SZÜLŐSÉG

Súlytalan kismamák, azaz anya a vízben

2011. december 14., szerda 17:20

A víz ismerős közeg, hisz igazából ebbe érkezünk: elsőként a magzatvíz óvó simogatását érezzük... Pocakosan vagy a kisbabával együtt a biztonságos vízi közeget megtalálva fantasztikus élményeket élhetsz át.

babauszas

Relaxáció a vízben: hogyan lazíts?

Ha fáj a lábad, a derekad (márpedig az mindenkinek fáj!), érzed a megnövekedett súlyt is, a legjobb mozgáslehetőséget a vízben találhatod meg. Kérd előtte orvosod tanácsát, de a problémamentes várandósnak szabad, sőt ajánlott (jó minőségű, higiénikus) uszodába mennie.

A víz felhajtóereje súlytalanabbá tesz, és ez sokat segít problémáidon. Ha csak úszkálsz vagy sétálsz, lebegsz a vízben, akkor is már nagyon sokat tettél testi-lelki egészségedért. Pláne ha még találsz speciális foglalkozást is, külön öröm lesz más kismamákkal együtt vagy akár egyedül vízben lazítanod. Érdemes információt szerezni a vízi kismama-tornákról, különösen az Aquanatal ajánlott vagy az ún. Watsu-foglalkozások kifejezetten kismamáknak (amikor
időpontot kérsz, feltétlen jelezd, hogy várandós vagy és hányadik héten tartasz!)

Hangolódj a bentlakóra

Ha van kedved az említett foglalkozásokon kívül (vagy azok előtt) egy picit ellazulni a vízben, menjetek el pároddal együtt egy uszodába és próbáld ki a következő gyakorlatot: kérd meg a társad, emeljen meg a vízben állva és tartson meg finoman a fejed és a térdhajlatod alatt. Te próbálj meg minél jobban ellazulni, érezd a biztonságot a karjaiban. Ha teljesen ellazultál, ringathat is a víz tetején, lassan, óvatosan, te pedig feküdj fel a vízre, párod kezébe és teljesen
engedd el magad! Meglátod, mennyire nagy élmény a „szabad“ lebegés! „Csendesítsd“ le magad, kezdj el figyelni a légzésedre: mélyről, lassan vegyél levegőt! Koncentrálj babádra, esetleg rátehed a pocakodra is a kezedet! Próbáld meg érezni a kicsit – ha sikerül kizárni a külvilágot (és nem ugrálnak éppen a fejetekre a kisiskolások), megtapasztalhatod, mi vár rád mondjuk egy watsu-foglalkozáson.

Vajúdás könnyebben

Számtalan helyen, egyre több kórházban megengedik és lehetőség is van rá, hogy vízben vajúdj! Sokaknak segíthet a vajúdókád, mert a szülő nő könnyebben mozog és le is tud lazulni. Ha van rá idő és lehetőség, próbáld ki bátran!

Ha egyszer rászoktál...

Ha megtapasztaltad ezt a csodálatos élményt, milyen is a vízben ellazultan, csendben lebegni, netán megérezted a vajúdás közben is, hogy mennyire segíti relaxációdat, ne feledd: babád éppen úgy kedveli ezt a közeget! Segíts neki, hogy ne veszítse el ezt az érzést! Miért hagynátok ki? Irány a nagy kád.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta