SZÜLŐSÉG

Jót tesz a gyereknek, ha sírni hagyjuk

2010. március 24., szerda 12:29

Vége a lelkiismeret-furdalásnak, végre fellélegezhetnek az anyukák: ausztrál kutatók alapos, hatéves munkával kiderítették, hogy nem árt a babának, ha sírni hagyjuk, írja a news.com.au oldal. Sőt, szerintük kifejezetten hasznos és biztonságos, ha a gyerek álomba sírja magát, segít megoldani az alvásproblémákat, és oldja az anyában a depressziót.

A kutatást végzők az állítják, bár tudják, hogy a sírni hagyás vitatott dolog, az orvosok nyugodtan és biztonsággal tanácsolhatják ezt a módszert az alvásproblémákkal küzdő csecsemők szüleinek.

A sírni hagyás többnyire a legkegyetlenebb dologként van elkönyvelve, ami súlyos, negatív következményekkel járhat a gyerek fejlődésében. A mostani kutatás ezt kívánja cáfolni. A vizsgálat keretében 225 ausztrál baba alvási szokásait és fejlődését követték egészen kisiskolás koráig, és úgy találták, ha hagyják a gyereket, hogy álomba sírja magát, az négy hónapon belül az esetek 30 százalékában megoldja az alvászavarokat, az anyákban kialakult depressziót pedig 40 százalékkal csökkenti.  A korai alvásproblémák és az anya kialvatlansága ugyanis nagyban növelik a szülés utáni depresszió esélyét, ez pedig gátolhatja az anya és gyermeke közötti kötődés kialakulását. Azok a szülők, akik hagyták sírni a gyereküket, a gyermek kétéves korára 85 százalékban arról számoltak be, hogy javult a kapcsolatuk a gyerekükkel. 15 százalék nem észlelt változást a kapcsolatban, de romlásról sem számolt be.

Felmérések szerint az ausztrál szülők 45 százaléka számol be alvási zavarokról gyermekénél, és többségük nem meri sírni hagyni a gyereket, félve az esetleges negatív következményektől. „Érthető, hogy a szülőt aggasztja a gyereke sírása, de tudnia kell, hogy ha kitart, és sírni hagyja, attól a gyereknek semmi baja nem lesz” – mondta a kutatás egyik vezetője, Anna Price.

A sírni hagyás egyszerűen megtanítja a gyereket arra, hogyan alakítson ki önmegnyugtató technikákat, ahelyett, hogy valami külső eszközre támaszkodna az alvásban (például ringatás, cipelés, simogatás). Ez egyébként nem azt jelenti, hogy hagyjuk keservesen sírni a gyereket, hanem különféle módszereket követve – amelyekről több ízben volt szó itt a Porontyon is, - irányítottan, bizonyos időközönként bemegyünk a gyerekhez megnyugtatni, de soha nem vesszük ki a kiságyból. (Itthoni orvosok tollából született például az Aludj velem című könyv, amelyben ez a módszer részletesen le van írva.)

A kutatásban résztvevő szülők egy része alkalmazta ezt a módszert, a másik része azonban nem volt hajlandó sírni hagyni a gyerekét. Közben hat éven keresztül mindkét csoporttal kérdőíveket töltöttek ki, amelyek olyan érzelmi és viselkedési problémákat lettek volna hivatottak megvilágítani, amelyek a sírni hagyáshoz köthetők.

Az ausztrálok híres nevelési tanácsadója, Robin Barker szerint minden szülőnek magának kell eldönteni, milyen módszert kíván választani a gyermeke altatásához. A sírni hagyás sem olyan módszer, ami mindenkinél működne. Rávilágított, hogy valóban készültek olyan kutatások, melyek úgy találták, ha egy kisgyermeket sírni hagynak, az mentáis problémákhoz, esetleg skizofréniához is vezethet. De ezen kutatások extrém körümények között élő, családjuktól teljesen elszakadt, minden érzelmi köteléktől megfosztott gyerekek között készültek.

A cikkben hangsúlyozzák azt is, hogy hat hónapos korig a legtöbb csecsemőnek szüksége van az éjszakai táplálkozásra, így nem ajánlott éjszaka sírni hagyni egy félévesnél kisebb gyereket.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2010.03.25 13:32:28thylla

    na most!!

    ne tegyünk úgy, mintha az ember úgy szülne, hogy akkor holnap töltöm a huszonnyolcat és akkor szülök

    azért nem árt egy megfelelő pasi is
    aztán vitatkozhatunk arról, hogy fiatal vagyok, de egyedül nevelem..

    szóval mindenkinek, ahogy összejön az élete, legyőzi a paráit, leválik az anyjától, beérik a petesejtje stb

    ft
    na ezt mondom én is
    de hát 40 éve anyámra is furán néztek, h mi lesz már 24 éves;
    és elvetette az első gyereket, mert "koraszülött" lett volna...
    az átlag gyerekszám pedig régóta 2, az belefér 28 felett is

  • 2010.03.25 13:32:33Kockásfülűnyúl

    25 voltam amikor a fiam született.Azóta eltelt 9 év és én folyamatosan hárítottam a kistesóra vonatkozó kérdéseket.Indok mindig akadt (egyetem, szakdoga, másik egyetem stb.),igazából jódarabig el is hittem, h én egygyerekes anya vagyok.Mostanában azon kapom magam, h elábrándozok egy másodikon.Sőt, jónéhány bébi holmit is turiztam titokban, amit rendesen dugdosok a pasik elől (beteges vagyok?)Azt hiszem, h sohasem késő, ha a szándék valódi.

  • 2010.03.25 13:35:14thylla

    magenta
    ezt nehéz tudomásul venni, de így kezdődik a korszakváltás (nem írom, h öregedés)

    én is ma tettem fela padlásra a szűkebb ruháimat
    bá® volt egy gondolatom, hogy mire alányom akkora lesz, kiröhög, ha neki akarom adni- na ennyit a későn szülésről
    hacsak nem jön a retro

  • 2010.03.25 13:38:41Magenta

    thylla, nálunk még megy a harc a cipőimért, meg a ruháimért. :)

    Nem tudom, hogy az öregedés kezdődik-e így, de már nem vagyok 56 kiló és 25 éves, hogy miniszoknyában grasszáljak. 25 már biztosan nem is leszek, 56 kiló még lehetek, de változik az ízlésem közben. :)

    Egyébként nagy lökés volt, hogy most a felvételinél megnéztem egy csinos kis gimnazista lányt, hogy milyen jól áll neki a miniszoknya-csizma kombó, de jó neki, és felfedeztem, hogy jéééé, ugyanolyan szoknya, mint az enyém.

  • 2010.03.25 13:42:55Brumibaby

    A problémát az okozza, hogy van valami sokak által kárhoztatott trend, amiről azt feltételezzük, hogy az emberiség üdve ellen hat. Pl. hogy későn szülnek az anyák; hogy olyan babákat is meg lehet csinálni, akik maguktól nem fogantak meg; hogy megmentik a korababákat, akik "természetes" körülmények között meghaltak volna, stb.

    És lehet, hogy ez mind jogos felvetés (szerintem nem, de tételezzük fel, hogy jogos), és akkor azt az egyént, aki későn szült, aki lombikgyereket csináltatott, aki a korababájáért izgul, rosszul érinti, hogy az ő egyéni döntését/élethelyzetét kérdőjelezi meg egy-egy ilyen felvetés.

    (Számtalan egyéb dologgal be lehet helyettesíteni a fentieket)

  • 2010.03.25 13:43:52Ribizlee

    Mag, zénlányom a kantáros szoknyámat nyúlta le a héten... meg a harisnyámat!!! grrr, azért az egyért harapok! :-)

  • 2010.03.25 13:45:04SZNR

    Én nem sokkal vagyok több, mint 25, de már én sem érzem jól a miniszoknyákban magam.
    Persze, ha sikerülne visszafogyni 50 kilóra, ha már nem szopik a gyermek, lehet, hogy megint bevállalnám, amíg nem jön a következő poronty...

  • 2010.03.25 13:45:36mazsola84

    Brumibaby, mindenkinek van tyúkszeme, ami kurvára fáj,ha rálépnek.

  • 2010.03.25 13:48:57Brumibaby

    Aha. De ok-e az a szadizásra? (vigyorgós szmájli)

  • 2010.03.25 13:52:33Silverveil

    Brumi,

    Megint nagyon jól megfogalmaztad, teljes mértékben egyetértek.

  • 2010.03.25 13:53:40mazsola84

    Szerintem ez nem szadizás. Nekem is volt olyan téma, ahol én lettem hülyének kikiáltva, mert egy adott élethelyzetben döntöttem valahogy, ami mások szerint hülyeség volt.
    Megforgatták bennem is a kést rendesen, sokkal durvábbakat kaptam, mint amiket én most írtam, aztán mégis túléltem valahogy :)))

  • 2010.03.25 13:58:03Brumibaby

    mazsola, te mondtad, hogy kvára fáj, ha a tyúkszemre lépnek, ehhez képest az én következtetésem, hogy szándékosan, ismert tyúkszemre lépni szadizás, ki lehet bírni, persze, de nem várható el, hogy tartsuk oda a másik orcánkat, oppardon, tyúkszemünket is

  • 2010.03.25 14:05:02Silverveil

    Mazsola,

    Tehát ha te kaptál, akkor én is megérdemeltem. OK.
    Én sem fogok belehalni ebbe, mint ahogy a szüzességes témát is túléltem valahogy. Mindazonáltal úgy érzem, hogy amikor épp téged csesztettek én nem egészen így álltam hozzád. Nyilván nem kell mindenben egyetértenünk, mellém állnod pláne nem kell cserébe, de azért mehetett volna mindez picit finomabban, mivel nem tudod, hogy kit mi vezetett a késői gyerekvállaláshoz. Minden valószínűség szerint nem a nagyszülőket akarjuk előbb kiiktatni :))

    Ez csak az én véleményem, ha úgy érzed, hogy te helyesen, a megfelelő stílusban kezelted ezt a témát, akkor minden rendben.

  • 2010.03.25 14:08:44mazsola84

    Brumi, én tök általánosságban fogalmaztam, személy szerint senkit sem basztattam. Őszintén szólva fingom sincs, hogy itt ki mikor szült (pár embert kivéve), úgyhogy nem érzem úgy, hogy direkt szadiztam volna bárkit is.

    Kicsit úgy érzem, hogy azok sértődnek meg, akik maguk is tudják, hogy valami nem úgy sikerült, ahogy akarták, de saját maguk előtt is mentegetik magukat, aztán, ha valaki véletlenül szembesít akkor aztán ő a főgeci.

  • 2010.03.25 14:09:18cozumel

    Ooo, megint erdemes volt felkelni, es belepni a Porontyra a napi bolcsessegert.

    Tehat csori Rosa buszken feszithet majd az elso 3 gyerek erettsegijen, ellenben jobb, ha otthon marad a negyediknel-inkabb kerdezze meg a negyedik gyerkocot, minimum- az otodiknel meg mar ne is kerdezzen, legyen mar annyi esze, hogy nem egeti.

    anyamborogass.

  • 2010.03.25 14:10:30cozumel

    "Kicsit úgy érzem, hogy azok sértődnek meg, akik maguk is tudják, hogy valami nem úgy sikerült, ahogy akarták, de saját maguk előtt is mentegetik magukat, aztán, ha valaki véletlenül szembesít akkor aztán ő a főgeci"


    aham... tehat, te ugy erzed, jobb lett volna megiscsak kesobb szulni?
    dehat ezert nem Masutt a hibas...

  • 2010.03.25 14:12:35mazsola84

    Silver, ne haragudj, ha úgy lehetett érteni, téged sem akartalak megbántani, sajnálom, ha magadra vetted. Nem említettem senkit név szerint, és minden hozzászólás végére odaírtam, hogy szerintem.
    A véleményem ettől még ugyanaz, és nem tudok ennél finomabban fogalmazni, és nem tudok úgy beszélgetni, hogy minden egyes mondat után mea culpázni kelljen.

  • 2010.03.25 14:14:09mazsola84

    cozu, nem értelek, most megyek, de majd visszaolvasom.

  • 2010.03.25 14:15:51Silverveil

    Cozumel,

    Dehogy én érzem mégis cikinek az idős anyukámat, mert nem így terveztem :))

    Mindegy, én feladtam.

  • 2010.03.25 14:19:24bajor gizella

    szia cozu. én is most keltem, és rögtön egy prosztó kérdésem van. mégis ki a lófaszt bír foglalkoztatni az hogy más mikor szül? válaszokat a maegykicsitantiszociális@gmail.com-ra várom.
    köszi.

  • 2010.03.25 14:23:02bajor gizella

    mazsola fél hogy őt is gyereknek fogják nézni a nyugdíjas anyukák a játszón. én is félnék. 100 évvel ezelött nekem már lenne gyerekem. szeretnék is meg minden, de osztályomból még csak kettőnek van-mondanom se kell hogy véletlenek mindketten- és ciki ha még huszonvagy. mintha 16 lennél és megestél. jó mondjuk valahol meg örülök neki, mert így még van időm körülnézni a világban még pár fordulóra, meg gondolkodom magvasakat. nem mintha gyerekkel nem tehetném meg. áh mindegy.

  • 2010.03.25 14:26:07Zamat

    na ezek után soha többet nem puszilom meg a 47 évvel idősebb édesapámat, mert leégetett a ballagásomon az ősz hajával:)))))))))) komolyan most nem teljesen mindegy, h ki hány éves??? ez pont olyan, h ki mennyiért vesz babakocsit és milyet pont leszarom, ha vkinek nem tetszik majd nem így csinálja.

  • 2010.03.25 14:29:50másutt

    "Másutt, ezt leírod lassan MINDEN poszthoz. Elhiszem, de ettől nekem még had ne tetszen."

    Az az igazsag, hogy jelen pillanatban mindenki egyetert abban Magyarorszagon, hogy nem az szul, akinek szulnie kellene.
    Es ez SENKINEK nem tetszik.

    A ven hulyek szulnek, 40-hez kozel.
    A kisebbsegek szulnek.
    A ferjezetlenek (30%) szulnek
    Azok szulnek, akiknel BECSUSZOTT a gyerek, es nem volt tervezett (50%)

    Aki meg 24-26 eves, szoke, kek szemu, ferjezett, nem segelybol el, es az okos emberek szerint eppen szulnie kellene, az nem szul, az istennek sem.

    Es ezt mindenki a sajat kis eszmejenek hirdetesere hasznalja fel. Ha vallasos, akkor a bunben elo anyak ellen, akiknek nem akarodzik ferjhez menni, ha jobboldali, akkor a sokatszulo kisebbsegek ellen, ha Czeizel Endre, akkor az ossze-vissza, vitamin nelkul terhes nok ellen... Mazs meg a keson szulok ellen tiltakozik.

    Itt, Angliaban meg az a bajuk, hogy csak a 15 eves muszlim bevandorlok szulnek (5-6 gyereket a 21. szulinapjukig) meg a K-Europabol idejott gyuttmentek (MINT EN). :D

    Meg par ev, Magyarorszagot is ellepik a bevandorlok, es akkor majd imatkoznak a politikusok a 43 eves ven tyukoknak, hogy na, hajtsanak ra meg a klimax elott, mert biza csak par evre vagyunk szerintem attol, mint a britek, ahol a Mohammed a leggyakoribb ujszulott fiunev, es mar mindegy ki szuljon, csak szuljon mar.

    Vicces ez...

  • 2010.03.25 14:32:14Brumibaby

    nem így képzeltem
    így alakult
    és most ezzel szembesülve
    szemlesütve
    maradok tisztelettel
    Brumibaby

  • 2010.03.25 14:34:20Kockásfülűnyúl

    másutt a gyüttment:)) ez cuki volt

  • 2010.03.25 14:36:45meeko

    Szerintem kiforgatjátok Mazsola84 szavait. Vagy sarkítjátok NAGYON. Nem azt mondta, hogy CSAK a fiatalon szülés a jó. Mindenki helyzete más, aki reálisan fel tudja mérni, és akkor szül, amikor tényleg érett a gyerekneveléshez, meg tudja neki adni érzelmileg és anyagilag, amit tud, tegye akár 21 akár 38 évesen. Ő csak a korai gyerekvállalás előnyeit sorolta. Vannak a későinek is. De az előbbinek az érvei nála többet nyomnak a latba. Másuttnál (és sokaknál itt) meg az utóbbiak nyomtak többet.

  • 2010.03.25 14:43:10Rosa Rugosa

    2010.03.25 14:36:45meeko

    Egyetértek. Semmi rosszat nem akart.

  • 2010.03.25 14:43:35másutt

    meeko, mindenki kiforgatta mindenki szavait. :D
    az enyemeket is! :D

    szegeny FT, megemlitette teljesen spontan, egy tortenet KOZEPEN, hogy a szomszedja 30-on felul van es anya.
    a 30-nak semmi koze nem volt semmihez, egeszen masrol volt szo. a GYEREKROL!
    2010.03.25 09:38:06farkasokkal tancolo

    parszaz hozzzaszolas es 5-6 ora elteltevel mindenki elmondhatta, mit gondol a kesei anyasagrol.

    a tema, ugyanugy, mint a szoptatas, a terhesseg alatti sulygyarpodas, a csaszar, meg az otthonszules, neha kifakad, mint egy merges pattanas, minden ok nelkul, mindenki elmondja mit gondol, mindenki mindenkit felreert, azutan puszit valtunk es megyunk vacsorazni.:D

  • 2010.03.25 14:47:26meeko

    De legalább le lehet vezetni a feszültséget... :)

  • 2010.03.25 14:47:29Temptation

    Én szültem fiatalon is, 22,5-től 28-ig hármat, majd 38,5 évesen még egyet.Én nem azért nem értek egyet mazsolával, mert a fiatalon szülést pártolja, hanem a "ciki" miatt.
    Fiatalon szülni jó, én élvezem, hogy nagy gyerekeim is vannak.Aztán még úgy éreztem kell még egy gyerek.Azt is élvezem.
    Anyu 66 múlt decemberben, nagyon fiatalos, és ha a gének jól öröklődtek (nagyon hasonlítok rá), akkor én sem leszek tropa, mire a kicsi felnő. A nagy gyerekeim is bármiről el tudnak anyuval dumálni, nincs generációs szakadék.Szóval optimistán tekintek a jövőbe, amikor a legkisebb ballagására megyek.

  • 2010.03.25 15:00:25Silverveil

    Meeko, Rosa,

    "Kicsit úgy érzem, hogy azok sértődnek meg, akik maguk is tudják, hogy valami nem úgy sikerült, ahogy akarták, de saját maguk előtt is mentegetik magukat, aztán, ha valaki véletlenül szembesít akkor aztán ő a főgeci."

    Ez meg egyenesen dicséret volt, nem? :))

    Nem lehet, hogy azért esett ennyire rosszul ez az egész, mert én kimondottan kedveltem Mazsolát eddig? Pedig már kaptam tőle korábban is.
    Egyébként meg nagyon sok ember érzi azt, hogy nem tökéletes az élete, csak jó. Én soha nem állítottam, hogy sosem nyúltam az önámítás eszközéhez. Esendő vagyok és egyszerű, ezért belém kell rúgnia valakinek, akinek szerencsésebben alakult az élete és soha nincs szüksége önámításra? Miért szégyen ha felvállalom a saját "nyomoromat"/boldogságomat?
    Akkor most vállaljam fel, vagy tetessem magam boldognak/boldogtalannak és vetítsek?
    Vagy egyszerűen csak más is így gondolja, hogy szégyellnem kellene, hogy késői gyerek vagyok?
    Szeretnélek érteni benneteket, de komolyan nem értem, hogy mit akartok mondani.

  • 2010.03.25 15:03:05Anke

    Már biztos más is megjegyezte, de én is érdekesnek találom a "kutatás" következtetésével ellentétes számadatokat.
    A posztban szereplő adatok szerint tehát
    ha sírni hagyták a gyereket, az esetek többségében 70%-ban nem oldotta meg az alvászavarokat (mert csak 30%-ban, akkor is csak a szülő megítélése szerint), és az anyák többségében 60%-ban szintén megmaradt a depressziót.
    Ez épp az ellenkezőjét bizonyítja, hogy a sírni hagyás nem megoldás.

  • 2010.03.25 15:24:16cozumel

    "És a 60 éves szülő az érettségin igenis ciki. Még ha a szülő szeretné is azt hinni, hogy nem az. Pedig de."


    Meeko,
    Mazs konkretan ezt birta mondani, ez igy eleg egyertelmu, nem? ezen nincs mit forgatni, nem bunda.

  • 2010.03.25 15:29:41Magenta

    Csak aztán nehogy véletlenül a fagyi visszanyaljon és úgy alakuljon a jövője, hogy csak 40 körül lesz gyereke. :(

  • 2010.03.25 15:31:27thylla

    csatlakozom
    más érvet meg nemigen mondott

    de hát neki ez is szempont valamiért, mindenkinek más a fontos

  • 2010.03.25 15:31:27cozumel

    Neked is jo reggelt, Gizi!

    irtam levelet Neked.

  • 2010.03.25 15:43:30másutt

    Mag, ja, mint en. :DD
    23 evesen ferjnel voltam es gyereket akartam, teljesen keszen alltam.
    Aztan lettem 36-37 evesen ferjezetlenul eloszor anya.
    Es boldogabb, mint valaha lehetsegesnek tartottam!
    Ember tervez, isten vegez.

  • 2010.03.25 16:32:11meeko

    A 60 éves szülő az érettségikor nem ciki szerintem sem. Nem is konkrétan erre írtam. Hanem úgy általában, mindkettőnek vannak előnyei, kinek ezek a fontosabbak, kinek azok.

  • 2010.03.25 16:43:22Mirca_

    Csak az érdekesség kedvéért.
    Nagyapám 71 múlt, amikor fia született. Így lett anyámnak egy 43 évvel fiatalabb öccse, nekem pedig egy 24 évvel fiatalabb nagybátyám, aki mindössze két évvel idősebb a lányomnál :)

  • 2010.03.25 17:29:24Rosa Rugosa

    Olvassátok már vissza, miket írkáltok itt.

    -Még hozhatja úgy az élet, hogy neki se lesz, csak jó sokára (na ez a gonosz szomszéd kárörvendő Erzsi néni duma).

    Meg a lám, lám, én is így jártam...
    Tényleg végig a magatok helyzetét bizonygatjátok.

    Mazsola annyit írt, hogy ha LEHET, akkor szerinte jobb korábban szülni.

    Aztán a sok középkorú kismama elkezdte oltani, aztán írt még néhány dolgot, amire már végképp szétcincálták.

    Én nem értelek titeket.

  • 2010.03.25 17:34:18cozumel

    Rosa

    en meg teged nem.
    az nem eleg egyertelmu, amit fentebb beideztem Mazsolatol?
    nem, nem annyit irt-ezt neked is mondom megint Meeko-hogy ha lehet, akkor jobb fiatalon.

    nem, nem ennyit irt.

    konkretan azt irta
    hogy a 60 eves anya
    az gyerek ballagasan
    C I K I

    Ezt irta.

  • 2010.03.25 18:04:02Magenta

    Rosa, gondolom, ha te szólsz valakinek, hogy vigyázz azzal, mit mondasz, mert visszafele is elsülhet, akkor gecizni akarsz.

    Én meg nem vagyok ilyen, azért szólok, mert visszafele is elsülhet és az nagy égés. Ennyi.

    Ahogy az a "kedves" ismerős, aki sokszor kifejtette nekem, hogy az elváltak milyen selejtek, ő ugyan soha szóba nem állna elvált hapsival és soha nem is válna el, majd hét év után, gyűrűs menyasszonyként, kitűzött esküvői időponttal a háta mögött jól otthagyták. Még búcsúzóul azt is elmondva, hogy ha házasok lennének, akkor is ott lenne hagyva, oszt' mindjá' jól elvált lenne.
    Azóta nem nagy a pofája ezügyben.

  • 2010.03.25 22:59:39vivace

    Ki tud nyugodt maradni, amikor olyan nagyon sír a kisbabája??

  • 2010.03.25 23:13:36farkasokkal tancolo

    vivace na ez az.
    Aki nyugton tud maradni, az hagyja sírni (úgyse tudod lebeszélni, mert neki az a meggyőződése, hogy nem kell elkényezteteni), aki meg nem, az úgyse hagyja.
    Szóval ez az ujabb kutatás is csak egy jó nagy pofon a szarnak. Istenem mikért kapnak pénzt az emberek... miért nem választanak be engem is egy ilyen kutatóbizottságba... :-(

  • 2010.03.25 23:26:23vivace

    Ft , én is ezt szoktam mondani. Hogy milyen jó lehet ilyenekből élni. :-))))))))

  • 2010.03.26 09:04:33SZNR

    A síráshoz:

    első gyerekemet nem hagytam sírni, felkaptam, aztán majd belegebedtem, mert órákig ment a mászka vele, alvászavaros a mai napig, 4 éves és ülni kell mellette amíg el nem alszik.
    A másodiknál rájöttem, ha már MINDENT megtettem (nem éhes, büfizett, van új pelusa, meg lett szeretgetve), és berakom hasra az ágyába, max. 10 perc sírás és akár 2-3 órát is alszik utána.Minek az ilyennek gyerek...:)

  • 2010.03.26 09:17:03farkasokkal tancolo

    Én egyébként nem tudom ki hogy volt vele, de én a legelső lányomnál (ő volt az első ujszülött akit láttam), kb egy hét alatt már tudtam, hogy amikor sír, akkor az most éhes sírás, fájdalmas sírás, avagy csak nyűgös álmos sírás. Nem egyformán sírnak... legalábbis az enyémek nem egyformán sírtak.

  • 2010.03.26 09:19:38SZNR

    Én a lányomnál nem, a fiamnál már tudom.Ezért merem betenni az ágyba, ha látom, hogy ez bizony már "álmos-sírás".

  • 2010.03.26 09:39:48Sevy

    Ehhez az én anyámnak nem kellettek ausztrál kutatók. Ha bele szakadt is a szíve, mikor már végig kellett volna aludnom az éjszakát, egyszerűen hagyott sírni, én pedig előbb-utóbb meguntam és elaludtam. Megbízható források szerint onnantól számítva hamar rászoktam az éjszakai alvásra az éjszakai ébrenlét helyett.
    Egyébként azt tanították nekem az oskolában, hogy a babuci az éjszakai fennléttel kompenzál (azon kívül, hogy akkor is eszik). Tehát amikor mi fenn vagyunk, ő alszik (ez is cáfolható azért:D) és amikor mi alszunk, ő fenn van (persze nem pont így, nyilván a gyakorlat azt mutatja, hogy nem percre pontosan így alakul... dehát ezt is kikutatta valaki).

  • 2010.03.26 15:52:11makimano

    Szerintem manapság aki nem 30-35 év között szül, azt igencsak lenézik. 24 évesen szültem, de már a terhességet is baromira elrontotta, hogy az utcán megbámultak, mintha legalábbis kiskorú lennék. A kórházban a szobatársaim is alig szóltak hozzám, mindaddig, amíg ki nem derült, hogy 24 éves vagyok és még diplomám is van. (Nekem nem számít az ilyesmi, ők kezeltek utána másképp). Most meg a játszótéren a 30 év fölötti anyukák, tehát a többség, úgy néz rám, mint egy érdekes, ámde undorító bogárra. Van, hogy be is szólnak, mert valahogy nem tudják elképzelni, hogy valaki ennyi idősen is képes gondoskodni egy kölyökről.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta