnapjára, karácsonyra, mittomén? kölcsönbe?

  • 2013.06.16 16:26:31Attilabá

    miért nem sikerül hozzászólni?

  • 2013.06.16 16:37:48Attilabá

    ​Tökéletesen egyet értek a fenti elvekkel, na jó, azért programokra mi is költünk, de amúgy teljesen ezzel a szemlélettel neveljük a gyermekeinket, és nincsenek megnyomorítva a fogyasztói társadalom​ hülyeségeitől. Tudatosan nem veszünk meg olyat, amire a marketingesek mesefigurát tettek, mert a gyerek nem hülye, megérti, hogy az sem jobb, mint a sima csomagolású. Nem élik meg ezek hiányát úgy, mint a cikkíró - tudatosabbak annál!Csak ehhez persze a szülőknek előbb ki kell(ene) lépni a fogyasztás bűvköréből. Nekünk sikerült, másoknak miért nem? A ránk erőltetett holmikkal a multik a saját profit igényeiket elégítik ki és ennek érdekében reklámozzák a műanyag xarjaikat, amik soha nem bomlanak le, nem lesznek a biológiai körforgás része, csupán atomjaira hullanak és bekerülnek az élő szervezetekbe. A műanyag benne van a vérünkben, a vizeletünkben, az agyunkban, a magzatvízben, az anyatejben. Bizonyítottan meddőséget, rákot okoz. Az óceánokon Afrika méretű területeken úszik az eldobott műanyag. És egyre csak többet gyártunk. Ma már minden műanyag a mobilokon, háztartási eszközökön át a bevásárlószatyrokig. Amiket mind rendszeresen lecserélünk. Elképesztő méretű környezetterhelés! Épp ezért használunk pelenkából is moshatót, újrahasznosítjuk, amit lehet, bolhapiacon bukkanunk kincsekre fillérekért, stb. Mert szép dolog, hogy mindent meg akarunk adni a gyereknek, de az optimális az lenne, ha ez alatt a minden alatt a nem kézzel fogható dolgokat értenénk: leginkább a szeretetet, az időt, a türelmet, az elfogadást!

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta