SZÜLŐSÉG

Szültem két gyereket és most sportolni fogok

2011. május 30., hétfő 14:50

Be kell vallanom valamit: négy éve nem sportoltam semmit. Szültem két gyereket, hurcolom fel őket lift híján gyalog a harmadikra, és közben azon agyalok, hogy KÉNE valamit csinálni, de nem megy. Se időben, se energiában. Irigykedve hallgatom a barátnőmet, aki minden nap edz egy picit, a másikat, aki heti kétszer másfél órát hullahopp-karikázik, és bennem is él egy kép magamról, hogy majd csinálok valami sportolásszerűt, csak ne lennék ennyire fáradt...

Aztán kitaláltam, hogy jó, akkor lefutom a Félmaratont. Kismama edzésnapló, 1. rész.

A férjem persze teljesen hülyének nézett. (Néz.)

Szerinte csak tönkreteszem magam. Nekem viszont úgy érzem, kell valami, ami húz, ami kihívás. Jártunk mi anno Ádám születése után egy velem egyidőben szült barátnőmmel, Fannival fel a Normafához futni, de bár az irány stimmelt, a sebesség és a távolság nem: jellemzően az lett belőle, hogy vettünk egy rétest és elsétáltunk valameddig meg vissza. Mindezt persze full futócuccban, már ami ránk jött 5 hónappal a szülés után.

Hogy néz ez ki most?

Szerencsés alkat vagyok, mert én a szoptatás miatt nagyon sokat fogytam. Túl sokat is, mert most már a húszévesen hordott farmerom is rám jön (igen, megtartottam). A családom folyamatosan aggódott, hogy túl sovány vagyok, én meg ettem, amennyit tudtam, de a kilók nem jöttek. Aztán meguntam annyit enni. Számomra a legnagyobb megváltás a szoptatás abbahagyásában az a pillanat volt, amikor végre nem kellett két ember helyett ennem.

Miért a félmaraton?

Pár éve kint voltam a Városligetben a félmaraton indulása előtt. Ha lett volna nálam cipő (meg persze ha neveztem volna, stb.), tuti, hogy akkor és ott lefutom a távot, annyira magával ragadó volt a hangulat, az emberek lelkesedése, és az ottani légkör. Akkor fogadtam meg magamban, hogy egyszer majd én is köztük leszek.

Edzésterv: izomépítés és nyújtás

Az edzéstervvel ott tartok, hogy tudom, kéne menni futni. Úgy terveztem, hogy egy kicsit erősítem a (mint azóta kiderült nemlétező) izmokat, és utána kezdek csak bele a rendszeres futásba. Vettem egy jógabérletet az egyik kuponos akcióban, és első lépésként elmentem egy jógastúdióba. Futva. Hazafelé villamossal jöttem, és a másodikon már kapaszkodtam a korlátba, majd két napig szisszenés nélkül nem jártam.

A jógaórán ugyanis kiderült: a szülés annál is jobban igénybe veszi a szervezetet, mint gondoltam. Hiába a több mint tíz év versenysport – hasizom: nulla. Hátizom: nulla. Combizom: 2-es (a tizes skálán). Egyensúlyérzék: nulla, plusz remegő lábak. Karizmok: sosem voltak. Mivel direkt figyeltem arra, meg ne erőltessem magam, az óra alatt nem is vettem észre, mennyire fárasztóak a gyakorlatok (kivéve a nyújtott lábas felülésnél, aminek elvileg volt valami spirituális háttere, gyakorlatilag a fülemmel is erőlködtem, mégsem ment). A nyújtógyakorlatok izgalmas hatást váltottak ki nemlétező izmaimban, napokra belémoltva a Star Warsból ismert birodalmi lépegetők-stílusú mozgást. VISZONT jól éreztem magam. Nagyon. Jó volt másfél órára kiszakadni a mindennapos rutinból, jó volt a hangulat, a zene, és persze azzal sem volt gond, hogy a reggel hetes jógára időben odaérjek:)

Jó, de miért?

Időm sincs edzeni, nincs egy jó cipőm, és mivel a gyerekek az elmúlt két hétben hajnali ötkor (!!!) kelnek, magam sem értem, miért is van erre szükség. Majd leesik: magam miatt. Hogy bebizonyítsam (magamnak, nem másnak), hogy képes vagyok.

Úgyhogy neki kell állni edzeni. Tartsatok velem!

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.05.31 16:13:00badabum

    Én a kempo-ra cuppantam rá szeptembertôl(júliusban szültem)
    Asszem a barna övig meg sem állok:)
    Viccen kívül nagyon élvezem utána nagyon jó a közérzetem, nemhiába termel az emberlánya endorfint mozgás közben.
    Heti 1el kezdtem most heti 2 kempo és 1 aerobic van.
    Most mûtöttek epekôvel és nagyon szenvedek a 6 hetes eltiltástól.
    Ja és mellékhatás ként 16 kg-tól szabadultam meg....szóval a modell karier sincs már messze XD

    HAjrá minden sportos anyukának!

  • 2011.05.31 22:37:15katje

    Nagyon-nagyon-nagyon mázlista a posztíró! Fogyott szoptatás alatt!
    Tökre besárgultam az irigységtől.
    Rám pajzsmirigy-izé miatt települt 5 kg felesleg, és mind deréktájon van:(((

  • 2011.06.01 10:07:46mylittleboy

    nekem meg a seggem nőtt, ugyanígy vagyok mozogni kellene vmit, de mit?
    elkezdek körbenézni....:)az is vmi

  • 2011.06.01 10:41:10gmirtill

    Kettőt szültem én is, első után simán lefogytam, szerintem még soványabb voltam mint előtte. Aztán jött a második, és a szülés után szoptatás alatt elkezdtem hízni és a valaha 56 kg most 70 kg. Akkora maradt a hasam, mintha 5 hónapos terhes lennék (persze köszönhető a kialakult sérvemnek is).
    És most ott állok, hogy jó lenne lefogyni, de miután a két gyerek annyira lefáraszt, hogy este csak azt veszem észre hogy eszek és eszek mint egy zsibbadt röfi:-)
    Se erőm, se kitartásom. Gyerekeimre nem vigyáz senki, mert messzi vannak a szülők, apuka meg dolgozik reggeltől estig. Mikor lehet így sportolni? Ki hogy oldja meg. Én abban bízom, hogy ha megy a kicsi végre oviba, majd akkor elkzdek vmi sportolni, és ha a munka világa ismét rámköszön, akkor már muszáj lesz vmit villantani.

  • 2011.06.01 14:23:22Lamas

    Néhány tanács:

    - A nehéz ételektől, vagy az esti zabálástól még másnap is fáradtak leszünk, helyette a könnyű saláták, zöldségek ajánlottak.

    - Alacsony glikémiás indexű ételek fogyasztása mellett nem leszünk egész nap fáradtak, mert nem jár olyan vércukorszint-ingadozással, mint a magas GI-vel rendelkező, pl. finomított, cukros termékek esetében.

    - Fontos a rendszeres (napi 5 alkalom, reggelivel kezdve) és könnyű (minőségi, és nem mennyiségi) étkezést betartani, hogy estére ne legyünk farkaséhesek.

    - Egyre több fitness-stúdió vállal gyermekmegőrzést (játékszoba, foglalkoztatás) az aerobik vagy jóga óra idejére.

    - Ha a gyerek már rohangál, teker, gurul, stb., akkor tartsunk vele, fussunk mellette! A közös sport még szorosabbá teszi a családi kötelékeket, és levezeti a feszültségeket is, a gyereknek pedig amúgy is rengeteg mozgásra és oxigénre van szüksége minden nap.

  • 2011.06.01 14:38:46Lamas

    SPORT KEZDŐKNEK:

    - konzultáció az orvossal
    - kezdetben könnyű mozgás (gyaloglás, torna)
    - vagy alapozó és nyújtó (pilates, jóga, stb.)
    - csak később jöhet a nehezebb (futás, aerobic)

    A lényeg két dolog: fokozatosság és rendszeresség.

    A kezdetekben 10-15-20 perc, fokozatosan emelni az időtartamot. Az egészséghez napi 30-40 perc folyamatos és intenzív mozgás kell. Fogyáshoz több is, idővel egy-másfél órát is bírni fogunk.

    Ha lehet minden nap mozogjunk, nehezebb igénybevételnél minden második-harmadik nap pihenőnap legyen.

    Ajánlott ízületkímélő lábbeli beszerzése, gyalogláshoz aktív gördülőcipő, futáshoz futócipő, vagy pl. úszáshoz még cipő sem kell.

    Kerékpározásnál is könnyen valósítható meg a fokozatosság, mind időben, mind nehézségben (és a gyereket is vihetjük magunkkal).

  • 2011.06.01 20:34:55akkorisajuditvoltam

    Szia Lamas,
    köszönöm a tippeket, készül az új beszámoló, elmesélem, hány helyen fáj:))) És azt is, mik a tervek a következő hetekre. j.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta