SZÜLŐSÉG

Fizessen különadót, aki nem vállal gyereket?

2010. július 5., hétfő 09:51

Aki nem nevel gyereket, az fizessen gyermeknevelési hozzájárulást, hogy az államnak legyen miből állnia a családosok adókedvezményét - így foglalható össze Boross Péter volt miniszterelnök - hangsúlyozottan ötletszintű – elképzelése, amely a Gazdasági Rádió interjújában hangzott el. Boross Péter a családi adózás kapcsán - hangsúlyozottan egyéni véleményként, sehol nem előterjesztve – úgy fogalmazott: a gyermeket nevelőknek nyújtott adókedvezményből eredő költségvetési hiányt ellensúlyoztatni kellene a gyermeket nem nevelők gyermeknevelési hozzájárulásával. „Az a nemzet, amelyik fogyásnak indult, az nem szabad, hogy a merészebb gondolatokat merő tapintatból ne tűzzön napirendre. Meggyőződésem, hogy a gyermeket nem nevelő magyaroknak is a nemzet jövőjéhez hozzá kell járulnia” – mondta.

Tulajdonképpen ahol van családi adózás és van gyermekneveléshez kötődő adókedvezmény, ott beszélhetünk “gyermektelenségi adóról” is, mivel tök mindegy, hogy kedvezményként nyújtjuk az egyiknek vagy büntető tételként a másiknak, a kettő közti különbség számszerűen ugyanaz, meg a tény is, hogy előbbiek kedvezményét utóbbiakkal (is) fizettetik meg. Ha Boross Péter erre utalt, ezzel nem mondott sok újat, elvégre a családi adózásról, gyerek utáni kedvezményről szó volt máshol is. Sőt, három gyerek után most is jár adókedvezmény. Ha van adózó jövedelem.

A szociális rendszer juttatásait meg mindig valaki más, más adófizetői csoport fizeti meg, esetleg a külföld, hitel formájában – utóbbira most nincs esély, marad az előbbi, hogy aztán melyik csoport, a cégek, a gazdagok, a minimálbéresek az már ízlés kérdése (figyelmeztetés törvényhozóknak: mindenképp az emberek fogják fizetni, mivel az üregi nyulak most sem lesznek hajlandóak).

Ezen túl másként nem tudok konkrét intézkedést elképzelni. Lenne valamiféle termékenységi korhatár, fölötte meg alatta nem kell fizetni? Aki orvosilag meddő, az felmentést kap? És aki nem fizet adót, se ilyet, se olyat, az pont ezt fizetné meg? Kivezetünk kisadókat mert macerás és drága beszedni őket, akkor miért vezetnénk be egy újat? Mi van az elvált, gyerektartást fizetni nem hajlandó szülőkkel?  Ad absurdum fizetne-e, aki elveszíti mondjuk balesetben tízéves gyermekét?

Az iskolalátogatáshoz kötött családi pótlékot viszont már megszavazták. A cikk alapján az új törvény szerint a következő tanévtől, ha egy tanköteles korú gyermek egy évben ötven órát igazolatlanul hiányzik, akkor őt települése jegyzőjének védelembe kell vennie, és el kell rendelnie, hogy a gyermek után járó családi pótlékot hat hónapig természetben nyújtsák. Ez a lehetőség egyébként korábban is adott volt, az új szabály azonban kötelezővé tenné a pénzkifizetés visszatartását. A jegyzőnek – a szülők véleményének figyelembevételével – pénzfelhasználási tervet kell készítenie, ki kell rendelnie egy eseti gondnokot (helyi szakembert, szociális munkást), a támogatás összegét pedig egy, a kincstárban megnyitott családtámogatási folyószámlára kell utalnia. Azért, hogy az összeget a gyermek szükségleteire használja fel a család, a gondnok felel. Ő végzi az esetfelmérést, és ő tartja a családokkal a kapcsolatot, neki kell megállapodnia abban, hogy az egyes hónapokban mi legyen a természetbeni juttatás.

A gyakorlati megvalósításon azért eltűnődöm, remélve, hogy nem a pedagógusnak meg a szülőnek kell majd félévente igazolást küldeni a MÁK-nak, hogy igen, a gyerek jár iskolába. És hogy ki mer egyes helyeken efféle eseti gondnok lenni, elvégre tudott, hogy van, ahol a védőnő is csak a kapuig jut el, mert ott a csacsirészeg családfő két vicsorgó kutya kíséretében adja tudomására nem épp cizellált fogalmazásban, hogy nem kívánatos a jelenléte.

Az ötven igazolatlan óra – ez nagyon sok, átlag családban nehéz összeszedni – nem önálló jelenség, általában valami nagyobb, komplexebb bajnak a tünete. Hallottam már szakértőtől, milyen rettenetes aprómunka egy ilyen iskolából kivadult gyereket visszaédesgetni a tanuláshoz, sokszor a saját családjához is. Ehhez az aprómunkához kellene sok-sok felkészült segítő (kevesen vannak), sok pénz, és komplex, valódi lehetőséget, alternatívát mutató oktató-nevelő program.

Sajnos ma az ilyen gyerek előbb magántanuló lesz sok esetben (tehát magányosan nem tanul semmit), majd túlkorosként bukik ki az iskolából, amit talán sosem fejez be. Iskolába járni fontos, iskolába járni muszáj, ezt jól érzik a szabályozók. Kérdés, ez az eszköz elér-e valamit, vagy csak a pedagógusok, esetleg a település jegyzőinek helyzetét nehezíti bizonyos helyeken.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.07.06 10:10:33Edward Nygma

    Szerintem meg aki tudatosan f.szságot beszél, az fizessen "direkt vagyok hülye"-adót. Politikusok, ex-politikusok triplán.

    Hóbagoly máris a pénztárhoz fáradhat.

  • 2010.07.06 10:12:17mazsola84

    Zsákos, csak egy kérdés:

    Ha a hiteles hivatkozhat arra, hogy nem ért a pénzügyekhez és a gonosz hitelügyintéző átbaszarintotta, akkor én a nagyseggadónál hivatkozhatok arra, hogy nekem a Mekiben azt mondták, hogy náluk minden egészséges, sőt a Danone szerint amit ők gyártanak az is fasza, és különben is csak light colát iszom?

  • 2010.07.06 10:16:54nyúlmama

    Cyr
    Hagyd. Ez a köremil évek óta kering a neten.
    És persze, ami a neten megjelemik, az úgy igaz, ahogy van.
    Én már gondolkodtam, hogy feldobok valamit, aztán megnézem, mennyi idő kell, hogy hiteles hírként terjedjen.
    Csak nem visz rá a hülye kispolgári neveltetésem-ahogy mondani szpkták.

  • 2010.07.06 10:27:10Gatto Negro

    Cyr!
    Lehet...de létező valami...és itt nem a csóró falusi putrilakóról van szó, hanem a "kikupálódott" városiról...Ne mondd, hogy nem ismered a fajtáját.
    Én ismerem...sajnos jobban is, mint szeretném...

    A Borsonline-os hozzászólást illusztrációnak raktam be. Szerintem ott (is) kéne megfogni a pénzt, nem újabb különadókkal sarcolni.

  • 2010.07.06 10:48:34nyúlmama

    Ez a poszt egyébként messze nem erről szól.
    Cigányozást fel lehetne függeszteni, azt gondolom.

  • 2010.07.06 11:12:10énis

    Cyr, fent volt az egyik internetes újságban, hogy bizony a putris romák megkapják a házat az önkormányzattól, eladják (merd megmondani, hogy jogtalanul) építenek egy putrit és elszórják a pénzt...

  • 2010.07.06 11:13:52énis

    2010.07.06 10:48:34nyúlmama

    egyébként lehet, hogy nem erről szól, de amíg elküldenek a hivatalból azzal, hogy "neked nem jár támogatás, mert nem vagy cigány", addig jogos a felháborodás és az a kőkemény rasszizmus a saját hazádban..

  • 2010.07.06 11:15:07nanemárrr

    2010.07.06 11:13:52énis

    nyúlmama, sajnos igaza van énis-nek!

  • 2010.07.06 11:22:20nyúlmama

    Bocs,de nem szállok be cigányozásba.

  • 2010.07.06 11:35:51nanemárrr

    nyúlmama, nekem sem áll szándékomban cigányozni, de ettől függetlenül van igazság énis kommentjében.

  • 2010.07.06 11:36:14Vérkönyvtáros

    2010.07.05 23:42:45calvin&hobbes,
    míg nem voltak gyerekeim elég sokat dolgoztam, hétvégén is, DE voltak időszakaim, pl. szabadság egy része, hétvégén 1-2 du., mikor pihentem.
    Mióta vannak, azóta a férjem többet dolgozik, h legyen elég pénzünk, én meg itthonról dolgozok, mikor csak tudok.
    A munkahelyen meg vannak olyan kollégák, akik gyerektelenül is lelépnek. Pl. fiatal és szerelmi bánata van, idősebb és dokihoz megy, műtik, 3 hetes világ körüli útra megy, elő-utószezonban nyaral, síel, ilyen-olyan tanfolyamra jár stb.
    Nálunk pl. pont a gyerekesek dolgoznak sokszor többet és húzzák meg magukat, mert 1-x gyerekkel, hitellel, jobban meggondolják, h kockáztatják-e a meglévő munkahelyet. Ugyanúgy sok helyen szeretnek családapákat alkalmazni, a fentiek miatt.
    Tp-re meg gyerekkel igen kevesen mernek menni, inkább a szabik/túlórák mennek rá vagy nyagyi/bébiszitter van a gyerekkel, nagyobbakkal meg telefonos kapcsolat (magán telefonon) és kész.
    Gyesről visszatérve meg lejjebb vagy a pályakezdőknél, mert egyrészt bizonyítanod kell, h nem hülyültél el, másrészt meg pont a gyerekek miatt, mindenki azt vizslatja, h nem késtél-e 5 percet vagy mentél el 5 perccel hamarabb - másnál kevésbé.
    Lehet, h vannak olyan munkahelyek, amit Te vázolsz, ahol a gyerekeseknek extra kedvezmények vannak, de egyre inkább már csak az emlékekben.

  • 2010.07.06 11:41:27Farkasokkal táncoló

    2010.07.06 11:36:14Vérkönyvtáros

    Ez így van és nagyon szomorú dolog, de azt áruld el, mit segítene ezen a gyerektelenségi adó? Hirtelen megvilágosodnának a munkaadók, hogy oppá, a kisgyerekesekkel milyen mostohán bánunk? Ugyanmár, menjenek csak táppénzre amikor beteg a gyerek!

    Ezen semmit nem változtatna. Sajnos.

  • 2010.07.06 11:43:25Farkasokkal táncoló

    És mégis mekkora lenne az az összeg amit gyerektelenségi adó címén levonnának, és HELYETTÜK megkapnák a gyerekesek? gyerekenként plussz 10 ezer? PLussz 20 ezer? És ennyivel kevesebbet keressenek a gyerektelenek? Mert ennél kevesebb összegnek jelentősége nincsen.

  • 2010.07.06 11:47:56Vérkönyvtáros

    FT, írtam én, h támogatom az ötletet? Szerintem baromság. De nagyon szomorú, h rögtön jön érvként, h mi (=gyerektelenek) tarjuk el a gyerekeiteket.
    Társadalomban élünk, a(z összességében kevés) befizetett adó sok mindenre megy. Igen, "gyerekes" juttatásokra is, de megette a fene, ha valaki pont azt "sajnálja". Én úgy tekintek az adóra, h annyival kevesebb és kész. Én sem lázadok, h miért építenek belőle autópályát, pláne völgyhidakat, mikor nincs is autóm és szerintem a közúti szállítástól rombolóbb nincs.
    Ha nem tetszene, akkor max. elkezdenék lobbizni, h nézzük meg, tényleg kell-e így és ennyi, de rázom az öklöm az autósokra, h basszus, az én adómból van az autójuk alatt út.

  • 2010.07.06 11:49:24Vérkönyvtáros

    nem rázom

  • 2010.07.06 11:50:03virus

    Ez a kevés gyerekszám a kormány szégyene.Nem azoké akik meggondolják a jövőjüket.

  • 2010.07.06 11:55:37mazsola84

    Vérkönyvtáros

    Az autósok fizetnek súlyadót/teljesítményadót, regisztrációs adót és szélvédőmosón is áfa van ám. Ja és a benzin elég nagy százaléka jövedéki adó.

  • 2010.07.06 11:55:55nyúlmama

    Vérkönyvtáros
    Igazad van. az adóval előhozakodni mostanában nagyon trendi érv.
    Biztos, hogy mindenki tudna mondani olyat, hogy erre, vagy arra miért költik az ő adóját, amikor neki konkrétan arra nincs szüksége.
    Csak ez nem így működik. Az adód 1%-val rendelkezhetsz.

  • 2010.07.06 12:01:32Sanima

    Azt azért meg kell jegyezni, hogy az ún. white trash is ugyanúgy potyogtatja magából a gyereket, mint a már említett etnikum, és pontosan ugyanúgy mennek segélyért balhézni, ha nem jobban. Ha jövedelemigazolást mersz kérni, vagy rápirítasz, mert hazugságon kapod, akkor meg nekiáll üvölteni, hogy persze, mert csak a cigányokat támogatják!
    Informatikus apuka nem hajlandó elmenni dolgozni, inkább a megcsinált 5 gyerekből élnek, és üvöltözik, hogy éhen fog halni, bár ez elég ironikusan hangzik a szájából, mert ez a veszély mostanában nemigen fenyegeti, tekintettel arra, hogy van benne vagy 140 kiló.

  • 2010.07.06 12:01:39mazsola84

    Nyúlmama
    Igaz. Nem kezdek el vernyogni, hogy az én adómból ne építsenek uniós játszóteret, mert nincs gyerekem.

  • 2010.07.06 12:02:34zsuzsóka28

    OK, de 3 gyerek után, mindenki saját örömére gyártson gyereket, azaz ne kapjon családit, segélyt stb.

  • 2010.07.06 12:03:39Rosa Rugosa

    mazsola, nyúlmama
    Szerintem Vérkönyvtáros is ugyanezt mondja...

  • 2010.07.06 12:04:19Sanima

    Jah, meg az "idegileg" leszázalékoltak....meg a rokkantnyugdíjas vizimentők (!!!!!)....amíg van mit söpörgetni a saját házunk táján, addig ne az etnikummal hozakodunk elő.

  • 2010.07.06 12:04:40Rosa Rugosa

    zsuzsóka28
    Miért pont 3?
    Csak úgy érdekelne, miért nem kevesebb, vagy több?

  • 2010.07.06 12:05:15Sanima

    hozakodjunk

  • 2010.07.06 12:05:22mazsola84

    RR
    Értem én, csak szerintem az autó-autópálya pont rossz példa.

  • 2010.07.06 12:10:00nyúlmama

    RR
    de hiszen odaírtam , hogy igaza van.

  • 2010.07.06 12:12:30nyúlmama

    sanima
    ÍGy bizony.Hány ilyennel találkoztam már én is.
    Vállalkozó apuka, aki hozza a minimálbérről a papírt.
    Csak ez fehér ember esetében ügyeskedés, cigánynál már más.

  • 2010.07.06 12:14:52Cyr

    énis: "Cyr, fent volt az egyik internetes újságban, "

    Így igaz. Hiszen fent volt. Nincs apelláta, szavam nem lehet. Hiszen az internetes újságokban kizárólag hiteles dolgokat olvashatunk. A mai hiteles forrásokhoz tartoznak még továbbá a blogok, a hozzászólások és a körlevelek is :)

  • 2010.07.06 12:14:56nyúlmama

    Zsuzsóka
    miért ne kapjon családi pótlékot, akinek háromnál több gyereke van?

  • 2010.07.06 12:17:05gonosz ikertestvér

    igazságtalan lenne minden gyereket egyformának számolni! egy jó természetű gyereket mennyivel egyszerűbb nevelni, mint egy vásottat! a mintagyerekek szüleire vessenek ki külön adót, amiből az arra rászorulók igénybe vehetik a büdöskölök-kedvezményt!

  • 2010.07.06 12:17:21Cyr

    zsuzsóka28: "OK, de 3 gyerek után, mindenki saját örömére gyártson gyereket, azaz ne kapjon családit, segélyt stb."

    Rendben. De kőkeményen írhassa le az adójából, négy gyerek után már NE kelljen adót fizetni. Mi mondjuk ebben az esetben megengedhetnénk magunknak évente a közös nyaralást. Nem is akárhova.

  • 2010.07.06 12:19:02Cyr

    gonosz ikertestvér: "büdöskölök-kedvezményt"
    :) Igenis! Harcoljuk ki a büdöskölök-kedvezményt! A zsiványbestiákra pedig járjon bónuszjutalék! :))))

  • 2010.07.06 12:20:06Cyr

    Továbbá 16. havi "kicsipofámleszakad" juttatást is szeretnék igénybe venni, ha egy mód van rá :)

  • 2010.07.06 12:23:17Vérkönyvtáros

    mazsola, példa volt. De ha írod, igen, fizetsz, cserében kényelmesebben közlekedsz, nem cipekedsz stb. Munkaeszköz? Az is lehet. Nekem a számítógép és az internet az, 0 támogatással.
    Ha belegondolok, az ÉN befizetéseimből ne fizessenek egy fillért sem az egyházaknak, egyházi iskoláknak, az alkoholisták/egyéb szenvedélybetegek gyógyítására, igen sok ál-rokkant nyugdíjra, egyik évben aszálykárra, máshol belvízkárra stb.
    De ez nem így megy. Évi 1+1 %-ról rendelkezem, azt meg is teszem, sokan azt sem.

    Viszont az nem megy, h legyenek fiatalok, de anyu/apu a szülés utáni naptól dolgozzon napi min. 8 órában, a gyereket meg nevelje a szomszéd gyerek, csak hogy legyen valami társadalmi haszna. Aztán meg sírunk, h jaaajj, Trianon, de azt nem mondják, h a magyarok nem voltak képesek benépesíteni a Kárpát-medencét, megtettük másokkal, csak hát ebből meg nemzetiségi kérdés lett.
    Vagy születnek gyerekek vagy importálunk, de azokat is támogatni kell.

  • 2010.07.06 12:30:04Sanima

    Na, el tudom képzelni, mi menne az anyukák közt a játszótéren, ha bevezetnék a büdöskölök-kedvezményt!
    :)
    ÁÁÁÁ, az én gyerekem olyan rossz, olyan hülye, hogy szörnyű!!!
    - Nem, az enyém sokkal hülyébb!
    Mindenki titkolná, hogy a gyereke jógyerek, és direkt forszíroznák, hogy rossz legyen, ne tanuljon.
    És mennének igazolást kérni arról, hogy a gyerekük büdöskölök..:):))))))))))

  • 2010.07.06 12:34:24Rosa Rugosa

    Gördeszkás csuklótörés bónusz.
    Nagytesó levágta kistesó haját -1 évig ingyen fodrászat.

  • 2010.07.06 12:42:49Cyr

    Sanima: játszótéri párbeszéd 20 év múlva:
    - Képzeld, annak az anyukának elképesztően jó gyerekei vannak. A múltkor is előre köszönt nekem mind a kettő, azt hittem, ott helyben elsüllyed az anyjuk szégyenében. De nem, nem is érdekelte, rájuk se szólt, pedig tényleg jó ismerősök vagyunk. Át szoktak jönni hozzánk, de én már egyre ritkábban engedem, mert mellettük az én - hálistennek - átokrossz Pityukám teljesen nyugodt lesz. Állítólag otthon is rendet raknak maguk után, kitűnő tanulók, még soha nem láttam őket hisztizni, követelőzni.
    - Elképesztő, egyes szülők mit meg nem engednek maguknak! Odafigyelni arra, hogy a gyerek legalább a minimum rosszaságot elkövesse naponta, elemi feladat lenne. Hiába, sajnos bárkiből lehet szülő... Nem tudnád ezt vele valahogy finoman megbeszélni?

  • 2010.07.06 12:45:15Cyr

    Rosa Rugosa: Ha úgy vágja le egy szilveszter délután, hogy a frufru fél miliméteres lesz, az hoz valami plusszt a konyhára? És ha a kicsi is megnyirbálja a nagyot? No nem sokat, csak hátulról minden második tincset...

  • 2010.07.06 12:46:15Sanima

    Cyr:

    +
    be kell íratni a gyereket pszichológushoz, mert túl jó, és ez nem normális!!!!!!

  • 2010.07.06 12:50:44Cyr

    Sanima:
    Á, már próbálták. A pszichológus összes tudománya csődöt mondott. Sajnos reménytelen úgy, hogy a szülő nem akar együttműködni... :)

  • 2010.07.06 12:54:19Sanima

    Cyr:

    Már ne is haragudj, de minekazilyennekgyerek????? Miért van a gyermekvédelem? Hogy csak ott üljenek bent, és a picsájukat vakargassák????
    Azonnal el kell venni a gyereket az ilyen mérgező szülőktől!!!!

  • 2010.07.06 12:59:40AnnaKarenina

    Kanganyu:
    Úgy látszik, nem tudjuk abbahagyni. Szerintem ez az emberi jogok, nevezetesen az önrendelkezés jogának megsértése.
    Utólag arra jöttem rá, hogy mindegy is a korhatár, jogilag teljesen megalapozhatatlan lenne egy ilyen állami adóigény, hiszen számtalan oka lehet a gyerektelenségnek, ez csak diktatúrában működött, működhetne.
    A munkanélküliséget sem tudom megértetni: mindegy, hogy milyen gazdasági fellendülés lesz, a munkanélküliség jelen van, jelen lesz mindig (meg lehet nézni a gazdaságilag nagyságrendekkel jobban álló országokat), vagyis Magyarországnak is van és lesz egy eltartóképessége.
    És még egyet: az ilyen hozzáállásra azt fogják mondani az emberek, hogy ne szüljenek, ha nekik ez olyan teher.

  • 2010.07.06 13:26:19Cyr

    Sanima, ne röhögtess :) Így nem tudom itthon a komoly szülőt hitelesen eljátszani. :)

  • 2010.07.06 16:35:36mabapi

    Bár úgy látom, órák óta nem olvassa már senki a kommenteket, nem tudom megállni, hogy ne szóljak hozzá.
    Az a nagy baj szerintem, hogy a hsz-ok nagy részében összekeveredik két "dimenzió": a gyerekem a családtagom, teljesen természetes, hogy fizetem a cipőjét, tankönyveit, különóráját, az ebédjét........mind az ötnek. Nem azért szültem őket, mert csp-ra hajtok, nevetséges lenne, nem szért, mert majd az állam/a szüleim/ a gyerektelenek eltartják, hanem mert nagyon szeretjük őket és vágytunk arra, hogy öten legyenek. Ez magánügy.
    De az adózás nem magánügy, hanem társadalmi kategória. Azért az néha tényleg rosszulesik, hogy mi a férjemmel hét főt tartunk el, de ugyanannyit adózunk, mint az, aki csak saját magát tartja el. Nyilván nem mondom azt sem, hogy nem fizetek nyugdíjjárulékot vagy eü-hozzájárulást stb-t, mert az én szüleim még dolgoznak/vagy már nem élnek, soha nem vagyok beteg...stb. Vannak bizonyos dolgok, amiket mindenki fizet, befolyik a közös kasszába, és akinek szüksége van rá, annak adnak belőle. Nem?

  • 2010.07.06 21:10:09sacoesmaco

    100 %-os igazság nincs, de azért számoljunk kicsit:41 éves leszek, az első kapcsolatom 11 év után véget ért 31 éves koromban. Ezután keresgélés, majd újabb kapcsolat. Gyerek nem született, többek között IR miatt.19 évet dolgoztam, ebből 10 évet vezetőként, hivatalosan bejelentve mind a 19 évben. Táppénzen összesen nem voltam 3 hónapot. Minden adómat befizettem, kivenni nem vettem. Jó pár éve a maximumot fizetem TB-ből is. Kórházban eddig egy napot sem töltöttem, még születni is szülőotthonba születtem.
    Nagy eséllyel dolgozom még vagy 25 évet. Vaószínáleg gyerekem nem lesz. Nagy eséllyel mindig is a maximumot fogom fizetni.
    Nyugdíjam vagy lesz, vagy nem. Soha eszembe sem jutott megkérdőjelezni, hogy az általam befizetett összegekből mások részesülnek. Úgy gondolom, hogy ez természetes.
    Ha szültem volna két gyereket, vegyünk csak 5 év otthonlétet és sok-sok millióval kevesebb befizetett adót és TB-t, kivettem volna. Abban a helyzetben ez így lett volna helyes.
    De az, ha majd büntetnek is, nem lesz sem helyes, sem korrekt. A párommal évek óta vacilálunk az elköltözésen, ami a több nyelv ismerete miatt sokféle lehetőséget ad. És ez nem apírkutyaság. Vagy csaljak én is adót? Akkor majd kevesebbet tudnak levonni? Ha eddig ezt nem csináltam, akkor ez után sem fogom. De a szívem sajogni fog, hogy ez a köszönet 20 év és több gyerek felneveléséhez elégséges vagyon befizetése után ...
    Legyen adókedvezmény, de ne járjanak alanyi jogon nagy pénzek a megélhetési szülőknek.
    Örökbefogasánál ne a család, hanem a gyerek érdekeit nézzük, és sok helyre kerül majd baba, ahova nem születhetett. Ne tegye tönkre a bürokrácia és az ellenérdekeltség az intézetekben élő gyerekek életét. A lényeg, hogy azok, akik megkaptak a baba mellé sok mindent, ne legyenek ellenségesek azokkal, akiknek nincs, és ha toleraciát várnak, akkor adjanak is.

  • 2010.08.26 06:08:21Rosa Rugosa

    Atyaég, mivé nőtte ki magát egy ártatlan mondat.
    Ajánlanék még pár kijelentést feldplgozásra:
    "Kár lenne a mellemet verni, miszerint mekkora zseni vagyok,"
    Egyáltalán hogy meri a zseni szót említeni, amikor biztos köze nincs hozzá?
    " elképesztően kreatív "
    Ehhez mit szólna a sok valóban befutott kreatív ember?
    "EZ a sokgyerekes lét: csak olyasmi végezhető nappal, amire nem kell száz százalékban figyelni"
    Hát kikérem magamnak, komolyan.
    Ez azt jelenti, hogy én rossz munkát végzek, amikor a nyári szünetben itthon lévő gyerekeim mellett dolgozom.
    Mibe lehet még belekötni?
    Biztos van pár dolog, csak figyelmetlen voltam...

  • 2010.08.26 06:11:20Rosa Rugosa

    Nem ide szántam, bocs.

  • 2010.09.07 00:51:06ghalleck

    A Fidesznek eddig volt egy Mikolája. Most Borosst húzták elő a cilinderből, pedig job lett volna, ha betömik a száját. (Képletesen, vagy fizikailag, engem nem érdekel...) Ezek már tényleg semmiből sem tanulnak?!
    Ja, és még egy kérdés: hol hőbörög ilyenkor a Párt liberális szárnya (Tölgyesiék...)? Hol a demokratikus vita? NEM HALLOM!

  • 2010.09.09 20:57:36marosy

    A tököm tele van az ilyen borosokkal. Ott a családi pótlék, a gyes, gyed, gyás, kedvezményes étkeztetés, támogatott tanszer, iskola, egyetem, igyenes egészségügyi ellátás amiket a gyerektelenek adójából IS finanszíroznak.
    Az USA-ban 3 hónap a gyes itt meg 3 év mert Magyarországon megengedheti magának.

    LÓFASZT A GYEREKESEK ÉS BOROSS SEGGÉBE!!!!

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta