SZÜLŐSÉG

A szingli is lehet anya

2011. február 16., szerda 14:12

Egy barátnőm a közelmúltban vesztette el gyerekkora óta tartó nagy szerelmét. Egy másikat pedig többéves együttlét után most hagyott ott az, aki társa volt, akinek gyerekét közösen nevelték. Mindkét nő 35 felett van. Mindketten gyerektelenek. Mindketten szeretnének még szülni.

Mindketten kétségbeestek.

Ezért is tartom fontosnak, hogy beszéljünk róluk.

(korábbi cikkünk nyomán)

Egy téves gondolatot oszlassunk el. A szingliség és az anyaság nem zárja ki egymást. Ma már egy szingli nő megteheti, hogy gyereket vállal és ennek elég sok módja is van. Ha egy nő nagyon akar gyereket, akkor (néhány kivételtől eltekintve) lehet is neki. A férfiak bizonyos esetekben nem gondolkodnak túl sokat, ezt például kiválóan tudják a nők... De már egy ideje el lehet menni a spermabankba, ott válogathatunk a donorok között szemszín, magasság, iskolai végzettség, stb. szerint. Az örökbefogadás Magyarországon még férjhez kötött, de ha nagyon akar egy nő gyereket, még ezt is megoldja. Szóval vannak lehetőségek.

Csakhogy az én barátnőim, Eszter és Andi nem gyereket akarnak, hanem családot, ahol van anya, apa, gyerek és Szerelem. Nem voltak önzők szingli korszakukban sem, mindig szem előtt tartották a leendő gyerekük érdekeit. Ezért inkább nem ábrándoztak kisbabáról, és jegelték a témát. Viszont a hosszú szingliség alatt megtanultak egyedül élni, ugye mégsem áshatták el magukat csak azért, mert nem találtak egy normális fickót, akit szeretnek és aki őket szeretné. A mi korunk kedvez azoknak az embereknek, akik a maguk útját akarják járni. Legyen férfi vagy nő az illető.

A barátnőim sosem akartak egyedül lenni. Andi 30 éves volt, amikor kifulladt a kapcsolata Zolival. Egyetemisták voltak, összeköltöztek, óriási szerelem volt az övék, aztán egyre többször veszekedtek, és vége lett. Andi legalább egy évig nem tudott enni egyedül abban a lakásban, ahol együtt éltek. Bezárult, nem hitt senkiben. Egyéjszakás kalandokból volt elég, de erről nem beszélgettünk soha. Két év kemény melója van abban, hogy el tudta fogadni egy új pasi szerelmét. Hát így alakult, hogy 43 évesen kezdett babáról álmodozni, és ő is tudja, hogy későn. De korábban nem volt kivel megosztani ezt az álmot.

Eszter a legnagyobb boldogságban élt szuper pasijával. Nem vette észre, hogy baj van. Aztán egy szép napon az Andrássy úton jött szembe vele az ő szuperpasija, csakhogy egy másik lány kezét fogta. A barátnőm ekkor volt 32 éves, sok alkohol, buli és kétségbeesett próbálkozás jött. Irtó nagy fegyelemmel viselte a kudarcokat. Nem volt keserű. Mint ahogy az előző postban írtam, rengeteget nevettünk együtt, még a kudarcok idején is.

A hosszan tartó szingliség persze torzítja az embert. Először is nem kell senkihez sem igazítani az időt, a kávéfőzést, a függönyvásárlást, és ez előbb-utóbb bárkit egoistává tesz. Sokan akár joggal gondolják, hogy „ha már más nem szeret eléggé, akkor én szeretem magam, de nagyon.” És ez sokkal szerencsésebb érzés, mint az önmarcangolás. Meg aztán, ahogy az évek telnek, egyre nehezebb bárkihez alkalmazkodni, másnál aludni, egyáltalán bármi olyat csinálni, ami leginkább a másiknak öröm. És mivel sok nő és férfi él egyedül a mai világban, nem ciki ez az életmód, sőt! Van ebben az önállóságban valami nagyon vonzó és trendi. Olyan cool. Végül tényleg óriási szerencse kell ahhoz, hogy az évekig tartó szingliségből valaki kirángassa az embert.

Mondom ezt én, a kakukktojás, igazi férjjel és gyerekekkel. Mert én családban gondolkodom és azt képzelem, hogy egy ember csak így lehet igazán boldog.

És ha mégsem???

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.02.16 15:24:15Ludovika

    Nem igazán értem a cikkírót, hosszú sorokon azt magyarázza, hogy a barátnői is családban gondolkoztak, igazi férjben, gyerekben, de sajnos nem úgy alakult az életük, de ettől még simán válhatnak anyává. Az utolsó bekezdésben azért jól odadörzsöli az orruk alá, hogy bezzeg mindez neki megadatott, és családban gondolkozik, mert valaki csak így lehet igazán boldog - szerinte.
    Hát, sok szingli is kezdetben családban gondolkozik, de talán többen választják inkább az egyedüli szülőként boldogulást, mint egy rossz házasságban, aminek nagy része sajnos előbb-utóbb úgyis válással, vagy a rossz házasságban maradásból adódó szenvedéssel végződik. Lássuk be, nagyon kevés a jó példa az ember környezetében.
    Arról meg nem is beszélve, hogy mitől lenne másabb annak a nőnek a helyzete, akit mondjuk terhesen hagy el a férje, meghal egy balesetben, stb., mint egy szingli anyáé? Sőt, a szingli anya végig tudja, hogy egyedül válallta be, sokkal tudatosabban, és mindenre felkészülve, szerintem sokkal "jobb helyzetben" is van ezáltal, mint aki nagy hirtelenjében marad egyedül az anyaszereppel.

  • 2011.02.16 15:24:32caixa

    miért ne lehetne? manapság már nincs egységes család fogalom. ugyanúgy lehet boldog egyszülős család, két homoszexuális/leszbikus alapította család, a régimódi család, a mozaik család,a többgenerációs stb.

    szerintem minden felállásban lehet kiegyensúlyozott, boldog gyereket felnevelni

    a szingli anya/apa is ugyanott van, mint akit gyerekkel hagynak ott, és az elhagyó a gyerekkel sem törődik.

    csak tudomásul kell venni, hogy még a klasszikus felállásban sem könnyű a gyereknevelésnek nekivágni - érzelmileg, anyagilag, fizikailag stb.

  • 2011.02.16 15:48:49Dean

    Van ez az érdekes tabutéma, hogy mi is van a szinglik gyerekeivel. Tőlünk nyugatabbra sem szokás erről beszélni, pedig ott már többen felfigyeltek a statisztikákra, miszerint a fiatalkorú bűnözők ~80%-át egyedülálló anya neveli. Szóval szép a szöveg, hogy a nők manapság már egyedül is vállalhatnak gyereket, csak mint az összes többi feminista propaganda ez is férges.
    Egy normális gyerekhez két szülő kell (a genetikaiak).

  • 2011.02.16 15:53:13Ludovika

    Mellesleg ez a téma sokkal több figyelmet érdemelne, mint egy ilyen bugyután, A BOLDOG CSALÁDANYA szerepkört betöltő szemszögéből megírni.
    @Caixa: szerintem a szingli anya nem ott van, mint akit elhagytak, mert a szingli tudatosan készül arra, hogy egyedül neveli fel a gyermekét, míg az elhagyott valószínűleg párban tervezte. Emiatt lehet szerintem sokkal kiegyensúlyozottabb egy egyedülálló anya, mint a megcsalt, elhagyott nő, akit a gyermeke élete végéig a "szemét apára" emlékezteti, és ennek megfelelően meg is keseríti sajnos sokszor a gyereke életét, vagy "csak" instabillá válik, és a gyerekétől várja majd azt a szeretetet, amit a férjétől/gyerek apjától nem kapott meg.
    Ha a szingli sem emiatt menekül az anyaságba, hanem tudatosan vállalja, mert nem adatott meg neki egy normális párkapcsolat, de ettől még szeretne és tudna is jó anya lenni, akkor ő szerintem sokkal kiegyensúlyozottabban fog ehhez a témához állni.

  • 2011.02.16 15:56:54Ludovika

    @Dean, szerintem különbség van az egyedülálló anya és az egyedül (is) gyereket vállaló anya fogalma között.

  • 2011.02.16 18:10:50Puszpanya

    Ha úgy adódott volna, egyedül is bevállalom a gyereket. (Mai értelemben sosem voltam szingli, bár éltem egyedül.)

    Ma már azt gondolom, h egyedülállóként kell h legyen egy stabil háttér az ember mögött. Nagyszülők, barátnők,v. bébiszittyó...stb., akikkel az ember valamilyen szinten közösen, tudatosan készül az anyaságra.
    (mondom ezt úgy, h 90%ban egyedül vagyok a gyerekkel 7közben)

  • 2011.02.16 18:22:56Buci-Bigyo

    Puszpanya hozzászólásával értek egyet maximálisan.

  • 2011.02.16 21:36:41antiszociális exlúzer

    Dean

    Oszt' mi van azzal, aki nem önszántából szingli, hanem mert otthagyták?
    Nesze neked, feminista propaganda.

  • 2011.02.16 22:28:36margarita viola

    mindig is ilyen sokan éltek egyedül? lassan kizárólag egyedülálló anyukák lesznek, s a gyerekeik kéthetente vendégeskednek apukánál. nem tudom, ez a jobb vagy az, ha a gyerek nem is keresi az apját.

  • 2011.02.16 22:37:55Jud.

    Lehet, hogy a környezetem nem átlagos, de az én köreimben a családban élés sem az igazi boldogságról szól, hanem arról, hogy nekik kevesebb idejük jut azon gondolkodni, hogy boldogok -e vagy sem.
    Én magam szingli vagyok, nem szeretnék gyereket, mert úgy érzem, hogy teljes, kerek az életem, amiből egy gyerek miatt ki kell lépnem.
    Kedves Éva,
    válaszolva kérdésedre: nemcsak ugy lehetnek boldogok mások, ahogy te képzeled.Lehetnek szingliként is, ha megtalálják valamiben a boldogságot: hivatásban, munkában, szerelemben, hobbiban...stb.

  • 2011.02.17 09:59:27maim

    Amíg az ember fiatal,életerős,addig még o.k. a szingliség,de idősen,betegen már csak egyedüllétnek,magánynak nevezik.Ha így vesszük a
    dolgot,akkor még az is jobb,ha egy egyedülálló anya szül család nélkül,mintha nem.

  • 2011.02.17 11:55:41Mrs. Jackman

    Dean, valszeg az egyedülálló anya mellett ott van a háttérben egy idióta apa, aki mondjuk 5 éves koráig a gyerek mellett aprította anyucit vagy le se szarja a gyereket. Marhára nem ugyanaz, mintha valaki egyedül vállal gyereket, és az sincs kizárva, h társat találjon a gyerkőccel.

  • 2011.02.17 13:27:41turtundi

    Egy kis vidámság a komoly témába. Nézzétek meg milyen helyes a kis törpe :)
    [link]

  • 2011.02.17 13:54:54Gumineaux

    Maim: “de idősen,betegen már csak egyedüllétnek,magánynak nevezik.”
    Aha. És azt nem magánynak nevezik, amikor az emberre 3 gyereke közül egy sem nyitja rá az ajtót? (K. néni a 7.-ről) Hány nyugdíjas van csak a mi házunkban, akiknek van gyerekük és unokájuk is, mégis magányosak? A gyerek nem biztosítás a magány ellen.

  • 2011.02.17 16:55:55anika78

    Én 33 leszek, nagyon szeretnék gyereket, de a párom nem. Ha elhagyom, ki tudja, találok-e valakit, aki szintén szeretne velem családot alapítani. Nincs sok időm. Választás előtt állok. Vagy gyermek nélkül élem le az életem a párommal, vagy kockáztatok, és vagy találok valaki mást vagy marad a spermabank... Tessék, itt egy szomorú példa az életből.
    Ha egy nő gyereket szeretne, nincs az az isten, aki megállítaná... ez egy genetikailag kódolt ösztön. Ráadásul, szerintem, ha olyan valaki szül gyereket, aki őrülten vágyik rá, ezerszer jobb szülő lesz, mint aki nem tervezi, csak valahogyan becsúszik véletlenül...

  • 2011.02.17 17:28:02Mrs. Jackman

    anika, a jó szülőségnek sztem semmi köze a tervezéshez vagy a jaj megtörténthez. Aki őrülten vágyik rá agyon óvhatja és elkapathatja a gyereket, és nevelheti egészségesen az is, aki nem tervezte, ez sztem intelligencia kérdése.

  • 2011.02.17 19:53:12anika78

    igazad van, egyet értek, kicsit általánosítottam, bocsánat... tényleg intelligencia kérdése.
    azokra gondoltam negatív példaként, akik tinédzserként, egy-egy felelőtlen éjszaka után döbbennek rá a tényre: terhesek, általában az ilyen "anyák" nem szoktak túl jó szülőkké válni. Az persze más, ha valaki párkapcsolatban él, és puff neki, véletlenül bekapja a legyet...
    azt viszont fenntartom, hogyha valaki nagyon vágyik egy gyerekre, akkor a nevelésére is elegendő időt, figyelmet fog fordítani minden bizonnyal. lehet, hogy óvni fogja a széltől is, de inkább óvja, mintsem magára hagyja, hogy az utca nevelje fel.

  • 2011.02.17 21:49:43Puszpanya

    anika, bocs, h belekotyogok a magánéletedbe, de ha már megosztottad...
    Szóval, ha úgy gondolod, h a pasi nélkül tudsz élni, akkor lépj. Ez kívülről túl nagy áldozatnak tűnik. Mármint, h lemondasz a gyerekről végleg. Mert ugye nincs garancia rá, h a szerelem örökké tart. Neked meg van jó esetben még kb.10 éved, h meggondold magad.

  • 2011.02.18 07:21:16oliv08

    anika78: Puszpanyával egyet értek, a gyerek annyit ad, amit nem pótolhat egyetlen férfi sem. Ha úgy gondolod, a párod egyáltalán nem akar soha gyereket és utálná, ha lenne, akkor mondd neki, hogy elhagyod, ha meg örülne neki, csak félti a kényelmes életét, akkor csússzon be a baba.

  • 2011.02.18 13:00:34Dean

    @Ludovika és lúzer,
    Nem értem mit akartok mondani, hiszen ez a cikk pont a szingliként egyedül gyermeket vállaló anyákkal foglalkozik.
    Ezek azok, akik tudatlanságukkal illetve önzésükkel szociopatákat, veszteseket és bűnözőket szabadítanak a társadalomra.
    MINDEN statisztikában szignifikáns a különbség az egyszülős illetve kétszülős gyerekek között, pl: iskolai eredmények, bűnözés, tinikori terhesség, öngyilkosság, stb.

    A szingli önző, mert ***Ő*** gyereket ***AKAR*** és lesz*rja, hogy annak a gyereknek milyen lesz az élete. Arra nem képes, hogy együtt éljen valakivel, vagyis kompromisszumképtelen, rosszabb esetben antiszociális. Amire emberek milliárdjai képesek voltak a történelem során - sőt, sokan élvezték - az neki derogál.

    Akit kitesznek gyerekkel az utcára az nyilván ilyen tekintetben nem hibáztatható.

    ui. Tudom, hogy a véleményem nem PC de igaz.

  • 2011.02.18 13:10:09Puszpanya

    Miben különbözik egy szingli anya egy 3 hónapos gyerekével egyedül hagyott nőtől?

  • 2011.02.18 13:18:00oliv08

    Dean: a szingli önző, mert gyereket akar, de a pasik többsége, aki nem akar, az micsoda???
    Amire emberek milliárdjai képesek voltak? A házasság? Amikor függő helyzetben volt a nő? Nem volt más választása, csak kussolni és nevelni a gyerekeket, mert nem volt keresete, nem dolgozott!!!

  • 2011.02.18 15:05:54tris

    nem azért lesz valaki szociopata mert csonka családban nő fel - hanem azért mert mondjuk a bunkó, köcsög őket elhagyó apja génjeit örökölte

    ..
    jól meg kell nézni kitől akarunk gyereket. Erőszakos és fura személyiségek kizárva!!! Az is öröklődik, ne higgyetek már annyira a horoszkópban, azzal könnyű rábaszni.

  • 2011.02.20 12:32:28tris

    kéne egy nick

    jogos.

  • 2011.02.20 12:52:44tris

    anika - ha még olvasod.
    Egy nőnek (nem tudom a férfiak hogy vannak vele, de amennyire látom imádják a gyerekeiket) nagyon kell a gyerek!!!
    Erre vagyunk kitalálva lelkileg is!

    bocs, de még néhány év, és már a világ nem nőnek, hanem asszonynak fog látni. Magázni fog mindeki és egyre kevesebb bókot és figyelmet kapsz.
    legalábbis ez az általános kép.
    Kell a gyerek hidd el. De olyannak szülj, aki nem defektes agyilag. Mert akkor van rá sansz, hogy a gyerek is az lesz...

  • 2011.02.20 14:05:42maim

    Guminő,ilyen is előfordul sajnos sűrűn,de azért
    ehhez a néni is hozzátehetett,hogy háromból egy
    sem foglalkozik vele.
    Azért a nagy számok törvénye alapján a sokból talán egy nem hagy kakiban öregkorra,ha meg egy
    sincs,akkor az esélytelenek nyugalmával nézhetünk
    a jövőbe.

  • 2011.02.20 14:59:24tris

    nem azért kell szülni a szinglinek, hogy legyen aki rányissa az ajtót öreg korára..
    hogy legyen vidám és boldog élete 30-as 40-es éveiben is!!!! A gyerek nem tárgy, csak az hiszi annak, aki nem szült de azok közül sem mind. Van akinek barátai lévén van már tapasztalata, vagy eleve nagyobb a szíve.

  • 2011.02.20 15:12:19tris

    Dean

    annyiból van benne igazság, hogy aki nem tud megmaradni senki mellett annál már lehet hogy van némi beütés. Ezért sem baj, hogy nem lesz mindenkinek gyereke.

  • 2011.02.20 19:35:58antiszociális exlúzer

    Dean

    Miért, szerinted a szingli már ötéves korától a naaagy, karrierista, férfimentes életre rendezkedik be, míg a "normálisak" hófehér ruhára és naaagy, családi boldogságra vágynak?
    Nem inkább csak úgy alakul az élete, hogy férfi nélkül marad? Bizonyos kor után elég könnyű ebbe a csapdába esni; a nő a húszas éveiben összekerül egy férfival, várja, várja, hogy egyszer lesz ebből valami hivatalos - lehet, hogy eleinte ő maga sem vágyik még rá, de aztán jó eséllyel mégis -, de csak nem lesz. A nő pedig közben elmúlik 30, s mire a férfi 3x évesen otthagyja (vagy egyszerűen csak kifut a kapcsolat, ne legyünk egyoldalúak), a húspiaci értéke jelentősen lecsökkent. Ilyenkor mit kellene tennie, összeállnia bárkivel, hogy végre bekössék a fejét? Vagy azért szabad igényeket támasztania?
    Igen, az is igaz, hogy a hosszan tartó egyedüllétbe idővel beleszokik az ember - ez lesz a talán kissé sivár, de ismerős, kitapasztalt helyzet, melyet az ember nehezen ad fel az ismeretlenért.

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta