SZÜLŐSÉG

Ártatlan gyerekek repülnek ki a szélvédőn

2010. május 1., szombat 12:15

Vannak olyan nevelési elvek, amelyeken vérre menő vitákat lehet folytatni, például hogy hol aludjon a gyerek, hogy anyatej vagy tápszer, hogy mikor kezdjük a hozzátáplálást és azon is el lehet vitatkozni, hogy kórházban vagy otthon szülni biztonságosabb. Az azonban mindenkinek egyértelmű (kellene, hogy legyen), hogy kisgyereket biztonsági gyermekülés nélkül autóban szállítani nemcsak veszélyes, hanem tilos is.

Mégis naponta látni a kocsik  hátsó ülésein bekötés nélkül viháncoló gyerekeket, vagy az anya ölében fekvő csecsemőket. Vajon ha a második utcánál valaki nem adja meg az elsőbbséget, a bekötetlen gyerek pedig a szélvédőn kirepülve szörnyethal, a kis sírra is ráírják majd: "Csak pár utcányi távolságra mentünk."?

Íme, egy videó arról, mi történik, ha a gyerek az anyósülésben helyet foglaló anya ölében ül és még csak bekötve sincsenek.

Az ütközés következtében az anya előrecsúszik, és a műszerfalra csapódva agyonnyomja a gyereket, ő maga pedig lefejeli az ablaküveget.

Nem jobb a helyzet akkor sem, ha az anya hátul ül ölében a gyerekkel. Ebben az esetben nem a műszerfal állítja meg őket, hanem a vezetőülés.


A hátsó ülésen utazó bekötetlen nagyobb gyerek pedig kirepül a szélvédőn.

Ez a család is úgy gondolja, ahogy sokan, hogy velük nem történhet ilyen, viszonylag kicsi az esélye, hogy balesetet szenvednek az autóval, talán ezért utazik a kislány az anyukája ölében, hátul (a fotót a budapesti forgalomban készítettem a héten):

Hogyan lehet megértetni az ilyen felelőtlen szülőkkel, hogy mennyire fontos a biztonság? Hogy a kötelező gyerekülést nem a gyártók érdekei miatt vezették be, hanem gyermekeink biztonsága érdekében? Mert úgy látszik, az őket megállító rendőrtől kapott büntetés nem elég. A szélvédőn kirepülő, szemük láttára szörnyethaló tehetetlen gyermekük vajon az lenne?

Talán sokkoló, de én mindenesetre már most megmutattam a gyerekeimnek a videókat, hogy ők is megértsék: mindig, minden körülmény között gyermekülésbe becsatolva kell utazni.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.05.02 22:50:27foreigner

    Na jó, további kellemes estét!

  • 2010.05.02 22:53:29cozumel

    Hat, vegulis tenyleg felesleges a szajtepes, senkit nem lehet meggyozni, mert mi van ha tegla, meg jardara felhajto autos...

    Total rendben is van ez igy, es ha a gyerek a 10 perces csendes falusi uton hal meg a gyerekules hianya miatt, gondolom, az nyujt majd nemi vigaszt, hogy vegulis tegla is eshetett volna a fejere meg cseresznyemag is akadhatott volna a torkan, az elettol nem lehet megmenteni a porontyot, igy jartam, big dil.

  • 2010.05.02 22:54:06foreigner

    2010.05.02 22:49:51Rosa Rugosa
    Nyugi! Azt mondtam, annak tűnik. De ha gondolod elmondom miért. Anyukám balesetis, unokatesóm mentős. Millió sztorit ismerek, olyat is hallottam, hogy valakin átment a tank, vagy ráesett egy tehén. De olyat nem mondtak soha, hogy ne rágózzak. Ettől persze még lehet igaz, csak nekem hihetetlen. De ahogy már írtam is mindenki mást tart fontosnak. Van, aki a gyerekülést, van aki a biokaját, a szoptatást, a természetes szülést vagy épp a császárt, van, aki pedig a kutacsvédőt. Nem hinném, hogy az átlag anyuka (van kivétel, de nekem az nem anya) a lehető legjobbat adja a gyermekének, bármi is az. És tévedhet is. Én is, Te is. Ettől még nem vagyunk rossz anyák, vagy szörnyek, vagy felelőtlenek. Szerintem.

  • 2010.05.02 23:01:27Rosa Rugosa

    Az én osztálytársam úszó volt és egy levegővel akarta átúszni a versenymedencét a víz alatt, rágóval és egyszerűen megfulladt. A rágó semelyik irányba nem mozdult. Mire kiértek a mentők, már vége volt.
    A másik kettő óvodás volt.
    Nem személyes jóbarátok, de az egész város ettől volt hangos.

    Én igenis hiszek abban, hogy nem tudsz mindent kivédeni. Mert nem lehet.

  • 2010.05.02 23:03:38Auguszta Romanova_2

    En cukorkat nem fogok adni meg szolot. Mert felrenyeli.Es rontja a fogakat.

  • 2010.05.02 23:10:36loreal

    Rita, ha a szőlőt hosszában négybe vágod már pont olyan, mint sok más gyümölcs:D (nagyszeműnél...egy saszlával nem tudom mi a teendő..olyat itt nem lehet kapni).

  • 2010.05.02 23:12:10Auguszta Romanova_2

    ugy csinaljuk,felvagjuk neki.
    cukorka es rago nem

    fagylalt,keksz, csoki, turorudi,puding,vattacukor,akar Cola is igen

  • 2010.05.02 23:13:50renege

    "de közúti balesetnél nincs 1-6-10. meghal vagy nem hal meg, örök életére nyomi lesz vagy nem? vagy nálad az 6 a nyomiság, a 10 a halál?"


    Na, elszállt a kommentem, elfelejtettem másolni előtte :(

    Azért nekifutok mégegyszer.
    A számoknál az 1, 6 és 10 nem a halál, a megmenekülsz meg a tolókocsis leszel skála, hanem az esélye annak, hogy meghalsz, ha belédjönnek.

    Ha 1 egység eséllyel halsz csak meg, ha jó ülésben ülsz, akkor rossz ülésben 6 egység eséllyel (ez most csak nagyon móricka példa, a számok egymáshoz való viszonya tök hasraütés). Ez azt jelenti, hogy hatszor annyi féle esetben halsz meg rossz ülésben, mint jóban.
    És akkor ott a 10 egység, ami azt jelenti, 10 szer annyi esetet tudnak mutatni, ahol ülés nélkül meghalsz, mint a jó ülésben.

    Magyarul az esélyeid az ülés nélküliben sokkkkkkkal rosszabbak, mint a jó ülésben. De a rossz ülés is jobb, mint a semmi.

    És akkor az, hogy most csak meghalsz, vagy tolókocsis leszel, az nincs megkülönböztetve ebben a példában. Az maradhat felőlem kétértékű, megmenekül vagy meghal.

    És még így is sokkal jobban megéri a jobb ülés mint a rosszabb (főleg hosszú távon, sok kilóméteren, nagy idősávban), és jobban megéri a rossz, mint a semmi, főleg, ha csak egyszeri alkalomról van szó.

    Mert ugye az egységekhez még az is hozzájön, hogy mennyi ideig vagy kitéve a veszélynek, és az milyen típusú lehet.

    És valóban, a falusi forgalom enyhítő körülmény lehet.

  • 2010.05.02 23:36:04Border

    Rita,
    a keksz ugyanúgy rontja a fogakat. Az is tapad ám rendesen, és még jó sokáig ott marad az ember szájában.

  • 2010.05.02 23:38:40Border

    A rágó mellett még érdemes megemlíteni, a nyalókával a szájukban rohangáló gyerekeket.

  • 2010.05.02 23:47:11no comment 01

    [link] ezen az oldalon lehet tájékozódni..itt nincs márka meg semmi..csak leírják,hogy is kösd be helyesen a gyereket..a korának és magasságának megfelelően..

  • 2010.05.02 23:56:23no comment 01

    burder..:nálunk rágó..csak ülve..évente kb. kétszer..nyalóka,cukorka kizárva..tetszik nem tetszik!!nem lehet ugyan minden fulladásveszélyt kizárni..de amit lehet megelőzünk..esznek helyette mást..

  • 2010.05.02 23:56:59Wish1973

    renege, frankón próbálom megérteni, amit írsz, de nem megy. hogy lehet rossz ülésben 6 egység bmi is? van adott útszakasz, van adott sebessége a te autódnak, és van a másiknak. vannak az irányok, az útviszonyok, látási viszonyok, és ki tudja, mennyi egyéb komponens. ezekből az ülés egy. vagy megvéd, vagy nem. ha megvédte, akkor a többi napon is megvédené, ha nem, akkor hiába a látszatmegoldás a kölcsönüléssel.
    de ezt már többször írtam. sztem, míg én próbálnám megérteni, amit te írsz, többször újraolvasom, hátha vmi szikra, megvilágosodás, akármi, te a fáradtságot sem veszed arra, h fölfogd, amit én írok.

  • 2010.05.03 00:02:32renege

    Az a baj Wish, hogy Te egy konkrét példában gondolozol. Elképzeled, hogy van az én autóm, meg a másiké, az jön, belémjön, és akkor vagy megvéd az ülés vagy nem.

    De én nem így gondolkozom. Én úgy gondolkozom, hogy van az én autóm, az ülésben a gyerek, és megyek egy úton (ami változó, vagy 10 percnyi, vagy 1 órányi, vagy évekig (nyilván nem egyszerre)), és különböző lehetőségek érnek.
    Sok esetben semmi nem történik, odaérek és kész.
    Aztán x esetben csak el kell rántani a kormányt.
    y esetben lehet, hogy nekem is jönnek.
    z esetben totálkáros lesz a kocsim.

    Ezek után megnézed, hogy az egyes esetekben a különböző ülések hogyan védtek volna meg (statisztika), és ez alapján van egy kép arról, hogy milyen valószínűséggel véd meg egy egy ülés (vagy annak a hiánya).


    Ezek után dönthetsz arról, hogy mibe ülteted a gyereked.

    Ha letudtad az utadat, meg tudod mondani, hogy a fent említett sok+x+y+z esetből melyik jött be neked 100%-ra. De előre nem fogod tudni.

    Így vannak ezek az egységek. Rossz ülésben is van, hogy 100%-ig nem történt baj, ah egyszer simán megérkeztél. De lehet, hogy nekedjöttek, de megmentette a rossz ülés is a gyereket.
    és lehet, hogy neked jöttek, de meghalt a gyerek, mert a rossz ülésben ült, és nem a jóban.

    Érted ezt így?
    A valószínűségeket? Hogy itt a valószínűség nem azt jelenti, hogy meghal vagy nem, és az mindig 50-50%.

    folyt köv.

  • 2010.05.03 00:05:24renege

    Én nagyjából értem, hogy Te mit mondasz, és azért hajtogatom a saját mondandómat, hogy hátha Te is egyszer megérted, én mit mondok.

    Te azt mondod, hogy ha konkrétan az én skodámba belemegy az X kamion Mucsaröcsögén a szar ülésben ülő gyerekemmel pénteken, és megmaradunk, akkor ha pont ugyanez történik szombaton is, akkor is megmaradunk.

    De én azt mondom, hogy más esélye van annak, hogy egy 10 perces úton jön belém a kamion, mint annak, hogy mondjuk 3 év aktív autózás során belémjön egy kamion.
    Sőt, én azt mondom, nem csak kamion jöhet belém, de lehet, hogy csak egy trabant, vagy két kamion összeprésel.

    Te egy kiragadott mintapéldából próbálsz általánosítani, és teljesen kihagyod a képletből a valószínűségeket, és a sokféle lehetőséget.
    Legalábbis az én értelmezésemben.

  • 2010.05.03 00:12:34no comment 01

    renege: erre azért erősen ajánlom,hogy olvasd el az előbbi hozzászólásomba belinkelt honlapot,hogy mi is a lényeg...azért még mindig azon van a hangsúly,hogy igazából hogyan is kösd be a gyereked..mert még mindig nem találták fel az acélvázas gyerekülést..a gyereküléseknél a legfontosabb..támpont,hogy a magasságának és testsúlyának megfelelően fogja meg a gyereket..

  • 2010.05.03 00:15:20renege

    no comment 01, azért lássuk be, ha nincs gyerekülés, akkor jól bekötni sem lehet.

    És azért a töréstesztek csak jelentenek valamit.

    Amúgy itt most azon megy a vita, hogy mennyire van értelme hosszú távra jó ülést venni, rövid tárva egyáltaln ülést beszerezni, vagy kockáztatni ülés nélkül, ölben a gyerekkel.

  • 2010.05.03 00:28:52no comment 01

    renege :és mit mondanak a tesztek az ülésmagasítókra..??arra milyen töréstesztek vannak..??elvégre egy 10éves is gyerek..sztem..tehát maradjunk annyiban,hogy inkább a helyes megfogáson van a lényeg egy ütközésnél..mivel azt is arra találták ki,hogy egy ütközésnél megfogja a gyereket,de úgy,hogy ne törje ki a nyakát..és ne préselje össze a létfontosságú szerveit..ez vonatkozik a gyerekülésekre is..a lényeg mindig a bekötésen van..és nem az anyagon..szted,ha egy frontálisnál a kocsi atomjaira hullik..mi történik egy gyereküléssel.??

  • 2010.05.03 00:32:36renege

    A tesztek az ülésmagasítókat kevésbé preferálják. Az az ajánlás, hogy amíg lehet, ülésben vidd a gyereked. Akár 12 évesen is.
    Ha pedig már elég nagy, akkor már a felnőtt tesztek érvényesek rá a sima biztonsági övvel való bekötéssel.

    Amúgy ugye most arról beszélünk, hogy a gyereket az ölében viszi jobb híján az anya, és nem egy 12 éves, ülésmagasítóval bekötött gyerekről.

    És a lényeg NEM CSAK a bekötésen van. Az anyag is számít, és az atomjaira hullott autóban is több esélye van a gyereknek, ha van még körülötte anyag, mintha nincs. Remélem, ezt belátod.
    Minden plusz energiaelnyelő számít. És az is számít, hogy oldalról meg van-e támszatva a gyerek, vagy nincs. Ezért is ajánlatos az ülésmagasítóval szemben inkább az ülést használni.

  • 2010.05.03 00:49:06no comment 01

    renege:ha nem az öv helyes megfogásán lenne a lényeg akkor a kocsik vezető üléseit is(most elég morbid leszek)gyerekülésekhez hasonlítóan alakítanák ki..tehát hogy értsd,ha kocsi atomjaira hullik védjen meg az ülés..de lehet,hogy én leszek az ötletadó..??tervezzünk olyan ülést ami megvéd attól,hogy meghaljak..

  • 2010.05.03 00:57:10no comment 01

    renege:lehet,hogy félreértettél..én gyereküléspárti vagyok..egy centit se tennék meg a gyerekekkel anélkül..tegnap írtam én már több tízezer kiló métert levezettem..de a gyerekülésnek csak is megfogás szerepe van..alapesetekben..és egy biztonsági intézkedés..egyiknek sincs olyan szerepe,ami biztosan véd..csak egy-két dologtól..nem folytja..nem nyomorítja meg az öv vagy nem töri ki a nyakát a gyereket az ütközésnél..

  • 2010.05.03 04:46:41fatyol11

    wish: Bocs, hogy a tokodbe vagattam a kisbicskat, mert leirtam milyen autonk van. ITT nem erdemes pici autokkal jarni, mivel annyira nem draga a benzin mint otthon, raadasul sokszor kenyszerulunk napi tobbszaz kilometert autozni es 3 gyerekkel, ket kutyaval kivancsi lennek, hogyan oldanad ezt meg egy 15 eves suzukiban. Ha felmegyunk egy hidra, neha olyan eros a szellokes, hogy meg a Buickot is nehez megtartani az uton, sot volt mar, hogy leallt mindenki emiatt. Nem irtam sehol, hogy ne jarjon valaki regi kocsival, ha tudni akarod, az Intrepidem oleg regi volt, csak eppen piszok jo allapotban, a 2. ilyen kocsinkat 400 dollaert vettuk. Engem soha nem latott senki sem dicsekedni, vagy lenezni a maset mert olcsobb, vagy regebbi.En jartam olyan trabanttal evekig, aminek ugy ki volt kopva az alja a vezetoulesnel, hogy labbal hajthattam volna, mint Fredi a Flinstonsbol. Imadtam azt az autot. De ha valaszthatok, akkor valasztom a biztonsagosabbat. Bocs erte.

  • 2010.05.03 05:58:00csuni

    Aki kocsival jár,főleg rendszeresen,a gyerekülés árát ossza el annyi nappal,amennyit kb. használni fogja(ha 4 évig,akkor ugye 4x365).Rögtön kijön,hogy napi 5-10 forintba kerül a gyerek biztonsága.Ha alkalmi használat,valamelyik kisgyerekestől kell kölcsönkérni,első körben családom belül.
    Anno kicsiként,a '70-es évek végén,'80-as évek elején volt szerencsém kipróbálni,milyen is egy fékezéstől az ülések közé repülni (Fater szerencsére lassan ment,és satuzott,mert elé ugrottak).Hát egy életre lecke volt!Azóta az első mozdulattal kötöm be magam,gyerekem az ülésbe kerülve már az övet követeli.
    Kocsira visszatérve,hogy márka,és hogy használt-e? Használtan vett 9éves Suzukival járunk,mégse sajnáltuk az ülésre a pénzt.Karácsonyra összedobtuk a családdal,és azt kapta(addig hordozó volt).
    Aki a "kulcsos" konnektorvédőt kereste: Baby Bruin márkájú.Nekünk is olyan van,hiper babaosztályán vettük.

  • 2010.05.03 08:18:59odrade

    RR kérdésére:15éves most ment Erdélybe busszal, nem volt benne öv a 14éves Balaton felvidékre Vonattal Zánkáig onnan biciklivel SZentbékálláig.Igen elengettem Őket mindkettőnek életre szóló élmény lesz. Autósülésünk volt és biciklihez, görkorihoz MINDIG vesznek sisakot.

  • 2010.05.03 09:02:16Bromwyn

    Nekem speciel van olyan kozeli ismerosom, aki autobalesetben vesztette el a gyereket. Az egyik be volt kotve, kutya baja nem lett, a masik azonnal meghalt. Az anya vezetett es nem az o hibaja volt a baleset.

    Es igen, az elethez szerencse kell. Olyat is hallottam (szinten tavoli, de sajat ismeros gyereke), hogy ment az utcan a gyerek, veletlenul fellokte valaki a nagy tomegben, megutotte a fejet es meghalt. Nalunk nem volt sarokvedo (igaz, eles sarku butor sem), rollerhez nem vesznek fel bukosisakot, de biciklihez es sieleshez igen. Terdvedot nem, mert nem erdekel, ha lehorzsolja a terdet. Sot, az sem a vilag vege, ha esetleg laba torik. De szolot nem adtam nekik babakorukban es ragot sem most (ovodasok a gyerekeim).

    Ahogy Nyina irta, nem akadalyozhatunk meg mindent, de nem magamat szeretnem okolni, ha tragedia tortenik.

    Ahogy korabban irtam, az apukam autobiztonsaggal foglalkozik, ENSZ, ilyesmi. Fiatalabb koraban sok balesetnel is volt, helyszinelni. Neki soha nem volt kerdes egy percre sem, hogy ulesben legyen-e a gyerek - es ha valakinek, neki van ralatasa a dologra. Es igen, en is kenyszerultem mar ra, hogy olben vigyem a gyereket, ketszer osszesen. De azota is hideglelessel gondolok ra vissza es nem szeretnem, ha megint ilyen helyzetbe kerulnek.

    A busz? Azt hiszem, ha kesz helyzet ele lennek allitva, fogcsikorgatva elengednem (es aggodnek, holott nem vagyok aggodos tipus). De mindent megtennek, hogy a kovetkezo kirandulas mar ovvel felszerelt buszban legyen. Kiharcolnam valahogy. Szerencsere a gyerekek olyan ovodaba jarnak, ahol mas orszag torvenyei ervenyesek, igy ez nem kerdes.

    Angliaban egyebkent taxiban sem lehet ules nelkul gyereket szallitani. Szerintem hamarosan nalunk is valtozik majd a torveny, ezekben elobb-utobb kovetni szoktuk a gyorsabban reagalo orszagokat - halistennek.

  • 2010.05.03 09:08:24Lapis Lazuli

    Újra olvasva a tegnapit: az a gond, hogy a totális felelőtlenség + gyerek veszélyeztetésének _vádja áll szemben a szociálisan érzéketlen kockafejű bezzeganyu _vádjával.
    A magam részéről azt gondolom (sztem a nemtudommal már egyszer "beismertem"), hogy _lehet mondani olyan extrém/ritka élethelyzetet, amikor csöndben félrenézek. Csöndben. Mert mégiscsak úgy látom, hogy azoknak az eseteknek a _túlnyomó többsége, mikor valaki szabálytalanul fuvaroz gyerekeket, nem ezekbe a félrenézős kategóriába tartozik, hanem a nettó felelőtlenbe. Nem az a cél, h RR-t elvigye a rendőr, ha Kapolcson szabálytalankodik (fenntartom:szabálytalan!!!), hanem, h a nagyságrendekkel több felelőtlen idióta gyerekülésbe ültesse a gyerekét. Mivel ez egy nagyon fontos cél szerintem, ezért gondolom, hogy a félrenézéseknek csendeseknek kellene lenniük.

  • 2010.05.03 09:25:02sztroberi

    (az övvel ellátott buszos utazásnál mi garantálja, hogy be is kötik magukat a gyerekek? hogy az öv ellenére nem a hátsó sornál tömörül mindenki? vagy ti az övtelen buszokon csendben ültetek a helyeteken és gyakoroltátok a szorzótáblát? a minimum, h hátrafordul, oldalrafordul, de azért a jövésmenés is viszonylag általános.)

  • 2010.05.03 09:30:24Bromwyn

    Sztroberi, en mar mentem kirandulni a gyerek csoportjaval (5 evesekrol van szo), es mindegyiknel az volt az elso, hogy bekototte magat, kerdes nelkul. Aztan az ovoneni megnezte, mindenkin be van-e kotve. Mintha a nem bekotes nem is lenne lehetoseg. Szerintem ha a szulok elmagyarazzak a gyereknek, hogy ez fontos, a gyerek is tudja. Hiszen nem hulye. Itt is tobben irtak, es nalunk is igy van, hogy a gyerek az autoban is maga keri az ovet. Nagyobb (lazado korban levo) gyerekkel nincs tapasztalatom.

  • 2010.05.03 09:33:05sztroberi

    Bromwyn: autóban én is mindig reflexből kötöm be magam, akkor is, amikor az udvarból állok ki.
    gyerekként is így volt, be kellett kötni magam.
    az 5 évesek nyilván nem nagyon bandáznak még a buszon, de iskolás korban (nem csak középiskolában) még nem láttam gyereket, aki szépen bekötve ücsörgött volna a buszon. elég sok gyerekcsoportot táboroztattam, utaztattam, de az, hogy ne mászkáljanak, pont annyira elképzelhetetlen, mint hogy mondjuk takarodó után ne legyen egy nyikkanás sem.

  • 2010.05.03 09:34:27sztroberi

    az kisebbeknél meg szokott esni, h ha van öv, induláskor bekötik magukat, aztán fél-egy óra elteltével, mikor kiderül, hogy hátul a panni megtudott valamit a sáritól, akkor csak győz a kiváncsiság, öv ki, gyerek fordul, kérdez, aztán továbbad...

  • 2010.05.03 10:25:52Ivy McLaglen

    Perverz módon én megmutattam az akkor 5 éves gyermekemnek egy hasonló videót. Jól is tettem, mert papa ment értük az oviba és nem kötötte be őket, mondván 2 utca a táv. Az akkor 6 éves lánykám kötötte be magát és a 4 éves tesóját is. Naná, hogy karamboloztak. De megúszták, köszönhetően a gyereknek !!!!
    Papa egy életre megtanulta, de sajnos a másik nagypapa a tudtom nélkül furikázta a gyerekeket, gyerekülés nélkül és még neki állt feljebb, hogy üvöltöztem utána...

  • 2010.05.03 12:11:16Starlark

    Nagyszülőket nehéz meggyőzni.
    A férjem szülei is hülyének néznek az ülés miatt. Szerintük többet számít hogy pazarlunk a benzinnel, mert a hülye ülés miatt nem férünk be egy kocsiba és kettővel kell menni, ha velük megyünk együtt vhová.

  • 2010.05.03 12:26:08Anyek

    Soha többet nem bíznám rá a gyerekem egy ilyen nagyszülőre. Ez bűncselekmény.

  • 2010.05.03 14:37:58Border

    Anyek,

    milyen tanácsot tudnál adni arra vonatkozóan, hogy az ex láthatáskor még a leghidegebb és fagyosabb télen is biciklivel jön a gyerekért, és ahogy hallom a gyerektől, időnként azzal szórakozik, hogy úgy bicikliznek, hogy elengedi a kormányt, vagy cikk-cakkban megy vele, vagy a vasúti átjáró tilosjelzésén tolja át a gyerekkel felpakolt biciklit a síneken.

    És még mielőtt felvetődne kérdésként, igen többször kértem, hogy ne így tegye, és a vasutas dolgot is próbáltam tisztázni, amire az volt a válasz, hogy ők a gyalagosoknak kijelölt helyen mentek át, nem a sorompós részen. No comment.

    Ja még annyit, hogy van bukósisak a gyereken, és be van kötve a biciklis ülésbe.

  • 2010.05.03 14:46:07Auguszta Romanova_2

    En adnek. Birosagi rendeletet szerezz, hogy veszelyezteti a gyerekeket.

  • 2010.05.03 15:16:37Ribizlee

    Border, nálunk hasonló esetben (iszik ÉS vezet) az használt hogy ultimátumot kapott: ha nem józan, nem viheti el a gyerekeket.
    azóta józanul jön.

  • 2010.05.03 15:26:13nanemárrr

    Csatlakozom Ritához! Ez konkrétan kiskorú veszélyeztetése!

  • 2010.05.03 15:32:33Lapis Lazuli

    Border: ez nagyon nehéz eset. Magam is jártam hasonló cipőben...a jog addig nem "látja" a problémát, amíg nem nyolc napon túl gyógyul. Amikor a másik nem _akar együttműködni, akkor csak a ráijesztés használ. Én odamentem a lakására az ügyvédemmel...az én exemnél ez használt. Te tudod mi a gyenge pontja...és nagyon halkan és szomorúan mondom, de az is lehet, h semmi sem segít.

  • 2010.05.03 15:54:51Koriander

    Anyamadár ezen a hordozót kellett vennetek sztorin teljesen kiakadtam, kinek mi köze hozzá...
    és mi egyébként hazatömegközlekedtünk (1 vili megálló a házunktól a korház) a 4 napos gyerekkel és felüdülés volt az 1 hét korházi bentlét után.

  • 2010.05.03 20:26:37Anyek

    Border! Szereznék tanút és ismertetném vele, hogy amit tesz az lehet egy büntetendő cselekmény. Ha folytatja, gyámhivatal és rendőrség.

  • 2010.05.03 22:00:28Border

    Köszönöm mindenkinek, én is úgy gondolom, hogy kiskorú veszélyeztetése.
    Azonban még mindig nem tudom, hogy mi a hivatalos út ebben az esetben.
    Családsegítő? Gyámhivatal?

  • 2010.05.04 00:08:58farkasokkal tancolo

    Border, én első lépésben megmondanám az apukának, hogy ha még egyszer visszahallom a gyerektől ezeket a mutatványokat, akkor bíróság elé viszem az ügyet, és addig szüneteltetem a láthatást.

    Aztán elmennék egy családjogi ügyvédhez, és a láthatás ujratárgyalást kérném, nevezetesen csak más jelenlétében. (MInden önkormányzatnál működik jogsegély szolgálat jelzem.)

    Szerintem ahogy ismerem az ilyen mókás apukákat, már a fenyegetéstől beszarnak.

  • 2010.05.04 12:49:04Anyek

    Border! Szerintem is keress egy ügyvédet, egyedül nehéz lesz átverekedned magad a hivatalokon. Már ha tényleg ennyire súlyosnak érzed a helyzetet.

  • 2010.05.04 13:10:36Lapis Lazuli

    Border: Hogy is mondjam...hogy ne érts félre?? Biztos vagyok benne, h jól látod a dolgokat de, ha hivatalos útra tereled nagyon nehéz dolgod lesz. Ha érdemi intézkedést szeretnél, akkor abban sem a Családsegítő, sem a Gyámhivatal nem illetékes. Első lépésnek menj el egy ügyvédhez, vagy, ha nincs pénzed vannak ingyenes jogsegélyszolgálatok, ott részletesen, nálam jobban, elmondják mi vár rád. Néhány példa: te leszel a felperes, tehát nálad a bizonyítási teher. Tehát _mindent_ neked kell bizonyítanod. Egy dolog amit tudsz és látsz, más dolog ami a bíróság előtt megáll. Nagyon más! Ha küldesz egy e-mail címet, priviben szívesen elmondom én mit tudok, min mentem keresztül, ha ezzel tudok valamit segíteni.

  • 2010.05.04 13:21:39keke80

    Ez most komolyan bárkinél is kérdés??? Hogy használja-e a kötelezöen elöírt biztonsági gyerekülést???? Az ész megáll!!! Naná, hogy használom!!!! Apámnak el kellett magyarázni, hogy ugyan csak 2utcányira megyünk, de akkor is bekötöm a gyereket. Ezzel nem játszom!!! Mivan, ha jön egy másik barom, a lányom meg kirepül? Hogy számol el a saját lelkiismeretével??? Na, ez hatott.

    Igen, mi túléltük, de akkoriban nem is száguldozott senki 1440-150kmhval az autópályán, és pláne nem 200zal vagy még gyorsabban, ahogy a férjem teszi a német autópályákon.

    Nem a márka a fontos, hanem a legfrissebb EU-s biztonsági tesztek eredménye és jelzése. Ami nekem még fontos, az a Stiftung Warentest crash-test eredménye, értékelése. Ha a legjobb ezek alapján 300ojró, akkor annyit fizetek a szigorúan új, nem használt gyerekülésért.

  • 2010.05.04 13:28:59Lapis Lazuli

    Border: jogsegély:http://www.jogiforum.hu/hirek/16992

  • 2010.05.04 13:32:08Lapis Lazuli

    border:[link]

  • 2010.05.04 13:52:11Border

    Köszönöm még egyszer a segítséget.
    Igazából olyan megoldást keresek, ahol egy hivatalos személy hivatalból elbeszélget vele, és felvilágosítja, hogy amit csinál az nem igazán helyénvaló.
    Van még néhány érdekes sztori a tarsolyban...

    LL, natiikukacfreemailponthu

  • 2010.05.04 15:13:18Lapis Lazuli

    Border:levél ment

  • 2010.05.04 16:36:52negyven

    Négy évvel ezelőtti: Kölcsöngyereket akartunk este hazafuvarozni. Kocsiajtó kinyit, kisgyerek áll és közli hogy nem ulok be nincs benne ulés. Kb 10 percig győzködtük hogy de hát van benne ülés, mire rájöttünk hogy a gyerekülést kereste szegény.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta