SZÜLŐSÉG

Szingliből ősanya: 40 után érezték, mégis kell gyerek

2011. február 4., péntek 19:26

Régi barátság a miénk. Andi, Eszter és én az elmúlt tíz év fontos pillanatait együtt töltöttük, buliztunk, nevettünk és sírtunk egymás vállán. A két egyedülálló nő társaságában a kakukktojás én voltam, igazi férjjel és gyerekekkel, de ez nem volt zavaró tényező, mert egy feleségnek is lehetnek Bridget Jones hangulatai.

Fotó: Antonio Manfredonio
Fotó: Antonio Manfredonio

Andi és Eszter stabilan élvezték a szingliségüket, pont úgy, ahogy a fogyasztói világ diktálta az ütemet. Bulik, párkeresési kísérletek, gyúrás az edzőteremben, lazulás a masszőrnél és a kozmetikusnál. Az estét gyakran egyszemélyes, előrecsomagolt vacsorák mellé egy pohár száraz (nem hizlaló) vörösborral zárták, nappal pedig akár korlátlan ideig tarthatott a meló.

Különböző intenzitással a fő téma mi is lehetett volna más, mint a pasik, a pasikeresés, de ha az nem, akkor legalább egy kis kaland. A pasi témában én igazán „otthon” voltam, a többit sem volt nehéz előhúzni az emlékeimből.

Férfianalízis pezsgővel és a szingliség hangulata

Két szingli barátnőm csodálattal figyelte cseperedő gyerekeimet, akik nem mindig hagytak nekünk elég időt saját magunkkal foglalkozni, pedig éppen elmélyültünk volna a pasianalízisben  egy-egy üveg pezsgő mellett. A szingliség varázsa egyszer-egyszer megcsapott, főként a fárasztó napok után, vagy amikor benne voltunk a hányós vírusban, vagy amikor valami miatt megborult a családi béke. Bármi is történt, jó volt őket látni. Sokat nevettünk együtt. Nem sokat, rengeteget.

Miközben egy percig sem kételkedtünk abban, hogy pasi kell. A férfi nem a szükséges rossz, hanem kell a család, benne a nagyon nagy Ő és ... itt aztán megoszlottak a vélemények.

Eszter a harmincas éveiben nem akart gyereket

Eszter nem akart gyereket, sok vele a gond, aggódás. A gyerektémát inkább mellőztük, úgyis beszéltünk eleget az enyéimről, s az én barátnőim pontosan olyan lelkesen mondtak véleményt róluk és a nevelésről, ahogyan én lelkesedtem az ő pasikereső programjaikért. A terhesség képe viszont egyre távolabb került tőlük, s már magam is nehezen tudtam hozzájuk képzelni egy nagy pocakot, kiságyat, kisbébit, a kakis pelusról pedig inkább ne is beszéljünk.

Ha Bridget Jonesként lehet teljes az élet, hogyne lehetne szexi csajként menőnek lenni, valahogy úgy, mint Samantháék New Yorkban. És így telt el még pár év, keresve a fehér herceget, s ha időnként megérkezett, szinte napokon belül kiderült, hogy vagy érzelmileg, vagy szexuálisan kevés. Néha tragikusan az...

A kései gyerekvállalók 3 csoportja

Egyik, korábbi posztunkban egy negyvenes anya számolt be saját tapasztalatairól. "Számos történetet olvastam, hallottam a negyven körül, negyven felett gyermeket szülő nőkről" Eszerint a kései gyerekvállalók csoportjai:

1. Karrierépítők: Ők sportolók, vagy karrierépítők, vagy egyszerűen nyughatatlan lelkek. Azt mondják, bár ha később jött is a vágy, elementáris volt. Érdemes volt kivárni.

2. Családbővítők: ők azok a családanyák, akik negyven felett új színt, új érzelmeket vittek a már meglévő házasságba: ajándékként élik meg a második, harmadik gyermeket, a régi-új szerelem gyermekeként.

3. Újrakezdők: ők azok, akik új kapcsolatban vállalnak ismét gyermeket. Látszatra is, bensőre is megfiatalodnak, és ráadásul mind azt mondják, a csepp gyermek felér egy komplett wellness-rehabilitációs kúrával.

 Az elsőszülött fogantatásának ideje is kitolódott, akár évtizeddel is, hát nincs mit csodálkozni, ha a beindult folyamatok késői szüléseket is szép számmal eredményeznek.

Andi 43 éves, és családra vágyik

Először Andin tört ki a szerelem. Az a békés, nyugodt érzés, ami 40 felett jár egy nőnek. Biztonságos, széles váll, kevesebb pörgés, olyan férfi, akivel még egy disznópörkölt is jólesik a sok fittness saláta után.

Igen. Igen. Most már jöhet a gyerek. Andi nem mer álmodozni a kicsiről. Most 43 éves, kamaszkora óta tudja, hogy csak hormonkezeléssel eshet teherbe, de azért reménykedik és orvosokhoz jár. Ad maguknak egy év esélyt, s ha nem sikerül, talán örökbefogadnak egy vagy két babát. Imádni fogjuk.

Eszter is beadta a derekát

Egészen meglepett, amikor Eszter felhívott, hogy szerelmes, de most aztán igazán. Sőt – szerencsés egybeesés - a pasi is az, és ez már így tart néhány hónapja. A fiú a második hét után már a közös gyerekről beszélt. Kicsit korainak tartottuk a témát, de azért együtt örültünk. És már nem is félelmetes a terhesség, a kiságy na jó, a pelenkáról még nincs szó, de majd idővel ez is jöhet. Sokáig nem lehet már várni, a biológiai óra ketyeg. Nem mindegy, hogy egy nő 40 alatt vagy 40 felett lesz anya. (de ez egy másik téma)

Olyan az egész, mintha hirtelen felnőttünk volna. Viccesek és komolyak voltunk a szingli korszakban, mókáztunk a Cityben, most meg hirtelen a feleségek klubjában látom magunkat. A barátnőimet és a gyerekeket.

Folytatjuk.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2011.02.05 08:37:3850peregy4

    Szingliség = önzőség.

  • 2011.02.05 08:42:02Husi_Laci

    Kövezzetek meg
    remek az inkontinens nő és impotens férfi hatvan éves párosa. biztos jobban lesznek tartósítva mint azon !8! gyerekes szülők akiknek gyereke 12 évesen megölte a 80 éves nénit, csak ők lesznek a megölt nénin és bácsik. sokra mennek állás nélkül, leépítve, munka nélkül, csicskáztatva, kiskölökkel. agyasok :)

  • 2011.02.05 08:43:12Husi_Laci

    fumerin
    Nekem az a véleményem, hogy nem korhoz kötött a gyermekvállalás. 40 évesen gyermekvállalás...ezen elgondolkodtam én is, hogy talán akkor még egy gyermeket szeretnék, addigra már kirepülnek a nagyobbak és végre babázhatnék.
    De kinek lenne jó?


    - jajj de kis logikátlan nő vagy :D

  • 2011.02.05 08:53:03babbs

    Jesszusom,mennyi itt a sötét egyed!

  • 2011.02.05 08:57:53voroske

    margarita viola:
    Tokre egyetertek! Szerintem is arrol szol az szingliseg, hogy az illeto meg nem talalta meg az igazit. A nok tanulasa eltolja azt a kort amikor a nok elkezdenek part keresni.
    Ehhez hozzajon az hogy a szex es hazassag nelkuli parkapcsolat teljesen elfogadott tarsadalmilag.
    Emiatt aztan rengeteg ferfi tokre nem akarja komolyabra venni a parkapcsolatat.
    A kornyezetemben nemegy olyan part lattam akik 6-8-10 ev utan mentek szet mikor a csaj mar elerte a 35-ot es elkezdte unszolni a parjat a hazassaggal meg a gyerek utani vagyaval. A pasi meg rajott, hogy hat o meg ilyesmit nem akar.A 35 eves pasinak meg van ideje, de a 35 eves csajnak mar nem sok.
    Ilyenkor aztan nem sok valasztasa van a nonek, kb szul egyet egyedul akkor rogton, vagy keres masik part es majd 40 evesen szul.

  • 2011.02.05 09:03:49netreader

    Egy oriasi hatranyt elfelejtetek a 40-es gyerekvallalassal: ha valaki 40 felett szul (ami a varhato elettartam felenel tobb), szinte biztosra veheti, hogy a gyermeke(i) eskuvojet peldaul mar nem fogja megelni. Minel kesobb szul valaki, annal kevesebbet lathat majd a gyermeke eletebol. Ez -szulokent- elkeserito elmeny lesz, mert 10-20 ev utan azert mindenkinek leesik ez a gondolat majd...

  • 2011.02.05 09:10:15Husi_Laci

    voroske
    igazi nincs. a királyfit is várjátok még mamók? :D

  • 2011.02.05 10:09:02XEP

    Husi_Laci szépen összefoglalta.

    Elárulok egy titkot - csak a szingliknek szól, a többiek már rájöttek -, azok a házasságok maradnak meg ahol a felek tudnak kompromisszumot kötni.

  • 2011.02.05 10:57:41BA46

    MOst a hozzászólások stílusát nézve megértem Édesanyám miért nem szól ehhez a témához.
    Ő 42 évesen szült engem -nem nem volt előtte szingli, nem kezdett új kapcsolatot - és igen trevezett engem.
    És nincs komplexusa az öregedéssel kapcsolatban.

    És mivel én 30 éves vagyok egész sok mindent megélt velem (nem úgy mind egy két barátnőm Édesanyja sajnos.

    És mi van ha valaki a nagymamámnak nézte volna?? Akkor az egy boldogtalan gyermekkort jelentett volna?

    Igen, statisztikailag több esély van betegségekre.

    És valaki felhozta, hogy túlaggódós teszetosza és kitudja milyenek az ilyen Anyák.
    Ez is megint ember függő, nem???

  • 2011.02.05 11:07:40freesleep

    gyenge kommentvadász fikció

  • 2011.02.05 11:09:55tildy:)

    No igen. Hova szül egy 20-22 éves? Merthogy a saját munkájából lakása nem hinném, hogy van.

  • 2011.02.05 12:00:12BA46

    freesleep ???

  • 2011.02.05 12:03:57margarita viola

    Kanyarodjunk vissza a szinglikhez egy percre. A pasik tényleg azt hiszik, hogy ez az állapot egy nőnek ideális választás??? És mi van a szingli pasikkal? Vannak elegen ők is. Csakhogy manapság minden ember maga dönti el (kevésbé a család, meg a szokások és elvárások),hogy várnak-e még kicsit, hátha jön az igazi vagy kompromisszumot kötnek és bevállalnak egy félig jó kapcsolatot. Én inkább az előbbire szavazok. lehet, hogy érdemes várni!

  • 2011.02.05 12:26:02norsk

    XEP
    Ha a kompromisszum azt jelenti, hogy életem végéig egy szar kapcsolatban kell élnem, kinek jó ez? Nekem nem, a gyereknek tuti nem, hogy nézze, hogy a szülei ölik egymást...A végén ebbe mindenki tönkre megy, lelkileg, testileg. Ilyen áron korai gyerek, csak azért hogy elmondhassam igen!megcsináltam!!!

  • 2011.02.05 12:29:52Husi_Laci

    norsk
    tökéletes kapcsolat nincs csak jó ön- és társismeret.

  • 2011.02.05 12:33:33margarita viola

    Husi Laci, ne vedd el a kedvemet!

  • 2011.02.05 12:33:36antiszociális exlúzer

    tesco
    Én meg azokat adóztatnám meg, akik képtelenek az anyanyelvüket helyesen használni. Rombolja a közerkölcsöt.

  • 2011.02.05 12:35:50norsk

    Husi_Laci
    Nem mondasz újat, de azért így is elég tág határok között mozog a dolog. Kezdetben rendesnek tűnő férj, később teljesen elnyomja a feleséget, esetleg meg is csalja, üvöltözik vele, meg is veri... Rengeteg olyan kapcsolat van, ahol nem beszélnek a bántalmazásról, mert kínos lenne és kifelé mutatják a tökéletest, de belül rohad az egész. Persze nem ilyennek indult... Mert kevés olyan hülye van, aki ha tudja, hogy később ilyen lesz a házassága, kapcsolata, akkor is belevág azzal a bizonyos illetővel.

  • 2011.02.05 12:37:06bes3

    BA46: tesód van?

    te mikor gondoltad a családalapítást, egyáltalán gondolsz-e rá?

  • 2011.02.05 12:38:03antiszociális exlúzer

    XEP

    Mert? Miért is baj, ha valakinek nincs gyereke, vagy csak későn?
    Nem igaz, hogy régen nem volt ilyen, csak akkor vénlánynak hívták. Azok, akik nem keltek el, gyakran átmentek afféle nevelőnőbe, azaz segítették valamely közeli nőrokonukat (húgukat, nővérüket, unokahúgukat stb.) a gyermeknevelésben.

  • 2011.02.05 12:42:04antiszociális exlúzer

    Husi_Laci

    Édesanyám szoptatott is, nem is fogott hatvan faszt, mégis az emlőrák vitte el.

    Hagyjuk ezt, jó?
    Ocsmány ez a "ha nem szülsz, majd jól megdöglesz rákban" fenyegetőzés.

  • 2011.02.05 12:44:30antiszociális exlúzer

    Husi_Laci

    "igen, az élőlények meglepő módon reprodukcióra vannak létrehozva"

    Igen, csakhogy attól vagyunk emberek, hogy nekünk megadatott a döntés lehetősége.
    Ha az általad kultivált "szaporodjunk, mert ezt diktálja a természet" az erkölcsi parancs, amely mindnyájunkra érvényes, akkor mi is a baj a kisebbségiekkel? Hiszen ők csak a természet szavát követik, amikor nem családterveznek, nem védekeznek, hanem kipottyantanak annyi porontyot, amennyi gyün.
    :-P

  • 2011.02.05 12:47:37antiszociális exlúzer

    Husi_Laci

    "mint azon !8! gyerekes szülők akiknek gyereke 12 évesen megölte a 80 éves nénit, csak ők lesznek a megölt nénin és bácsik."

    Az, hogy mennyire képesek embert faragni abból a gyerekből, nem a szülők életkorától függ. Kis szörnyeteget fiatalon is lehet nevelni a gyerekből, nézz körül majd jelentsd ki, hogy a környezetedben nincsen ilyen...

    Magyarán, megint csúsztatsz.

  • 2011.02.05 12:52:51antiszociális exlúzer

    Husi_Laci

    "igazi nincs. a királyfit is várjátok még mamók? :D"

    Jellegzetes példánya vagy azon embertípusnak, aki jó helyzetben van, "bejött neki az élet", mert jó szakmát választott, mert elég fiatal (még van értéke a húspiacon), valószínűleg jól keres, estébé, ezért azt hiszi, jobb is másoknál, és joga van bárki felett ítélkezni és foghegyről leugatni.
    Empátia a béka sejhaja alatt.
    Gondolj arra, hogy egyszer te is lehetsz a farok rosszabbik végén.

  • 2011.02.05 13:28:58maim

    Sajnos Husi_Laci beszólásai durvák,de van bennük
    igazság.
    Én is kishíján elszúrtam az életem a nagy válogatással,buliba járásokkal.Az utolsó pillanatban házasodtam és szültem.A barátnőim már gyakorlatilag vénlányok.Öntudatos szinglik vagy
    minglik/kapcsolatban,de szabadon/.
    Azért a védelmükre mondanám,hogy a férfiak nem törik össze kezüket-lábukat,hogy családot alapítsanak.Anyucival otthon sokkal kényelmesebb,
    van koszt,kvártély,ha meg meleg nuni kell,felmennek a netre és vagy virtuálisan elintézik a dolgot,vagy összeszednek egy öntudatos
    szinglit.

  • 2011.02.05 14:02:30wendytesztaburger

    "Szülnek a plebs lányai mert azt mondják az jó, MEG IDŐBEN VAGY MÁR."

    egyetértek, többségében a rendkívül alacsony intellektusú emberek vesszőparipája ez

    itt is a pro térfélen tobzódik a rettenetes, ostoba ijesztő mértékű sötétség

  • 2011.02.05 14:12:29wendytesztaburger

    nem vettem észre, hogy hímnemű egyedülélő gyermekteleneket is fikkantott volna

    csak a nők, igen ők tehetnek mindenről, amúgy is csak arra valók hogy dugják őket (amíg fiatalok), aztán meg kölkedzenek, meg vemhedzenek.

    utána meg tompuljanak otthon a málészájú gyerekekkel


    ez amúgy alapvetően tök tuti is lehetne, ha nem lenne ott a lehetősége annak, hogy a férj gondol egyet és elviharzik.

    ezt nálunk pl büntetlenül megteheti,nem úgy mint pl a japánoknál, ahol z ilyen férfinak élete végéig nemcsak gyerektartást, de feleségtartást is fizetnie kell.

    ha ilyen törvényeket vezetnek be nálunk is, plusz a férfi, ha kölköket akar, bevállalja hogy nap 16 órákat melózik, és tolja haza a pénzt talicskával, jöhet a gyermektelenségi adó, meg ugatás a nőknek a karrierről.
    De amíg nincsenek ilyen feltételei a gyerekvállalásnak, addig kuss van mindenkinek, mert nem önzésből nyomják a nők az egyetemet és a munkát, hanem alapvető túlélési ösztönből. (atyaég...mégis mi másból?)

  • 2011.02.05 16:08:28Pelikan

    Igen, tenyleg nehez elkepzelni, hogy nem mindenki egyforman eli az eletet es nem szuli meg az 1.5 gyereket 30 eves kora elott.

  • 2011.02.05 17:15:26Hűbele

    "Most 43 éves, kamaszkora óta tudja, hogy csak hormonkezeléssel eshet teherbe, de azért reménykedik és orvosokhoz jár. Ad maguknak egy év esélyt, s ha nem sikerül, talán örökbefogadnak egy vagy két babát. Imádni fogjuk."

    Ez nettó hülyeség. 43 éves, még 1 évet elcsesz hormonkezelésre. Ha kisbabát szeretne örökbefogadni, akkor 45 év a korhatár, nos ebből már akkor is kifutott, ha most kezdené el intézni...
    43 évesen kapkodni fűhöz-fához egyszerűen már túl késő, sajna...

  • 2011.02.05 22:57:45phone

    Szerintem meg nem késő! Van ismerősöm, aki szerető házastársától vált el 40 éves korában, mert nem lehetett gyermekük. Az új kapcsolatban előbb kislánya, majd kisfia lett. Boldogabb emberrel még nem találkoztam...

  • 2011.02.06 10:19:02Egy38éves

    Folyt:
    Ma szinte "alapkövetelmény" egy diploma (sajnos!), mire megszerzed bőven 22 éves vagy, na akkor keres melót, dolgozz pár évet, dolgozd be magad (ne menj el rögtön GYES-re, mert kivágnak!), s mire bedolgoztad magad és megbíznak benned úgy, hogy szülés UTÁN is visszavesznek, na akkor már bőven 30 felett vagy. Na most erről ki tehet????????
    Én drukkolok a két barátnőnek, hogy összejöjjön nekik! És kár parázni, hogy 45 év felett nem fogadhatnak örökbe, az ő dolguk, hagyjátok őket, mert ha szoronganak, tényleg nem jön össze a saját babájuk! Én már csak tudom! Na szép napot!

  • 2011.02.06 10:23:11Egy38éves

    Bocsesz, pont a lényeg, az eleje maradt le:
    Szóval én elvégeztem nappalin egy főiskolát, dolgozni kezdtem, majd egy másik főiskolát is elkezdtem munka mellett.26 évesen (még tanultam!) összeházasodtam 1. szerelmemmel, akivel 20 éve vagyunk együtt, ebből 13 év házasság, s rögtön gyereket akartunk. Aztán nem jött össze, épp mentünk volna lombikra, s miután lediplomáztam a 3. egyetemen terhes lettem. 34 múltam, mikor csodával határos módon megszületett a fiam. Aztán rá 16 hónapra a lányom...:-) Néha irigyeltem a szingliket, mert nekem alig van segítségem (1 nagymama, aki még aktívan dolgozik is), s nagy koordinációt igényel évi 1-2 alkalom is, amikor elmehetünk mondjuk estére bulizni a férjemmel. NE SZÓLJÁTOK LE A SZINGLIKET, MINDENKI AKKOR SZÜL, AMIKOR ÉRTELMILEG-ÉRZELMILEG megérett rá! Ha ez 40 év, akkor 40 év! Az jobb lenne, ha 18 évesen (vagy hamarabb) szülne, s a nagyi nevelné a gyereket?

  • 2011.02.06 12:12:04tikk

    Fú,minek ezen ennyit rugózni?
    A párkapcsolat és a gyermek léte, vagy nem léte,
    mindenkinek a legbensőbb magánügye.
    Kár hogy manapság ezt valahogyan teljesen
    elfelejtjük.
    Nem is értem ezt a posztot.

  • 2011.02.06 14:34:53maim

    Azt kell megérteni,hogy vannak biológiai határok
    és bár az emberek eléggé akaratosak,de nem minden
    jön össze,amit az ember kitalál magának.
    Számtalan harmincas nőtől hallottam,hogy még nem
    akarok gyereket,mert nem csináltam meg ezt meg azt.Amikor meg nem jön össze,amikor úgy gondolja,hogy már jöhet,akkor sír és egy vagyont költ megtermékenyítésre.Ez egocentrikusság.

  • 2011.02.06 17:59:17másutt

    O pliz. Mert a 20-30 eves MAI sracok ketsegbeesetten probalnak FELESEGET talalni. Bizony. Nem csak randizgatni, pialni, csajozni akarnak, dehogyis! Nekik csalad kell, de azonnal. Jo sok gyerek. Feleseg, akit eltarthatnak, mert ugye az ifju felesgnek soha nem volt meg munkaviszonya, lakasa, megsporolt penze, kocsija, semmi.
    De a mai sracok csak HARCOLNAK, hogy ezt a csajok segge ala tolhassak, mikozben besegitenek a 2-3-4 gyerekkel otthon.
    Ugy kell oket eroszakkal eluldozni a szingli csajoknak!

    MUHAHA.

    Ha meg az "idealis" korban levo 27 eves csaj aki szulni akar, esetleg egy mar nosulni hajlando, megalapozottabb, egzisztenciaval rendelkezo (ertsd jo lakasa van, amibe lehet szulni, meg kocsija, amivel el lehet menni a Tecsoba) pasit keres, akkor ki a budos penzehes ribanc?

    Ha a csaj megunja a varakozast, meg a menekulo pasikat es teherbe esik az elso barkitol, akkor ki a budos ribanc?

    Ha aszongya, hogy jovan, ha a hazassag most nem megy, inkabb dolgozom egy kicsit, hogy ne olbe tett kezzel otthon varjam a "keroket" akkor kia karrierpicsa?

    Ezt nem lehet megnyerni.

    En csupa olyan not ismerek, aki nagyon szeretne ferjet es gyereket, de ha 1 ev randizas ELOTT elott emlit eskuvot, sose latja tobbe a pasit, emrt az rohan, menekul. Mashoz, aki hajlando gyur nelkul egyutt elni 5 evet.

    Tobb ferjes baratnom, 30+, var a ferjre, amig az hajlando gumi nelkul szexelni, mert meg "nem erett meg a gyerekre"

    Aztan van a mazlista par szazalek, akinek minden osszejon 30 elott aki osztja az eszt elete vegeig.

    De hiaba, MINDIG a no a hibas.

  • 2011.02.06 20:32:13antiszociális exlúzer

    másuttnál a pont.

    A nő szüljön, de CSAK AKKOR, amikor a férfi is úgy gondolja. Ha korábban akar szülni, akkor anyagias ribanc, ha később, akkor karrierista ribanc.

  • 2011.02.06 20:37:16antiszociális exlúzer

    maim

    Nem szülni önzés? Igen, az.
    Szüli önzés? Az is...

  • 2011.02.06 23:52:32no comment 01

    maim, szerintem mindenki akkor szüljön, amikor ő akar..és késznek érzi rá magát..no meg addig, amíg ivarérett..szerintem senkinek k.ra nincs köze hozzá ki, mikor és miért akkor szül, amikor..

  • 2011.02.07 09:12:36white zimbabwean

    Kívánom, hogy sikerüljön a gyermek, de azt nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy az idő megy a 43 éves hölgynek a gyermeke befejezi a felsőfokú tanulmányait 66 éves lesz (tudom, hogy egyébként 65 év a nyugdíjkorhatár) de mire elindul az életbe az anyuka már 70 felett lesz, őszintén 70 év felett bárki bármennyire odafigyelt az egészségére már azért romlik az egészség. Ennek alapján egy viszonylag fiatal korán elveszítheti a szüleit.

  • 2011.02.07 12:54:39Avenarius professzor

    azért elképesztő ez a határtalan empátia, ami itt sok kommentből árad. tényleg bazmeg az a problémátok, hogy valaki hatvanéves lesz a gyereke érettségijén? szerintem nagyon szerencsés, aki 40 fölött még tud, képes, akar szülni.

  • 2011.02.07 12:57:11R2D2 & C3PO

    white zimbabwean

    Ez miért probléma, mikor kb 90 a várható életkor magas életszínvonalon élő nőknél? Sőt, a múlt héten olvastam, hogy a németeknél felmerült, h. növelni kellene a nyugdíjkorhatárt, de sokan addigra betegekké válnak - úgy érzem, áttörés előtt áll az orvostudomány. ;-D (Mu-ha-ha)

    Érdekességképpen: mikor egyetemista voltam, csak egy évfolyamtársamnak volt öreg az anyja. Nem mintha rossznak tartotta volna, ő sem alapított _hamarabb_ családot... Szóval, lehet, hogy nem olyan rossz, ha az ember anyjának benő a feje lágya, mire gyereket szül.

    Egyébként az sem mindegy, hogy adóssághalmot, vagy vagyont hagysz a 18 éves gyerekedre...

  • 2011.02.07 13:04:56Temptation

    Mert aki későn szól, az vagyont hagy a gyerekére??
    Hát ez azért egy gyönyörű leegyszerűsítés volt..........

  • 2011.02.07 13:37:12Temptation

    szól=szül

  • 2011.02.07 17:07:56voroske

    Husi_Laci:
    Egy parkapcsolat fenmaradasa valoban nagyban szol arrol, hogy a felek mit tesznek ezert , milyen kompromisszumkepesseguk van stb.
    DE maga a valasztasnal igenis fonros, hogy megtalaljuk azt az embert , akiert hajlandok vagyunk megtenni ezeket a kompromisszumokat, egyebkent csak jo nagy valas lesz a vege.
    A felreertesek elkerulese vegett irom, hogy nekem szerencsem volt es 24 voltam mikor talalkoztam az igazival. Szoval sohasem voltam ez a 30 eves szingli. Ennek ellenere kurvara meg tudom erteni, hogy valaki nem akarja az elso jottmentel osszekotni az eletet, csak hogy ne legyen mar szingli.
    A problema az, hogy azok a ferfiak, akik hajlandok hazassagra veges idon belul elkellnek huszas evek kozepen/vegen. A tobbi a keso ero fajta, aki bulizni/csajozni akar jo sokaig es igazabol a 40 fele jon ra, hogy mar neki is csalad kene.

  • 2011.02.10 13:25:00idunn

    másutt: totálisan egyetértek!

    Husi_Laci: drágám, egy idő után illik ám túltenni magad azon, ha kidob egy nő, tudod?

  • 2011.02.21 21:22:01cattaneo

    Elképeszt a ide irogató pasik véleménye, akiknek fogalma sincs arról mennyire siralmas pasi fronton a helyzet ebben az országban. Mire túl vagy a diplomá(ko)n, simán lehetsz harmincas és még mindig éretlen, gyermeteg kontra karriertől nagyarcú, megállapodni még nem akaró fickók szambáznak körülötted. Ha idősebbet választasz, annak is simán van hendikepje mert vagy elvált és a volt házassága alapvetően kihat a jelenlegi életére vagy éppen második gyerekkorát éli, esetleg még szingli, de egy baromi elhanyagolt hústahó, aki alig várja, hogy asszony kerüljön a házhoz, mert így mentesül egy csomó otthoni feladat alól. Tisztelet a kevés kivételnek - hirdetniük kellene magukat, de komolyan.

  • 2011.03.23 07:41:36pereant

    cattaneo

    Bocs, de csaj fronton még sajana ettől is rosszabb tud lenni a helyzet. Gondolom kis meglepetésedre.

    Eleve az IQ szintre gondolok.
    Egyébként meg a hobbyk, sportok v.hogy nem annyira jellemzők a csajokra.

    Mi marad, ha mosolyogva akarsz reggel ébredni ?
    20-25 éves csajok :)

  • 2011.03.23 07:43:36pereant

    voroske

    Ha így van, akkor egyszerű a helyzet. 40 felettiekre kell pályázni.

  • 2011.03.23 12:29:26NUNU

    A halál nem korfüggő. Nem tudtátok?
    20 évesen is meg lehet halni. 40 évesen szülni miért baj? Mert a nő már tudja mit akar? Van türelme a gyerekhez? Esetleg fel is tudja nevelni, mert már van hol laknia? És van anyagi biztonsága?
    20 éves kis picsák szülnek, ki tudja kitől? mert ugye még dugnak össze-vissza, talán kábszerrel, aztán szülnek, se meló se semmi, anyura hagyják, aztán irány Olaszország pénzt keresni.
    Ez aztán a jövő mi?
    Ezekből milyen felnőtt lesz?
    A jövő nemzedéke???
    Ja és ha szerencséje van az apja egy hajonló sutyerák nagypofájú csupaszseggű fiatal senkiházi, mint itt néhány hozzászóló.

    A KOR NEM ÉRDEM!!!! ÁLLAPOT!!!!
    FIATAL FITYMAVERŐK!!!!

    Sajnos a nagy pofátokon kívül semmitek sincs.
    Nem vagytok többek az által, hogy fiatalok vagytok. Sőt!

    A mellrák sem válogat.

    Annyira veritek a nyálatokat, közben nem tudjátok bennetek milyen halálos betegség lappang, ami esetleg fél év alatt elvisz, és meg sem éled a 40-et.
    Akkor fogsz csak figyelni igazán mikor fiatalon kiderül, van még egy éved hátra.
    Erre aztán lehettek is büszkék fiatalok!!!!

  • 2011.06.06 22:10:19LION_heart

    Valaki 40 felett akar szülni: OK, lehet próbálkozni, csak elég frusztráló lesz. Lehet, h inkább valami örökbefogadás fog segíteni.

    Irígylem azokat a csajokat, akik olyan szerencsések, hogy időben szültek és nem feszkóztak a karrier/pénz/lakás miatt.

    Én pl. most vagyok 34/F és szingli, biztos egzisztenciával (ami nem kacsalábon forgó várat jelent). Most már szeretnék végre egy tartós kapcsolatot és egy olyan normális csajt, akivel családot alapíthatok. Aki nem azon sír, hogy ja, de előbb karrier, ja, de előbb ömnegvalósítás, stb.

    Most szakítottam a menyasszonyommal, aki velem egyidős volt és megmondta, hogy még legalább 3-4 évig nem akar gyereket. Megmondtam neki, hogy OK, tőlem nem is lesz. Viszlát és kösz a halakat.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta