400 ezer diák ír idén kompetencia tesztet

Zanza!

Több mint 400 ezer diák vesz részt az idei kompetencia-mérésben, amelyet szerdán tartanak a hazai iskolákban. Matematika és szövegértés feladatokkal a 4., a 6., a 8., és a 10. évfolyamos diákok képességeit mérik le annak érdekében, hogy kiderüljön, jó munkát végzett-e az adott iskola. Ha ugyanis egy intézménynek három egymás utáni évben rossz a teljesítménye a kompetencia-mérésekben, akkor intézkedési tervet kell kidolgoznia.

Az országos kompetencia tesztet 2001 őszén rendezték meg először. A mérésben alkalmazott feladatok nem a NAT, a kerettantervek, illetve az azokhoz fejlesztett tankönyvek elsajátításának mértékét tesztelik. A felmérés célja nem az adott tananyag számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy a diákok a korábban elsajátított ismereteiket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldásakor.

A szövegértés feladatban a különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések szerepelnek, amelyek az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a diákoktól.

A matematikai rész az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű szituációban megjelenő probléma számszerű megoldását és annak kommunikálását kéri a diákoktól a matematika különböző területeit érintve (mennyiségek és műveletek, hozzárendelések és összefüggések; alakzatok síkban és térben, események statisztikai jellemzői és valószínűsége).

(Független Hírügynökség)

A tavalyi tesztek itt érhetők el.

Blogmustra