SZÜLŐSÉG

Mit viszel, ha gyerekkel utazol?

2012. augusztus 19., vasárnap 12:11

Amióta gyerekem van, cipelek. Amióta gyerekkel utazunk, a fülemen is csomag lóg. Ott a szokásos alapcucc, plusz a babakocsi, a pelenkázótáska, és mire a nagy kinövi, pont megszülöm a picit. Ha a minimumot viszem is, fél napig pakolok. És azt látom, mindez semmi. Emberek képesek egyetlen balatoni hétvégére csurig telepakolni a kombi hátulját. Cumisüveg-melegítő, több raklapnyi bébiétel, a gyógyszeres szekrény kompletten, két váltás téliruha a minimum.

71487871
Fotó: Mark Wilson

Tulajdonképpen mi is kell az utazáshoz?

A kölyök most másfél éves, nagyjából négy hónapos kora óta utazunk vele kisebb-nagyobb távolságokra, hosszabb-rövidebb időre, van praxisunk az összepakolás-elindulásban. Bár az is igaz, hogy a legutóbbi három napos kirándulásra egy miniháború közepén indultunk és csak a helyszínen derült ki, hogy az esti rutin egyetlen kötelező kelléke, az az egy kikészített cumisüveg otthonmaradt. Áldozatul esett a Családi háború és béke “te csak tedd be azt a három pólót, majd én összepakolom a gyerek cuccát, nincs időm magyarázni, hogy mi hol van” című fejezetének.

Szerencsére, mire kiderült, hogy mégsem én vagyok a Szupermami, aki bruttó húsz perc alatt is segítség nélkül, ámde hibátlanul pakolja össze a családot, már csak röhögni tudtunk az egészen, még nagyobb szerencsénkre nem a Magas-Tátrába mentünk vadkempingezni, tehát tudtunk venni egy cumisüveget.

Viszont az incidens után a további hasonlókat elkerülendő életemben először listát írtam, ami valószínűtlenül rövidre sikeredett. A ruhákon, tisztálkodó- és pelenkázószereken kívül szerepel rajta a lázcsillapító, az aktuális kedvenc játékaiból kettő, egy-két mesekönyv, az egy cumisüveg és itt vége is.

Még valószínűtlenebb, hogy én így is fél napig pakolok (a kölyök lelkes közreműködésével, aki nyilván azt gondoja, hogy a Kőmíves családba született, és amit én bepakolok, azt ő gondosan visszaviszi a szobájába).  Elképzelni sem tudom, hogy csomagol az, akinek ennél hosszabb listája van. A férjem így is minden elindulásnál felteszi a kérdést, hogy vajon a macskát is elkapkoltam-e, hogy egy táskába nem fértünk be hárman?

Én pedig hiába rángatom elő elrettentő példának a barátnőimet, akik egy kisebb gyógyszeresszekrény, pelenkázólap, cumisüvegmelegítő, raklapnyi bébiétel és két váltás téliruha nélkül egy nyári hétvégét sem töltenek az otthonuktól távol, neki valahogy mindig pont az jut eszébe, amikor a  húgom egyszer simán otthon hagyta a fia három napra összekészített csomagját – aztán mégis megoldotta az élet. (A nagy példálózást megkönnyíti, hogy a sógort persze nem kérdezte meg, hogy mennyibe fájt ez a megoldás.)

Szóval egy hét múlva indulunk nyaralni, lista a hűtő falán, már csak arra kell figyelni, hogy apa ne húzzon ki belőle titokban semmit, viszont ami rajta van, azt tényleg magunkkal vigyük.

Ti milyen hosszú listával utaztok? Mi nem maradhat otthon?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

• 2012.08.19 14:25:39akkormosthozzászólok

én úgy szoktam, hogy az egyetlen, jó nagy kézitáskám a pelenkázótáska is egyben , így az iratok is mindig hozzáférhetőek. A táskámban volt még kisolló, popsitörlő, krém, 2-3 pelenka, sebtapasz, Octenisept.
    amíg bébivel utaztunk (4 hetes kora óta): cumisüvegek + melegítő, tápszer, pelenka, 2-2 váltás ruha a gyereknek és nekünk, mosószer (a kevés ruha miatt), fertőtlenítőszer, popsitörlő. Ebben a korban babakocsit utazáskor nem használtam, mert nem fért volna be a kocsimba:-) a repülős utaknál meg csak a baj van vele
    mikor pár hónapos lett a gyerek, akkor magammal vittem a cumisüveg helyett 3-4 üveg bébiételt és a Nestlé dobozos tápszerét. Hatalmas találmány!:-) Itt viszont már bejött a babakocsi, ebből kifejezetten olyat kerestem, ami repülőn jó kézipoggyásznak és befér az aprócska csomagtartómba is.
    Télen egy váltás meleg ruha a gyereken, egy a csomagban.
    A fiam már 6 éves, babakocsi elfelejtve, ellenben sokkal több ruha kell ,mert folyton koszos:-) Keksz, víz mindig van a táskámban. Játékból egy kisebb "szatyornyit" hozhat, van erre rendszeresítve 2 éves kora óta egy mesefigurás textilszatyor. Strandos hozhat kettő vízijátékot és van egy darab matracunk.
    Magunknak már régesrég nem adok a pakolásra, mindegy hová megyünk és mennyi időre, maximum 3 váltás ruha és 2-2 pár cipő van nálunk. A piperecuccok évek óta folyamatosan be vannak pakolva, hogy csak kikapom és indulunk, legalább azzal ne kelljen foglalkozni. Mindhármunknak külön van, míg a gyerek kicsi volt, popsitörlő, krém és fürdető volt benne, most naptej, tusfürdő és fogkefe-fogkrém. A mi cuccaink úgy vannak feltöltve, hogy mindenből van benne egy kis kiszerelésű, kisolló, reszelő, sebtapasz, Octenisept, fogkefe-fogkrém.
    Remélem, nem csinálok nagy ügyet a pakolásból, úgy szokott 3 csomagunk lenni, hogy abból egy a laptoptáska:-.)

• 2012.08.19 16:57:04muckonya

Attól függ. Ha a nagyihoz megyünk 2 napra, ahol minden van, akkor a gyereket viszem, ha meg kempingezni 2 hétre, akkor tele a csomagtartó cuccal. Szal hülye a kérdés.

• 2012.08.19 19:18:13Majda

Listát írok, mindig, de a fentinél sokkal részletesebbet. Külön rovatokban szerepelnek benne a cuccok, pl ruhák, tisztasági, orvosságok, iratok, stb. Ezen kb pár napig rágódom, előkészítésként max azt ellenőrzöm még, hogy amennyi ruhát vinni szeretnék, az lesz-e tiszta, vagy mosni kell addig.
    Végül a lista segítségével egy-két órán belül összerakom és elpakolom az egész cuccot mindenestül. Ki is húzogatom a listából, amit már elraktam, így indulás előtt csak pár pillanat átnézni és az utolsó pillanatos holmikat, pl papucs akkor eltenni. Általában pakoláskor már szoktam érezni a kapkodást és nem gondolkodom elég tisztán, úgyhogy bármit el akarok tenni még pluszban, azt először leülök és felírom a listámra - ez ált. elég arra, hogy átgondoljam, hogy tényleg kell-e, és segít, hogy amíg értemegyek, ne térüljek el, és végül egy másik cuccot berakva, elfelejtsem, amit akartam :)
    Amúgy egy-két napra van különbség, de három naptól felfelé nem kell több cucc, akkor már bejön a mosás. Meg persze időjárás függő, célfüggő, hogy vastagabb ruhák és háztartási felszerelések közül mire van szükség. De ha nem kell téli ruha, akkor strandoláshoz kell még törölköző, úgyhogy szerintem nem lesz kevesebb :) Legutóbb három három napra egy db bőrönd meg két normál hátizsák kellett hármunknak - de mondjuk korlátozó tényező, hogy autó nélkül az ember erősen szelektál.

• 2012.08.20 00:56:37virsolya

Hm. Idén két végletet éltem meg egy kétévessel (és apjával): három hónap víkendházban - két autónyi cucc; 5 nap kemping - 1 biciklis málha és 1 hátizsák (mely a végére a pelusfogyasztásnak köszönhetően leapadt). Amúgy vizuális tip. lévén úgy pakolok, h végigjárom a lakás helységeit, és amire szükség lehet, azt a nagy ágyra halmozom, majd leszelektálom. Ruhákat illetően végigmegyek egy napi rutinon, és beveszem a szélsőséges időjárás kellékeit. Ami alap: popsitörlő (mindenre jó, amit törőlni kell), lázmérő és -csillapító (amúgy ha megbetegszik, úgyis megyünk

• 2012.08.20 00:59:22virsolya

Hm. Idén két végletet éltem meg egy kétévessel (és apjával): három hónap víkendházban - két autónyi cucc; 5 nap kemping - 1 biciklis málha és 1 hátizsák (mely a végére a pelusfogyasztásnak köszönhetően leapadt). Amúgy vizuális tip. lévén úgy pakolok, h végigjárom a lakás helységeit, és amire szükség lehet, azt a nagy ágyra halmozom, majd leszelektálom. Ruhákat illetően végigmegyek egy napi rutinon, és beveszem a szélsőséges időjárás kellékeit. Ami alap: popsitörlő (mindenre jó, amit törölni kell), lázmérő és -csillapító (amúgy ha megbetegszik, úgyis megyünk haza), kálcium, kis takaró - s persze pelus és az éppen kedvenc plüss.

• 2012.08.20 01:07:05virsolya

Elnézést a duplázásért. Hozzáteszem, a bringás-sátrazás felé menet az ájulás kerülgetett, h ez kivitelezhetetlen ennyi cuccal, de a második napon úszkáltam a boldogságban, h csak mi hárman vagyunk fontosak - és a popsitörlő.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.