SZÜLŐSÉG

Miért nem mernek gyereket vállalni a nők?

2010. április 16., péntek 10:37

Tízmillió alá eshet Magyarország népessége 2010 nyarán. A népességfogyás egyik fő oka: a nők nem mernek gyermeket vállalni, mert féltik a munkahelyüket. Szakemberek és az utca népe is erősebb törvényi szabályozást sürget, írja a Blikk és a HR Portál, amely egy kutatást idéz, amely szerint az emberek 95 százaléka érzi úgy, hogy a kisgyerekes nőknek nehezebb elhelyezkedniük a munkaerőpiacon, mint másoknak. A közvélemény-kutatásban 1047 ember vett részt, s bizonyos kérdésekre csak azok válaszolhattak, akiknek már van hatéves kor alatti kisgyermekük.

A megkérdezettek közel kétharmada fél attól, hogy mondvacsinált okokkal elküldhetik vagy ellehetetleníthetik helyzetét a munkahelyén, és ezért fontosnak tartja a kismamák  állásának törvényi védelmét. A szakemberek szerint igazi csapdahelyzet állt elő, mert a munkaadók kínosan ügyelnek rá, hogy a törvény minden betűjét betartsák, mégis el tudják lehetetleníteni a gyermekes anyákat.

Eddig az idézet, és szerintem a kutya az utolsó mondatnál van elásva, nem is túl mélyen, randa is, büdös is, jó régóta ott lehet.

A törvényi védelmet magam is felsoroltam másfél hete az esetleges kívánságlista tételei közt. Mellétűztem az árcédulát is – ha már állásban vagy, persze jól jöhet az extra védelem, adott szituációban egyikünknek sem jön rosszul, hogy szülés táján nem eshetünk bele egy jókora leépítésbe, mivel a várandós nőt legfeljebb rendkívüli felmondással lehet elküldeni, ott pedig elég sok munkaügyi pert ítéltek már a munkavállaló javára, tehát kockázatos. Csakhogy, ezzel a védjük-a-kismamákat-extra-szabályozással dologgal két bibi is van rögtön.

Az egyik nyilvánvaló  – akit nem lehet elküldeni, amikor el kéne (akár azért, mert mondjuk telexkezelő volt a Békaszőrfésülő Kft-nél hat éve, amikor gyesre ment, és a telex-szolgáltatás már három éve megszűnt a cégnél, a munkavállaló meg nem ért máshoz) az könnyen találhatja magát olyan szituációban, hogy föl sem veszik az adott állásba. Naná, a bogáncsot nemcsak a kutyák utálják.

A másik probléma nemrég ütötte meg az agyamat, épp egy jókora céges leépítés kapcsán. Kitűnően dolgozó, szorgalmas kisgyermekes kollégámat küldték el, mert a válság miatt megcsappant bevétel nem tette lehetővé, hogy az ő munkakörét egy teljes állású dolgozóval betöltsék a jövőben. Kollégám természetesen férfi volt. Annak a családnak az egyetlen keresője, mivel a két gyerekük közt kevés a korkülönbség, tehát asszonya jövedelme valószínűleg kimerül a huszonpárezres gyesben és a családi pótlékban. Bele sem gondolok, mi történt volna, ha a szomszéd asztalnál tevékenykedő fiatalembert is hasonló sors éri. Ők ugyanis jókora jelzálogkölcsönnel is rendelkeztek, amit a kevésbé ínséges időkben nem tűnt annyira kockázatosnak felvenni. Ha elvesztette volna az állását és nem talál gyorsan másikat, a bank úgy rakja ki őket nem különösen fényűző hajlékukból, mint a huzat. Ha engem igen, őket miért nem védi a törvény?

Ne essünk a csapdába, a munkáltató nem feltétlenül szemét, éppen csak meg szeretne élni a szűkülő piacon, lehet, ez az egyetlen esélye, hogy fennmaradjon, sőt, esetleg több munkavállalót is felvegyen, amint elmúlt a vihar, és nő a kereslet termékeire-szolgáltatásaira. A munkáltatók nem éppen Mikulás bácsik, de szörnyszülött népnyúzók sem feltétlenül.

Egy-két éve olvastam, hogy Dániában, ahol a munkanélküliségi arány folyamatosan a töredéke a mienkének, viszonylag könnyű munkaerőt felvenni és elbocsátani is (hire and fire), ezért „pörgősebb” az álláspiac, miközben ma Magyarországon (számos ok miatt) a munkanélküli átlagosan 18 hónap alatt talál megfelelő munkát. Extra védelem helyett a dánok nyilván abban gondolkodnak, ha valaki elveszti a munkáját, legjobb, ha abban segítünk minden résztvevőnek, hogy mihamarabb találjon egy másikat.

Persze Dániában nyilván nem kényszerül feketemunkára a pár napos feladatra jelentkező, vagy aki vállalkozói igazolvány nélkül szeretne mondjuk külföldi cégnek kisebb munkát elvégezni (egyszer konkrétan utánajártam, olyan bonyolult, hogy kétszer-ötször annyiba kerülne, mint amennyit az „alkalmi munkavállaló” kereshetne), nem kerül legalább másfélszer annyiba két részidős munkavállaló, mint egy nyolcórás, a távmunka pedig se nem szitokszó, se nem minisztériumi ábránd, hanem egyszerűen a létező munkaformák egyike. Férfiaknak és nőknek, épeknek és fogyatékkal élőknek.

A magyar munkaerőpiac jelenleg ezer sebből vérzik. Repülhetnek a kövek, de a védett munkavállalói státusz és külön kiváltságok helyett (rendben, azt, hogy várandósság alatt ne lehessen ukmukfukk felmondani, ésszerűnek tartom, és nem is hungarikum) általában szeretnék olyan körülményeket látni, ahol egy kisgyerekes nő is megtalálhatja a számítását. És ahol nem érdeke trükközni munkáltatónak-munkavállalónak – hiszen szinte mindenki beszámolt arról, hogy a törvény minden betűjének betartásával is el lehet lehetetleníteni valakinek a helyzetét, és holmi törvénytelen felmondás nélkül is ki lehet kényszeríteni, hogy az illető vegye a kalapját. Ehhez járul még az érdekeltek jogi tájékozatlansága – hiába a védelem, ha a kiszolgáltatott munkavállaló még tudatlan is, akkor ezzel hamar vissza fognak élni. Ha pedig a törvény bonyolult és nehezen alkalmazható, akkor a tudatlanok táborába fog a többség tartozni.

Valamit pedig csinálni kell majd a szabályozással, mert Magyarországon jelenleg nevetségesen alacsony az ún. atipikus foglalkoztatottság: az összmunkavállalók 4,3 százaléka, a nők 5,8 százaléka dolgozik részmunkaidőben (míg az EU-27 átlaga 17,6 százalék, a nők estében 30,6 százalék). A távmunka területén pedig még alacsonyabbak ezek az arányok: Magyarországon 1-1 százalék a rendszeresen és az alkalmanként távmunkában foglalkoztatottak aránya, holott ez a fajta munkavégzés számos előnyt is jelenthetne bizonyos munkakörökben.

Ezek a formák Magyarországon jelenleg gazdaságtalanok, ezért nem szívesen adnak ezekre lehetőséget a munkaadók. Én inkább ezen munkaformák “gazdaságossá tételére” szavaznék, mint hogy múlékony státuszomat (“kisgyermekes anya”) akarják bebetonozni szerencsétlen élni akaró munkáltatómnál. Normális cégek esetében ugyanis fel kellene ismerni, hogy alapvetően azért egy hajóban evezünk számos kérdésben, kár lenne bennünket a törvény erejével egymás ellen fordítani.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.04.17 22:46:15anyamadár

    2010.04.17 21:58:28tildy:)
    Négy éve élek Angliában és egyáltalán nem ilyen egyszerű melót találni mint ahogy leírod. Nagyon sok függ attól, pl. hogy hova megy az ember tudod, milyen környékre.

  • 2010.04.17 22:48:40anyamadár

    Tildy, azt írod: "MINDENKINEK" és ettől felforr az agyvizem rendesen. A te ismerőseidnek igen, de nem sikerül MINDENKINEK...

  • 2010.04.17 22:48:56Rosa Rugosa

    2010.04.17 21:58:28tildy:)
    Persze, hogy értem.
    De oda járnak.
    nagyjából 200 ember volt a statisztikai alap.
    Ez már britt tudósoknál is elfogadott mennyiség.:)

  • 2010.04.17 22:50:33Rosa Rugosa

    Yukivoltam
    Sokkal kellemesebb számításokat végezni, kapcsolataot ápolni és a pénzt IGAZSÁGOSAN elosztani, mint Nemecsekként dolgozni érte...:)))

  • 2010.04.17 22:53:14vivace

    2010.04.17 22:44:56Yukivoltam

    Jól rátapintottál a lényegre :-D

  • 2010.04.17 23:01:45anyamadár

    2010.04.17 22:50:33Rosa Rugosa
    Azért ne feledjétek, hogy a madame-ok is ott kezdték mint a kis védelmezettjeik.:)

  • 2010.04.17 23:02:57Yukivoltam

    Aztakurva (stílszerűen), pályát tévesztettem. Látom a lényeget, a madam tehát én leszek:)

  • 2010.04.17 23:04:28Rosa Rugosa

    Francba, ott is van szamárlétra?:D

    Akkor én lehetnék a pezsgő beszállító?:)))

  • 2010.04.17 23:05:25bajor gizella

    Tildy:)-hez én sose tudok hozzászólni. vissza fog még nyalni a fagyi ott is abban biztos vagyok.
    Kurválkodni nem szeretnék, bár lehet elöbb megpróbálnám mint a rendszerinformatikát.
    Na de nem vagyunk egyformák.

  • 2010.04.17 23:05:33Yukivoltam

    madz, ezt a sanzont én is nagyon szeretem.

  • 2010.04.17 23:06:58Yukivoltam

    RR, nyugi, 5 gyerek már beleszámít a gyakorlati időbe lol

  • 2010.04.17 23:07:40anyamadár

    2010.04.17 23:05:25bajor gizella
    Sok ilyennel találkoztam már a neten. Nyomják a dumát, hogy milyen lazán lehet melót találni aztán mikor vert hadként az általuk kicsábítottak hazakullognak akkor hirtelen felszívódnak.
    :)

  • 2010.04.17 23:13:02Rosa Rugosa

    Azt mondod, az már bizonyíték?:)
    Meg jobb valami más munkakörben foglalkoztatni az ilyet, mert folyton kiesik a munkából...:DDD

  • 2010.04.17 23:17:15bajor gizella

    furcsa nekem ez az én tartom el a párom és büszke is vagyok rá attitűd. önigazolás szaga van.
    én is büszke vagyok rá hogy le tudtam húzni a családomat 4 ezer euróval. vagy ilyet nem illik? mert csak fából épült garázsfilmstúsiót kell csinálni. felvehettem volna a kölcsönt is. semmivel se tartanék elöbbre. nemvágna földhöz a havi 80 euró törlesztő.
    nem tartom el a férjemet. így is sárkányasszony vagyok, még az bebaszna a kettőnk kapcsolatánakazt hiszem:)

  • 2010.04.17 23:17:31anyamadár

    Gizi, nekem még ez a kettő a kedvencem (Magyarok Angliában):

    "1. A Felkészületlen Naiv

    Idézet: „Sziasztok! Szeretnék Angliában dolgozni, mert ott még a takarítók is valami milliókat keresnek, és azt hallottam, hogy a kerítés is kolbászból van. A nyelvet nem beszélem, külföldön még csak egyszer voltam, amikor a párommal átmentünk Párkányba soppingolni. Lécci segítsetek! Ott tényleg mindig esik az eső?”

    Az ilyeneket seperc alatt szétszedik, elsősorban a 2. csoportba tartozó Irigyek. Hogy ezt most mégis hogy képzeli, hogy Angliába csak több évtizedes kemény felkészülés után teheti be a lábát az ember, hogy itt csak az él meg, aki olyan motivált, hogy tíz körömmel is képes átásni magát a Csatorna alatt, és egyáltalán, csak az jöjjön, aki bírja. Ebben az egyben talán egy kicsit igazuk is van.

    2. Az Irigy

    Idézet: „Hát engem itt mindenki szeret, és majdnem megválasztottak királynőnek is, és ha neked nehéz munkát találni vagy drágállod az életet, akkor inkább csomagolj, és menj haza, mert menthetetlenül gyenge vagy, és soha nem viheted itt olyan sokra, mint én.”

    Az Irigynek többé-kevésbé jól megy Angliában, és meggyőződése, ha más magyarok is kijutnak, azok előle fogják elvenni a munkalehetőséget, elenni a kenyeret. Ennek megfelelően igyekszik mindenkit elijeszteni, és kihangsúlyozni, hogy hacsak valaki nem olyan szuper(vu)men, mint ő, akkor esélye sincs, hogy Dovernél messzebb jusson."

  • 2010.04.17 23:23:50bajor gizella

    uh irigyből vanamerikábaN IS. főleg az ötvenhatosok szoktak kisböröndel meg egy bibliával érkeztem sztorikat nyomatni, és okosan hozzátenni hogy ugyan neked sokkal könnyebb lesz, mégse fog sikerülni ami nekem. blöáf.

  • 2010.04.17 23:27:55Rosa Rugosa

    Van otthon egy olyan angol - magyar szótárunk, amit Kanadában adtak ki és a végén benne vannak a kérdések, amiket feltesznek, ha menekültként érkezel, meg a rá adandó válaszok (fonetikusan is). Azt hiszem a két világháború között adták ki.
    Jut eszembe a kis bőröndről.:)
    Ki tudja mivel volt tele.:D

  • 2010.04.17 23:31:02anyamadár

    Nah mindegy... Vissza a kupitémához! :)))

  • 2010.04.17 23:34:24farkasokkal tancolo

    2010.04.17 22:15:48csutkababa

    Ezt most miért kellett???

    Titkos vágyam volt mindig, egy kupiban madamnak lenni!!!! :-)))
    Azt hittem egyedül vagyok ezzel... :-)))

  • 2010.04.17 23:37:49Rosa Rugosa

    Bakker, látom mindenki csak révbe akar érni.
    Szerintem kupi hálózat kellene, a főnökök már megvannak, valami másik blogon kereshetnénk dolgozókat is.:)

  • 2010.04.17 23:38:07a szív fészkei

    Mindenkitől elnézést, de a "kurva is lehetnék netántán"-t én bátorkodtam felvetni, 3/4 6 magasságában DenisaM félreértett szövegére :-D.

    De nem vagyok az a pénzért nipp-porolgató tipus, mivel ez nekem eddig a hawaii-kategória volt és már az is marad. Meg Rákosi Éva se, hogy ennyi idősen pénzt perkáljanak értem, mint hajdan érte 74 éves koráig a pasik az Intercontinentálban. És ő vonult vissza, még lettek volna ügyfelei. Beszélt mondjuk három nyelvet és művelt is volt.

    Londonban azt kérdeztem csupán, isznak-e a népek, mert kis rokonlány mixernek megy ki és jó lenne pörgetni a biznicét, mert Barcelonában nem koktélozósok a katalánok és az betett neki. :-)
    Hogy ki milyen szállodás és egyéb melót talál, most nem izgat. Az biztos, hogy ki nem megyek már - amihez én értek, az erősen ideköt.
    Akinek fut a szekér kint, az jó, de azért csak vannak kudarcok is, nem? Még az ottani bennszülöttek számára is terem ilyen, nem?

    Na ez az igazságtalanság: én itt lihegnék tevékeny, rajtra kész nagymamaként, ám nekem egy darab unoka se jön a közeljövőben. Más meg rá se tojik a kicsire, ahogy néha olvasom. :-(

  • 2010.04.17 23:44:05a szív fészkei

    Madame-ok rohadt nagyot kaszálnak[link] és jó ki zsaroló potenciáljuk is van az ügyfélkörük révén. Ez a jóasszony 70 csajt futtatott.

  • 2010.04.17 23:45:42tildy:)

    Én nem csábítok senkit, mindenkia saját szerencséjének a kovácsa.De ha valaki hónapokig nem talál otthon munkát, annak az esetében esetleg ajánlom, mert egy, meg lehet élni itt ha már van munkád, kettő, itt vagyunk jópáran , akik most jöttünk ki nem régen, és sikerült.
    De hogy valaki kijön vagy sem, azt nem tudom helyette eldönteni.

    Bg: A fagyitól visszanyalást az élet más terén már bőven megkaptam, köszönöm.

    És mielőtt mondanád, hogy büszke vagyok arra, hogy... Nem , nem vagyok büszek rá . Én is jobban örülnék, ha már lenne bevétele (jövöget, de még kevés, egyelőre max napi 2 font... ). De ahhoz, hogy valaki képet tudjon alkotni, tudnia kell, hogy nem egy ember él egy fizetésből, hanem kettő, és még így is marad. Több , mint otthon. (De az is érdekes ezt mennyire leszólod, hgoy ezt megemlítem, miközben azt, ahol kiemelik, hogy a férj keres többet, azt nem szólod meg, vagy hogy a férj keres, mert a nő gyesen van azt sem. Érdekes.....

    Mondhatnám ha lenne gyerkőcöm, a gyerekemet tartanám el , akkor tán nem hördülnél fel, hogy megemlítem , hogy nem egy ember él egy fizuból.

    A Mindenkinek meg arra írtam, akik mostanában érkeztek a környzetemben. Nem arra, hogy mindneki aki ide jön találni fog, hanem akik jöttek mostanában, azoknak mindnek sikerült. Azt sem mondom, hogy kolbászból van a kerítés.
    Meg azt is vágom, hogy az ismerőseim, akik 2-3 éve jöttek is szívesen élnek itt. Volt munkatársaim is.

    Jobbak a lehetőségek na. Nagyobb az esélyed fullra bejelentett munkára is. Ezt el lehet utasítani, meg le lehet szólni, hogy nem igaz, de körül is lehet nézni.
    Én senkit nem beszélek rá vagy le, mindenki tegyen belátása szerint.

    Anyamadár: Lehetséges. Londonról beszéltem.

  • 2010.04.17 23:47:22Rosa Rugosa

    2010.04.17 23:27:55Rosa Rugosa

    Ezt csak azért írtam,mert nálunk is volt (nagyanyám egy testvére), aki kanadába ment a háború után. Ja, ő volt a nagy hős, aki megcsinálta! Aztán egyszer középiskolás koromban stoppoltam, megállt egy kocsi, aminek a rendszámának a betűi ugyanazok voltak, mint nagyanyám szülőfaluja. Na ezt szóvá is tettem, aztán kiderült kinek vagyok a rokona és akkor kérdezi tőlem az ember, tudom-e miért ment el anno a hősként tisztelt rokon. Nem tudtam, hát megtudtam. Nem volt egy nagy élmény. Nem is volt olyan rendes... valósznűleg agyonütik a falusiak, ha marad.

  • 2010.04.17 23:47:52tildy:)

    szív fészkei: itt nemzeti sport az ivás. Másutt tudna mesélni, de mi is rendszeresen eléggé teltházzal látjuk a pubokat a buszról.
    Sőt egyik legnagyobb probléma, az alkoholizmus errefelé, szóval nyugi, isznak....

  • 2010.04.17 23:52:40tildy:)

    Szállodát azért írtam, mert ott vannak bárok. Meg másholis vannak bárok...

    Igen van, akinek nem sikerül. Egyetlen emberről tudok a környezetemben, ő októberben jött ki, 43 éves volt , otthon Eu-s projekteket csinált, meg HR-s volt, de leginkább vállalkozó (így munkahely kevés volt az önéletrajzában, projekt sok) na őneki nem nagyon jöttek be a dolgok, plusz MAgyarországon is sok adóssága volt , így 5 hónap után visszament Romániába.

    Mindenkinek magának kell eldönteni mennyi kockázatot vállal. Én és párom is feladtuk az otthoni munkahelyünket a bizonytalanért. Egyelőre megérte.

  • 2010.04.17 23:54:55anyamadár

    2010.04.17 23:45:42tildy:)
    Én azt mondom egy elég kemény időszak és négy év Anglia után, hogy még komolytalanok az állításaid.

    Nagyon sok olyan emberrel ismerkedtem meg akinek hazudták a bejelentést és nem fizették ki.
    Én is így jártam annak ellenére, hogy eléggé körültekintően jártam el. A mai napig várom az utsó fizetésemet amit február végén már meg kellett volna kapnom.

    Tudod sokan tényleg keményen próbálkoznak és nem kapnak melót vagy átcseszik a fejüket.

    Ez a "Ezt el lehet utasítani, meg le lehet szólni, hogy nem igaz, de körül is lehet nézni." megint sikeresen jóó magas ló lett...

  • 2010.04.17 23:56:10bajor gizella

    tildy:) te nem említed, hanem emlegeted. majdnem minden kommentedben benne van hogy eltartod a palidat. engem nem érdekel alapvetően hogy ki hogy tartja felnt magát vagy a hapsiját, alapvetőenmi közös kasszán vagyunk, havi mondjuk 200 euró magán jellegű pénzherdálással. ebben benne vannak az ő repülőmodelljei, meg az én hülye cipőim. csak érdekesmód ezt most írtam ide asszem elöször, mert nekem totál mindegy.

  • 2010.04.18 00:02:29bajor gizella

    tényleg nem kívánok neked semmi de semmi rosszat tildy, asszemkaptál te már eleget az élettől, csak a szélsőségesen szar helyzetedből való kimenekülés mintha kicsit felültetett volna egy kicsit magas lóra. én fél éve vagyok itt, megvan mindenem ha úgy tetszik, fél év masszív elvonó után holnaptól forgatok megint, szóval minden annyira állati funky hogy szavakat se találok rá hirtelen. és képzeld én is feladtam ezért mindent, és nekem is úgy tűnik megérte. de ettől még nem tartok azért mást szerencsétlen nyomorultnak, mert el tudom képzelni hogy van olyan élethelyzet amikor nincs jó munka, viszont van sok probléma. és nem csak azért mert nekem volt ilyen helyzetem.

  • 2010.04.18 00:09:45tildy:)

    Valamit nagyon félreértesz.

    Sosem tartanék valakit azért szerencsétlen nyomorultnak, mert nehéz helyzetben van. :(

    Rosszul esik még a feltételezésed is.

    Bocsánat , hogy említem, hogy van lehetőség a kiútra, és van lehetőség arra, hogy az embernek lehessen másabb, netán jobb élete. Ehhez van , hogy még külföldre sem kell menni. Lehet neked ez arcoskodás, nekem nem.

    De mond attól jobb ha valaki sajnálkozik? Vagy hagyja magát abban a helyzetben? Az jobb? Attól változik valami , javul valami?

    A forgatásodhoz meg ha nem haragszol, gratulálnék. Örülök annak,hogy olyan ember vagy , aki az álmait valósítja meg.

  • 2010.04.18 00:12:37a szív fészkei

    Popper:

    "Rosszul gondolkozik az, aki a külsőleg megvalósíthatót összetéveszti a belsőleg lehetségessel."

    Gondolati háttér: Az objektív valóság sokféle lehetőséget tár elénk. Ennél sokkal szűkebb az a tartomány, amire szubjektíve képesek vagyunk. A legértelmetlenebb, ha azzal gyötörjük magunkat: Mi lett volna, ha...? Múltunkat elfogulatlanul vizsgálva egyértelműen láthatjuk, hogy bár sokféle út állt nyitva előttünk, mindig azt tettük és választottuk - amire belső lehetőségünk volt. Ezért nem lehet az életet "elrontani".

  • 2010.04.18 00:16:42tildy:)

    anyamadár:
    Nem tudom próbáltad-e már, de a driectgov-on talán van olyan lehetőőség, ahol az ilyen munkáltatókat akár névtelenül is fel lehet jelenteni, kivizsgálják. És nagyon sokra megbüntetik, ha olyat találnak.

    Csak javaslat. ÉS vedd ahogyan akarod.

    A megint magas lóra sikeredettet meg, elhet jobbna tenném ha nem is kommentálnám. Lehet félreérthető volt, nem annak volt szánva.
    Én így értettem:
    Azt írtam itt jobbak a lehetőségek munkát találni, mint otthon. Szerinted nem?

    Ha ez neked magas ló, akkor a fejemet fogom...

  • 2010.04.18 00:25:48anyamadár

    Tildy, köszi én a citizens advice bureau-hoz mentem, meg a bíróságra adtunk be fizetési meghagyást a cég felé.
    Még mindig nem fizettek.
    De ismerek olyan magyarokat akiket ezek után sem fizettek ki, szóval sok jóra nem számítok...

  • 2010.04.18 00:28:03a szív fészkei

    tildy:), ezt a Poppert most kaptam barátnőmtől, pont jól jön. Igen, nem mindent tudok/tam megvalósítani, amit elgondoltam, mert valami fékezett bennem.

    Nem sírok, csak meg szeretném értetni, hogy vannak olyan helyzetek, amikor nem hasítasz, ahogy akarsz. Meg amikor belefáradsz a próbálkozásokba. Van sok lehetőség, de nem mindenkinek ugyanaz a kiút fogalma.
    Engem vagy a lámyomat nem kell sajnálni, mire mennénk vele? Előfordul, hogy valaki olyan lapot húz, hogy nincs számtech-hez, matekhez, könyveléshez, marketingrizsához, ügynöki MLM-ezéshez, stb. tehetsége. És akkor, hiába akarja, nem megy. Amihez meg van nekije, az most nem kurrens. Ez szopás, amit te melóügyben nem érzékelsz, mi meg igen. Csak árnyalni akarok. De ő is ember, én is, és nem mindent a pénzben kifejezhető karrier mér. Szerintem. Ezért nemcsak a korodbeliek röhögnek ki, biztos ásatag hülyeség, amit mondok.

    Tudod nagy szabadságot is ad - nem kell senkinek megfelelnem. Ez viszont mindig megvolt szinte, így én meg a főnök előtt lapulókat nem tudom megérteni, hogy is csinálhatják? Nekem csak kis ideig kellett fiatal koromban, aztán rábasztam a baromra az ajtót végleg. Évekig mesélték még boldogan a volt kollégák, hogy végre valaki megtette! Pasi aznap hívott, hogy menjek vissza. Oda soha. Na, nekem ez a luxusom volt. :-DD

  • 2010.04.18 00:34:35a szív fészkei

    Lehet, ha maradok, ma gyomorfekélyem lenne - vesekövem idegesség miatt lett is.

    És, amit leírtam a lányomék ki nem fizetésével - hová mentek volna? Egy jogot végzett londoni lakossal szemben? Ki hisz nekik? Amúgy munkát végezni ment ki a lány, de ott - ez nem a fekete takarítás volt - kiderült, hogy a szervező csaj nagyon nem beszélt erről a főnökasszonyával. Innen e-mailen úgy tűnt pedig.
    Hülyék voltunk, hogy nem csekkoltuk le, de akkor megsértődött volna, hogy mi az, hogy ellenőrizzük. (nagyon hendikpes nő, különleges módon lett munkavállaló, nem akartuk megsérteni, hogy nem bízunk teljesen meg benne.) Szóval nehéz ez innen azért.

  • 2010.04.18 00:37:23bajor gizella

    szív mivel foglalkozik a lányod?

  • 2010.04.18 00:42:30tildy:)

    szív fészkei : :)

    Amúgy itt van ahol akár névtelenül be lehet jelenteni, akár neked , akár anyamadárnak is:

    [link]

    Én azt hallottam, elég komolyan veszik....

    (Amúgy nem lehet mindent pénzben mérni, teljesen igazad van. Minden tiszteletem azoké, akiknek a hivatásuk ténylegesen a hivatásuk is. Nyúlmama jut hirtelen erről az eszembe:) A többieknek meg tényleg ennyit tudok mondani, tegyenek az álmaikért. Sikerülhet elérni:) )

  • 2010.04.18 00:44:18a szív fészkei

    bg Tiffany-üveg

  • 2010.04.18 08:47:32DenisaM

    Csak olvasok és álmodozok...
    Mehetnék könyvelőnek vagy testőrnek a kupiba? Tuti jobban keresnék mint az oktatásban :(
    Egyébként félreértés ne essék, nem saját érdem, ha a család besegít, számomra ez a természetes, mert ezt láttam otthon. Nekem pont az a furcsa, ahol nem segít a nagyszülő, dédszülő.

  • 2010.04.18 08:52:47kriszi

    OFF
    Anyamadár, hová írhatok neked mélt? Régészettémában lennének kérdéseim...

  • 2010.04.18 08:53:41kriszi

    DenisaM, dettó :)

  • 2010.04.18 09:00:13DenisaM

    Egyébként naiv elképzelések vannak arról, mennyit keres egy pénzügyes. Sima középfokú végzettséggel filléreket. Ha összebuherálod a 2 év szakmai gyakorlatot, és elmész mérlegképesre, na akkor már esély van komolyabbra, de ott is 3-5 év szakmai tapasztalatot kérnek.
    Az egyetemistát inkább nem mondom, mert ő viszont egy multinál már meglehetősen sokat keres, ha szerencséje van.
    Szóval nem mindegy milyen tanfolyam, nem mindegy hol, mert a gyakorlatszerzési és elhelyezkedési esélyek nem egyenlők egy "fehérgalléros" szakmában, meg egy műkörömépítőnél. Utóbbi ha ügyes egy vagyont tud keresni.

  • 2010.04.18 09:45:20anyamadár

    2010.04.18 08:52:47kriszi
    hicudzsi (kukac) freemail (pont) hu

    :)

  • 2010.04.18 11:33:12nyúlmama

    Ja, hogy akinke hivatésa munkája, annak úgy kell? Oké.
    Továbbra is fenntartom, hogy ha mindenki elmenne egy jól fizető állásba, ölég érdekesen alakulna az élet......

  • 2010.04.18 13:14:57tildy:)

    2010.04.18 11:33:12nyúlmama
    Ja, hogy akinke hivatésa munkája, annak úgy kell? Oké.
    Továbbra is fenntartom, hogy ha mindenki elmenne egy jól fizető állásba, ölég érdekesen alakulna az élet......

    --------------------------
    Heh?
    Miért értezs mást a mondandómba????

    Pont azt írtam, hogy vannak ilyen emberek , akiknek a hivatásuk a hivatásuk, és teszike zt akkor is, ha anyagilag nincsenek megbecsülve úgy ahogy kellene.

    Soha nem mondtam, hogy menjenek jól fizető állásba, főleg, ha azok az állások "mentálisan is távol állnak tőlük.

    Minden tiszteletem a tiéd, hogy ilyen körülmények közt is ezt csinálod, de figyelj, ha bele akarsz mást magyarázni, és az megnyugtat, nyugodtan.

  • 2010.04.18 13:42:34nyúlmama

    Nem, csak már unom ezt a dolgot, hogy bárhányszor előjön ez az anyagi dolog, az első, és kézenfekvő magyarázat az, hogy 1.keressen magának mindenki olyan állást, ahol többet kereshet, ne rinyáljon.2. menjen külföldre, ott aztán lehet boldogulni.
    Köszönöm a tiszeteletet-tényleg!-de azért a hozzászólásaidból, kommnetjeidből nekem az jön le, hogy te azért csak lesajnálod azt, aki nem keres olyan jól, és nem próbálkozik külföldön.
    Én meg azt gondolom, hogy tán nem ez az egytelen mód, és nem ezt kellene úton-útfélen nyomatni, mert úgyis elmegy a nép egy jórésze külföldre szerencsét próbálni,aztán meg lehet máshol keseregni azon, hogy miért nincsen ápoló, miért vannak külföldi orvosok.

  • 2010.04.18 13:56:40tildy:)

    hahahahaa.
    Miért sajnálnám le, miközben jómagam is
    1. kerülhetek még olyan helyzetbe
    2. onnan indultam.

    Nem a pénz a minden, sőt nálam szinte a legkevésbé számít. Nem pénz alapján értelem az embert, hanem a tettei alapján . De ezt már annyiszor elmondtam.

    Egy dolgot viszont utálok, és az a tétlen nyavalygás.
    Ha nekem valami a hivatásom, akkor bevállalom a kevesebb bért is ha úgy hozza a sors (volt rá példa) de akkor nem sírok , ha pedig nem felel meg, akkor viszont teszek érte , hogy másképp legyen.

    A "tétlen" rinyálást nem szeretem , ennyi.
    Nem pedig azt mondom, hogy mindenki keressen jól.

    Max azt sajnálom le, aki sírni azt tud, de nem tesz semmit azért, hogy neki jobb legyen. Nem anyagi dolgokról van itt szó, lehet annyiról is, hogy valaki állandóan szidja a munkahelyét, vagy szidja a rokonságát, vagy bármi (szóval az éelt egyéb területeire is értem)... Az embernek magat sajnaltatni a legkonnyebb. Vagy másokra kenni a problémáját. Ez az, amit nem szeretek.

  • 2010.04.18 14:02:11nyúlmama

    tildy, totál két malomban őrölünk, úgyhogy hagyjuk az egészet.
    Az meg, hogy nálad nem számít a pénz...Ne haragudj, de aki minden második kommnetjében leírja, hogy ő milyen jól keres, és eltartja a a pasiját,attól ez nem túl hiteles mondás.
    a hivatás és a szar pénz meg nem kéne hogy egymás szinonímája legyen.
    A tétlen rinyálást meg már meg sem említem, mert azt meg végképp nem érted meg, hogy vannak oylan élethelyzetek,amikor az ember nem tud máshogy dönteni, nem rúghat fel csapot-papot, mert esetleg tekintettel kell lennie saját magán kívül másokra is.....

  • 2010.04.18 14:27:11tildy:)

    No látod , megint belemagyarázol dolgokat a mondandómba. Otthoni viszonylat szerint talán igazad lenne, itteni viszonylatban azonban egyáltalán nem keresek jól.

    Viszont itt lehetőség van egy minimálbérből is megélni két embernek ( igaz kisebb-nagyobb kompromisszumok árán , pl. flatshare-rel ) albérletben, míg otthon ez sehogysem lehetne kivitelezhető : 60 ezer forintból két embernek kaját, albérletet, bérletet fizetni nem megy , lehetetlen.
    Itt kb 900 (minimálbér feletti icipicivel ) fontból 450-500 az albi két személynek , 100 kb a közlekedés egy hónapban, és van 300-400 fontod kajára és egyebekre.És ez akkor csak egy ember kb nettó 6 fontos órabéres keresete.

    Nem azt mondom, hogy ez hű de jó, azt sme mondom, gyerekeseknek ez még inkább hűdejó , sőt.
    Nem csábítok senkit sem ki, csak azt mondom, amit átélek, és látok. 1 minimálbérből itt majd két ember meg tud élni, otthon meg még egy is nehezen.

  • 2010.04.18 16:03:09DenisaM

    Igen Tildy, csak az a gubanc, ha mindenki, aki jobban akar keresni, egyáltalán megélni, vagy egyszerűen csak tele lesz a t.ke, lelép az országból, akkor egy idő után már nem magyar ország leszünk. Mind szép és jó, hogy majd, hazajövünk, majd, itthon fogunk letelepedni. Csak az a baj, hogy elég kevés az az ember aki valóban meg is teszi. Gyereket vállalni idegenbe, mindentől távol pláne nem.
    A témára visszatérve, nem az a megoldás, hogy lelécelünk külföldre, hanem itthon kéne rendet tenni a jogalkotók, a munkáltatók, és a munkavállalók fejében.
    Anyának lenni természetesnek kéne lenni, nem kisebb csodának...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta