SZÜLŐSÉG

400 ezer diák ír idén kompetencia tesztet

2010. május 26., szerda 17:59 |

Több mint 400 ezer diák vesz részt az idei kompetencia-mérésben, amelyet szerdán tartanak a hazai iskolákban. Matematika és szövegértés feladatokkal a 4., a 6., a 8., és a 10. évfolyamos diákok képességeit mérik le annak érdekében, hogy kiderüljön, jó munkát végzett-e az adott iskola. Ha ugyanis egy intézménynek három egymás utáni évben rossz a teljesítménye a kompetencia-mérésekben, akkor intézkedési tervet kell kidolgoznia.

Az országos kompetencia tesztet 2001 őszén rendezték meg először. A mérésben alkalmazott feladatok nem a NAT, a kerettantervek, illetve az azokhoz fejlesztett tankönyvek elsajátításának mértékét tesztelik. A felmérés célja nem az adott tananyag számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy a diákok a korábban elsajátított ismereteiket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldásakor.

A szövegértés feladatban a különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések szerepelnek, amelyek az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a diákoktól.

A matematikai rész az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű szituációban megjelenő probléma számszerű megoldását és annak kommunikálását kéri a diákoktól a matematika különböző területeit érintve (mennyiségek és műveletek, hozzárendelések és összefüggések; alakzatok síkban és térben, események statisztikai jellemzői és valószínűsége).

(Független Hírügynökség)

A tavalyi tesztek itt érhetők el.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.05.28 08:02:11Lapis Lazuli

    (A könyvtárt én/mi is bebuktuk volna haha! Én személy szerint ideges leszek ott: valahányszor lapozok, valaki mindig dühösen néz, és nem rakhatom a lábam az asztalra...)

  • 2010.05.28 08:08:39Rosa Rugosa

    Mondjuk érdekes, hogy nem töltöttetek ilyet.
    Szerintem a gyereknek kellett volna, csak az én lányom néha kb. azt se tudja pontosan, hogy hívják, meg azt mondja, anya, nekünk van személygépkocsink?
    Bakker, mondom neki, az az autó.:D
    Hatodikos, de kicsit elvarázsolt. ÁÁÁÁ.

  • 2010.05.28 08:20:35thais

    A kompetenciamérés egyik "veszélyét" csak abban látom, hogy az iskola presztizse függ tőle. A gyerekeket több helyen sokkolták, hogy így álljanak a kérdéshez, és nehogy üresen adják be. Pár helyen a leggyengébb tanulókkal közölték, hogy nyugodtan "betegeskedjenek". Anno, mikor iskolát választottunk, egy bennfentes ezen felmérés alapján javasolt nekünk iskolát, és tényleg nagyon jó iskolába járnak.

  • 2010.05.28 08:22:34Lapis Lazuli

    Igen, ezt nem értem. Persze, ha belegondolok, lehet, h töltöttek, csak a Nagy elfelejtette. Ti ezt otthon csináltátok? Mert haza nem hozott semmit. Ha belegondolok milyen válaszokat adhatott, elég furán festhetünk..., mindegy, a tanító néninek már úgyis megvolt a véleménye rólunk :DDD

  • 2010.05.28 08:25:27Rosa Rugosa

    Igen, nálunk hazaküldték, de persze az utolsó pillanatban (a mérés napján 7 előtt 5 perccel) jutott eszébe, hogy ki kell tölteni.
    Azért csináltuk gyorsan ketten.

  • 2010.05.28 08:27:23zuzmó

    Az én középső lányom is hatodikos, nem volt gond ezzel a teszttel. igaz, kicsit elfáradt a nagy koncentrálásban, de örült, hogy hamarabb hazajöhetett :) Tanulói kérdőívet én is segítettem kitölteni. A könyves/könyvtáras kérdést én is "szerettem", meg a szülők munkaviszonyára vonatkozó kérdéseket is :))

  • 2010.05.28 08:28:41Lapis Lazuli

    Aha. Megnézem a gyerek íróasztalát, lehet, h ott van :D

  • 2010.05.28 10:25:29Zamat

    2010.05.27 21:45:31zoxó
    aha klassz ez a link és ha nem szószerint ezt mondod el nekik, akkor jön a kompetenciarendőrség és elvisz?:)))

  • 2010.05.28 20:27:58no comment 01

    madz: semmi gond oktathatod a gyerekeimet..ők legalább tuti nem hülyéznek le..:))sajna én nem érek rá minden nap itt lógni..

  • 2010.05.28 20:36:17no comment 01

    zoxó: hűha..ezt valószínűleg sok anyuka humorosnak találná, akinek megtanítottam a gyerekét olvasni, értelmezni amit olvas..:)lehet nem egyezne a véleményetek..:)

  • 2010.05.28 20:49:08madz

    "ezt valószínűleg sok anyuka humorosnak találná, akinek megtanítottam a gyerekét olvasni, értelmezni amit olvas"
    no comment, nyugtass meg, hogy csak félreértettem ezt, és nem azt írtad, hogy te tanítottad meg valakinek az olvasást.

  • 2010.05.28 21:40:15no comment 01

    madz: sok gyereknek tanítottam meg az olvasást és annak amit olvas..értelmezését..:)te most csak kötözködsz..mert, miért ne..?:))csak egy pöppet humoros..:DD

  • 2010.05.28 21:56:26sorstárs

    Zamat: Nem kompetenciarendőrség, hanem a kirendelt minőségbiztosító, aki a teszt ideje alatt ellenőrzi,hogy minden az előírás szerint történik. Mivel a mi iskolánk nem önkormányzati ( legalábbis erre tippelünk, mivel a szomszéd utcában üzemelő önk. iskolába nem voltak az elmúlt 5 évben), minden évben jönnek minden osztályunkba. Még azokba is , amelyik anyagát nem kell beküldeni központi feldolgozásra. Ezért kellett pl. azt is felolvasnom a negyedikesknek, hogy számológépet nem használhatnak. Modjuk van aki ezen hangosan felnevetett, mert ugye soha nem használhatnak számológépet a matek órán sem.

  • 2010.05.28 22:03:04nyúlmama

    sorstárs
    Elolvastam. Szerinted, aki ezt írta, és úgy gondolja, hogy ezt egy gyerek meg is érti, az egyáltalán látott már gyereket?

  • 2010.05.28 22:34:54sorstárs

    Nyúlmama Szerintem az egész OH-ban nem sok olyan ember van aki látott már osztálynyi gyereket együtt. Nálunk csak tavasszal 3-szor voltak ellenőrizni, olyanok, akiknek jóval kisebb végzettségük és tapasztalatuk van, mint pl. az igazgatónknak.De ez egy másik poszt.

  • 2010.05.28 22:49:14no comment 01

    nyúlmama: nem szoktam visszaolvasni..miről van szó..??

  • 2010.05.28 22:51:05farkasokkal tancolo

    Az unokámmal most a beszédfejlesztést gyakoroljuk. Mert vettem neki mindenféle LUK iskolaelőkészítő füzeteket, és az ami nem megy, az a beszédfejlesztési feladatok. Azaz nem tud elmesélni egy kis történetet 3 képből, nem nagyon szereti, ha azt mondom neki, hogy rakd időrenbe stb.

    És máris találtam pár oylan feladatot, ahol egyszerűen az a baj, hoyg ő még nem is találkozott ilyennel. Pl ilyen a könyvtár. Miből gondolják, hogy egy ÁTLAG ovodás könyvtárba jár? Neki rengeteg meséskönyve van, és nincsen este 3 mese nélkül, sőt nekünk is faltól falig könyvespocaink vannak, viszont nem tudna arra a kérdésre válaszolni, hogy "szerinted melyik az az épület, ahol sok könyv található?"

    Én nem tudom, akik az ilyen kérdéseket felteszik, azoknak van gyereke? és ha van, hány éves? Egyetemista?

  • 2010.05.28 23:03:37nyúlmama

    Sorstárs
    Így van. Szomorú, de ez van.

    no comment, a kísérő szövegről van szó, amit fel kell olvasni a gyerekeknek a teszt előtt.

    Ft
    nem bibibí-ből, de mi középsős korunk óta rendszeresen-értsd,kéthavonta-járunk könyvtárba.Nagyon szeretik, egy szuper könyvtáras Éva néni van ottan, mesél nekik, válogatnak, amit aztán az oviban nézegetünk. Sőt, nem tom, hogy csinálja, de szinte mindig van valami jó ajánlata, amit nem ismertem én se.
    És vannak programok, amikre meghívnak,pl. bábozás, meg volt már Zelk Zoltán rajzpályázat, meg író-olvasó találkozó. Most meg legutóbb egy szuper babaházat láthattunk, ahol a környezettudatos nevelésről beszélt nekünk.Szóval, nem rossz ez a "könyvtárasdi"

  • 2010.05.28 23:06:33Wish1973

    Ft, ne is haragudj, lehet, h egy bázakerettyei óvodás még a megyeszékhelyen sem járt, de egy fővárosi, tanköteles korú gyereknek igenis tudnia kell, h a képek a múzeumban, a gyógyszerek a patikában,a könyvek a könyvtárban és a könyvesboltban vannak. akkor is, ha nem jár oda. egyik 3.-os tanítványom tanítványom (ép) nem tudta, h vázának hívják, amibe a vágott virágot teszik. mondott a köcsögtől a kancsóig mindent. mikor meséltem az anyjának, azt mondta, h hát persze, náluk otthon sosincs virág.

  • 2010.05.28 23:16:10farkasokkal tancolo

    Hát nem tudom, lehet mi elmaradottak vagyunk, majd ujra átvesszük a Tesz-vesz várost, mert eddig csak ott szerepelt a könyvtár.

    Félre ne értsetek, én nem a könyvtár ellen vagyok az istenért! Mikor alsós voltam, és megtanultam olvasni, én úgy jártam a Böszörményi úti gyerekkönyvtárba ki tudja ma mi van a helyén), mint a közértbe, egyszerre 6 könyvet vittem haza és hetente cseréltem... Én tudom mi a könyvtár...

  • 2010.05.28 23:18:34nyúlmama

    Wish
    a szókincs kapcsán egyébként én is elképesztő dolgokat tapasztalok.Szerintem azért, mert nem beszélgetnek a gyerekekkel-nem Ft, nem terólad van szó, és akinek nem inge, ugye...-csak utasításokta adnak nekik.Meg bébiszlengte használnak a 6 évesnél is, aki azt mondja nekem tegnap az Állatkertben, hogy babaiszi. Na, mi az?

  • 2010.05.28 23:19:44nyúlmama

    Ft
    JA,ja, Böszi!
    Most az Ugocsa moziban van a könyvtár. Egyébként ott van szuper Éva néni...

  • 2010.05.28 23:20:43nyúlmama

    Ja, és szerintem nincs a helyén semmi azóta sem.

  • 2010.05.28 23:24:27farkasokkal tancolo

    off
    Jártam az Ugocsa mozi helyén lévő könyvtárban... hát a Bösz. úti gyerekkönyvtár legalább ekkora volt (na jó egy picit kisebb), mindenesetre elég kicsi könyvtár... :-(((
    on

  • 2010.05.28 23:25:21farkasokkal tancolo

    És különben is állandóan csak szomorú leszek, ha visszaemlékszem az Ugocsa mozira... :-((( Legtöbb filmes élményem oda kötődik... :-(((

  • 2010.05.28 23:27:34nyúlmama

    Ft
    Én is így vagyok vele, de hát ez van.

  • 2010.05.28 23:37:01Wish1973

    dicsekvésnek tűnhet, de inkább panasz, mi bizony ezer éve járunk könyvtárba. sem arra nincs pénzem, h 3 naponta új könyvet vegyek- minden este olvasok nekik, sem arra, h nagyobb lakásba költözzünk, ahova beférne még egy könyvespolc. így is rengeteg könyvük van, több, mint nekem, de többet is olvasok nekik, mint magamnak. én a neten szarakodom. mint pl. most. tök off, de moziba mentem volna, és eltört a belső zár, beragadtam. várom a zársegélyt. most is olvashatnék, de nem vagyok nyugodt, amíg be vagyok zárva:(
    ja, és a gyereknek ingyen van a könyvtár. cd-t meg fillérekért kölcsönzünk. na, azt pl. nem is értem. 2 napra lehet kivinni. ez deklaráltan azt jelenti, h töltsd le, azt hozd vissza, nem?

  • 2010.05.28 23:49:47nyúlmama

    Nekem még ma is az orromban van a téli délutánok "könyvtárszaga", amikor a barátnőmmel bebújtunk a sarokba, és lapozgattuk a jó kis papír-porszagú könyveket, és ezredeszer is kivettük a Mio, édes fiamat,pl.

  • 2010.05.28 23:57:59farkasokkal tancolo

    Wish, ez részemről nem dicsekvés volt.... én pl megőriztem a lányaim gyerekkönyveinek a NEGYEDÉT (a többi a költözések alatt eltűnt valahová a franc tudja hová) , de ez is egy két könyvespolcnyi gyerkkönyv, no meg pl. az én anyai nagyapám után - akit nem is ismertem - nem maradt más, csak egy csomó régi könyv, szintén egy töredéke annak, ami megúszta az ostromot. Ez is egy hatalmas mennyiség volt, évtizedekig laktunk úgy, hogy kegyelettel őriztük a hagyatékot, aztán egyszer még a 70-es években a gótbetűsektől megszabadultam, mert kihívtam egy antikváriust (ma már a fejem verem a falba), de még így is maradt egy csomó amit egyszerűen nincsen szívem sem értékesíteni sem kidobni, holott csak szépen mutatnak a könyvespolcon (ilyen pl. a Pallas lexikon - mire jó ez ma már?), na ehhez hozzájött az a csomó könyv amit mi vettünk, amit a gyerekeknek vettünk... és még könyvtárba is jártunk.

    Nálunk tényleg az van, hogy a gyerek fejére az asztalról könyv esik. És mégse tudja mi is az a könyvtár...

  • 2010.05.29 00:13:04nyúlmama

    Ft
    Ilyen, ún. elvont fogalmakkal tényleg tisztában kell lennie egy 6 évesnek.
    Ha simán beszélgettek, tudni fogja ezeket. A tesz-vesz tényleg jó ötlet, pl.

  • 2010.05.29 00:36:25Wish1973

    tudom, h nem dicsekvés. csak mesélem, h nálunk miért hétköznapi dolog a könyvtárlátogatás. amiért redőny sincs. de végre elhagyhatnám a lakást, de a mozit már buktam. helyette kifizettem a szerelőt. na, az is megér egy misét, hogy a rendszerben nem látja a csóka a mestervonalat, amit inkasszóval ők maguk húztak le, és az sem érdekli a csókát, h lobogtatom a kötvényt, amin rajta van. szóval hétfőn még mehetek is a pénzemért. nem tudom, ha nincs itthon 14 rugó, akkor hogy fizetem ki. de ez már off. bocs.

  • 2010.05.29 03:10:09Kipikopii

    Nyulmama, FT: most oszinten csodalkozom. Az ovisokat nem viszik konyvtarba? Ez itt alap, nincs olyan ovi, ahol ne lenne evente tobbszor konyvtarlatogatas. Ha kirandulasok, szinhazak vannak, miert pont a konyvtar marad ki?

  • 2010.05.29 09:04:40anyatájger

    nyúlmama, jaja. nem találom most a neten, de a múltkor olvastam, h az ovis (és a fiatalabb) korosztályban azoknak a gyerekeknek a legjobb a szókincse, akikkel sokat beszélgetnek a szüleik. nem azoknak, akiknek "csak" olvasnak.

  • 2010.05.29 09:05:23anyatájger

    és most hagyjuk azokat, akikkel semmit sem foglalkoznak...

  • 2010.05.29 10:27:06nyúlmama

    kipikopii
    De hiszen írtam, hogy mi járunk a csoportommal. Én fontosnak tartom. Azt tudom, hogy Éva néninek van több csoportja rajtunk kívül is.

  • 2010.05.29 11:24:40Lapis Lazuli

    Nyúlmama: Te a XII-ben vagy óvónő? Te nem Éva néni vagy véletlenül?? :)))

  • 2010.05.29 22:00:37Kipikopii

    Nyulmama: nem rad gondoltam, bocsanat. sokszor, mikor toled kerdezek valamit altalaban az ovihelyzetre vagyok kivancsi, szoval itt most konkretan arra, hogy hogy lehet az, hogy egy fovarosi 5 eves gyerek nem ismeri a konyvtar fogalmat? Az itteni ovik tanrendjebe be van epitve a konyvtarlatogatas.

  • 2010.05.29 22:02:07Kipikopii

    (Persze a szulo is elvihetne a gyereket konyvtarba, nem az ovikra akarom haritani a felelosseget...)

  • 2010.05.29 22:32:06Brumibaby

    Kipikopii, nálunk (vidéken) elvitték őket, beiratkoztak és kölcsönözhettek is, a lányom öt évesen ki is vett valami vadászbombázókról szóló albumot :)

  • 2010.05.29 22:49:44zoxó

    Bocs, elvesztem, osztálykirándulás volt (mindennel, ami egy ilyen rendezvényt hazavághat: bőrigázás, eltévedés, hideg tusolóvíz, átázott cipők és ruhák, elveszett-megkerült kismacska, csúszós-sáros erdei utak, bárhova mentünk, éppen ott esett. De mi mentünk. A kölykök szerint 8 iskolaévük egyik legjobb kirándulása volt:).)

    LL: a kérdőívet a gyermek tölti ki szülői segítséggel. Szóval összmunka:).
    Lolcsika, a kompmérés eredményét az iskolák általában kiteszik a honlapjukra, de egyszerű földi halandó a központi adatbankból nem juthat hozzá (mi is csak a magunkéhoz.)
    RR, ezt nem értem: a kérdőívet szigorúan csak a mérés napján adhatják ki, addig elzárva tartják a mérőfüzetekkel és a kódot tartalmazó etikettekkel együtt (mindkét füzetre rá kell ragasztani az azonosító kódot feltüntető etikettet). Ezek szerint ti hamarabb kikaptátok? Mert ez az egyik legnagyobb szabálytalanság, ami történhet.

  • 2010.05.29 23:38:24nyúlmama

    Ll
    Nem, nem ott vagyok óvónő. Csak a régi nosztalgia miatt járok velük oda.:)

  • 2010.05.29 23:44:05nyúlmama

    Kipikopii
    Semmi gond.
    És kérdezz nyugodtan, de az az igazság, hogy én igazából az én ovimról, meg még párról, ahol barátnőim, ismerőseim dolgoznak, tudok írni.És hát nem egységesek az ovik, ahogy gondolom, nálatok sem.Persze, van egy Alapprogram, ahol vannak alapvető dolgok leírva, de ezen belül azért tág téren lehet mozogni az egyes oviknak.
    Meg hát, attól is függ sok minden, hogy hol az ovi, a szülők anyagi körülményei mit engednek meg-pl bábszínház bérlet, ilyesmi-és milyen a közlekedés arrafelé, mit lehet elérni onnan emberi időben.És hát persze, az óvoda vezető, és az óvónők hozzáállása is meghatározó.

  • 2010.05.30 03:29:23Kipikopii

    Brumi:igen,nalunk is osztonzik az 5 eveseket a beiratkozasra, sajat kartyat kapnak, ok irjak ala (eleg rairni, hogy "Jozsi", ha azt tudja leirni a gyerek, nem kell a szulonek gyongybetukkel odakanyaritani a teljes nevet).

    Nyulmama: ertem, csak pont a konyvtar ugye ingyenes program, oktatasra kivaloan alkalmas, jo buli, mert kimozdulnak, stb., stb. Maximum a kozlekedest latom kizaro oknak, mast nem nagyon. Nalunk amugy a kozszolgaltatasok temakorbe tartozik, rendorseg, tuzoltosag, mentok, posta, konyvtar, stb. Csupa gyerekeknek izgalmas tema.

  • 2010.05.30 05:56:11zolnaid

    Kipikopii,
    az USA gyerekkönyvtári ellátása példaszerű, gyakorlatilag az első átfogó rendszert valósította meg, nálunk nem,
    sajnos sok könyvtár máig sem alkalmas igazán gyerekcsoport fogadására úgy hogy az a gyerekeknek tényleg olyan élmény legyen mint egy bábszínház. Van sok lelkes könyvtáros magyar könyvtár is de ez a szisztemakus ilyen irányú fejlesztéseket nem igazán pótolja. (mást ne mondjak, számos könyvtár van ahol a gyerekkönyvek közelében nem tudsz leültetni egy ovis csoportot normálisan, de a minisztériumi részről sincs az elvárások közt.) Ettől még lehet keresni gyerekkönyvtárat ahol ez megvalósítható de nem természetes hogy elérhető közelségben találsz.
    Velünk szemben pont van egy ilyen könyvtár,oda szoktak is csoportok menni.

  • 2010.05.30 08:08:00Lapis Lazuli

    Nyúlmama: (bocs, tudom, már egyszer megkérdeztem, h hol dolgozol, csak annyira, szinte szó szerint hallom a MI Éva néninket, mikor az oviról, gyerekekről írsz...akkor nem is tudtam _mennyire_ hálásnak kell lennem neki, és Zsuzsa néninek. Na nem hízelgek tovább...)

  • 2010.05.30 08:13:05Lapis Lazuli

    Zoxó: osztálykirándulás? brrrr :DDD, na jól felbasztam magam ezen a kérdőív dolgon, és utána érdeklődtem, a mi sulinkban hogyan zajlott. Nem lett tőle jó kedvem. Jó és fontos cél, szutyok megvalósítás. Miért is nem vagyok meglepődve...? Kár.

  • 2010.05.30 08:56:06nyúlmama

    Igen , nálunk ezek nincsenek megfogalmazva, mint kötelező, vagy elvárt programok. Sőt, van olyan Önkormányzat, ahol azt mondják, minek mennek bárhová ki az oviból, az nem az ő dolguk.
    Ja, és az összes ilyen program, ahol kimész az óvodából, az egyik óvónéni plusz idejéből megy.
    És amit zolnaid ír, ahhoz még hozzátenném,hogy sajnos, sok helyen,ha elmegyek a gyerekekkel , bizony,görbe szemmel néznek ránk, meg kapjuk a megjegyzéseket, hogy minek vagyunk itt. Járművön,piacon én is megkaptam már,pedig az én gyerekeim tényleg nagyon rendesen viselkednek, szokva is vannak a kinti programokhoz,nem zajonganak-persze, nem néma csöndben ülnek, állnak,de tényleg nem zavaróak-de pusztán a "létük" ingerel sok embert. Persze, vannak más emberek is, segíteni is szoktak,meg átadják a helyet, ilyesmi.
    Volt olyan, hogy mentünk fel a Nemzeti Galériába. Még be sem mentünk, csak én mentem oda a pénztároshoz, hogy jöttünk, és szinte kikelt magából, hogy minek hozom én ide a gyerekeket,szegény gyrekeke, és csak mondta, mondta.Nem csináltunk semmi rosszat, csak szerinte minek kell múzeumbe vinni a gyerekeket.Mondom, nem mindenhol van ez, a tűzoltók, mentősök nagyon jófejek voltak pl.

  • 2010.05.30 09:02:57nyúlmama

    LL
    semmi gond, és köszi:)

  • 2010.05.30 20:18:09Kipikopii

    2010.05.30 05:56:11zolnaid
    Koszonom, Zolnaid, igy erthetobb. Valoban, itt a konyvtarosoknak munkakori feladata az ovikbol, iskolakbol erkezo csoportokat fogadni, korbevezetni. Es ehhez bosegesen all rendelkezesre hely. A konyvtar nekem a gyerek szuletesekor mar kuldott informaciot a babaprogramokrol (zeneles, felolvasas), kavezas ujszulott gyerekek anyukai szamara, szoval valoban uri dolgunk van.

    Nyulmama: na, igen. Muzeumok. Ezt peldaul nagyon szeretem az USA-ban, hogy rengeteg muzeum van gyerekek szamara, illetve a muzeumok egy reszet kifejezetten gyerekek szamara alakitjak ki, s az ezzel jaro nyuzsit, zajt, felfordulast kezelni tudjak. Ezert sem szerettem annyira gyerekkoromban Mo-n muzeumba jarni, mert folyton viselkedni kellett, ugy kellett jarkalni, mint aki karot nyelt. Felnottkent jutottam el eloszor kulfoldon egy interaktiv muzeumba, oriasi elmeny volt, hogy a tudomanyt nem kotel mogul kellett neznem, hanem hozza is nyulhattam...

  • 2010.05.30 20:27:38nyúlmama

    Kipikopii
    Igen, ezekről hallottam én is, és irígy, irígy.
    Nálunk meg néha a gyerekek számára létesített intézményekben-bábszínház-is úgy néznek a jegyszedők a gyerekekre,mint életük megkeserítőire.
    Nme mindenhol ilyenek, persze, de lyan igazi, tényleg gyerekekre alakított helyek nagyon kesen vannak. talán a Természettudományi Múzeum, meg Szentendrén a Szabadtéri Közlekedési ilyen, meg a Vasúttörténeti Park, ott most voltunk.
    Azért van némi előrelépés, mert vannak már múzeumi órák is.
    és mondom, a mi könyvtárunkban ez működik.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta